Wijziging ferrari garantie | FerrariChat

Wijziging ferrari garantie

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, May 2, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #1 328gts1987, May 2, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Recent heeft Ferrari het garantie programma aangepast waardoor bestaande ferrari's wel tot 12 jaar onder garantie kunnen worden gehouden.
    Voorheen was er een blok/cube stelsel waarbij alleen (gloed)nieuwe exemplaren volledig onder garantie konden vallen (=Power Normal) na verlopen van fabrieksgarantie.
    Naar mate van de ouderdom (of km's) viel je dan terug in dekking (=power train).

    Nu is er dus een nieuw stelsel waarbij (vanaf nieuw) de eerste 3 jaar onder fabrieksgarantie valt en vervolgens verlengt kan worden (max 2 jaar) met Warrenty Exentension (=volledig als de fabrieksgarantie)
    1 jaar verlengen kost ca 4,5k voor 8 cil en 6,5k voor 12 cil
    (indien je beide jaren tegelijk afsluit krijg je iets korting)

    Na het 5e jaar is de koek nog niet op want dan kun je nog "New Power" garantie afsluiten. Dit kan t/m 12e levensjaar mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan:
    - dealer onderhouden met tijdige intervallen (check)
    - alle recall/service campagnes moeten zijn uitgevoerd (check)
    - minder dan 90.000km gelopen en geen race doeleinden gebruikt alsook geen ongeval (check)
    - voor aanvang aanvullende garantie moet er een technische controle worden gedaan door de dealer waarbij compressie wordt gemeten en uitdraai gemaakt van parameters en die kost € 266,-

    De kosten van deze New Power garantie bedraagt € 2780,- voor 8 cil en € 4100,- voor 12 cil per jaar.
    Verleng je deze garantie met het opeen volgende jaar krijg je 13% korting op deze premie.
    Is er niets uitgevoerd in het afgelopen (garantie)jaar dan krijg je nogmaals 13% korting op de premie, dus totaal 26% waardoor je dus een 8 cil voor € 2058,- onder garantie valt en de 12 cil voor € 3030,-

    Wat is er met New Power gedekt?
    Het is vergelijkbaar met de voormalige Power Normal en die was al veel omvattend en gaat veel verder dan de Power Train.

    De verschillende garanties op een rij:

    Power Train:
    Motorblok met alle inwendige componenten, cilinderkoppen en klepmechanisme, koppakking, olie koelers, olie pompen carter. Regeleenheden van motormanagement
    Versnellingsbakhuis en differentieelhuis met alle inwendige componenten.

    New Power:
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #2 328gts1987, May 2, 2014
    Last edited: May 2, 2014
    De Power Normal (tot 2013) is vergelijkbaar met New Power (2014) echter zijn er wel enkele (kleine) verschillen.
    Zo zitten wel in New Power:
    + hydraulische kleppen, sensoren van actuator en de regeleenheden van de versnellingsbak
    + bevestigingsbussen van wielophanging
    + regeleenheid van stuurwiel
    + startmotor en raammotoren
    + bobines, krukas- en nokkenas-sensoren

    in de New power zitten niet meer:
    - aandrijfassen
    - thermostaat
    - wielsensoren
    - katalysator en thermokoppels
    welke wel in de power Normal zaten...

    Waarom bepaalde onderdelen niet meer of juist wel in de New Power zijn opgenomen is mij een raadsel. Hoe dan ook ik laat Maandag de auto inspecteren (=laatste dag Power Normal) om vervolgens de New Power in te laten gaan. :) Voor iets over de 2k koop je een hoop verzekering op dure onderdelen (actuator 3,5k ECU 1,5k ect)
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Thanx Fred, interessant ....

    Wat koop je (wel) voor die 2K ? Garantie op schokbrekers, uitlaat, versnellingsbak, koppakkingen, uitlaatspruitstukken oid ?

    De onderdelen die je aangaf dat er niet meer inzitten gaan kennelijk (te) vaak kapot ....

