GoPro your Ferrari - Filmen / Tools / how to | FerrariChat

GoPro your Ferrari - Filmen / Tools / how to

Discussion in 'Holland/Belgium' started by MvT, Jan 25, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #1 MvT, Jan 25, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zeg maar dag tegen video8 en welkom GoPro :)

    GoPro of filmen van onze bolides is niet meer weg te denken, dus misschien een handige topic over Dos and Donts en onder andere onze ervaringen kunnen delen voor het filmen van Ferrari's en ander mooi spul. (gezien we ook handige draad hebben over de Camera brandpunten etc.

    Dat alleen de camera met houder niet genoeg (meer) is om mooie footage te verkrijgen is denk ik al bekent.. maar wat er allemaal te gebruiken is.. Dollys, sliders, gimbles, drones, filters, statieven.. noem de tal van mogelijkheden maar op, denk ik niet. Dit even los van het editen van het geheel. Althans voor de niet professionals :p

    Zelf heb ik een Hero3 waar ik al menig video's mee heb gemaakt en ontdek elke keer wel wat nieuws of hoe ik het anders ga doen de volgende keer en of wat te gebruiken. Inmiddels is er de Hero4 die wel heel erg interessant is! Ook weer in de Silver en Black edition. Inmiddels ben ik van mening dat de GoPro multi inzetbaar is en het tijdperk van handycams voorbij is. https://www.youtube.com/watch?v=_rcDPF14sr0

    Dit YT kanaal bevat veel tips & tricks.
    https://www.youtube.com/channel/UCTs-d2DgyuJVRICivxe2Ktg

    Eerste film met mijn GoPro.
    Mille Miglia 2014. Gaaf, gezellig, mooie bolides, zon, regen en sneeuw, heerlijk trip en veel km

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=sv6PbT-4ba0[/ame]

    Some details on my trip:

    Distance driven: 3755km/2333miles
    Gasoline fueling: 429Ltr/113gallons
    Fuel consumption: 1Ltr:8.8km/1gallon:20,6miles
    Oil use 3755km/2333miles: 1,5Ltr

    De GoPro maakt ook redelijk goede foto's.
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Tip 1: Zorg dat het statief/zuignap goed vast zit. Zeker als je op hoge snelheid gaat rijden :D
     
  4. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #4 MvT, Jan 25, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    hahaha ;) als het goed is moet deze toch wel blijven zitten. "Cup mount is proven at speeds of 150+ mph and engineered for stability" Al had ik in het begin toch wel het idee dat hij opeens los zou laten en er een lang veter aan vastgeknoopt. Verstandig...?! daar ben ik nog niet over uit! Loss of GoPro à 500 euro of lakschade die misschien toch ook wel richting 1000 euro gaat. Kies maar :) nou ja hij ketst dan niet op je achterligger ;)

    Ben inmiddels wel overtuigd dat deze goed vast blijft zitten mits je de ondergrond eerst schoonmaakt met glassex.

    Ik had de black addition gekocht, deze was met wifi remote control unit. Die heb je zeker wel nodig als je de boel buiten erop hebt zitten, want anders is je GoPro redelijk snel leeg.

    Set GoPro plus de Suction Cup (zuignap) kom je aardig ver maar je komt toch al snel tot de ontdekking dat je de boel nooit echt naar je zin erop kan zetten, net verkeerde hoek of niet horizontaal. Advies -> koop er een balljoint bij! zag laatst ook zuignap sets met een balljoint (Chinese makelij)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Eeeeeuh :D

    En je kunt de suction cup beter niet op kunststof vastzetten, beter op metaal of glas.
    Ik spreek uit ervaring zeg maar ;)
     
  6. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Geweldig filmpje Martijn!!!! Krijg gelijk weer de kriebels.
     
  7. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Geweldig filmpje Martijn; brings back good memories!

