WAARMEE POETS JIJ JE F? | FerrariChat

WAARMEE POETS JIJ JE F?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Dino2010, Aug 20, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #1 Dino2010, Aug 20, 2008
    Last edited: Aug 20, 2008
    Op minder dan een maand van de Pays Plat Meeting N°2 begin ik me ernstig zorgen te maken over de glans van de 328!
    Jullie verklaren me voor gek, maar ik vind dat de diepteglans van mijn F toch nog beter kan!
    Dus heb ik op aanraden van een aantal Chatters hier even Meguiar's Gold Class uitgeprobeerd!
    Miljaar: klassespul!
    Vanaf nu krijgt de F élke dag een laagje!:D

    schrijf aub jullie bevindingen, is't Meguiar's, Autoglym, boter of frietvet, laat maar horen!
     
  2. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nou, nog een vraag van de beginner: Waarmee POLIJST je je F??? En dan niet alleen welke polijstmiddelen, maar ook wat voor doeken, machines (???) etc. Ik heb a) kleine krasjes en b) werkelijk waar geen enkele polijstkennis...

    Hans
     
  3. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik heb onlangs de Swissvax verzamelset besteld, met een potje Scuderia was. Komt compleet met polijst-, schoonmaak- en washandleiding, doekjes, meeneemtas en alle potjes enzo. Wel erg duur, was geloof ik 500 euro kwijt voor alles (vooral de was was duur), maar dan moet ik er ook een paar jaar tegen kunnen. Afhankelijk van hoeveel auto's ik heb, natuurlijk. ;)

    Ik heb het nog niet kunnen proberen, ben erg benieuwd of het het geld waard is, maar ik heb wel veel zin er eens een dagje aan te besteden. Als ik veel geluk heb kan ik het proberen voor PdP maar waarschijnlijk wordt het de maandag erna.

    www.swissvax.nl


    Onno
     
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ik ben een absolutist! Vanaf nu alleen nog Meguiar's!
     
  5. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,199
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #5 RudyW, Aug 20, 2008
    Last edited: Aug 20, 2008
    Ik poets de auto's altijd met een professioneel poetsmiddel wat te koop is bij een autolakhandel in de buurt. Verkrijgbaar in een aantal grofheden, voor echt fale/verkleurde auto's en auto's waar de lak al goed van is. Ene is iets schurend, andere zo licht dat de lak er niets onder te lijd.


    Spul is ook te gebruiken met poetsmachines maar ik ga toch voor het ouderwetse handwerk. Je moet redelijk wat ervaring hebben wil je goed kunnen werken met die machines, het gaat meestal veel te hard. Mijn overbuurjongen is een paar jaar geleden door de lak van zijn toenmalige Mazda(rati :D) heen geschuurd :eek:.

    Hoor overigens ook goeie verhalen over Meguiar's.


    Heb je gewoon zo'n set gekocht, of gebruik je maar een paar producten?
     
  6. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    #6 RiCoNL, Aug 20, 2008
    Last edited: Aug 20, 2008
    Mequiar's Tech Wax gebruik ik. Op zich een behoorlijk diepe glans. En alles met de hand (microfiber doekjes). Durf niet met boenmachine.

    Is de Gold Class beter ?
    Wat is het verschil ?
     
  7. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,112
    The Netherlands
    Pro-tech behandeling...hoef je niet meer te poetsen


    Frans
     
  8. Marbella

    Marbella Formula 3

    Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Hoi Frans,

    +1

    Je hebt het ook al door merk ik :)
     
  9. pieter hol

    pieter hol Formula Junior

    May 10, 2007
    574
    olanda
    Full Name:
    pieter
    Hey Frans, daarna kun je er met de hoge drukreiniger op, is het niet ! Maar zonder gein, ik laat ze altijd poetsen 2 keer per jaar.
    Kost me 80 euri per auto... en ze ruiken ook weer als nieuw van binnen.
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wat gebruikte je tot nu toe dan? was iets met een blauwe verpakking toch?
     
  11. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Beginner??? Ik weet me nog heel goed een dag in januari te herinneren... autoradam deluxe was het toch??? ;)

    Bob
     
  12. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Inderdaad, een goedkoop spul, geen echte merknaam, heel efficient, je krijgt er de minste krasjes mee weg!
    De tol die je daarvoor betaalt is dat je er wel behoorlijk wat verf mee weghaalt!
    En zoals ik poets zou ik vroeg of laat door de verf zitten....dan maar naar een alternatief gezocht!
    Die Meguiar's Gold Class is echt schitterend, de Tech wax ken ik echter niet!
    En jij Fred, wat gebruik jij?
     
  13. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #13 henkie, Aug 20, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Otto, de voorkant van mijn 360 ziet er rampzalig uit. Jouw 328 voorkant is nog steeds anno 1987.
    Ik meende te herinneren dat jij altijd die turtle wax color gebruikte...
    Dus kocht ik afgelopen week zo'n fles voor EUR 13,00 bij Halfords.
    Ik ga het morgen proberen en laat het resultaat weten.

