Wanted: early 348TS (of TB) | FerrariChat

Wanted: early 348TS (of TB)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 914, Apr 5, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    In navolging van mijn andere draadje over de "barnfind" 1992 348TS, toch hier ook maar even meegeven dat ik op zoek ben naar een "immaculate" 348. Liefst TS, maar als de perfecte TB voorbijkomt zal ik ook niet aarzelen.

    Bouwjaar: 90-91 (eventueel max. midden 92)

    Compleet sluitende onderhoudshistorie. Liefst incl. facturen ter staving van de stempeltjes.

    100% origineel (of als iets niet origineel is, het originele onderdeel meegeleverd, bvb. uitlaat o velgen).

    Km-stand: max. 40000 (liefst minder)

    Kleur: geen echte voorkeur (zelf vind ik een gele wel mooi, maar die grijze bij Forza was ook prachtig, minst voorkeur voor zwart).

    Weten jullie iets staan? PB'tje of linkje :)
     
  2. Trezerotto

    Trezerotto Formula Junior

    Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    The Gallery Brummen

    Die is ook al door de grote prijsstijgingstovermachine gegaan. #nettelaat
     
  3. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Bedankt voor de tip, maar zoals je al aanhaalde, prijs is wel heel stevig.
     
  4. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Geheel origineel begrijp ik. Waarom 1 van voor half 92 als ik vragen mag?

    Waarom een auto met 40k km? Mijn ervaring is dat er veel worden aangeboden met die km-stand? Of net iets meer soms dezelfde auto terwijl de km-stand nauwelijks veranderd is. 40k km over 25 jaar is slechts 1.600 per jaar.

    Auto in Brummen kent meegespoten skirtst bumpers en motorkap als een GTS en hardtop. Opvallend is dat de zwarte waistline ontbreekt.
     
  5. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Half 92 omdat hij dan in België binnen afzienbare tijd oldtimer wordt 😊

    Zelf rijd ik minder dan 1000 km met mijn wagens dus lijkt 40 zeker niet overdreven voor een liefhebbers wagen.
     
  6. Trezerotto

    Trezerotto Formula Junior

    Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Op de Techno Classica in Essen zag ik bij Classic Motorcars Holland - Holten : About us een 348 TS staan uit 1991.

    Had ongeveer 66.000 km gelopen. Vraagprijs 55K.

    Historie is wel FF een dingetje, bleek uit een kort gesprek met de mediterraan uitziende verkoopster. Die na enkele pogingen in 't engels en frans gewoon Hollands bleek, en ook nog eens de dochter van de baas.

    Nooit geweten dat er in Holten een klassiekerhandelaar zit. Terwijl ik dr een steenworp afstand vandaan woon. Als je heel goed stenen kunt gooien. :)
     
  7. Trezerotto

    Trezerotto Formula Junior

    Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Vers binnen in Brummen: The Gallery Brummen

    Heb 'm even bekeken vandaag. Aardige auto, niet top. De onlangs geveilde TB op de Coys veiling in Essen was een fractie mooier. Die ging voor, incl veilingkosten, €41,400.

    Coys of Kensington
     
  8. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Kwam er vandaag nog langs en zag mijn ex 308 staan.
     
  9. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Huh, staat jou giallo 308 bij Brummen?
     
  10. Trezerotto

    Trezerotto Formula Junior

    Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Was dat 92-YB-58?

    Wonderschoon mooie 308 dan.
     
  11. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Nee dat was JL-PN-02. Staat op het stukje grond tussen het gebouw en de sloot.
     
  12. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Bedankt om mee te denken!

    Ik blijf open voor het winnende lot :)

    Intussen heb ik een Lotus Elise CR aangeschaft om van de zomer te kunnen genieten. (Het is niets voor mij om een garage zonder "speeltje" te hebben).
     
  13. RWR Coachworks

    Aug 20, 2014
    6
    Orange, CA
    Full Name:
    Chris Ashworth
  14. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    If it wasn't in the states, but closer to home, i would be interested. Seems like a very tidy 348, as far as i can see on the pics.

    Thanks for the suggestion!
     
  15. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Maarten, je hebt een PB
     
  16. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Bedankt ;)
     
  17. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Maandag een mailtje gekregen van Ferrari Francorchamps dat ze een mooie 348GTS voor me hadden:

    1994, 34.000 km , 2de eigenaar (van origine een Zwitserse wagen, riemen in 2014)

    Enkele foto's :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Op het eerste zicht lijkt dit volledig wat ik zoek.