    Is wel een heel bedrag maar je zal iets kapot krijgen, dan betaal je je idd wezenloos .....

    Doen lijkt me !
     
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Klinkt idd.zeer verleidelijk. Maar garantie, ik stel daar met mijn Vlaams boerenverstand altijd wat vraagtekens bij... Ik vraag me af waarom Ferrari dit doet. Zo dom zijn die jongens niet, he! Ze "geven" (ttz jij koopt die) garantie op onderdelen die nooit, of uiterst zelden, kapot gaan. Ze gaan natuurlijk als volgt te werk: Ferrari maakt een inventaris van alle delen die de laatste 10, of 15, jaar kapot zijn gegaan. Ze hebben dus een perfect idee hoeveel kans je hebt dat onderdeel x, y of z de geest geeft. Dan is voor die pientere Italianen de rekensom snel gemaakt om de prijs van de "garantie" te bepalen. Daar moeten ze dus in de eerste plaats dubbel en dik aan verdienen.

    Je kan de zaak ook andersom bekijken... Sinds ze 7 jaar gratis onderhoud geven (ZONDER hiervoor bij te hoeven betalen uiteraard) bij de aankoop van een nieuwe F, hebben ze misschien wel dermate hun broek gescheurd, dat ze op een of andere manier iets moeten vinden om die put te vullen.
    Ik concludeer dan daaruit dat wie nu zo'n "New Power" garantie neemt, eigenlijk de kosten van vorige onderhoud en/of herstellingen van anderen betaalt. Weet wel, ik klink wel wat pessimistisch, maar Ferrari doet dit enkel en alleen uit winstbejag. Ik ben er van overtuigd dat je als klant gerold wordt.

    In de New power zitten niet meer:
    - aandrijfassen
    - thermostaat
    - wielsensoren
    - katalysator en thermokoppels...

    Waarom niet denk je?
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,117
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je zal bijv. een verbrande klep hebben Otto, enig idee wat je voor die repartie in totaal kwijt bent ?

    Je schrikt je dan ECHT een hoedje ....

    Maar je hebt gelijk, het is net als een een-armige bandiet: die is er niet om voor jouw winst te genereren ... :)
     
  6. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Gelukkig schrijft Fred niet met kleine lettertjes, maar dit zegt toch alles:

    "Na het 5e jaar is de koek nog niet op want dan kun je nog "New Power" garantie afsluiten. Dit kan t/m 12e levensjaar mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan:
    ...
    - minder dan 90.000km gelopen en geen race doeleinden gebruikt alsook geen ongeval (check)
    - voor aanvang aanvullende garantie moet er een technische controle worden gedaan door de dealer waarbij compressie wordt gemeten en uitdraai gemaakt van parameters en die kost € 266,-"

    Bij een compressietest komen ze onmiddellijk alles te weten over toestanden van kleppen, zuigers, chemises,enz. OPGELET! Die test kost €266,- Maar owee, als er bij die test wat compressieverlies zit op bvb. cylinder 3B! Dan mag je fluiten naar je garantie. Dan wordt dat contract niet eens getekend! Maar ze zullen je wel graag voorstellen van eerst 3B te herstellen, om vervolgens het garantie-contract af te sluiten. Noch de fabbrica, noch de dealers zijn randdebielen, hé? :D
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #7 328gts1987, May 2, 2014
    Last edited: May 2, 2014
    Ik lees met interesse jullie relaas die beide overeenkomsten tonen en beide gebaseerd zijn op de reken kunsten van onze hofleverancier.

    Ik redeneer hetzelfde maar voeg daaraan toe dat die test niet alleen hun maar ook mij een en ander vertelt, komend jaar zal blijken of het waar is. Is de test niet grondig (=komen er toch zaken naar boven) dan zijn de kosten voor hun. Blijkt na het jaar dat alles goed gaat kun je doorgaan of stoppen, verschil 2k.

    Daarbij komt dat zaken die aan het licht komen a.s. maandag nog onder de Power normal garantie vallen, dat scheelt!

