512 TR Gezocht | FerrariChat

512 TR Gezocht

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Vereeken, May 16, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Vereeken

    Vereeken Formula Junior

    May 16, 2014
    264
    Belgium
    Ik ben enkele maanden geleden gestart met de zoektocht naar een 512tr.

    Ik verkies de 512 boven de tr om redenen die jullie allemaal allicht uit het hoofd kennen.

    Er is niet zo gek veel keuze en 70% zit bij handelaars. De ene al correcter dan de andere.

    Recentelijk heb ik een 512 voorlopig gekeurd bij Classicmaster in Roosendael. Moet nog even nadenken of ik een tweede maal terug wil om de auto verder te keuren en een bod te maken.

    Los van de klassieke keurlijst is er iemand met gezond advies? Enige tips waar ik zou terecht kunnen.

    Ik ben fan van originaliteit en een perfect onderhouden wagen; een gekende afwijking.

    Ik meen nogal veel topprijzen te zien voor wagens die wat barstjes in hun imago hebben.

    Er is afgelopen vrijdag bij Coys een perfecte TR verkocht in Monaco voor 69k€ inc. auction commission. Aangezien ik de markt van de openbare verkopen als maatstaf gebruik meen ik deze wagen ook als referentiepunt te gebruiken.

    Alvast dank voor elk soort feedback.
     
  2. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Heb je ook bij Forza Service gekeken?
    Daar staat er één.
    Zeer betrouwbare en eerlijke zaak!

    Forza Selezione
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #3 Melvok, May 16, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Het lijkt verstandig om eerst een jezelf in te lezen in alle ins-en -outs van de Testarossa en de 512TR.

    Dat kan perfect hier op dit Forum onder:

    Boxers/TR/M - FerrariChat.com

    Voordat je zomaar een oudere auto koopt moet je wel weten WAT je koopt en WAT er op het pad kan komen ...
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Oow jah, die van Mel is ook te koop.
    Sorry Mel.
     
  5. Vereeken

    Vereeken Formula Junior

    May 16, 2014
    264
    Belgium
    Dank voor de links.

    Als ik me niet vergis hebben NL wagens in NL ingeschreven een soort van luxe-taks verwerkt in hun prijs.

    De NL nummerplaat rijst mee met de wagen en niet de persoon? Klopt dat?

    Wat is de omvang van deze luxetaks?

    Klopt het dat deze door vadertje staat terugbetaald wordt pro rata bij het inleveren van de nummerplaat?

    Michel
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt maar is na 22 jaar niks meer ... gaat over 10 jaren ... = 98 termijnen.

    Begonnen met lezen ? Ben je deze week dus wel even onder de pannen ... :)
     
  7. Vereeken

    Vereeken Formula Junior

    May 16, 2014
    264
    Belgium
    Ik weet best al wat van de 512 daarom dat ik geen TR wil.

    Het is zoals een 911. Je zoekt een SC/Carrera of 993 maar geen 964 (wat niet wil zeggen dat er perfecte 964s bestaan).

    Ik zoek een 512 dus geen TR of 512M.

    Mijn voornaamste probleem is het aanbod en de grote delta tussen prijs en conditie van de wagen. Een hoge prijs wil niet zeggen een perfecte wagen.

    Ik begrijp dat velen Trs zien als een soort van beursaandeel. Maar het is irritant om 200km te rijden en een teleurstelling te zien.

    Ik zie niet in hoe iemand een wagen kan adverteren als perfect wanneer de lak 5.000€ verbeterwerk noidg heeft en de voorruit een barst heeft ter hoogte van de achteruitrijspiegel. Een voorruit voor een 512 is 1.500€. Als ik dan op de banden productiedata zie van 2002 frons ik even. Een sportwagen met vodoende pk op 12 jaar oude banden...laat ons even een proefrit gaan doen.

