Bumpers opnieuw spuiten. | FerrariChat

Bumpers opnieuw spuiten.

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Herman Ronald, Jan 17, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    #1 Herman Ronald, Jan 17, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Nu heb ik i.v.m. wat steenslag mijn voorbumper verwijderd, geplamuurd, hierna geschuurd, natuurlijk de schuurladder gedaan (van grof naar fijn schuurpapier) en heb na de kunsstofprimer de bumper MOTIP High Gloss Black gespoten.
    Deze is helaas veel te glanzend.

    weet iemand wat de bumper zwarte kleur van een F308 is?

    Zie nu ook het verschil tussen een originele eurobumper en de goedkopere imitatie versie.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #2 328gts1987, Jan 17, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  3. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    #3 Herman Ronald, Jan 18, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Fred, thanks voor je reactie.
    Dan ga ik jou voorbeeld binnenkort maar eens uitproberen, ik had de High gloss black versie erop gespoten.
    Vanochtend de bumper er maar eens op gezet. Het staat vreemd genoeg wel grappig en bling bling maar niet echt origineel.
    Verder heb Ik heb de oude stads pitjes vervangen voor led verlichting benieuwd of dit beter licht geeft, in ieder geval komt er geen hitte meer vrij en bespaard dit de blakertjes.
    Hopelijk krijgen wij niet dat kunstmatig licht, wij gaan het komend jaar eens uitproberen.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Daar zijn de meningen over verdeeld en het staat nergens zwart op wit net als de onderspoilers van een 328/Mondial.

    Glans en zijdeglans is het zeker niet. Neem maar aan dat de spuitbus die Fred heeft gebruikt een goede is. Maar dan zeker in MATT. Ik heb hem in zijdeglans.. Geen gezicht.. als het zonnetje weer tevoorschijn komt dan gaat er een laagje Motip MATT black overheen.

    Veel die niet het verschil zien of nu origineel zwart of een tintje anders gespoten is en dan nog als je de bumper de originele lak heeft dan het zeker een paar tinten verkleurd. Al moet ik wel zeggen dat sommige merken tegen bruin/grijs aan kleuren in de volle zon :eek: dat doet deze niet.

    Gaat er weer mooi uitzien :)

    Voor die LEDs. Ben het er mee eens dat het beter licht geeft, maar de kleur is zo koud! Jammer dat er geen warm wit is (2700K). Wellicht met geel glasverf een dun laagje over de LED. Zelf gedaan met een spotlight om wat warmer licht te krijgen en dat gaat aardig. Weet niet wat het doet met licht tegen blauw aan (koud).

    HTH
    Tijn
     
  5. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Dank je wel Tijn,

    i.d.d. is de bumperkleur moeilijk in te schatten, zie een hoop verschillende kleuren zwart, van superglans naar verweerd dof, Ik zal eer eerst mee gaan rijden, dan zal ik later de bumpers mat gaan spuiten.

    Betreft de LEDs dat moet ik ook maar eens afwachten, ik ben er een beetje sceptisch over mocht dit type licht voor de omgeving goed opvallen dan heeft het zijn doelstelling bereikt, de omgeving ziet dan bij wat bewolkt weer de auto sneller en zal in een flits de F niet over het hoofd zien, ik moet er niet aan denken dat iemand de carrosserie per ongeluk gaat vervormen!

    Heb jij nog de standaard lampjes in de kentekenverlichting zitten of hen jij bij jouw f ook LED verlichting geplaatst?
     
  6. jossmits

    jossmits Karting

    Sep 3, 2009
    132
    Limburg
    Full Name:
    Jos Smits
    Kentekenverlichting ? Kan je eigenlijk beter niet hebben , zien ze dat ook niet zo snel,haha.
    Jammer genoeg nodig voor APK. Ik had er laatst weer eentje van 120 euri , paar kilometertjes te snel gereden ,pfft. ( kan beter een abonnement aanvragen )
     
  7. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Strippenkaart iets voor jou Jos :D
     
  8. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Rood moet toch opvallen zou je denken ;) anyway ik herken het probleem ik word vaak over het hoofd gezien op de weg, helemaal met een grijze kleur, dus rij ik altijd met mijn pods omhoog en tijdens ritten mijn gele flashing lights zodat anderen weten waar ik me begeef.

