Aankoop 1e Ferrari, een 348 | FerrariChat

Aankoop 1e Ferrari, een 348

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Delta_Lima, Oct 24, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Hallo FerrariChat mannen en vrouwen!

    Ik ben Daan, 30 jaar en serieus opzoek naar mijn eerste Ferrari, en wel een 348.
    Momenteel heb ik al 4 exemplaren gezien, waarvan 1 zelfs 2x.

    Komende week ga ik naar exemplaar 5 kijken, (1992) met kenteken DP-ZT-09

    Foto's vond ik hier:
    Ferrari 348 TB - 2 juni 2013 - Autogespot

    In het kort, de auto heeft een aantal + punten, maar ook flink wat -punten.

    Het verhaal van de eigenaar: Hij heeft de auto in november 2011 gekocht met 50.000km en parkeerschade, er is een nieuwe voorbumper opgekomen, en toen heeft hij maar meteen de hele auto opnieuw gespoten in de originele rode kleur.

    Helaas had de 348 geen onderhoudsboekjes erbij en deze eigenaar kwam erachter dat de auto geen 50.000km had gelopen maar 150.000km. Om een lang verhaal kort te maken, een rechtzaak bracht geen uitkomst, en hij heeft toen het motorblok laten nakijken/reviseren, door een motorbouwenr Er is een andere (gereviseerde) versnellingsbak gemonteerd.

    De auto heeft momenteel 59.xxx op de teller staan (159.xxx dus).
    De lak, interieur en exterieur zouden zich in nette/nieuw staat bevinden.
    De riem en spanrollen zijn 3 jaar geleden vervangen, en zouden mijn inziens dus weer vervangen moeten worden. De eigenaar claimt dat dit nog wel 2 jaar kan wachten.

    Verder heeft de auto geen originele hoes, geen boekjes, geen gereedschapskoffer.
    Wel een Tubi uitlaat, ook heeft hij spacers en ABS, maar de accu ligt nog achterin.

    De historie is dus twijfelachtig, wel heeft de eigenaar alle rekeningen van de afgelopen 3 jaar. De prijs is aan de lage kant en ik kan hem dus aanschaffen.

    Stel de auto zou (erg) netjes zijn, is hij dan het risico van aanschaffen waard?
    Ook met het oog naar de toekomst? (Eventuele verkoop, en /of waarde vermeerdering?)

    ---

    Zo heb ik ook een andere 1992 - 384 bekeken, deze was mijn 2e keus, (mijn nummer 1 keus is helaas al verkocht), welke netjes was, aantoonbaar 30.000km gelopen, volledige onderhoud bekend, en de eigenaar monteerde deze maand zelf een nieuwe riem, spanrollen en wat lagers. Echter vond hij zelf de motor niet perfect lopen. Deze auto had wel de boekjes, autohoes en gereedschapskoffer erbij, klinkt perfect, maar als de motor niet lekker loopt, wat zegt dan een lage en betrouwbare kmstand? Overigens was deze 348 volledig origineel, geen spacers, wel ABS en de Accu lag voorin.

    Het prijsverschil tussen deze auto's ligt rond de 6.000,-

    Kent iemand de 348 met dit kenteken DP-ZT-09? En wat vindt hij/zij ervan?

    Mijn dank is erg groot :)
     
  2. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Hoi Daan, welkom.

    Mijn eerste ingeving bij het kenteken DP-ZT-09 is dat die auto uit de verhuur afkomstig is, al kan ik dat niet 100% zeker zeggen.

    Als ik jouw verhaal zo lees zou ik voor die tweede keus auto gaan.
    Succes met je zoektocht.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt wat Ed zegt ... heb nix tegen veel km's maar dan is alles ook veel verder versleten. (wiellagers, ventilatoren, airco etc.)

    Waarom ga je niet voor een F355 ? Die zijn wat "nieuwer" en zijn m.i. echt de moeite waard ... prachtige auto's ... zijn minder problemen mee ...
     
  4. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Hmmm, dat is de vraag. F355's hebben veel problemen die te verhelpen zijn, en vaak ook verholpen zijn, maar dat hangt wel af van het exemplaar en de eigenaren die ze gehad heeft. Wel heerlijke auto's, hoor, begrijp me niet verkeerd. Indien Daan interesse heeft heb ik wel een goede koopgids van Ferrari Life voor hem, daar staan alle aandachtspunten in. Die heb ik ook voor de 348, trouwens.

