Mijn eerste Ferrari: 360 Modena | FerrariChat

Mijn eerste Ferrari: 360 Modena

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Lars Theunissen, Nov 22, 2013.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    #1 Lars Theunissen, Nov 22, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hallo allemaal,

    Na 25 jaar dromen is het er deze week eindelijk van gekomen: de aankoop van mijn eerste Ferrari!

    Ik heb ´m gekocht bij Ulrich, de officieel dealer in Frankfurt. De auto had slechts één eigenaar en al het onderhoud is ook altijd bij Ulrich gebeurd, waar hij tevens nieuw is afgeleverd.

    Hier wat fotootjes van afgelopen dinsdag, kort na het ondertekenen van het koopcontract :)

    Ik kan nog steeds nauwelijks geloven dat ik nu werkelijk/eindelijk een eigen Ferrari heb - een fantastisch gevoel!!!

    Ciao,

    Lars
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Top Lars!!! Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier ermee.
    Brengt voor mij allerlei herinneringen terug, want mijn eerste Ferrari (een F355 Berlinetta) kocht ik in 2007 ook bij Ulrich.
    Wanneer vindt de aflevering plaats? Bij F-Chat.com gaat dat altijd nét even anders .....:D:D
     
  3. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #3 MvT, Nov 22, 2013
    Last edited: Nov 22, 2013
    Gefeliciteerd Lars! Mooie wagen! veilige km toegewenst en geniet er van!

    :)
     
  4. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    Hoi Erik,

    Bedankt :)

    De auto blijft tot maart bij Ulrich staan, want nu in de winter will ik er sowieso niet mee rijden (en ik moet nog een geschikte garage te huur vinden). Bovendien neem ik een speciaal seizoenkenteken van maart t/m oktober, dat scheelt een hoop aan belasting en verzekering. Het kenteken heb ik vandaag kunnen reserveren: M-LM 360 (M = München, LM = Lars & Maria en 360... spreekt voor zich ;) )

    Nu dus nog het eerste weekend van maart met goed weer afwachten... Ik haal de auto dan samen met mijn vrouw op en we maken er meteen een leuk weekend van, met twee hotelovernachtingen ergens tussen Frankfurt en München. Kan ik de auto meteen fijn uitgebreid uitproberen :)

    Ciao,

    Lars
     
  5. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    #5 Jonkheer, Nov 22, 2013
    Last edited: Nov 22, 2013
    Hartelijk gefeliciteerd Lars.
    Vele veilige en plezierige km's toegewenst!
     
  6. evdzwet

    evdzwet Formula Junior

    Jul 24, 2009
    610
    Wassenaar
    Full Name:
    E. vd Zwet
    Van harte Lars met de aanwinst. Dan ben ik een geluksvogel. Bij mij duurde het uiteindelijk 13 jaar :D
     
  7. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Van harte gefeliciteerd met de mooie 360, geniet er maximaal van!
     
  8. pkiewiet

    pkiewiet Karting

    Oct 6, 2010
    79
    Netherlands
    Full Name:
    Pascal Kiewiet
    Lars, fantastisch !!
    Gefeliciteerd, is dus uiteindelijk wel een 360 geworden.
    Weet nog dat de 550 je aandacht ook had.

    Jemig, nu nog wachten tot Maart.
    Wat een marteling !! :)
    Veel plezier alvast met de voorpret.

    Pascal
     
  9. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Hey Lars,

    Ook hier nog even van harte geluk gewenst met het vervullen van je droom.
    Er is wat overredingskracht van deze en gene voor nodig geweest, maar uiteindelijk toch voor het juiste merk gekozen ;) :D

    Heel veel fijne en veilige km's met deze prachtige 360.
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    We kennen elkaar (nog) niet persoonlijk Lars. Toch van harte gefeliciteerd met deze grandioze aankoop. Beginnen van een "ferrari carrière" met een 360 is niet verkeerd, meeste beginnen anders.
    Afijn wachten tot Maart (als het tegen zit April) maar dan gelijk los gaan. Ikzelf stond 1 week na uitleveren tussen de toppen van de Alpen, denk daar nog regelmatig aan terug. Alsook de aflevering die daar aan vooraf ging, echt een feest van vrienden en gelijkgezinden (lees: Ferraristi) onder elkaar. Een moment in mijn leven wat ik nooit meer zal vergeten.
    Zo'n moment heb jij ook gehad aan de foto's te zien, wat een glimlach (kon het nog breder? ;))
    Rest je veel veilige km's toe te wensen met veel (gezamenlijk) plezier. We hopen je eens tegen te komen op ritjes die we hier wel eens hebben…