    Kentekenverlichting was echt drama, maar ik heb geen LED erin gedaan. Plastic lenzen eraf gehaald, schoongemaakt (binnenkant) want die zaten onder de troep. Daarna gepolijst met plastic polisher (buitenkant), nieuwe lampjes en betere massa gemaakt. Wat een puist licht! Ik weet nu even niet meer wat de achter of voorkant is :) Aan de voorkant voor stadslicht heb ik reflectors erin gezet, want die zitten er standaard niet in bij een Mondial.. ook een wereld van verschil! Knipperlichten achter zitten nu ook verchroomde reflectors. Dat is een beetje het probleem met die oude bolides van ons --> geen of goede reflectors.

    Koplampen waren net kaarsjes -> Philips extreem ben ik echt tevreden mee en in Italië heb ik die ook echt nodig gehad had. Had wel het ongeluk dat een relais bleef plakken op een dag en moest achter Ben308 en Sharknose terug naar het Hotel.. tjonge jonge wat een drama. Moest echt kontrijden want het was echt gitzwart.

    Anyway ik heb geen LED.
     
  9. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    #9 Herman Ronald, Jan 19, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Tijn, ik hoorde van mijn maat (H) dat alle elektra contacten en aansluitingen het beste met MD40 ingespoten kunnen worden, dit voorkomt oxidatie, de lampfittingen doe ik altijd een beetje vaseline op net zoals de schroeven om bijvoorbeeld de kentekenverlichting houders terug te plaatsen.
    Hier nog wat foto's van de achterbumper, prachtig mooi om glimmende bumpers te zien maar niet echt origineel! Ik zal de remmen ventilatieroosters eraf halen en deze eens Semi Gloss van Motip spuiten, dan kan ik meteen in één oogopslag het verschil gaan zien en/of dit nu de juiste glans/dofheid voor de bumpers zal wezen.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  10. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ik gebruik zelf WD40 Contactspray 49368, dat reinigt ook gelijk. Zolang het maar zuurvrije vaseline is dan is het goed, of accupoolvet.

    Wat voor RVS demper is dit? volgens mij komt daar wel een leuk geluid uit!
     
  11. pkiewiet

    pkiewiet Karting

    Oct 6, 2010
    79
    Netherlands
    Full Name:
    Pascal Kiewiet
    Lijkt wel een EPS...komt mij wel errug bekend voor :)
     
  12. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Het is een Tubi style uitlaat 308 4V KAT EXHAUST, het geeft vergeleken met de andere 308's wel een bijzonder mooi geluid, heerlijk om dit in de Schiphol tunnel te horen (dak eraf en ramen open) ik heb afgelopen zomer ook tegen iemand gezegd, een kakofonie aan zingende Ferrari engelen, LOL
    Maar ik denk dat juist vanwege het mooie geluid er vele F eigenaren zo'n rvs uitlaat eronder hebben zitten.
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Neem maar van mij aan dat Matt van Motip de juiste is

    Dat is wel zeker :)
     
  14. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Hoi Fred, thanks voor jou reactie. Ik ga morgen de Matt versie kopen en de roosters hiermee spuiten, Jij hebt gelijk en al zal er vergeleken met de originele verfkleur ereen tint verschil in zitten, dit verschil kan nooit met het blote oog waargenomen worden.
    De bumpers zal ik dan in het voorjaar/najaar weer opnieuw gaan spuiten (tja die beperkte vrije tijd!).
    Morgen bezoek van een andere 308GTS eigenaar, ff heerlijk over de hobby praten, want hoe je de 308 ook bekijkt elke vorm, elke bolling, elke afwerking is prachtig mooi en functioneel doordacht. pak je de boeken er weer bij en zie je de voorganger de Dino 246 dan zijn de genen duidelijk te zien en bijna te ruiken.
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Foto's!!!!
     
  16. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    #16 Herman Ronald, Jan 30, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017

Share This Page