Vamos a Marbella ! | FerrariChat

Vamos a Marbella !

Discussion in 'Holland/Belgium' started by henkie, Mar 9, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #1 henkie, Mar 9, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    @heren
    Zoals jullie weten heb ik onze vriend Dirk Marbella weer even opgezocht in het zonnige zuiden van Spanje. Ik moest daar toch zijn (250km noordelijker) en heb er natuurlijk gelijk 2 dagen aangeplakt ;)
    Marbella (en dan vooral Puerto Banus) is zoals bekend het Monaco van Spanje. De rijksten der aarde hebben wel een woning daar. Dirk vertelde mij dat hij bijvoorbeeld met grote regelmaat Antonio Banderas, Nicolas Cage en Bruce Willis in zijn buurt in hun optrekjes naar binnen ziet glippen. Het was er zaterdag en zondag rond 22C. Een schril contrast met de 7 graden+regen ellende hier.

    Zaterdag kwam ik dus rond het middaguur aan en we hadden afgesproken op het kantoor van Dirk (de Sinatra Bar) in de haven van Puerto Banus. Ik zag het gloednieuwe nero F430 spider monster al snel blinken. Toen ik voor het laatste stoplicht stond zag ik een klein bedrijf met een paar classics. Elite of zoiets. Er stond een begerenswaardige 250 California te koop. Voor slechts EUR 450.000 is hij van jou :cool:
    Hier vast een eerste impressie....
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #2 henkie, Mar 9, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na de dorst gelest te hebben zijn we naar een golfclub gegaan, Magna. Hier wachtten al een paar vrienden van Dirk op ons met een witte F430 spider en een zwarte F360 spider. Met hen hebben wij geluncht daar en vervolgens zijn we even naar een klein haventje 5km verderop gereden om weer even de dorst te lessen ;) Onderweg ging het er natuurlijk flink op. De 360 wou niet voor beide 430's onderdoen en Dirk niet voor zijn kennis in het witte exemplaar. Voor het gevoel is de F430 wel iets sneller als mijn F360, die 90 pk heeft hij natuurlijk niet voor niets meegekregen. Ik voelde de kruimels stokbrood van even daarvoor regelmatig even terug tegen mijn huig aan tikken.
    Wat een pret om gewoon op 8 maart daar met die wagens open te rijden met weer dat wij pas over maanden zien, zucht.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #3 henkie, Mar 9, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Tegen zevenen werden we weer terug verwacht bij de eerder genoemde golfclub.
    Hier zouden we nl het Ferrariclublid ontmoeten met de enorme verzameling... Jongens, deze in Spanje geboren textielhandelaar met arabische invloeden heeft een verzameling die echt helemaal nergens over gaat... Onder een enorm appartementencomplex heeft hij 2 verdiepingen met autos waar ik echt even stil van werd. Op deze fotos zie je eigenlijk de werkvloer. Autos waar hij een beetje mee rijdt en waar zijn 2 vaste monteurs mee aan het werk zijn. Ik kan het allemaal niet meer onthouden. M1, 328gts, Testarossa, 550, 512TR, F512M, 246, 575, 512BB, een echte Daytona spider, twee hummers, een Ruf 993, 911 speedster, Z4, Renault clio 3.0 middenmotor, Honda RC30 etc.

    Ook konden wij zo met de autos naar binnen rijden, geweldig als je zo'n ruimte tot je beschikking hebt ;)
    Jongens, ik ben geen topfotograaf en probeer alleen maar jullie te vermaken. De fotos zijn genomen zonder flits, allemaal alleen op de 12sec zelfontspanner in het beperkte licht. De volgende keer nemen we PTerps en Fotumacher mee. Check it out :)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #4 henkie, Mar 9, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nou, we waren net van het geweld bekomen toen we naar de ECHTE verzameling gingen kijken.... honderd autos.
    Een zwaar afgesloten deur verder ging het allemaal gebeuren. Jongens, zeg het maar, dit is een priveverzameling van tientallen miljoenen euros. Ik en de anderen waren er een beetje stil van. Onze in Spanje geboren vriend met arabische invloeden heeft klassiekers staan ongelofelijk. En van alle autos wist hij alles en kon er uren over vertellen, een echte liefhebber.

    Zijn grote liefde is de Alfa Romeo 8C. Deze was meen ik uit 1933 en ook zijn kostbaarste auto.
    Hier een impressie. Een paar fotos zijn wazig, maar ik wou ook die impressie niet onthouden.