    Daan - mijn absolute, strenge :))) advies is als volgt:

    Koop het allerbeste exemplaar dat je kunt vinden. Als je nog een jaar langer moet sparen, dan moet je dat gewoon doen. Ik bezweer je dat je daar nooit spijt van gaat krijgen. En laat de auto onderzoeken door iemand die er verstand van heeft. Er zijn heel veel Ferraris (348, F355, 360) die zwaar gecrasht zijn, en met kromme chassis' gewoon weer verkocht worden. Als er een verhaal is dat de auto eens gecrasht is, "het was alleen een bumper dus ik heb hem helemaal overgespoten".... dan is er een behoorlijke kans dat de auto total loss was.

    In de sectie waar jij zoekt zijn uitstekende, nette auto's, slechts 10 - 20% meer dan een slecht exemplaar. Vergeet ook niet dat je weer eens van de auto af moet (neem ik aan). Dan helpt het enorm als je een mooie auto hebt.

    Succes!


    Onno
     
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,586
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Welkom Daan.

    Persoonlijk zou ik nooit een auto te koop zetten met een "niet perfect" lopende motor. Daarmee verschuif je het (financiële) risico volledig naar de koper. Heeft hij geen diagnose laten stellen? Da's toch het minste wat men kan doen. Dan weet je ook wat eventueel de reparatiekosten zijn en kun je dat incalculeren bij de aanschaf. En voor hetzelfde geld blijkt het iets simpels te zijn wat zo opgelost is en de verkoop alleen maar versoepelt.

    Red flag dus.

    Succes met de zoektocht!

    Groeten, Peter

    p.s. +1 op het advies van Onno (over de aanschafprijs). Goedkoop is duurkoop, of je moet geluk hebben. Als je de financiële ruimte hebt om een gok te wagen, heb je ook genoeg om verder te zoeken naar het juiste exemplaar. Dat is toch een fijnere gedachte.
     
  6. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Hi Daan, Welkom!

    Je hebt al dikke voorpret met zoeken naar een Ferrari ;) Neem de tijd zou ik zeggen, ben zelf een jaar zoekende geweest.

    Ik ben het allemaal met de heren eens, maar niet helemaal met het overspuiten :) Rood wil je niet in delen spuiten, want je krijgt in 95% gevallen altijd wel iets aan kleurverschil en al is het niet meteen dan is het wel na een jaar of 2 doordat de lak verkleurt na wat maanden. Er zijn maar heel weinig mensen die de juiste kleur match kunnen spuiten als je maar een deel laat doen. Dus ik kan me de keus goed voorstellen om de hele auto meteen te doen. Mede misschien omdat je altijd ergens wel een krasje, pitje ergens op het plaatwerk hebt.

    348 vind ik zelf mooier dan de 355, maar is wel veel listiger rijden ten opzichte van de 355. 355 heeft zijn eigen problemen net als ieder ander model.

    Een bolide die "nooit" wat heeft gehad moet je ook je vraagtekens bij zetten. Dan zitten er dingen aan te komen ;)

    Ik zou zelf 5-10% van de aanschafwaarde incalculeren voor achterstallig onderhoud. Bij een 348 heb je dat altijd nl. Ik noem maar iets bijv --> rubber delen van de benzinepomp in de tank. deze zijn altijd in staat van ontbinding tenzij aantoonbaar vervangen.

    Stel misschien ook wat vragen hier :)
    348/355 - Sponsored by Bradan - FerrariChat.com

    Succes!

    Gr
    Tijn
     
  7. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Daan goede raad genoeg succes.
    Ga gewoon op je gevoel af doen wij altijd.
    ALLES KOMT GOED.
     
  8. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Hallo Daan, de eerste die je noemt is inderdaad een verhuur auto geweest, er heeft zelfs een dubbele bediening in gezeten (hier zijn foto's van te vinden op het internet). Om eerlijk te zijn lijkt me dit geen verstandige koop. Zelf ben ik ook op zoek geweest naar een 348 maar het is in de prijsklasse tot 35k niet makkelijk om een echt goede te vinden. Wat ook niet helpt is dat de prijzen dit jaar wat gestegen zijn door de sterke Pond. Geduld hebben tot je echt een goede tegenkomt is het beste advies. Bij twijfel dus niet doen!
     
