###THE GAME LOUNGE### | FerrariChat

###THE GAME LOUNGE###

Discussion in 'Holland/Belgium' started by SoCCieBon, Dec 24, 2010.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ik dacht, laat ik eens een nieuw draadje openen. Er zijn hier genoeg leden ( en niet-leden) die hier fanatiek mee bezig zijn. Dus hier kunnen we lekker stoer doen over records, klassementen en andere onbelangrijke zaken die het leven aangenaam maken.

    In aanloop naar de komende kerstdagen ben ik vollop aan het racen met mijn nieuwe game: Grand Tourismo 5 op Playstation 3. Dat is een verdomd mooi spelletje, ware het niet dat ik er af en toe niets van begrijp. Ik wil namelijk aan evenementen meedoen waar ik niet de juiste auto voor heb. Dus dan zoek ik al die 2 de hands dealers en automerken af, maar kan ze niet vinden. Wie weet hier meer over?
     
  2. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ik heb het vorige week voor het eerst gespeeld. Zelden de Nurburgring zo gedetailleerd afgebeeld gezien. Echt aan elk detail is gedacht. Ik speelde het bij Rob die al wat auto's had vergaard met de challenges/competities. Volgens mij moet je eerst tijden behalen op bepaalde circuits, dan worden wat auto's ge'unlock't en daarmee worden bepaalde circuits geopend, toch?

    De Top Gear track is ook super. Vooral met een Nissan GT-R. Dat ding rijdt gewoon voor je. Wat ik wel mis, vooral op de Ring, is het gevoel van snelheid. Zelfs met mooi stuur, force feedback etc. heb ik af en toe geen idee hoe hard ik ga.
     
  3. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Robin, dat is toch niet nieuw??:D:D
     
  4. Boink

    Boink Formula 3

    Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Forza 3 in tha house ;)
     
  5. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    We zouden ook eens een keer een race kunnen organiseren, maar ik heb het spel ook pas 3 dagen, dus nog even wachten svp !
     
  6. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Jaaaaaa, de Fchat Trofeo Pirelli Challenge. Goed idee Roger! Ik heb geen idee hoe ik zo'n spel het net op krijg, maar ik heb nog even tijd.
     
  7. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Je moet een account aanmaken bij GT5 via je webverbinding/PS3, en vervolgens aan elkaar gelinkt worden (soort Facebook). Daarna kun je een evenement in een bepaalde klasse op een bepaald circuit organiseren en dan aan je vriendjes kenbaar maken wanneer de race der racen gereden wordt. Ik heet Testarossa_geek trouwens.
     
  8. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Present!
     
  9. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Ah, daar heb ik wat aan. Ik ga eerst een kabeltje vinden...:D
     
  10. BartCCC

    BartCCC Formula Junior

    Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    #10 BartCCC, Dec 26, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Laatst heb ik Test Drive Unlimited nog eens onder het stof vandaan getoverd. Misschien een spel wat qua realisme iets minder is, maar waar ik me zeker mee kan vermaken. Veel auto's en details en met wat downloads packs heb je ook de CS en de 16M in je bezit. Deel II ligt nu bijna in de winkels en daar vind je ook de 458 Italia / California e.d. in terug.

    Ook geinig dat je bij dealers in de showroom je eigen exemplaar kan kopen / configureren. Naast realisme vind ik het motorgeluid bij dit soort spelletjes erg belangrijk. Vaak klinkt dit als een groepje parende muggen, maar in TDU klinkt het (zeker met een goede set erachter :D) best lekker :D:D:D

    Speciaal voor Marc (sorry van de titel, hopelijk smaakt het kerstdiner dadelijk toch nog ;) )
    http://www.youtube.com/watch?v=-gsG2kbcOf8
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  11. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Maar dan heb ik dus XBoX nodig Bart?
     
  12. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #12 Dino2010, Dec 26, 2010
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hey Socciebom en C°!
    Bij "GAME LOUNGE" denk ik echt aan iets anders...
    Laat dat Xbox-gedoe toch over aan jongens die van niet beter weten!
    Al dat virtueel geklooi! Voor mij enkel en alleen de Real Thing!
    Happy Holydees!
    Image Unavailable, Please Login
     
  13. Maximus

    Maximus Formula Junior

    Jun 12, 2009
    830
    Assen, NL
    Full Name:
    Jurgen
    Zit nu in het laatste stadium van GT5, de A-spec modus is op 1 na klaar met de Extreme-onderdelen. Endurances lopen nog even maar daar zit ik ook al op de helft. Geval tijd over en de game te leuk ;)

    Mochten mensen willen meeten op 't net voor een leuke online race met mensen die wel kunnen racen en die elkaar niet van de weg beuken: MrDaedalusNL is mijn PSN ID :)
     
  14. dolfijn

    dolfijn Formula 3

    Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    #14 dolfijn, Dec 26, 2010
    Last edited: Dec 26, 2010
    hey ik ben bart alias nemo
    voeg even toe dakpan11.ben ik
    ps......rijden jullie met joystick of met race stuur en stoel .
    ik met het laatste.
     