    Met die 2 "voordelen" erbij was het voor mij (na inwinnen info) voldoende om er nog een jaar (en misschien nog wel meer) garantie bij te nemen. Na komend jaar weeg je weer af of je het ervoor over hebt. Je mag namelijk ook "uitstappen" en na een periode weer instappen (na inspectie).

    Ik zie het als een luxe probleem en zie het als een verzekering tegen astronomische kosten (waar Mel naar verwijst). Ik heb die met de 328 nooit gehad (nog betaalbaar) maar wil er met een F430 niet beginnen....

    Ps @ Mel,
    Voor 2k (na kortingen) koop je dus de New Power zoals in het PDF staat.
     
  8. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #8 RudyW, May 2, 2014
    Last edited: May 2, 2014
    Ik heb geen Ferrari ervaring, maar de nep Lambo van pa geeft na een dikke 50k nog weinig van de potentiële technische storingen die Ferrari onder zijn garantie dekt.

    Kan niet anders dan met onze Belgische vriend het eens zijn (en hij is dat niet altijd met mij!) dan ik het gevoel heb dat je risico afkoop wat niet bestaat.
    Je betaal alsnog de volle bedragen voor je onderhoud en slijtage onderdelen, €2k per jaar kun je ook in een spaarpot stoppen voor het geval dat er onverwachte onderdelen als een ECU kapot gaan.

    Voor je remschijven b.v. betaal je je alsnog scheel (is bijna de risico dekking in het geval van de R8), met of zonder Ferrari "New Power" garantie. "Verzeker" niet meer risico dan je kunt nemen zou ik zeggen?.
    (word slijtage van de F1 bak overigens vergoed?, daar lijkt het wel op???)
     
  9. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    @Fred,

    Over garantie gesprokken, wat is de status van het "banden verhaal"?
     
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #10 328gts1987, May 3, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Het is zeker het overwegen waard deze methode aan te houden maar enkele onderdelen onder de New Power items zijn een veelvoud van die 2k.

    Hoe dat precies zit met de F1 bak in mij ook niet duidelijk. Is nu de diff-huis met alles erin gedekt en van de F1 alleen het huis? Het is maar net hoe je het leest...

    Dat is niet zonder slag of stoot gegaan maar wel netjes opgelost, uiteindelijk. De melding dat er iets niet goed zat (wat zich uitte in "kraken") is nooit goed opgelost wat resulteerde in die bandenslijtage. De banden heb ik betaald (logisch) en de bussen die vervangen zijn onder garantie vernieuwd. Het "kraken" is ook gelijk weg en de bandenslijtage is nu uniform zoals je kunt zien :D
    Image Unavailable, Please Login
     
  11. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik weet het niet jongens, ik vind het pittige bedragen allemaal.
    Hoeveel gevallen kennen wij (van de "modernere") auto's waar dit kapot gaat?

    Ik neem mijzelf als voorbeeld met de 360 Modena. Ik kocht hem met 24000km en de teler staat nu op 88500km. Ik heb nog nooit iets kapot gehad behalve twee accu's, een luchtmeter en een alarmsirene. En ik doe ook mee met die circuitdagen. Goed, dan haal ik niet het uiterste er uit..
    En dan ga ik zeggen dat een F430 wellicht nog een iets meer verfijndere (lees: betere) auto dan de 360 is.
    Nu begrijp ik ook dat de F1 een leuke extra kostenpost kan zijn, dat heb ik dus niet met mijn ouderwetse pretpook..

    @Rudy
    Remschrijven R8 schreeuwend duur? De Brembo's voor de 360 kosten EUR 260,00 per set. Ok, wel even zelf er op zetten dan.

    http://www.ebay.co.uk/itm/FRONT-Brembo-Brake-Discs-Ferrari-360-Modena-3-6-Convertible-F131-1999-2005-/330698252757?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AFerrari%7CModel%3A360+Spider&hash=item4cff26e1d5
     
  12. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    €1600 voor de schijven + remblokken, wel bij de dealer ;).
     

Share This Page