  9. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ps. Riemen om de 3 jaar doen met lage km rijders! Rubber dient wekelijks gebruikt te worden om de 5 jaar te halen. Zo niet, dan wordt rubber onbetrouwbaar.
     
  10. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #10 henkie, Oct 25, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik kocht in april 2005 een 348tb met ongeveer 35.000km gelopen.
    Het was een '93er. Ik heb hem bijna 2 jaar gehad en er 10.000km mee gereden.

    Een 348 heeft standaard techniek, een motor die niet echt wil klimmen in zijn touren, een Porsche 996 met hetzelfde vermogen (300pk) voelt bv veel sneller aan door zijn eindschot. En heeft ook een zesbak die de 348 in mijn ogen ook nodig had. Maar het is natuurlijk geen Ferrari.
    Ik heb er geen echte problemen mee gehad op de elek. ramen en AC unit na. Die staan superslecht bekend. Mijn auto heeft daarna nog div eigenaren gehad, we kwamen hem nog diverse keren tegen op het internet.

    Geloof mij, op een Ferrari kun je helemaal leeglopen. Het onderhoud is enorm als je niet een beetje geluk hebt. Het is zoals Onno zegt, gewoon de beste kopen en hem altijd laten keuren bij een Forza of Kroymans. Dan weet je gewoon alles.
    Die ex-huurauto, dat moet je helemaal niet willen joh, dat blijft je overal achtervolgen. Overal waar ik kom staan van die gekken mijn VIN te noteren die op de stuurkolom staat.

    Een 348 heeft voor en tegenstanders. Ik vind hem nog steeds mooi.
    Een F355 was zijn tijd elektronisch iets te ver vooruit en de reparaties daarvan zijn zeer pittig. Wel een hele mooie auto om te zien natuurlijk!
    Ik zou voor een 328 gaan, prachtige auto die alleen maar meer waard gaat worden.

    Ik rij veel met mijn Ferrari. Ik zette mijn 360 in februari 2007 op NL kenteken en hij had toen 24.000km gelopen. Nu staat hij op 92.000km. Twee maanden geleden moest er een nieuwe koppeling in (handgeschakeld). Kost toch EUR 5500 om een idee te geven..
    Veel succes en luister naar de mensen hier. Dat zijn de ervaren rijders en hebben geen aan of verkoopbelang !!

    henkie
    Image Unavailable, Please Login
     
  11. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    Ik heb het gevoel dat Daan iets moderners wil. Als je dan toch 328- geld wil/kan uitgeven denk ik dat een 360 de betere keuze is.
     
  12. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    De 550 is een nog betere keuze, als je het mij vraagt. Voor 50 mille kun je al een goede krijgen (bijvoorbeeld die blauwe die mijn vriend David bij Alex kocht in 2012, met complete kofferset). Onderhoud is iets duurder maar scheelt niet al teveel. En ik - en met mij anderen - vind het een betere rijdersauto dan een standaard 360. CS is iets anders, ook andere prijsklasse natuurlijk.

    Maar ja - mensen die het Ferrari van voor FIAT niet kennen willen natuurlijk iets roods met een middenmotor. :)


    Onno
     
  13. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,275
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    ik ben het persoonlijk met je eens. Een 360 of 550 is qua aanschaf vrijwel vergelijkbaar. Ik denk ( maar das puur een gevoel) dat het onderhoud van een 550 wel iets duurder zal zijn.

    Welke beter rijdt? Geen idee, in beide nog nooit gereden!

    Ik vind echter dat de 550 steeds mooier "oud" wordt. Mijn volgende F wordt wellicht daarom inderdaad een 550. Als ik er in pas, iets dat bij een testa rossa een probleem bleek.
    Ik heb trouwens geen idee van produktie-aantallen, heb geen ook zin nu om te googlen, maar ben haast zeker dat die bij de 550 behoorlijk veel lager zullen liggen dan bij de 360.
     
  14. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Amen! Voor een wijs advies ben je bij Onno weer aan het juiste adres. 550 is ook in mijn ogen (ten onrechte) een zwaar ondergewaardeerde Ferrari.
     
  15. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Wauw wat een reacties en antwoorden! Heel erg bedankt, ik zal zo goed mogelijk proberen iedereen te antwoorden.

    sharknose67: Ik vond inderdaad een filmpje op youtube, waarin de dubbele pedalen zichtbaar waren, dus inderdaad van verhuur afkomstig. Benieuwd of er geen gaten in het schutbord zitten? Iig maandag even de mattenset wegtrekken op die plek.