  15. BartCCC

    BartCCC Formula Junior

    Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Deel I is zover ik weet niet verkrijgbaar voor de PS3, wel voor de PC eventueel.
    Deel II komt ook voor de PS3! Denk dat je daar als liefhebber, gezien alle mooie details die een lust voor het oog vormen, zeker plezier mee gaat hebben :)

    http://www.youtube.com/watch?v=Qh7C2uT0Nmg
     
  16. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    #16 SoCCieBon, Dec 26, 2010
    Last edited: Dec 26, 2010
    Wat bedoel je met klaar? Alles goud gewonnen of zo? En wat vind je van de Bspec modus? Ik vind het helemaal niks. Als ik het goed begrijp ben je niet aan het sturen, alleen het het managen.

    @Bart: thanx!

    Otto: dat is alleen voor rossa subscribed afdeling..krijgt je avatar ook gelijk een erectie.
     
  17. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    leuk idee, maar ik ben meer van het simracen ;)
     
  18. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Niet waar! Daar wordt niet met kaarten gespeeld!:D
    Ieder z'n zin, hoor! Geef mij maar een XXXbox...:D
     
  19. Maximus

    Maximus Formula Junior

    Jun 12, 2009
    830
    Assen, NL
    Full Name:
    Jurgen
    Op dit moment heb ik alles tot en met de extreme modus op gold afgezien van de Formula Gran Turismo challenge. De Special Events ben ik redelijk ver mee behalve NASCAR (dat is gewoon echt bagger :p) en de laatste karting event moet ik nog hebben dan is die ook compleet gold. AMG is geheel in zilver, Loeb is geheel in goud.

    B-spec vind ik inderdaad een beste aanfluiting. Je bent idd de manager en moet dan de rijder aansturen. Vroeger, in GT4 en eerder, kon je je B-spec rijder ook inzetten tijdens de endurance races. Nu, als je straks in de endurances zit en de echte 24h nurburgring en 24 le mans gaat rijden, moet je dit zelf doen en kun je deze niet inzetten.

    Ander puntje van GT, vroeger ging alles op basis van de rijbewijzen die je had, nu zijn de rijbewijzen overbodig en doet men het level systeem. Vind dat laatste echt heel jammer. Je moet op een gegeven moment gewoon gaan grinden, en dus vaak banen opnieuw doen, voor EXP-puntjes om maar weer een level omhoog te gaan. Als Polyphony het had gehouden bij de rijbewijzen was ik veel tevredener geweest.

    Maar, de banen zien er echt fantastisch gedetailleerd uit. Nurburgring zoals door Robin genoemd maar ook Suzuka als je vanaf het rechtestuk de eerste bocht inrijdt. Geweldig mooi! Zit nu op zo'n 61% completed.
     
  20. dolfijn

    dolfijn Formula 3

    Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    wanneer gaan we eens een race maken . op de nurburgring voor italiaanse auto's
     
  21. Maximus

    Maximus Formula Junior

    Jun 12, 2009
    830
    Assen, NL
    Full Name:
    Jurgen
    Mogen getunde 458 Italia's ook mee doen? :)
     
  22. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Heb jij alle special eventes gold? Zo!!! Dat is goed. Ik heb al een paar frustraties opgelopen met dit onderdeel. Vooral op de Nordschleiffe. Kom ik echt soms 1,2 seconden te kort...:(

    En heb je alle licenties ook gold? Ook niet makkelijk namelijk! Vind ik...:(

    Bart, deze veteraan moet nog even oefenen. Het idee is goed!:D:D
     
  23. dolfijn

    dolfijn Formula 3

    Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    ik heb nu een 458 met 640 pk en een lambo sv met 860 pk dus kom maar op
     
  24. Maximus

    Maximus Formula Junior

    Jun 12, 2009
    830
    Assen, NL
    Full Name:
    Jurgen
    Alle licenties heb ik niet gold, man dat is bijna onmogelijk soms (bvb de 330 P4 race op Tokio R246 en dan in 1 ronde iedereen voor bij :eek:

    De specialevents heb ik bijna allemaal gold behalve het NASCAR gedeelte. Dat vind ik echt enorm vervelend. Zit nu nog 90k experience af van level 30, dan eindelijk de Suzuka endurance race.

    In GT5 kunnen auto's ook gegift worden (en retour gezonden), mocht je een keer een auto zoeken die je niet kunt kopen maar wel wilt gebruiken, stuur een berichtje :) Heb nu zo'n 60 auto's in de garage staan en sommigen gebruik ik niet meer dus die kun je zeker lenen

    @dolfijn, lijkt me erg leuk!
     
  25. dolfijn

    dolfijn Formula 3

    Oct 9, 2006
    1,015
    Full Name:
    joop
    hey maximus ik heb nu een nascar auto nodig heb jij die????
     

Share This Page