    Ik heb, zoals velen onder ons hier weten, jarenlang gefilmd met zo'n groot en zwaar SBS-geval. De GoPro is mij uiteraard nooit ontgaan, maar het grote nadeel vond ik altijd dat je alleen met trucjes exact kon zien wát je filmde. Met de GoPro 4 is daar een einde aan gekomen en sinds oktober ben ik in het bezit van een '4'; helemaal geweldig! Prachtig beeld en zoveel meer mee mogelijk dan met zo'n SBS-geval, die inmiddels op Marktplaats staat. Ik gebruik hem nu in combinatie met een kwalitatief vergelijkbare dashcam (maar veel goedkoper); deze laatste zorgt dan voor de beelden vooruit, terwijl de GoPro overal en nergens kan hangen. De dashcam heeft ongeveer dezelfde beeldhoek, dus de buitenstaander ziet niet met welke camera de beelden zijn geschoten na montage. Daarnaast heb ik nog een steadycam gekocht voor de 'normale' beelden buiten de auto, zodat de GoPro de camera voor alles is geworden. Uitstappen, GoPro op de steadycam, en verder!
    Het 4K filmen lijkt leuk, maar die beelden zijn zo immens zwaar, dat je er in mijn ogen weinig mee kunt. Bovendien zijn er geen beelddragers waar je de beelden op kwijt kunt. Dus pas als er 4K beelddragers zijn en 4K televisies heb je er wat aan, maar zelfs dan...montage van 4K beelden is vele malen complexer en dus tijdroverender.

    Filmpjes heb ik wel, maar door de gebruikte muziek (copyright) kan ik ze niet plaatsen omdat Youtube ze er toch weer vanaf haalt.
     
  8. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Nochtans staat mijn Boxer filmpje al bijna 3 jaar op YouTube (direct na plaatsen kwam er een link naar de band maar filmpje is niet weggehaald).


    Onno
     
  9. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Roger, ik heb een 4K televisie hoor (en dan bedoel ik niet dat hij 4K gekost heeft, hoor :)). Dat doet bijna pijn aan je ogen, zo scherp.

    Maarre, filmpjes die je kwijt moet kunnen ons toch ook op een andere manier bereiken ? Wetransfer of dropbox of zoiets? En anders gewoon het ouderwetse dvd-tje branden of een USB-stick volplempen..... Want we weten allemaal wat voor topkwaliteit je levert en als bijvoorbeeld de goede en mooie herinneringen aan Italy 2014 daarmee weer terugkomen dan denk ik dat een heleboel (bij)rijders gelukkig zullen worden.....;)

    @Onno: nou, dat hebben ze bij mij ook eens geflikt hoor. Gewoon verwijderd met de mededeling dat dit gebeurd is ivm schending van copyright.
     
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Klopt, oud(er) beeldmateriaal blijft staan, maar sinds een jaar of zo heb je binnen 5 minuten na het posten een mailtje en gooien ze hem eraf. Enige truc om dat te omzeilen is het filmpje op 'private' te zetten en de link te delen met de personen die je wilt.
     
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Truck is om de boel "verborgen" te uploaden en verborgen houden. Dan blijft ie staan is mijn ervaring met een andere mededeling (mogelijke overeenkomst met..). Je krijgt dan wel al die commercial banners die steeds de kop op steken.
     
  12. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Gewoon een externe mic op de juiste plaats. Dat maakt verdere muziek toch overbodig?
     
  13. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ah ok, bedankt voor de tip.


    Onno
     
  14. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Waanzinnig mooi filmpje!!!
     
  15. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    +1 :D
     
  16. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Leuk nieuw topic!

    Ik ben ook in bezit van een GoPro 3+ Black. Zal binnenkort wat uitgebreider reageren wanneer ik even tijd heb.

    Afgelopen weken ben ik bezig geweest met het bouwen van een slider....ik zal wat foto's en ervaring delen.
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Jammer dat je niet kan dit jaar! Het Zwarte woud moeten we toch eens overdoen!

    Dit jaar moet dan toch geweldig veel beeld materiaal opleveren met al die GoPros ;) lol

    Dat is mooi Peter! Het leveren mooie beelden op! beter dan een steady hand! Wat gebruik je? Ik was er vorige week ook mee aan de slag. Ik heb een lade rail met rollagers aangepast. 50cm slide ruimte voor op een statief moet het worden. Al weet ik niet of 50cm wat goeds oplevert als er veel ruimte tussen de camera en het object zit.
     
  18. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #18 pterps, Jan 27, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ben er wel bij hoor Martijn, weet alleen niet of ik vanaf het begin mee kan.

    Zal me binnenkort eens verdiepen in de werking van mijn dashcam, dan kan ik ook eens wat opnemen en delen. Geen GoPro maar een ding van een paar tientjes, dus ik zal er hier niet verder over uitweiden.
     
  20. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Dan maak je 'm toch gewoon 1,75 meter of zo, Peter......? :):)
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #21 Melvok, Jan 28, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  22. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
  23. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Leuk filmpje Hans! Mooi weggetje ook.
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1 :rolleyes:
     
  25. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Dat is wel een serious object! Ben benieuwd hoe de shoots worden! Ben er zelf aan het denk om er een klein elektromotortje op te zetten voor een gelijkmatige beweging.
     

Share This Page