    (De Mercedes raceauto is geen echte Silber Pfeil. Het is een replica met aut. Corvette motor. Hij kocht hem een keer in Barcelona)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #5 henkie, Mar 9, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Op zaterdagavond ben ik met Dirk, vriend Maarten en nog 2 koppels in een geweldige tent wezen eten. Hier liep zoveel vrouwelijk schoon dat ik er maar geen plaatjes geschoten heb, het zou gelijk tot catwalk taferelen kunnen leiden.

    Gisteren zijn we met de Ferrariclub mensen een stukje wezen toeren. Eerst verzamelen bij het restaurant van voorzitter en italiaan Toni Dalli en daarna naar de golfclub van Marbella waar de gratis drankjes al staan te wachten, als er maar Ferraris binnen de hekken staan. Die autos openen ook daar alle deuren :) Er was een auto of 10 op komen dagen, 3x F430, 2xF360, een 550, 575, 328gts, 612 en F512M. Deze laatste was een hollander overigens.

    Dat restaurant van die Toni is echt geweldig, ik wist niet wat ik zag toen ik door die deuren naar binnen keek zeg. Ook kunnen de gasten gewoon een duik nemen om het hongergevoel weer even extra op te wekken. Zie de foto's, dat is toch wat he.... ;)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #6 henkie, Mar 9, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na een ritje de bergen in werd het uiteraard weer tijd om de lintworm te laten kermen.
    Dat is aardig gelukt in deze tent La Casa Nueva (het nieuwe huis). Volgens mij is niet echt nieuw maar het eten was echt fantastisch.
    Ik kreeg een lap vlees van 800 gram waar een doorsnee gezin 3 dagen mee kan doen.
    Dirk kende deze tent ook al, hij brengt hier nl altijd zijn vuile was. Als je goed kijkt zie je zijn gekleurde onderbroeken aan de lijn hangen.

    Hierna zijn we nog even een afzakkertje gaan halen bij Dirk op kantoor (juist, Sinatra) en toen heb ik de huur-focus opgehaald in het hotel en weer even afscheid moeten nemen van het mooie weer.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  7. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #7 henkie, Mar 9, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zo, die stoel past prima, rijden met die hap ;)

    Dirk, het was allemaal weer geweldig jongen, bedankt voor de enorme gastvrijheid en met pijn in mijn hart ga ik morgen weer naar het werk :(
    Overigens zie ik dat mijn wekker al over anderhalf uur afgaat, lekker bezig weer. Trusten ! :cool:
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  8. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Prachtig, prachtig, prachtig!!
    Wat een ervaring Henk, een weekendje leven als Dirk in Marbella!
    Tx voor de mooie reportage!

    Heb je 'm nou zo ver gekregen dat ie er bij de Deil meeting bij is?
     
  9. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Ik zeg maar 1 ding:

    Wanneer gaan we met z'n allen die kant op????

    De eerste jaarlijkste NL/B FChat goes Marbella meeting!!! Ik geef me bij deze op....

    Helemaal top dit jongens!
     
  10. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  11. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Prachtige (foto)reportage Henk! Buiten de mooie foto's heb je ook goed de sfeer op de plaat gezet. Iets wat ik altijd vergeet te doen bij een evenement! Knap werk! maar bovenal bedankt dat je zo laat nog deze thread hebt aangemaakt! Ik ben met een zeer goed humeur wakker geworden hiermee :D

    Dirk, ik wist al dat je in een paradijs leefde, maar deze reportage benadrukt dat nog eens :p :)

    Gr.

    Vu
     
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    WOW!! Wat een verzameling auto's van die gozer man!
    Echt supergaaf! Mooie Bugatti's, Hispanos Suiza, Alfa 8C idd en ook wat Ferrari's, mercedessen etc etc.
    Lancia Flaminia Zagato vind ik ook supermooi terwijl dat 1 v/d goedkoper auto's daar is. :)

    Live the good life, Henk.
    Bedankt voor het delen van de foto's en de verhalen!!



    p.s. Niet om te zeuren, maar die 250GT Calif spider is geen echte. 450K is nog best duur dan. :)
     
  13. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Sprakeloos!

    Hans, ik stem voor je plan! Zet mij maar op die lijst!