    Fred

    Ps Kun je jou zoektocht naar dit pracht exemplaar onthullen? Waarom deze 360? Waarom bij Ulrich en niet in NL? Waarom kon je niet wachten tot het voorjaar? Wat is je idee van het bezit/hoe denk je die te gaan invullen? (lees: veel rijden of juist koesteren (of beide)) ect ...
     
  11. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    2 dagen van Frankfurt naar Munchen? Ga je hem douwen? :D
     
  12. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    Bedankt Christiaan! Ik zag jouw prachtige F430 Spider onlangs op Facebook voorbijkomen in weer een super-fotoshoot van Vu! Ga ik komend jaar zeker ook doen :)
     
  13. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    13 jaar, dat was een vluggertje ;)
     
  14. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    Bedankt Johan, ga ik zeker doen :)
    Alleen die voorpret al... heerlijk!
     
  15. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    Hey Pascal, bedankt! :)

    Ja, inderdaad, het is een 360 geworden. Heel lang getwijfeld tussen 360 en 550/575 - que prijs zijn ze ongeveer gelijkwaardig. Maar uiteindelijk leek me de 360 toch de opwindendere auto, zowel qua uiterlijk als qua rijgedrag (meer sportwagen dan GT). Howel ik de Maranello´s zeker ook nog steeds erg mooi vind :)

    Ciao,

    Lars
     
  16. Beach58

    Beach58 Karting

    Aug 2, 2007
    63
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Lars van harte goede keuze.
    Gr uit Gran Canaria
    J&O
     
  17. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    Hi Ed,

    Haha, ja, inderdaad - ik had tussendoor even een inzinking en ging gekke dingen denken...
    Zoals dat ik met een Porsche ipv een Ferrari ook gelukkig zou kunnen worden :)

    Gelukkig heb ik echter toch naar m´n hart (en naar jullie!) geluisterd en de 100% juiste keuze gemaakt :) :) :)
     
  18. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    Haha, zeker niet :)

    Eerder via heeeel veel leuke wegen zig-zag naar München, ipv in één ruk door :)
     
  19. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    Mooi verhaal Fred, zoiets is altijd weer leuk om te lezen, hoe andere eigenaren het beleefd hebben!
    Voor mij zal het zeker ook niet lang duren voordat ik ermee tussen de toppen van de Alpen sta: die zijn hier slechts een uurtje rijden vandaan :)
     
  20. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    #20 Lars Theunissen, Nov 22, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ah, dat zijn leuke vragen, hier komt het verhaal met hopelijk alle antwoorden:


    Nadat ik uiteindelijk besloten had voor een 360 te gaan ipv een 550/575, ben ik natuurlijk zeer regelmatig op Websites als mobile.de gaan zoeken. Ik woon sinds 2000 in München, dus is het voor mij makkelijker om meteen in Duitsland een Ferrari te kopen. De markt is veel groter dan in NL, de prijzen vaak wat lager en bovendien hoef ik de auto dan niet te importeren.

    Ik wilde het liefst een handgeschakelde, omdat ik op forums regelmatig had gelezen dat de F1 bak bij de 360 een zeer grote slijtage van de koppeling kan veroorzaken, vooral in file- en stadsverkeer. Ook las ik regelmatig, dat het schakelen soms vrij rukkerig is en voor huidige begrippen vrij langzaam. Vandaar dus liever een handbak.

    Bij de zoektocht was ik zeer bedacht een goede, betrouwbare auto te vinden, die al het onderhoud op tijd en volledig gehad heeft en ook qua historie perfect is. Tsja - dat bleek niet eenvoudig te zijn...

