Geen super 95 meer in België! Wat met mijn 328GTS? | FerrariChat

Geen super 95 meer in België! Wat met mijn 328GTS?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Btouring, Mar 6, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Btouring

    Btouring Rookie

    May 12, 2012
    19
    Belgium
    Wat is het beste alternatief voor mijn 328 van 1987 nu de super95 niet meer wordt verkocht in België? Super 95E10 (ethanol) gebruiken?
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat lijkt mij niet verstandig gezien de leeftijd van de rubbers/afdichtingen in het brandstof systeem (die worden aangetast door de Ethanol). Ik zou eerder de super98 tanken dan de 95E10 maar wellicht kunnen techneuten hier iets over zeggen?
     
  3. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Ik heb ook altijd 95 getankt tot ik gehoord had dat ze zouden overschakelen naar 95E10.
    Dus vanaf dan gewoon 98 getankt zonder problemen. :)
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Verstandig Bart maar Mr xxx? ;) Heeft de oude liefde van mij, de 328. Wij rijden nu beide in de F430. De samenstelling van rubber is in 30 jaar wel iets aangepast.

    Als (globale) vuistregel geldt dat auto's van na 2000 de ethanol verdunde brandstoffen wel aankunnen. De modellen voor 2000 vallen onder de risico groep en moet er navraag worden gedaan. Ik schat in dat de 328 tot een groep behoord die niet in aanraking moeten komen met deze brandstoffen. Althans niet langdurig, een tankbeurt zal niet direct lekkages tot gevolg hebben.
     
  5. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Fred, heb jij altijd 98 getankt in je 430 ?
     
  6. fdekeu

    fdekeu Formula Junior

    Jun 19, 2008
    582
    Belzium
    Full Name:
    Frank
    Ik tank sinds jaren S98
    Eurosuper bevatte al 5% ethanol, gaat nu naar 10%
     
  7. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Ik snap niet dat mensen überhaupt 95 tanken in een Ferrari! Iets met valse zuinigheid....?
    Het Ethanol-probleem is een oprukkend fenomeen, en is schadelijk voor oudere auto's en motoren.
    Een Ollander zou overigens nog pis in zijn auto flikkeren als de prijs van een liter brandstof 5 cent lager zou zijn.....
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De elektronica in de auto kan het verschil in ontbranding detecteren en zo het moment van ontsteken aanpassen. Het is dus om het even. Wel zijn de piekvermogens bij 98 iets hoger, iets wat nauwelijks merkbaar is op de openbare weg hooguit met sprintjes onderling.
    Op het circuit kan dat wel een duidelijk verschil maken :p

    Off topic aan.

    Pardon?! en u is...

    Off topic uit.
     
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik zou geen ethanol verdunde benzine in een F430 gooien en al helemaal niet in een oudere auto.
    Met mijn 308 GTB QV probeer ik zoveel mogelijk 98 te tanken. Dat lukt nog prima bij o.a. BP.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Nou, dat is heel simpel: de 458 mag ALLEEN 95 tanken en geeft problemen met de ECU bij 100 of 98. Staat derhalve ook zo in de documentatie 458.
     
  11. Ajax de 1e

    Ajax de 1e Formula Junior

    Feb 21, 2014
    836
    Holland
    Full Name:
    Steef
    Dat zal idd bij steeds meer auto's zo afgesteld (ontwikkeld?) worden...
     
  12. PatrickQV

    PatrickQV Rookie

    May 10, 2015
    26
    Holland
    Full Name:
    Patrick
    Ik tank de Mondial alleen maar vol met Vpower, daar ik er eigenlijk op vertrouw dat de samenwerking tussen de 2 partijen wel rekening gehouden hebben met de condities van de verschillende auto's. Is dan iets duurder maar ik hoop toch wel beter voor de motor. Tot nog toe geen probleem mee gehad in de afgelopen 2 jaren.
     
  13. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Ik wil toch even kwijt dat het millieu erg belangerijk is maar dat de politiek en veel zgn deskundigen alle redelijkheid verloren hebben. In een behoorlijk schoon klein west Europa gaan we van alles doen tegen veel geld en andere voor de normale mesn onplezierige dingen. Ik zit in China waar 80x meer mensen wonen dan in NL die het millieu zodanig belasten dat globaal onze inspanningen nagenoeg verwaarloosbaar zijn. India is nog veel erger met ook 80x ons inwoner aantal, laat staan Afrika, Midden en zuid Amerika....

    Het millieu is het belangrijkste dat we met zijn allen dienen te koesteren maar de redelijheid ontbreekt. Ik haat groen-linkse correctheid
     
  14. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    117
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Oei Menno, blijft schrikken als je het zo vermeld met die cijfers. Ik ben zeker niet links georiënteerd maar heb wel nog steeds zoiets als 'verbeter de wereld en begin bij u zelf'...
    Feit blijft dus dat we elkaar met zijn allen voor de gek zitten te houden :-(
     
  15. fdekeu

    fdekeu Formula Junior

    Jun 19, 2008
    582
    Belzium
    Full Name:
    Frank
    In de US rijden ze ook vrolijk door met de "gas guzzlers"

    Ik probeer niet te overdrijven
    Een paar duizend km per jaar 10 à 15l/100km Superplus erdoor jagen
    vind ik wel kunnen
     
  16. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Zeker, begin bij jezelf. Dat hebben dus in zeer ruime mate al gedaan en we moeten een voorsprong blijven houden als voorbeeld en als bezitter van de kennis en technology wat gewoon keiharde goede business is. Echter predik ik hier redelijkheid en da's politiek incorrect in de west europese landen en de informatie die wij krijgen lijkt mij nog steeds niet vrij van vooringenomenheid en opportunisme.

    Nu weer Ferrari:).................gas geven die paar duizen km/jaar ron98 graag in mijn ouwe bakkie
     

Share This Page