    Onno
     
  14. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Kan je meteen effies doorrijden om je collega's nou eindelijk het autootje in het echt te laten zien. Die plaatjes en videootjes kennen ze nou zo onderhand wel van je :D:D:D
     
  15. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Gróóóóóóóte dank voor deze sfeertekening Henk. Hebben de thuisblijvers ook nog wat te genieten. Handig hoor, zon Ferrarivriend in zonnige oorden ;)

    Wat een fantastische collectie. Ik ben nog een beetje stil van de BMW M1...
     
  16. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Goede morgen heren,

    Pfoe...ik ben nog een klein beetje brak van afgelopen weekend. Gelukkig heb ik vandaag nog een snipperdag :)
    Ik ben nochtans wat gewend, maar tsja, als dan een maatje 24 uur op bezoek komt is het zonde om op je luie kont de hele dag aan't zwembad te liggen natuurlijk. Dus we hebben eigenlijk best wel een hoop gedaan zoals je kan zien op bovenstaand prachtige foto's en verhalen.
    Ik kan het alleen maar beamen.

    Henk kwam 2 uurtjes te laat aan in Puerto-banus vanwege nog wat zakelijke dingen bij zijn leverancier, dus je snapt het al :D .
    Ik heb na 2 expresso's maar over gegaan op whisky-cola vanwege de zenuwen.
    Want we hadden een afspraak met enkele andere vrienden om de prive-collectie van een member te gaan bekijken. Nou, daar geraak je dus echt nooit binnen. Het was voor mij ook de eerste keer en een openbaring.
    Stel je voor : Je zet een kind van 4 in een overvolle speelgoed winkel en zegt dan : " je mag er eentje uitkiezen, dus bezint eer ge begint"
    Zo dat idee, snap je :)
    De eigenaar zelf kende ik niet persoonlijk, dus het ging via-via en niks was zeker want meneer zat nog even op zijn yacht in de buurt van Marokko.
    Affijn, na de lunch kregen we te horen dat we pas om 19.30 konden terug komen en ook nog niet zeker dat de de deuren open gingen.
    Jongens, ikke balen, en van de zenuwen weer 3 whisky-cola's achterover.
    Ik dacht, als we straks 20 auto's te zien krijgen en ik ben *teut* dan lijken het er 40 :D

    Dan om 20.00 uur.... ja, ons geduld ( en vooral het mijne als reislijder zijnde ) werd aardig op de proef gesteld, kwam er een klein nietszeggend ventje binnen waggelen met 8 sprieten haar opzij gekamt vanwege de betere look, een soort ziekenfonds brilletje met vingers erop.
    Beetje kleine voetjes ook, en van die lelijke instappers met flosjes vrolijk ondersteund door witte sokjes.
    Deze kwam dus zo'n beetje mijn kant op gekropen en net voor ik hem een beuk op z'n kanis wilde geven (vanwege de stress :D) bleek het de eigenaar te zijn...ahum....
    Hij stelde zich uiterst netjes voor in een taal of 5 geloof ik en wou eerst nog even een watertje drinken. ( een halve liter, dus nog 30 minuten geduld. )
    Maar ons geduld werd beloond. Sesam open U. Werkelijk gestoord, meer dan 100 pronkstukken, allen met kenteken en verzekerd en onmiddellijk te starten en rijklaar onderhouden. Als proef op de som hebben we willekeurig her en der wat gestart want alle sleutels staken er op ivm de brandverzekering. Overal sprinklers natuurlijk, camera's en 24 uur per dag security. Ook 2 techniekers ful time in dienst en 2 poets-dames.
    De bij nader inzien hele vriendelijke meneer excuseerde zich meteen bij binnen komst dat er hier een daar ietwat stof kon liggen vanwege veel wind afgelopen week. :)
    Het eerst wat mij trouwens opviel was die prachtige marmeren vloer van 3000m2. Some guys have all the luck. Ik moet kiezen, of een vloer of een auto :(

    De originele auto van Al Capone ( cadillac 16 cil ), de Lancia van wijlen Grace Kelly, de F40 van Maradonna...noem maar op.
    Die man was ook ontzettend gepassioneerd, bijna gestoord en wist over zowat elke auto alles, bouwjaar, hoeveel exemplaren, motor, topsnelheid, vermogen, etc....
    Onze 5 minutes of fame werden dus bijna 2 uur uitgebreid stilletjes luisteren. Ik was trouwens ook meteen nuchter toen ik vrolijk fluitend buiten liep.