    Veel auto´s op het Internet werden bij kleine, onbekende dealertjes aangeboden en maakten helemaal geen goede indruk. Ik merkte al gauw, dat vrijwel alles onder de €50.000 niet aan mijn voorstellingen zou kunnen voldoen.

    Eigenlijk was ik ook nog op zoek naar een originele kleurcombinatie - iets anders dan het typische Rosso Corsa, dat ik al op duizenden Ferrari´s had gezien. Het liefste wilde ik Blu Tour de France of Blu NART, met een beige of cuoio Interieur.

    En zowaar... enkele maanden geleden kwam er vlakbij München een mooie 360 (wel F1) te koop, bij een dealer die me wel betrouwbaar leek. De beschrijving klonk erg goed, met slechts 54.000 km en twee eigenaren. Ik ben de auto gaan bekijken en idd leek het allemaal super te zijn. Een minpuntje was wel dat de auto uit Itale kwam, maar die zijn natuurlijk niet allemaal slecht. Ik stond op het punt om de auto te kopen, maar dacht er nog wel aan om de Italiaanse historie via het oude kenteken te laten natrekken. Resultaat: niet twee, maar vijf eigenaren! :( De dealer moet dat geweten hebben, want op de oude rekeningen vond ik alleen al vier verschillende namen...
    Dus... vertrouwen weg en auto niet gekocht.

    Door deze ervaring was ik nóg voorzichtiger geworden en nóg skeptischer bij de diverse auto´s die beschikbaar waren. Tsja... en toen zag ik op Mobile.de deze 360 te koop staan. Die was helaas rood/zwart, maar verder klonk alles wel heel erg goed:

    - handbak
    - nieuw geleverd in Duitsland via Ulrich
    - te koop via officieel dealer (wederom Ulrich)
    - al het onderhoud bij Ulrich gedaan (er zat een lijstje bij de advertentie met alle beurten)
    - niet te veel km, niet te weinig: 63.000
    - slechts één eigenaar (!)
    - laat model (bouwjaar 2003) dus alle updates standaard al in de auto
    - grote beurt met riem in 2012, volgende pas in 2015

    Na wat vragen per email te hebben gestuurd, kreeg ik al de volgende dag zeer uitvoerig antwoord (een heel A4-tje vol). Dat maakte alvast een prima indruk en de antwoorden bevestigden nog verder de goede indruk die ik al van de auto had. De verkoper schreef dat de auto was ingeruild op een 458 Italia en zeer verzorgd was. Omdat hij in die 63.000 km wel wat steenslag en enkele diepere krassen had opgelopen, hebben ze ´m na aankoop van een rondom nieuwe lak voorzien. Die is dus nu gloednieuw, zonder ook maar een enkele krasje of putje.

    Ik kreeg steeds meer het gevoel, een dergelijke auto niet te mogen missen en ben ´m op dinsdag gaan bekijken - eigenlijk al zeer zwaar met het voornemen ´m die dag te kopen. De bezichtiging viel absoluut niet tegen en ook de verkoper was top - zeer vriendelijk en professioneel. Ik had al een nieuwe set banden bij aflevering toegezegd gekregen, dus van de prijs wilden ze niets meer af doen. Ik heb toen gevraagd of ik dan de komende kleine beurt inclusief zou kunnen krijgen (mei 2014) en daar ging de verkoper mee akkoord. Vervolgens heb ik het koopcontract onderschreven, waarbij ik een paar traantjes niet kon onderdrukken - wat bij de verkoper een brede glimlach veroorzaakte :)

    De verkoper liet weten, voor mijn kopie van het koopcontract even een map te gaan halen. Ik verwachtte niets bijzonders, maar hij kwam terug met een prachtige rode doos, waarin zich een supermooie "Poltrona Frau" lederen map bevond, verpakt in een suède (?) buidel. In die map bevond zich nog een dikke folder "Welcome to Ferrari", met daarin allerlei informatie over Ferrari. Heerlijk! Ik heb een paar foto´s bijgevoegd, ter illustratie :)

    Bij vertrek kreeg ik overigens ook nog een mooie litho van de F12 als cadeautje, dus ik vond het helemaal prima daar bij Ulrich :)

    Ik heb zelf gevraagd of de Auto bij hun kann blijven tot maart, omdat ik in de winter niet wil rijden en sowieso eerst nog een geschikte garage moet zoeken. Dat was geen probleem, want ze hebben een grote parkeerkelder.

