Goodwood 72nd Members' Meeting | FerrariChat

Goodwood 72nd Members' Meeting

Discussion in 'Holland/Belgium' started by JazzyO, Apr 2, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #1 JazzyO, Apr 2, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Afgelopen weekend waren Harald & ik op de 72e ledenvergadering van de Goodwood Road Racing Club (GRRC). Ik denk dat je wel kunt stellen dat die vergaderingen iets specialer en ook interessanter zijn dan die van de FCN, zoals zal blijken uit de foto's.

    Tussen 1949 en 1966 zijn er 71 bijeenkomsten gehouden. Dit jaar dus, voor het eerst in bijna 40 jaar, weer eentje, nummer 72. Je kunt er alleen naar toe als je lid bent van de GRRC, en daarvoor moet je je aanmelden op een wachtlijst. Voor mij was de wachttijd 1 jaar, 5 jaar geleden, ik weet niet hoe lang hij nu is. Ik zal er geen doekjes om winden - het is duur. Als je vaak naar Goodwood gaat is het echt de moeite waard, maar het was geen verrassing dat ik vrijwel geen Nederlanders heb gezien. Op de Revival struikel je over de landgenoten, maar nu waren ze in geen velden op wegen te bekennen. Je wordt alleen lid als je vaak naar Goodwood kan, en dat is voor ons toch wel een hele trip.

    Van te voren was al bekend dat er een flink aantal speciale auto's zou komen. Wat niet van te voren duidelijk was, was of het weer zich zou houden. Eind maart in Engeland is natuurlijk vragen om problemen, maar dit jaar hadden we al het geluk van de wereld.

    Wat was er zoal te zien?

    - McLaren P1. Ik heb hem volaccelererend zien vertrekken en ik moest gapen. Klinkt nergens naar, nog slechter dan de huidige Formule 1's. Een Dyson, als ik aardig ben. Wel zeer snel en technisch hoogbegaafd, maar de styling laat mij ook volkomen koud. Jammer.

    - Group B rally auto's. Hiermee werden demo's gedaan op zaterdag en een sprint race op zondag. Fantastisch! Er waren serieuze machines, de Delta S4 van Toivonen (winnaar Monaco 1986), de Quattro van Michelle Mouton, en nog vele andere monsters.

    - Le Mans sportsprototypen. Deze waren echt helemaal top! Jammer dat er niet echt mee geraced werd, maar de F40 pacecar werd hard gereden, en zo kreeg je toch een goede indruk van die machtige machines. O.a. de Jaguar van Jan Lammers was er, een langstaart Porsche, 962 Porches bij de vleet en nog veel meer. Geweldig.

    - 25 vooroorlogse Bugatti's in een race! Voor mij het hoogtepunt van het weekend. Echt geweldig om deze Grand Prix machines in actie te zien. Het rook flink naar methanol in de pits.

    - Vele Ferrari's, waaronder de Breadvan. Jammer genoeg (en verbazend) geen 250GTO. Dat is de eerste keer dat ik naar Goodwood was en er geen originele 250GTO heb gezien. Maar een schitterende 250TdF gereden door Max Girardo (van RM Auctions), mooie SWB's, 246 S Dino, 500TRC, 750 Monza en nog veel meer.

    - Turbo-era F1 (d.w.z. het eerste turbo tijdperk) auto's. Daarvan waren er ook heel wat, waarmee demo's werden gereden achter de F40. Prachtig geluid in die machines met maar 1.5 liter, het kan dus wel! Frits van Eerd was er ook met een Renault F1 van Arnoux, maar helaas is die niet in actie gekomen. En de Ferrari van Alboreto kwam ook niet uit de pits. Jammer.

    - Whitsun Trophy auto's: Ford GT40's, McLaren sportsprototypes, Lola T70 etc. Deze werden op heel hoog tempo geraced, zeer, zeer indrukwekkende machines. Gemiddeld reden ze tegen de 180km/u.

    - Mijn ex-330GTC. Die liep ik tegen het lijf op de parkeerplaats. Nou ja, het helpt het verwerkingsproces, zullen we maar zeggen.... :(

    Al met al, een fantastisch weekend en zeer de moeite en de kosten waard. De 550 liep weer als een zonnetje, het was weer een genot om een lekker stuk te kunnen sturen.


    Onno

    P.S. Sorry voor de matige foto's, ik had alleen een mik-en-druk bij me (zo noemen ze een klein kameraatje in Zuid Afrika).
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Indrukwekkend, en zo slecht zijn de foto's niet...
     