    Er zit zelfs een lippenstick bij voor de vriendin, goede service... ;)
    Image Unavailable, Please Login
     
  14. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Zit een batterij in, Henk... dan kun je wax in de lak bibreren :D
     
  15. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    #15 RiCoNL, Aug 20, 2008
    Last edited: Aug 20, 2008
    En trekt minder stof aan. Heb het ook op de dagelijkse auto maar die is toe aan een nieuwe behandeling. Zal de 19e eens kijken hoe de Pro-tech op de Ferrari staat.
     
  16. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    He he hoor! Eindelijk heeft ie geluisterd ! ;)
     
  17. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Voor zover ik goed ben ingelicht, geeft de "NXT Tech Wax 2.0" die diepst mogelijke glans.
     
  18. Franc308

    Franc308 F1 Rookie

    Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Ik zal je volgende week een snel kursus geven ! ;)
     
  19. Beach58

    Beach58 Karting

    Aug 2, 2007
    63
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De F heeft eind juni een lakbehandeling met diamondbrite gehad,http://www.anivoparts.nl/.
    Nu hoef ik de auto enkel nog te wassen met de bijgeleverde champoo en om de vier was beurten bovendien met een conditioner.Door deze lakbehandeling zou de auto gemakkelijk te wassen zijn,vliegen ed zouden er zo weer terug af moeten "vliegen" door het gladde oppervlak.Echt kunnen kontroleren heb ik dit nog niet,wat me wel opvalt met de vele regen van de laatste tijd,dat dit er heel gemakkelijk afloopt.
    Voorheen gebruikte ik de wax zoals Henk nu heeft,hierover ben/was ik tevreden maar je hebt wel veel werk om de auto weer in topconditie te krijgen.
     
  20. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,582
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik gebruikte vroeger Zaino. Heb er ook een clay-bar van, waarmee je plaatselijke, hardnekkige vervuiling (teer, hars van bomen, vliegen) kunt verwijderen.
     
  21. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Zo'n claybar lijkt mij ook nog wel wat Peter, afgelopen weekend ben ik mijn auto ook maar eens gaan poetsen, flinke klus om hem weer netjes te krijgen, maar je hebt zeker eer van je werk (1 dag tot je weer in polder bent geweest). De volgende auto wordt hoe dan ook geen zwarte auto, echt een onmogelijke kleur! Tot nu toe alleen de voorzijde gedaan, valt nu pas op hoeveel steenslag op de voorkant zit, hopelijk kom ik dit weekend nog aan de rest van de auto toe.
     
  22. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    GRAAG!!!!
     
  23. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    +2
    helemaal mee eens !!!
     
  24. Spyker 007

    Spyker 007 Formula 3

    Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    #24 Spyker 007, Aug 21, 2008
    Last edited: Aug 21, 2008
    Heren, waar is de band, de liefie? LOL

    Speciaal voor de 19e gebruik ik Autoglym en Autoglym uitpoetsdoeken.
    Super makkelijk te poetsen en uit te poetsen en altijd een super resultaat.

    Jeffrey
     
  25. Steef1988

    Steef1988 Karting

    Apr 20, 2008
    111
    Almere
    Full Name:
    Stefan
    Ik zweer altijd wel 'n beetje bij Meguiars.

    Alleen die Crossfire was zo'n moeilijke auto om bij te houden (zwart/zwart/zwart :D). Nu rij ik Dodge Caliber diesel (sorry :D) en die is lichtblauw, wat leuker kleurtje.

    Als ik een auto poets doe ik eigenlijk het volgende!

    Auto afspuiten (niet met hogedruk)
    Auto wassen icm krasvrije washandschoen (WashMitt, Meguiars) icm GoldClass shampoo of NXT shampoo (afhankelijk van kleur lak)

    Daarna doe ik het géhele lak oppervlak kleien icm Quick Detailer om alle verontreinigingen van de lak af te halen, roet, hars, noem het maar op .. zodat je 'n gladde ondergrond krijgt voor het verdere werk..

    Dan ga ik óf met de hand óf polijstend te werk met een cleaner, soms licht schurend om de krasjes/swirls weg te werken en dofheid uit de lak te halen. Daarna geef ik de auto nog machinaal of met de hand een polish die de lak zal voeden, dieper maken en de kleur extra naar boven haalt.

    Om dat allemaal te beschermen nog een a 2 laagjes wax (niet tegelijk..) laten curen en uitpoetsen. Dan doe ik de ramen met meguiars Glasscleaner, de velgen en banden ontvetten met Dasty, de velgen reinigen met All Wheel Cleaner van Meguiars (veilig voor alle types velgen). De bandjes in de tyregell en dan All Season Dressing of Gold Class Trim Detailer voor al het zwarte plasticwerk op de auto (raamlijsten, soms bumpers, stootstrips).

    Dan nog All Metal Polish voor de uitlaat, de velgen in de NXT wax en klaar is de auto :).
     

Share This Page