Ferrari Owners Days Spa trackday 28 juni (= 4 sept. 2014) | FerrariChat

Ferrari Owners Days Spa trackday 28 juni (= 4 sept. 2014)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by tomgt, Jun 25, 2013.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. tomgt

    tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

    Feb 22, 2004
    6,701
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Voor iemand die geinteresseerd is er zijn nog twee-drie plekken vrij voor a.s. vrijdag.
    PM me
     
  2. krisdisk

    krisdisk Formula Junior

    Mar 29, 2009
    500
    Flanders Belgium
    Full Name:
    Kris De Bruyne
    kzou wel willen maar de wagen is helaas niet klaar :(
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zou het morgen weer regenen in Spa ? Ken het daar bijna alleen maar nat ... :) We gaan het moois weer zien daar !
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #4 Melvok, Jun 28, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Prachtige dag gehad vandaag, vrijwel droog en daardoor waren er gelukkig weinig schades ...

    Opmerkelijk weinig NL rijders en spotters ... wel Maikel, Robin, Hainz en Giairo gesproken ...

    Foto's van hen volgen hier ongetwijfeld nog wel ...
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Nou heren, waar blijven de foto's.
    Maikel ...... films please?
     
  6. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Dit evenement staat ook nog steeds hoog op mijn lijstje, hopelijk volgend jaar.

    En Spa staat op #1 van mijn favo circuits waar ik ooit nog eens met de 308 wil rijden.
     
  7. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Wat is dat trouwens voor exotische 348???
     
  8. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    348 Barchetta.

    Speciale track serie.
     
  9. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Goeie vraag! Ben ik ook erg benieuwd naar, ik heb het de eigenaar (fransman) gevraagd maar werd er niet veel wijzer van :) Kwam een enorm kabaal uit, staat allemaal op video :)

    @Mel

    Weinig crashes? Het schijnt 4x 458 in puin en aan het einde vd dag nog een Scuderia de vangrail in recht voor m'n lens.
     
  10. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik heb de fotos gezien van die 458s en dat ziet er allemaal niet zo vrolijk uit.
    Ik had graag gegaan, maar mijn verlof werd ingetrokken dor de directie vanwege 2 zieke collegas. Tja..
    Nah, dan gaan we zondag maar even naar Zandvoort waar ik echt niet graag kom. Ik vind dat een vervelende weg om heen te rijden. Ik rij op met djfrens en Pieter zoals het er naar uit ziet. Aansluiters? Zondag 08:00 bij de Shell bij Beesd aan de A2 richting Utrecht.
     
  11. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik zou echt een uur eerder gaan, Henkie, en rond 15:00 weer weg. Dan is het prima te doen. Zelf ga ik dit jaar niet, ben met de boot bezig.

    4x 458 in puin, jeetje. Nog wel aan gedacht om zelf te gaan maar in plaats daarvan ben ik een rondje rond mijn favourietje plekjes gaan doen; TVR bezocht, bekleder bezocht en The Wizard bezocht. De 458 deed het prima in de regen.


    Onno
     
  12. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ik ben benieuwd wat Henkie daarop te zeggen heeft :D:D:D
     
  13. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    De Shell pomp ligt op de weg haha. :D dus scheelt weer tijd.
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #15 Melvok, Jun 29, 2013
    Last edited: Jun 29, 2013
    We hebben samen uitgebreid die (vrijwel totall-loss) witte 458 bekeken .... wat kost zo'n stuurfout toch een boel geld ... zonde toch ? De foto's zetten we hier maar niet neer ...

    Toen wij om 15.00 terug reden was dat de enige ... het schijnt helaas altijd toch weer te gebeuren ...


    Hier een link met spetterende foto's van Tarek gisteren ...

    Ferrari Owners Days @Spa 2013 - a set on Flickr
     
  15. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  16. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ik heb begrepen dat je nog een souvenirtje hebt meegenomen..
     
  17. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Goed, het was gisteren een mooie dag. Ik ging er niet al te enthousiast heen. Er was regen voorspeld en weinig vrienden gingen mee. Henk moest helaas afzeggen, bijvoorbeeld. Met Maikel vertrok ik erg vroeg richting Spa. Eeeergg vroeg... :D

    Maar als je er dan bent, en je ziet die supergave auto's, en je voelt de spanning omdat je ondanks de miezer toch de baan op gaat...dan besef je dat je dit niet wilt missen.

