Track Day Nurburgring 11 sept 2014 | FerrariChat

Track Day Nurburgring 11 sept 2014

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Melvok, Sep 9, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1 Melvok, Sep 9, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Nog gefeliciteerd met je prijs Robin!!
     
  3. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
  4. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    #5 275gtb6c, Sep 12, 2014
    Last edited: Sep 12, 2014
    was leuk! Helaas moest ik eerder terug dus de prijsuitreiking moeten missen.....
    Ook geen idee van wat voor rondetijden men reed. Ik reed net onder de 1.39. (ik vernam van Ben (458 met zwart dak :) dat hij 1.40 reed).
    Wel jammer dat het niet het hele circuit was, die bocht naar rechts was echt ruk......

    ciao
    Oscar
     
  5. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    #7 Robin360, Sep 12, 2014
    Last edited: Sep 12, 2014
    Ja dat soort tijden kan ik vergeten.... had moeite goede balans te vinden. En een getunede 360 rijdt nog steeds niet zo hard als een 360 Michelotto :D. Hier een filmpje van de gemeten laps:

    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=fcXb65JBB1c]Nurburgring DTM track FCN trackday 11 Sep 2014 - YouTube[/ame]

    Ik vond het tijdrijden beduidend minder goed geregeld dit jaar. We kregen te horen dat er 3 laps gemeten werd, wat natuurlijk erg kort is (De Duitse uitleg was 4 laps, de Nederlandse uitleg was 3 laps dus niemand begreep het). En 2 van mijn 3 laps (zie boven) zaten mensen in de weg en niet zo'n klein beetje ook. Moest aan het einde van het rechte stuk op zo'n 300 meter voor de bocht al gas terug nemen. In de vorige jaren kregen we 2x 20 minuten en dan zit er altijd wel een goede lap tussen. Nu kreeg je daar weinig kans voor in die 5 a 6 minuten dat er gemeten werd. Komt nog bij dat de laatste groep meer rondjes kreeg, wat ik wat oneerlijk vond, en de groepen soms wat raar verdeeld waren (Maranello's die tussen de Mondials reden etc.).

    Neemt niet weg dat het een fantastische dag was. De hoeveelheid tracktime die je voor dit geld kreeg was erg groot. Zo'n dag kost de organisatie natuurlijk erg veel, zelfs al huren we 'slechts' het DTM circuit, maar dankzij de samenwerking van de clubs en sponsoring van Munsterhuis kregen wij als rijders een rekening die ongeveer de helft is van trackdays bij andere instanties die zoveel tracktime geven. En leuk dat we niet alleen Speziales etc. zagen maar ook 328's en zelfs Mondials die flink aan het gummen waren daar. Dat was leuk om te zien. Komt nog bij dat het 's middags heerlijk weer was. Perfect.

    Dus zorg dat je er volgend jaar bij bent! Hopelijk hebben we dan wel weer wat meer tijd voor het competitiegehalte ;)
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klinkt en ziet er goed uit allemaal. Gaan we zeker proberen bij te zijn in de toekomst.
    En Robin, gefeliciteerd (alweer) :D
     
  7. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Dat laatste irriteerde mij mateloos. Bij ons in de groep reed een 599 mee :eek:. Snap echt niet dat die de baan op werd gestuurd. En toen moest ik ook nog aan de kant voor F.M., waar die vandaan kwam met dat monster weet ik niet, maar toen ik net lekker in mijn ritme kwam moest ik alweer aan de kant voor de eersten van G1. Werd ook al afgevlagd na 2 rondjes, terwijl de rest er drie heeft gedaan. Nou gaat het mij niet om de prijzen maar om de fun en het leren rijden in de 308. Ben weer heel wat wijzer geworden en heb veel gelachen, dus de dag was toch wel geslaagd. Hoop de volgende trackday er weer bij te zijn.
     
  8. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Robin,
    Mooie lijnen en strakke ronde. Opkomend rechte stuk kun je ook "inremmen" dus al (hard)remmend insturen en dan heel strak langs de vangrail. Dan kun je vroeg op het gas en heb je het hele rechte stuk meer snelheid. En de ideale lijn rechte stuk is recht onder de lampen door. Ik heb een filmpje van mijn gopro maar die is ondersteboven en geen idee hoe je dat netjes op fchat krijgt......bovendien zijn dat geen echte goede rondes want nogal wat verkeer.....

    Ciao
    Oscar

    Ps die 599's en zo waren niet echt snel, enkele 458 wel.
     
  9. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Zal ik zeker proberen de volgende keer! Bedankt.

    Ik heb je ook even gevolgd (voor zover mogelijk :D ):

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=JiMR9YMa2WQ[/ame]

    Beste is de video eerst te uploaden naar youtube, dan om te draaien, en dan hier de link te stoppen.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  11. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Krijg je daarmee deze videobeelden Robin ?

    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=WkBwSjmZZNc]Autoropa Ring Knutstorp 2014 - YouTube[/ame]
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Quote van een goede posting imo:

    Unless you are in the habit of playing bumper cars on the road, it is safer to drive your car at the track. Especially if you want to drive at an elevated speed.

    Most track events for street cars are DE events (Driver Education). They exist to improve your skills (learn them if you don't have them), and to have fun.
    Mishaps at DE events only happen to guys with big egos that their skills can't cover.

    All of these cars are better than 95% of the drivers. If you listen to your instructor, you will only have fun AND improve your driving skills, which will make you a safer road driver
     
  14. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Yep

    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=k5EcyZ72Ihk]Intrax trackday Zandvoort 25 Oct 2012 Session 1 - YouTube[/ame]
     

Share This Page