    Ik heb nog nooit van dealers gekocht en zeker niet in NL dus ik vraag me af hoe die wereld werkt.
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #8 Melvok, May 17, 2014
    Last edited: May 17, 2014
    Even een paar goed bedoelde opmerkingen als 512TR kenner :) ...

    Je gooit toch nog steeds de namen doorelkaar .. TR = Testarossa, 512 is de 512BB(i) en 512TR is de 512TR ...

    Ruit voor E1500 ? Lever en maar 10 ... kost het 3-voudige en dan heb je niet de juiste met de interne antenne ...

    "Mijn voornaamste probleem is het aanbod en de grote delta tussen prijs en conditie van de wagen. Een hoge prijs wil niet zeggen een perfecte wagen."

    Een lage prijs wel ? En wat zeggen mij gereden km's ? Veel km's dan zijn de fouten er wel uit ... is mijn mening.

    Nu na 6 jaar begin ik iets van deze automobielen te begrijpen (512TR dus) ... en zolang zal jij ook echt nodig hebben om de conditie te kunnen doorgronden ...

    banden zijn onbelangrijk, voor een 1200 heb je een nieuw set ... en waarom zou een verkoper er dan nieuwe onder zetten; dat wil de nieuwe eigenaar vast zelf doen ...

    Een erg belangrijk punt zie je nmm over het hoofd: kopen van prive mens of van een bedrijf ... alleen in het laatste geval kun je je ergens op beroepen... en dat kan heel belangrijk worden.

    Ik vecht voor een Belgische TR eigenaar voor gerechtigheid; zijn vbak was na 100 km kapot ... kost hem nu wel KEuro 20 !!!

    Volgens mij moet je gewoon verder gaan lezen ; ik gaf je de link(s) ... altijd bereid om jouw verdere vragen te beantwoorden of mail: [email protected] ... :)
     
  9. Vereeken

    Vereeken Formula Junior

    May 16, 2014
    264
    Belgium
    Km's zijn voor mij relatief. Een wagen de regelmatig rijdt zal minder problemen kennen dan een garage koningin.

    Daar volg ik je volledig.

    Een lage prijs wil niets zeggen. Mijn punt was enkel dat je moet adverteren naar conditie en niet moet miswijzen. Maar ik vermoed dat perfectie voor ieder wat anders wil zeggen.

    Kopen van een handelaar geeft een vals gevoel van veiligheid. De Europese regeling die de garantie-regeling regelt voor tweedehands heeft meer gaten dan hollandse kaas (geen disrespect :eek:) ) Helaas kan ik je daar uit de praktijk veel voorbeelden van geven.

    De voorruit verrast me. De prijs komt van Europspares uit de uk die zijn meestal up to date.

    Maar nu zeer to the point. Waarom hebben alle 512 TRs verstelen bestuurderszetels aan de zijkant...Pover leder? Maakt niet uit of ze veel of weining km hebben.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik ken alle prijzen .... en alle waarheden van die onderdelen ... of niet ....

    Versleten stoelen ? Door de zeer lage zit. Vrijwel alle zwarte stoelen zijn idd links zwaar beschadigd ...

    Maar als je dat correct behandeld zie je geen wit leer hoor, bij mij in ieder geval niet ...
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Beste Vereeken,

    Een auto kopen zal niet onbekend zijn voor jou (schat ik). Een Ferrari is niets anders dan, echter wel van een ander prijskaartje. Ik lees/zie een zeer analytische benadering waar zekerheid een hoofdrol speelt. Op 100% zeker gaan is niet mogelijk in auto-wereld, ook niet bij nieuwkoop en bij geen enkel merk.

    Oppassen helpt wel en inlezen ook echter ervaren is de beste leermeester. Zelf ook een youngtimer gehad en daar +60.000km mee gereden. Kende de auto door en door maar pas na jaren rijden en onderhouden....