    Ik bn van plan per jaar ongeveer 6.000 km te gaan rijden en ook aan meetings van clubs mee te gaan doen. Alleen voor volgend jaar geef ik mezelf een wat hoger km-Budget, want dan wil ik er ook nog mee naar Nederland en Denemarken komen

    Oh ja, waarom een 360? Veel van de oudere modellen zijn weliswaar zeer fraai, maar mij persoonlijk toch een beetje te langzaam. Ik woon tenslotte in Duitsland en op de Autobahnen in het zuiden en oosten kun je nog heel flink doorrijden. En dan will ik niet voor elk GTI´tje de linkerbaan moeten vrijmaken ;) Verder was voor mij erg belangrijk dat de 360 een zeer goede reputatie qua betrouwbaarheid heeft en ook relatief lage onderhoudskosten. Ook vind ik het geluid geweldig en de ronde vormen zeer fraai. Bovendien zou ook mijn vrouw met de 360 mee kunnen rijden, die vanwege rugproblemen niet in te lage Ferrari´s in- en uit zou kunnen stappen - bij de 360 ging het echter prima :) Dus... vandaar een 360 :) Ik moest wel heel wat langer doorsparen dan voor sommige "goedkopere" modellen, maar om de bovengenoemde redenen was het me dat zeker waard :)

    Tsja... nu nog een paar maandjes geduld hebben dus, maar dat heeft ook z´n charme - voorpret kan ook zeer leuk en opwindend zijn :)

    Van vrienden, familie en collega´s heb ik alleen maar positieve tot laaiend enthousiaste reacties gehad. Iedereen kent mijn passie en iedereen lijkt me deze auto ook van harte te gunnen - dat is toch wel erg prettig, beter dan wanneer mensen jaloers zijn ofzo. Ik heb al zeker 15-20 aanvragen om mee te mogen rijden, dus ik krijg het nog druk :) Nou ja, is ook leuk, om die mensen daarmee een plezier te kunnen doen.

    Zoooo... een heel verhaal :) Ik hoop dat het leuk was om te lezen - voor mij was het in ieder geval zeer leuk om te schrijven :)

    Nu nog wat fotootjes van de box en de litho:

    Ciao,

    Lars
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  21. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Lars! Jij ook hier ;) Ook hier wil ik je feliciteren met de aanschaf van je 360!
    Als je hierheen komt, doen we een meeting.......je gaf het al een naam....Gli Amici della Lars? :D

    Leuk kenteken heb je gereserveerd. Wou dat wij dat in Nederland ook konden. Mijn Focus zou dan PV-FF-26 heten ;)
     
  22. Lars Theunissen

    Lars Theunissen F1 Veteran

    Mar 2, 2005
    5,783
    Munich, Germany
    Full Name:
    Lars Theunissen
    Hey Vu, idd wij allebei hier ;)

    Het Wunschkennzeichen met reservering kost overigens slechts €12,80 extra - een koopje!
    Aan de rechterkant van het kenteken komt dan nog klein 03-10, wat betekent dat ik de auto van maart t/m oktober mag rijden.

    PV-FF-26 :)

    PV = Phan Vu
    FF = Ferrari Ferrari?
    26 = jouw leeftijd?

    Ciao,

    Lars

    PS: ik verheug me al op de "Gli Amici della Larse"-meeting :) :) :)
     
  23. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Prachtig verhaal! Je hebt je droom verwezenlijkt en dat dat emoties los maakt, kan ik me goed voorstellen. Lars......wat een passie man!

    PS: kan je hier meer boeken mee vervoeren dan met een 308?????

    Edit: 26 staat voor mijn geboortedag....26 januari :) FF is mn Fordje Focus :D PV is correct ;)
     
  24. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Lars gefeliciteerd met de aanschaf van deze 360.
    Leuk ook om te lezen hoe je tot deze beslissing bent gekomen.
    Nu nog wachten tot maart, hou ons op de hoogte over de datum van de aflevering.
    Misschien een leuk F feestje van maken.
     

Share This Page