|
|
|
|||
|
|||
|
Restauratie Ferrari 308 GTS
Graag introduceer ik mezelf; Ik ben Joost van AJ`s autobody & paint. Recentelijk zijn we aan een Ferrari 308 GTS begonnen en het leek me leuk het project te posten.
Het verhaal is dat de auto afgelopen zomer aangekocht is door de huidige eigenaar, op het eerste gezicht leek het een vrij nette. Echter zat op elk paneel wel wat qua roest, schade of slecht herstel en tevens was het blok niet helemaal meer wat het zou moeten zijn. Er is besloten de gehele carrosserie aan te pakken en het blok te reviseren. Last edited by AJs autobody; 04-29-2012 at 01:10 PM. |
|
|
|||
|
|||
|
De auto in de zomer van 2011 vlak na aankoop
|
|
|
|||
|
|||
|
Het plaatwerk zou in eerste instantie door een externe plaatwerker kaal gemaakt en gelast/uitgedeukt worden buiten ons beheer en dan zouden wij het verder strakmaken en spuiten. Echter is het herstel van het plaatwerk van zeer dubieuze kwaliteit en zeker niet op het niveau wat het zou moeten zijn. Er is toen besloten dat wij de carrosserie van A-Z doen.
|
|
|
|||
|
|||
|
wat hoogtepunten:
|
|
|
|||
|
|||
|
Als eerste is er begonnen met het vervangen van het onderste gedeelte van het achterscherm. Omdat het een amerikaans geleverde 308 is zat er een gat voor een sidemarker dat dichtgelast was en een reparatie aan de wielrand. Dit is in zn geheel weggezaagd tot 1 cm onder de knik, opnieuw geklopt uit vers metaal en afgelast:
|
|
|
|||
|
|||
|
Sidemarkergat in het voorscherm is groter uitgeboord en dichtgelast:
|
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
De bestuurdersdeur was al een nieuwe onderkant voor gemaakt en alleen vast getacked. Aangezien de pasvorm goed was is besloten deze verder af te lassen:
|
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
In dit geval is het een combinatie van nooit meer weg willen doen, de hobby van het bouwen en exact weten wat je hebt als alles klaar is. |
|
|
|||
|
|||
|
Dit is 1 van de slechtste plekken op de auto. Er was een nieuw stuk ingelast over roestige delen van het binnenframe. Dit alles is weggezaagd:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
) opbrengt. Ik klaag zeker niet maar als ik dit zie ga ik toch weer twijfelen of ik hem niet beter kan houden...
|
|
|
|||
|
|||
|
Alles weer in elkaar gepuzzeld met vers metaal:
|
|
|
|||
|
|||
|
Dit soort autos zijn emotie en als je die hebt, zeker na zo`n lange tijd, moet je m alleen weg doen als dat echt nodig is, anders ga je gegarandeerd spijt krijgen.
|
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Voor jou misschien, ik vind het eigenlijk meer dieptepunten.....
|
|
|
|||
|
|||
|
binnenkort meer!
|
|
|
||||
|
||||
|
Ik moet zeggen: vakwerk wat ik hier zie. Dat doe je netjes (lees: zoals het hoort) maar dat zal ook wel een beetje de bedoeling zijn van dit draadje...
Hoe dan ook. Ga zo door en lever kwaliteit dat duurt het langst.
|
|
|
||||
|
||||
|
Mooi werk! Je kunt hier wel van een restauratie spreken. Wanneer moet hij klaar zijn?
|
|
|
|||
|
|||
|
Dankjewel, er is aangegeven dat het wenselijk is als de auto geheel voltooid is voor een groot Ferrari evenement in Belgie eind van de zomer. We doen ons best, maar kwaliteit staat altijd voorop.
|
|
|
|||
|
|||
|
Waarom heb je de 328 niet gewoon particulier verkocht?
|
| Non-Sponsor Ads |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Vandaag nog even bezig geweest. Onder het rechter achterlicht was wat reparatiewerk uitgevoerd wat ik niet vertrouwde. Zoals verwacht na het uitzagen kwam er wat bak en braadwerk tevoorschijn:
|
|
|
|||
|
|||
|
Nieuw deel gemaakt uit 2 stukken (was iets makkelijker zo) en afgelast:
|
![]() |
| Thread Tools | |
|