    Mijn advies: lees en leer van voormalige eigenaren. Spreek die aan en vraag gericht naar specifieke items. Kijk dus veel rond en doe water bij de wijn, een perfect exemplaar (in jou ogen) bestaat niet. Wel een die er heel dicht bij komt en daar moet je voor gaan imo.
    Dat je in dit proces ook mensen treft die het mooier laten lijken dan het is, is niet te vermijden maar ook een goede leer school. Ervaring telt, ook in het zoeken naar...

    Prijzen zijn relatief, een exemplaar die jou aanstaat is jou meer waard dan een ander....
    Dat de (aanschaf)prijzen in NL hoger liggen dan elders is een nadeel voor de 2e hands markt. Echter auto's van de leeftijd 512 zijn nagenoeg overal gelijk in NL/B/D/Fr/Ch. Alleen Italie is de uitzondering op het moment vanwege de "belasting jagers".
    Conditie en uitvoering bepalen hoofdzakelijk de prijs samen met een sluitende history. Km's zijn ook van (beperkte)invloed, alleen uitschieters (extreem laag/hoog) zullen afwijken.

    Succes met zoeken en bestuderen, horen graag je voortgang en wensen. Vergeet niet: het is en blijven auto's. Daar zijn goede van maar ook mindere. Je weet pas na jaren of je goed/matig/slecht hebt getroffen, helaas.
     
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ben je al iets verder met de besluitvorming Michel ?
     
  13. Btouring

    Btouring Rookie

    May 12, 2012
    19
    Belgium
    Ik ben ook nog op zoek naar eentje (TR of 512TR) minimum 24 jaar oud.

    Tips zijn welkom.
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    512TR´s werden vanaf 1992 gebouwd dus die zal je nog niet vinden als 24 jaar oude auto ...

    TR's zijn er genoeg in de verkoop maar de 512TR is imo -alhoewel duurder- de betere koop.
     
  15. F2007

    F2007 Rookie

    Feb 2, 2007
    2
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Er staat ook een 512TR bij Munsterhuis te koop. Met een nieuwe versnellingsbak en stuurbekrachtiging ...

    Bezichtiging en een evt. proefrit is in overleg met dhr Slot mogelijk.
     
  17. Btouring

    Btouring Rookie

    May 12, 2012
    19
    Belgium
    Ik ben nog steeds op zoek, dus mocht iemand ééntje weten staan...?
     
  18. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    #18 toto70_0, Nov 27, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Die heeft Paulus348 gekocht.
     
  20. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Check. Ik zoek er trouwens ook nog een, dus als iemand er toevallig twee weet...
     
  21. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Dat hoorde ik idd op Auto Moto Italia. Van Marcel toch?
    Die met die heerlijke Kreissieg uitlaat. !!!!
     
  22. Btouring

    Btouring Rookie

    May 12, 2012
    19
    Belgium
    Ik ben al zo lang aan het zoeken dat ik me afvraag of ik met 50k wel een goeie zal vinden...of zal ik mijn budget moeten aanpassen?
     
  23. pkiewiet

    pkiewiet Karting

    Oct 6, 2010
    79
    Netherlands
    Full Name:
    Pascal Kiewiet
    Ik ben van mening dat je met 50K geen mooie en goede/eerlijke Testa of 512 vindt.
    Wat er voor deze bedragen te koop staan, fleuren het internet al jaren op- zal dan wel iets mee zijn.
    De prijzen stijgen gestaag, minimaal 65k voor mooie met normale km's en onderhoud.
    100K lijkt me nog een beetje te ver gezocht, zoals sommige bedrijven ze al aanbieden....

    Pascal
     
  24. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik zag vanavond een faktuur van 98K voor een exemplaar wat onlangs in NL is verkocht met weinig km's.
     
  25. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Als je al lang aan het zoeken bent had je een goede TR kunnen vinden voor €50k. Daar ben je nu echter te laat voor. Voor een 512TR kun/kon je dat vanzelfsprekend helemaal vergeten.
     

Share This Page