    @Melvok: Klopt bij veel km's is er ook meer versleten, ik ben benieuwd wat de eigenaar allemaal aantoonbaar heeft vervangen. Een F355 past niet in mijn budget, en om eerlijk te zijn vind ik een 348 mooier en een 360 (nog) mooier.

    @JazzyO: Het valt mij inderdaad op dat erg slechte exemplaren 30k kosten, en aantoonbare betrouwbare/nettere exemplaren maar 10-20% meer kosten. Bijzonder!
    Ik heb best interesse in een koopgids voor de 348. Staan daar alle aandachtspunten in? Of hoe moet ik dat voor mij zien? Mag per PM.

    Wellicht is je advies om nog even door te sparen en de allerbeste te kopen die ik kan vinden, nog wel het beste!

    @bigodino: Ik heb de motor zelf niet horen lopen, de eigenaar wel, hij heeft inmiddels al een paar lagers vervangen. Door miscommunicatie van mijn kant, ben ik er al 2x wezen kijken, ik had verwacht de 2e keer te kunnen rijden, echter was dit nog niet mogelijk.
    De auto staat wel hoog op mijn lijstje, door zijn aantoonbare historie, een eigenaar vol van passie, erg eerlijk naar mij toe, en hij hoeft de auto niet kwijt. De andere modellen staan bij handelaren, en die kunnen je vertellen dat de auto 4 wielen heeft en een v8.

    @MvT: De auto had wat steenslag op de motorkap, zodoende wou de eigenaar ook de motorkap spuiten, en de voorschermen ivm kleurverschil, zodoende is het uiteindelijk de hele auto geworden (zijn verhaal) Ik zal erg goed opletten op alle naden en kieren. Ik heb 1 348 gezien met slecht gerepareerde schade, roestvorming en zwaar achterstallig onderhoud, deed mij pijn om die auto er zo bij te zien. En koste ook gewoon de hoofdprijs.

    Bedankt voor je advies qua riemen. Nergens is het echt duidelijk, maar 3 jaar met lage kmstand vervangen, en 5 jaar met veel km's klinkt wel logisch. Het rubber (ver)vormt zich toch om al de bochten en rollen heen. Mijn eigen idee was om de auto iig elke maand even te laten lopen. (herfst-winter)

    @Jeka: Ik heb geen haast met de aanschaf, en de jacht hoort deels bij de opwinding natuurlijk. Het liefst zie ik er zoveel mogelijk, dan zie je toch sneller of de auto er netjes bijstaat of niet. Zo ga ik ook graag naar een slechte kijken, dan waardeer je een betere nog meer, omdat het altijd slechter kan natuurlijk. Ben toch benieuwd maandag naar de "verhuur-Ferrari." Tevens staat er niet ver daar vandaan in Vlaardingen een gele 348, omgebouwd naar F355 met magnesium cup velgen. Die ga ik ook meteen even bekijken, hoewel een F335 ombouw en de gele kleur mij niet direct aanspreken. Gele F heeft helaas ook geen onderhoudsboekjes erbij, geen hoes en geen gereedschapskoffer. :(

    @Henkie, een 911 trekt mij totaal niet, ik heb al veel gelezen over de kwaaltjes van een 348, maar die neem ik gewoon voor lief, het blijft toch een Ferrari. Een 328 vind ik ook erg mooi, wellicht zelfs mooier als een 348. Nadeel ik vind er bijna geen online te koop, en ze zijn tevens een stuk duurder heb ik het idee en kleiner. Ik met mijn 1.88m ben bang dat ik er slecht in pas, laat staan als je een targa koopt en het dakje moet achter de stoel mee. In mijn S2000, had ik al verlaagde stoelrails nodig. In een 348 pas ik best goed. Hoewel ik nog even moet wennen aan de pedalen die wat meer naar rechts gericht staan. Jou (oude) foto van je 348 is prachtig! Wellicht dat er ooit een 360 komt. Maar eerst wil ik het avontuur aangaan met een 348. Mijn verloofde vind een 360 cabrio wel helemaal het einde, dat helpt natuurlijk altijd mee ;)

    @st@ven: Een 550 trekt mij niet zo veel, ook een V12 zal een stuk duurder uitvallen in onderhoud, de beleving is natuurlijk wel NOG mooier als een V8. Maar dan zou ik opzoek gaan naar een ander model als ik een V12 zou willen en mij kunnen permiteren.