  3. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    +1

    Goede ´Mik en Druk´foto´s, Onno

    Dank voor je verhaal en enthousiasme!
     
  4. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Erg gaaf! Dat is eigenlijk een mooie combinatie van FFoS en Revival, met die rallywagens, turbo F1's en Group C erbij.
    Op Techno Classica stond ook de Silk Cut Jaguar LM winnaar van Jan Lammers. Vraag me af of ze die vervolgens voortijdig van de stand hebben gehaald, of dat er twee zijn.
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prima foto's hoor, geven de geweldige sfeer en enthousiasme weer (al die spotters in witte overalls :D)

    Erg veel kijkers daar, waren die allemaal lid of kon men op een gegeven moment wel naar binnen ?

    Thanx 4 sharing !
     
  6. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Jan reed in 1987 met de Silk Cut XJR-8, en in 1988 met de Silk Cut XJR-9. Er zijn er dus i.i.g. 2, maar die op Goodwood stond had de naam van John Watson en Jan Lammers op het dak. In die combinatie heeft Lammers niet op LeMans geracet, maar wel bijvoorbeeld in de 1000km op Silverstone in 1987 en de 1000km Brands Hatch in 1987. Ik weet niet precies hoeveel chassis er zijn, maar dus in elk geval twee, waarschijnlijk drie.

    Geen vrije toegang, alleen een lid kan toegangskaarten kopen voor zichzelf en een introducée. Ik denk dus dat iets meer dan 50% lid was. Het was wel drukker dan ik verwacht had, ik schat zeker zo'n 20.000 mensen als ik het vergelijk met de drukte op de Revival.


    Onno
     
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #9 JazzyO, Apr 2, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  8. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Kijk, dat zijn nog eens ledenvergaderingen!!!

    Het begint gelijk weer te kriebelen om daar naar toe te gaan. Met een beetje mazzel volgend jaar het FoS.

    Bedankt voor de foto's Onno, jullie hebben vast genoten. Wij nu ook een beetje.
     
  9. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Mooi verslag van wat een indrukwekkend evenement moet zijn geweest.
    Bedankt voor het delen van de foto's.
     
  10. gt4me

    gt4me F1 Veteran

    Sep 10, 2005
    5,639
    UK
    Full Name:
    Lewis Mitchell
    Nice photos.
     
  11. 599GTB bas

    599GTB bas Karting

    Jul 17, 2013
    74
    +1.
     
  12. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Ziet er indrukwekkend uit Onno!
    Echt gaaf om te zien.
    Het weer was fantastisch en dat helpt wel bij de evenementen.
    Dank voor het delen van je verhaal en foto's!
     
  13. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Geweldig, en gelijk een mooi ritje met de 550!

    Dank voor de plaatjes.

    Gr. Martin
     
  14. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Fantastisch Onno! Ik had er ook bij moeten zijn :(
     
  15. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Bedankt voor deze uitgebreide impressie!
    Als mensen dit niet meer zouden doen zou het knap saai en eenvoudig worden hier.

    Prima foto's, niets mis mee. Geweldig evenement zo te zien.
     
  16. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Pers was er alleen op uitnodiging, 30 personen uit een bestand van 800.
     
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooie foto's en leuk verslag! Met dit goede weer erbij een mooi evenement om de lente te beginnen.

    Het waren trouwens niet alleen leden en introducees.
    Toen de kaartverkoop tegen bleek te vallen, werden ook andere mensen uitgenodigd.
    Ik mocht ook gewoon kaarten kopen bijvoorbeeld. Niet lid, maar ben wel 1 keer naar de Revival geweest.
    Er moet natuurlijk wel gewoon geld verdiend worden.
     
  18. Spyker 007

    Spyker 007 Formula 3

    Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    Ziet er goed uit!

    Weekendje benzine snuiven.

    Thanks for sharing Onno!
     
  19. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Dat verklaart een hoop Harry. Als ze jou al toelaten.... :)


    Onno
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Thx Onno & Harald. Bier smaakte goed zag ik :p
     
  21. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Interessant, hoeveel kost een kaartje? Misschien iets voor volgend jaar.
     
  22. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Vanwege de matige animo van de clubmembers, zijn er de laatste 2 weken kaarten verkocht aan niet leden, was niet echt duidelijk wat te verwachten, alleen was zeer geslaagd dus hoogstwaarschijnlijk volgende keer alle members aanwezig.
     
  23. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Gebruikelijke Goodwood prijzen, weet niet meer precies wat ik betaald heb (was in november).


    Onno
     

Share This Page