    Maar zoals steeds zit de angel in de staart ... de vraagprijs ("even-gaan-zitten modus" ): 95K Euro :(
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik snap er nix van Maarten, als ik hier kijk zie ik een heleboel super mooie 348's ?

    Wat is er nu zo moeilijk .... auto's van liefhebbers en verzamelaars .... met vraagprijs van zo'n KE 40 ?

    Rij er heen en overtuig jezelf ...
     
  19. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Ik zie vooral veel handelaars, niet dat ik daar een probleem mee heb, in tegendeel, maar het zijn geen liefhebbers of verzamelaars.

    De paar "liefhebbers" spreken met veel trots over een recente cambelt change in 2011 (terwijl ze om de 3 jaar vervangen moeten worden).

    En ik stel voor mezelf een limiet van 40-50.000 km. Compleet aantoonbare historie is een must en hij moet 100% origineel zijn.

    En al heel snel zit ik dan op 60K euro en meer.
     
  20. Trezerotto

    Trezerotto Formula Junior

    Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Als je nog een week langer wacht koop je met het budget net aan een Mondial :)

    p.s. wel mooie auto!

    Véhicules d'occasion in Waterloo BE
     
  21. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    ik heb wel eens het idee dat sommige mensen met hun eigen eisen daarmee gewoon zorgen dat ze nooit zullen kopen. Uiting van een soort (onbewuste) angst.

    Al die onzin over aantoonbare historie: het is heel makkelijk een boekje vol te stempelen hoor....
    Eerste eigenaar? zegt toch werkelijk niets over hoe de auto bereden is.

    max 40-50 Kkm? menig bezitter kan je vertellen dat de auto die hij of zei rijdt pas bij 80K echt fijn begon te lopen. Daarnaast, de 8 cilinder motoren staan bekend om hun durability. voorbeelden van auto's met 200K zijn er gewoon.

    Koop gewoon de auto waar je een goed gevoel bij hebt. Of je onverwachte kosten gaat krijgen hangt echt niet af van km stand. Aantal eigenaren of aantoonbare historie.

    AL mijn auto's zijn gekocht zonder historie. Ik maak die zelf wel! En daarnaast, geen van mijn auto's heeft me ooit nog laten staan ( en ik heb er een aantal al ruim 6 jaar en ik spaar ze niet)
     
  22. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Allemaal goede argumenten :)

    Maar ik heb al mijn deel van de exclusievere wagens gehad en wat ik door de jaren geleerd heb is:
    - een wagen met een hogere km-stand krijg je aan de straatstenen niet meer kwijt
    - een wagen zonder onderhoudsboekje of historie? (90% van de kopers haakt af)

    Ik wil en kan best Ferrari rijden, maar als ik het beu ben, wil ik niet met een onverkoopbaar stuk ijzer opgezadeld zitten.

    Voor mij persoonlijk is een hoge km-stand geen probleem, maar voor de meeste kopers is het dat wel (idem voor een historiek), en daar laat ik mij niet meer aan vangen.
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #23 Melvok, May 14, 2015
    Last edited: May 14, 2015
    Complete historie .... moet ik wel om lachen hoor, net als die boekjes.

    Lijkt allemaal heel mooi en verkoopt "lekker" ... maar eigenlijk is veel belangrijker wat er niet in staat ...

    Schade wordt er niet in vermeldt, een kapotte voorpoot na een wilde rit ook niet, een versnellingsbakreparatie ?

    F1 pomp al 4 x kapot of verbrande kleppen ? Rode lampen zijn in de F meestal een ramp .. haal de lampjes er dan uit (gebeurt)....

    Staat er niet in en zal men van zeggen: "Is mij niet bekend" ...

    Nee, kom mij niet aan met die historie.... beter dat je bij een betrouwbare dealer komt die zijn naam hoog moet houden ...

    En later weder verkopen ? Daar lig je nu al wakker van ? Jij moet misschien maar gewoon geen F kopen denk ik ....
     
  24. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    +348
     
  25. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    De enige handelaar die ik hier zie ben jij. Op zoek naar de bekende spelt in de hooiberg en nu al bezig met alles dat een eventuele verkoop makkelijk maakt.

    Een liefhebber zie ik in ieder geval niet ondanks je mooie praatjes.
     

Share This Page