    Mijn budget ligt een beetje rond de 30-35 voor een 348. Ik hoop daar toch een nette en eerlijke auto voor te kunnen vinden. Zoniet dan is doorsparen wellicht een goed idee.

    Zoals gezegd ga ik maandag (overmorgen) naar de rode verhuur-348 kijken en naar een gele 348 met 355 ombouwkit. Mocht iemand die gele perse afraden, of iets erover willen weten, dan kan ik dat na maandag wellicht beantwoorden.

    Ik wil iedereen erg bedanken voor alle moeite en het advies en ik ga jullie op de hoogte houden!
     
  16. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Owja vraagje tussendoor, ik vind ik Nederland geen enkele 348, met een beige/tan interieur! Ik vind dat zo ontzettend mooi! Smaken verschillen uiteraard, maar is deze kleur niet geleverd in Nederland? In Duitsland ben ik het wel al tegengekomen!

    [​IMG]
     
  17. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Wauw Henk, wat een beauty!
     
  18. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #18 henkie, Oct 25, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. 348TBlack

    348TBlack Karting

    Jan 14, 2008
    109
    Netherlands
    Full Name:
    Sander
    Er staat een TS bij Munsterhuis, iets meer budget maar wel met nieuwe riemen ed.
    Met de tijd die je bespaart met het bekijken van 'handel-fjes' kan je misschien het gat vullen :)
    Ik zou bij een expert kopen, minimaal daar laten keuren.
    Succes en geniet, de zoektocht is soms leuker dan het bezit.
     
  20. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Daan - PM je e-mailadres even en dan stuur ik de PDF door.


    Onno
     
  21. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    #21 toto70_0, Oct 25, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Een goed onderhouden 348 kan heel veel plezier geven, de van der Bacon brothers genieten er al 9 jaartjes van, welk elke keer op tijd onderhoud bij Forza, maar jongen wat een fijn karretje is dat, paar weken geleden met Bram nog naar Knokke geweest met de 348, nu staat ie bij mij in stalling om in het voorjaar weer op de trailer naar Forza te worden gebracht.
    Bram heeft trouwens een keer TOYO banden laten monteren, op aanraden van zijn bandenleverancier, rijdt perfect.
    Ik weet dat Bram aan een andere Ferrari zit te denken maar hij is bang dat ie zijn 348 gaat missen.
    Hier een foto van de 348 in winterslaap.
    Image Unavailable, Please Login
     
  22. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Pm -> Onno :)

    De TS ziet er bij Munsterhuis op het eerste gezicht netjes uit. Toch iets boven budget.

    Mijn voorkeur gaat uit naar een TB.

    Ik heb ooit een (del sol vti) Targa gehad, en dus 3 S2000 (Cabrio's)

    Ik ben toch bang dat de rubbers slecht zijn/worden van een 348 Targa of Cabrio, vooral omdat ze toch al snel 20-24 jaar oud zijn, en in windgeruis en lekkage's heb ik geen zin.

    Z'n diehard cabrio rijder ben ik niet, hoewel het wel lekker is met mooi weer.
    en een 348 spider vind ik persoonlijk niet mooi. (lelijk)

    Ps: Mooie foto's mannen, ik hoop over een tijdje ook z'n plaatjes te kunnen posten :)
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik sluit me uiteraard aan bij al het bovenstaande. Het is verrassend te lezen dat je de 328 mooier vind maar toch voor een 348 gaat. Als je slim/verstandig wil kopen zou je een 328 moeten nemen aangezien die meer in waarde stijgen en dus (uiteindelijk) geld besparen. Bovendien is het onderhoud een stuk voordeliger doordat de riemen kunnen worden vervangen zonder het blok te demonteren...

    Heb je wel eens in een 328 gereden? en een 348? Ze zijn in snelheid vergelijkbaar maar in weggedrag behoorlijk verschillend, iets wat bij mij doorslaggevend is bij autorijden, het rij gedrag...

    Zoals gezegd is een iets hogere km stand niet altijd een issue mits goed onderhouden. Nu zou ik zelf nooit een huur auto kopen aangezien veel verschillende mensen deze (mis)bruikt hebben. Dit lees ik hier meer boven.