    Bij deze wil ik Henk ook bedanken voor zijn aanwezigheid en de gezelligheid die hij meebracht in onze club.
    En natuurlijk voor zijn prachtige foto's en het reis-verslag.

    Ik ga nu even rustig wat memoriseren met wat verse jus en dan post ik straks nog wel enkele leuke anecdotes. Super weekend. ! :)
     
  17. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Een weekend om nooit te vergeten voor Henk.
    Geweldig en ook heb jij een super vriend Dirk.(ben er maar zuinig op)
    Gewoon geweldig.
     
  18. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Oja, vergeet ik nog te zeggen :
    De binnenkant van de overvolle garage met auto's en kunst is onder Meneer zijn huis wat gebouwd is op een golfclub die ook van hem is.
    Meneer heeft ook nog een Hotel in Barcelona en nodigde ons tussen neus en lippen ook uit voor de GP in Barcelona.
    VIP-tickets voor 2 dagen, Hotel en parking, shutle-busje...alles op zijn kosten en niet te beroerd. Henk kon gelijk ook mee.

    Ik begin nou stiekem ook te denken dat het geen ziekenfonds-brilletje was :D :D :D
     
  19. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Het is nog niet te laat Dirk, meld je aan als columnist voor een of ander Ferrariblaadje. Ik zit me hier echt te bescheuren van het lachen. Nou ja, innerlijk dan want ik zit op mn werk. Ja heus...

    :D
     
  20. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,412
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Wow !

    Zo te zien heb je wel een beetje vermaakt :cool:
     
  21. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Heh heh heh :D :D joder....
     
  22. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    ????

    Die Ierse vriending van Dirk heeft wel heel erg veel in Henkie's cola light gestopt geloof ik....
     
  23. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Henk zit gewoon nog wat na te genieten denk ik , en ik ook trouwens. Als je zo af en toe je passie of je hobby kan delen met vrienden, dat maakt het allemaal zoveel waardevoller en intenser. Je beseft dan ook meteen hoe mooi alles voor mekaar is.
    Na die 2 uur durende bezichtiging bij deze bevlogen collectioneur, vertelde hij me dat hij haast nooit iemand binnen laat maar hij had er zelf zo van genoten dat het voor herhaling vatbaar was. Het gaf voor hem ook een extra dimensie aan zijn verzameling om er eens over te kunnen praten met andere liefhebbers.

    En zoals jullie allen weten drinkt Henk zelden of nooit, maar idd aangezien we in gezelschap waren van een leuke wulpse rondborstige ( blonde) diva uit de vriendenkring ging Henk naarmate het menu vorderde toch maar even voorzichtig nippen aan een glas rode wijn.
    Daarna namen we in't salon van de ondergelegen bar/ disco nog een drankje. Toen heb ik per toeval die 2 naast mekaar gezet op een iets te kleine sofa. Vervolgens heb ik Henk na 5 minuten verteld dat de Cola-light op was, enkel nog Bacardi-cola-light. Op wonderbaarlijke wijze ontpopte onze toffe moderator zich als een ervaren charmeur, waarop zij meteen 2 belangrijke punten naar voren bracht in het gesprek :D :D

    Rond een uur of 3 's nachts zagen wij tot onze grote verbazing op de valet-parking 24 zwarte Range Rovers staan, zowel ik als Henk.
    Bij nader inzien waren het er 14, dus zo heel dubbel keken we nog niet :)
     
  24. vanEllende

    vanEllende Karting

    Oct 15, 2006
    119
    Full Name:
    Paul
    Henk,

    Mooi verslag, sterkte vandaag, al je ledematen zullen wel last hebben van afkick verschijnselen,
    en je collega's maar denken, waar staart die Henk toch naar, met die smile van oor tot oor...


    Dirk, plaatjes zeggen meer dan duizend woorden, ik las op dit draadje dan ook 100.000x Pfff afzien...
    Hoe hou je het vol?

    groeten,

    paul
     
  25. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Helemaal mee eens Dirk!!!!

    Ik heb hetzelfde hier al vaker geroepen. De grootste, en volledig onverwachte, bonus bij het kopen van m'n Dinootje bleek deze club mensen hier te zijn. Helemaal top!!!

    @Henkie: Ivon is de komende week voor werk weg (o jee). Kom je een happie eten bij me, als je een beetje bekomen bent van de schrik? Restaurantjes zat hier in de buurt!!! Plus ik wil natuurlijk alle verhalen uit eerste hand horen :D:D:D
     

Share This Page