    We hadden vier sessies vandaag. De eerste ging goed. Baan redelijk droog maar af en toe natte stukken. Dat bracht leuke glijpartijen op. We hadden het goed naar ons zin. De bandenspanning werd iets hoger dan verwacht dus vooral aan het eind van de sessie een beetje glibberig.

    Het is altijd een vrolijke boel bij de Munsterhuis pits. Dus je kon ons daar vaak vinden hoewel Maikel nog al eens rond liep om mooie filmpjes te maken. Vlak voor de 2e sessie bood Frans Munsterhuis ons aan om mee te rijden met de F430 GT (een auto waar ik ooit nog op geboden had, dus dat zagen we wel zitten). Helaas was er in de sessie ervoor net en ongeluk gebeurd (de 2e van dag inmiddels) en moest de sessie afgelast worden.

    Dus maar even lang in de rij gestaan (deze keer wel erg lang) om een lekkere lunch naar binnen te werken.

    Na lunch kwam een heel gezelschap met antieke Ferrari's aanrijden. Een leuk stoetje met een behoorlijke waarde! Daken bleven gewoon open ondanks de milde regen. Prachtig.

    De 3e sessie ging goed. Baan werd al wat droger.

    Na de 3e sessie mocht ik meerijden met de 458 Challenge. Voor mij de 2e keer (1e keer was met Marc) maar blijft een leuke ervaring. Deze Challenge moest net van remmen wisselen (die keramische remmen gaan echt niet oneindig lang mee) dus de eigenaar deed het rustig aan. Maar wat een wegligging...niet normaal. Het was de zwarte op de laatste foto.

    De 4e sessie was fantastisch. Droge baan dus rammen maar. Tevens mocht ik er wat eerder in want er waren weinig mensen (5 auto's op de baan) dus dit was genieten.

    Er waren 5 crashes, maar dit is redelijk normaal op de Owners Days met natte baan. 4x 458 en 1x Scud. Twee 458's tegelijkertijd: 1 met achterkant in puin, 1 met voorkant dus leek alsof ze elkaar geraakt hadden. Ongeluk met Scud was zeer vreemd; waarschijnlijk gedeeltelijk om nat wegdek en gedeeltelijk op droog tijdens het remmen. Verder vloog een 458 met 240 km/u rechtdoor aan het einde van het rechte stuk (!!). De bestuurder, die het allemaal wel onder de knie heeft, wist de auto heel te houden door rechtuit te sturen dwars door de chicane. Reden is nog onbekend; waarschijnlijk een luchtbel in de remvloeistof. Remmen deden niets meer.

    Al met al toch blij dat ik gegaan was. Het weer viel mee, en het blijft een top evenement.
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi (foto) verslag heren. Ik had helaas niet de mogelijkheid mee te gaan. Moet dus net als Henk "compenseren" met Zondag op Zandvoort....
    Goed om te lezen dat alles goed is afgelopen (op wat blikschade na) en er geen gewonden zijn gevallen, blijven natuurlijk gevaarlijke snelheden die daar bereikt worden.

    Ik kijk uit naar de filmpjes van Mike, zal wel druk bezig zijn schat ik zo :p
     
  19. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
  20. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Bedankt :)

    Deze 348 Barchetta niet heel veel in actie gezien op het circuit helaas. Ik liep net naar de andere pitstraat toe en bij het opkomen rechte stuk kreeg ie een zwarte vlag, teveel geluid. Denk dat ie maar een paar rondes heeft mogen rijden.

    Maar wat een dikke auto dit, het geluid is echt oorverdovend!

    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=D5q_X6W5_IE]Ferrari 348 Barchetta Competizione VERY LOUD SOUND - YouTube[/ame]
     
  21. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Thanks Jurgen!
     
  22. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    430 Scuderia gaat net voor Eau Rouge hard in de muur. Schade lijkt mee te vallen, in elk geval reed de auto nog na de crash. Dat was met de Italia's zeker anders :(

    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=3FPn5iTwflY]Ferrari 430 Scuderia HARD CRASH! - YouTube[/ame]
     
  23. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Het blijft een raar ongeluk dit. Je zou toch denken dat de traction control dit opgelost zou moeten hebben. Vooral tijdens remmen is de Scud erg goed in de boel recht te houden.
     

Share This Page