    Dat er geen boekjes, gereedschapset en hoes?! (welke is dat precies?) bij zitten is al bijna 6k waard (in de toekomst) mijn inziens. Zo'n set is wel te koop maar de boekjes nooit, althans niet met het juiste chassis nummers erin...



    Bovendien is die 6k met zo'n groot verschil in km's niet voldoende, ook niet in de toekomst bij verkoop (met +180.000 op de teller?). Het is maar de vraag of je er ooit van af komt want ferraristi (die dus eerst lezen voordat ze kopen zoals jij ;)) zijn voorzichtige mensen, ook met hun geld.

    Ik redeneer ook nog even bij optie 1 & 2 in 348's dat de €6k voor een km verschil van 159-30.000 = 129.000 km een schijntje is. Immers €6000,-/129.000 = € 4ct/km wat echt belachelijk is voor zo'n auto.

    Persoonlijk zou ik toch eens rondvragen (hier en elders) of er niet nog meer liefhebbers zijn die verkoop overwegen. Deze schreeuwen dat niet van de daken (lees: staan niet allemaal op www) maar overdenken dit. Bij hun is vaak een mooie deal (lees: goed onderhouden auto) te kopen en dan weet je dat je ook een goede auto hebt. Ik ben op die manier aan een 328 gekomen, eerlijke prijs betaald en 60.000km (=in 7 jaar) probleemloos mee gereden.
    Deze laatste methode kost tijd en dus geduld maar levert wel het perfecte exemplaar (wellicht met Tan interieur) op.

    Ten slotte: Vindt je er een geheel naar de zin/smaak, sla toe!
    Mooie en strakke exemplaren zijn zo weg en je bent niet de enige die zoekt.

    Ps mijn GTS (targa) lekte geen druppel en mag dus niet het argument zijn voor een TB/GTB tov een TS/GTS (niet spider) mijn inziens. Iemand (ik noem geen namen :rolleyes:) hier kocht een Modena 360 en ruilde deze al binnen 6 maanden in nadat hij meegereden had in een spider....
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ga gewoon een jaar langer sparen als je budget ZO klein is voor een F .... echt ... goedkope F's bestaan niet !

    En reserveer (= leg daadwerkelijk apart) Euro 7000 per jaar voor onderhoud en banden. Want anders beduvel je echt jezelf ...
     
  25. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    @328gts1987: Bedankt voor je uitleg! Ik heb nog niet gereden in een 328 en weet er ook zo 123 geen te staan. Ik zie dat deze auto toch een stuk kleiner is en ik ben simpel weg bang dat ik er niet in pas met mijn 1.88. Op youtube een filmpje gezien: Blits bezit - Ferrari 328, en die meneer is toch best lang.

    https://www.youtube.com/watch?v=6erNSm_HTXc

    Ik vind een wat listigere auto om te rijden geen probleem.

    6k is inderdaad een klein verschil vergeleken met de kilometers en je hebt gelijk met de vraag, of je er ooit weer vanaf komt.

    Met de hoes, bedoel ik de rode auto (stalling) hoes, zoals hierboven op de foto.
    Mijn inziens toch een net accessoire, net zoals de gereedschapsset. Niet dat je die ooit zou gebruiken, maar ik hou ervan om alle opties op een auto te hebben/verzamelen.

    Mochten er inderdaad FChat leden zijn die verkoop van hun 348 overwegen, dan zou ik dat graag horen! Mag allemaal per PM :)

    Ik zal je argument qua TS/TB in overweging nemen, een TS zou nog wel kunnen, maar een 348 spider niet. Een 355 en 360 Spider vind ik dan wel weer mooi. :s

    @Melvok, ik heb geen haast ermee, en momenteel begint de herfst weer dus wellicht kunnen we nog even door sparen. Dit jaar ons nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen en tevens staat onze bruiloft volgend jaar op de planning, dus niet al het spaargeld kan in het F-potje helaas :D

    Aan onderhoud zal ik zeker tijd en geld spenderen, ben van plan om het (meeste) zelf te doen. Vooral omdat ik dit leuk en leerzaam vind. Dit heb ik ook altijd met mijn S2000's gedaan.

    Ik heb er zelfs een hele website voor gebouwd, en handleidingen geschreven, zodat ook andere eigenaren hier wat aan hebben.
     

Share This Page