Italie Mei 2015 | FerrariChat

Italie Mei 2015

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Jun 15, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    F-chatters,

    Zoals vele van jullie weten is ons opperhoofd (Wim) in het kort "Oppa" tijdelijk uitgeschakeld door gezondheid redenen. Inmiddels is hij (gelukkig) aan de beterende hand (mag binnenkort naar huis).
    De reden dat ik hierover begin is dat wij eigenlijk (onder zijn leiding) deze week in Italie zouden verblijven. Dat is dus anders gelopen dan gepland. Het is zoals het is, nxt better.

    Afijn, wij (ikzelf en Wilma met Ivonne en Jochem) zijn eerder in mei, op eigen initiatief naar Italie gereisd om naast wat culturele bezoeken ook een aantal auto gerelateerde hoogte punten te bezoeken.
    Zelf waren we naar Rome gevlogen om o.a. de aankomst van de Mille Miglia daar mee te maken. Ivonne en Jochem bezochten Brescia om de start van de Mille Miglia te bekijken.

    Na een aantal dagen zouden wij dan invliegen op Milaan om de aankomst van diezelfde Mille Miglia mee te maken, een wens die ik al enkele jaren koester. Mooi plan echter gooide EasyJet (of eigenlijk een brandje op de terminal in Rome) letterlijk roet in het eten. De vlucht werd geannuleerd en wij stonden bepakt en bezakt in Rome...
    Na wat crisis overleg hebben wij de (hogesnelheidstrein, niet Fyra ;)) gepakt en hebben Ivon en Jochem de huurbak aangetrapt vanuit Milaan in onze richting.

    Na 3 uur stonden we allemaal op het perron in Maranello (wie bedenkt dit?) en zijn we alsnog richting Brescia gereden. Door dit oponthoud kwamen we eigenlijk net te laat aan om het feest van aankomst mee te vieren. Maar na een korte opfrisbeurt in het hotel zijn we alsnog naar de prijsuitreiking gegaan van de MM 2015. Een aanvulling op het totale beeld van een Mille Miglia avontuur en iets wat nog ontbrak bij ons. Dat dit plaatsvind in een prachtig theater was een mooie sfeer verhogende aanvulling. Een aanrader!

    De dagen erna hebben we nog (geprobeerd) in het Nuvolari museum te komen (gesloten ivm restauratie) waardoor er werd uitgeweken naar het Enzo Museum.

    Ook werd de Ferrari fabriek bezocht (privé tour) met aansluitend een lunch in Cavallino's (zoals het heurt :D)

    Afgesloten werd er met Ville 'd Este (aankomst per open speedboot, ook zoiets zoals het heurt) waar we ook Jim Glickenhaus feliciteerde met zijn 24h winst in de P4/5 welke hij direct na de wedstrijd even naar het grasveld gumde, over de openbare weg :eek:

    Kortom een heel verhaal waarbij ik enkele foto's wilde delen (sorry Bob, ik weet dat je in sept ook deze kant op gaat)
    Het zijn geen Vu kwaliteit vuto's maar geven wel de sfeer weer mochten enkele hier die kant op gaan.
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #2 328gts1987, Jun 15, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Beter goed voor bereid dan zoeken in een hooiberg...
    Aangezien we nog maar 1 dag in Roma waren voordat de MM zou aankomen waren we niet bekend in de stad. Dus aan wie kun je nu beter vragen waar je moet zijn dan aan onze vrienden Polizia Roma. Welnu die wisten totaal niet waar ik het over had of bedoelde. Ja ze kende de MM wel maar dat die vanavond zou aankomen in hun stad... Nee dat moesten ze even vragen aan de centrale. Ook waar wisten ze niet (ook maar even gevraagd dus). 19:00 werden ze verwacht bleek.

    Nu wist ik van Roger dat de karavaan die zeer verspreid aankomt opgevangen wordt in het Olympisch Stadion en dan in groepen door de stad worden geloodst (met politie).
    Dus een taxi gepakt (10min) en daar op de uitkijk gaan staan. We waren daar om stipt 19:00 maar nergens was een rode bolide (de tribute reed er weer voor) te bekennen. Een verkeer regelaar had wel een paar minuten daarvoor een Mercedes van de organisatie kort gezien maar verder niets.
    Ook hingen er nergens 1000M bordjes...
    Ik begon me zorgen te maken was niet alleen het schema veranderd maar ook de route of procedure? Bijna belde ik Roger om te vragen of hij iets wist maar toen stopte er een mercedes met stikkers Organisation vol bordjes 1000M en sprongen 3 mannen eruit die als gekken die bordjes ophingen. Niet aanspreekbaar duidelijk is de stress :D:D:D

    Afijn we stonden dus toch goed en nog geen 1 min later vlogen de ferrari's ons om de oren!
    Dat was duitse-planning in Italie :D
    Die mannen hadden met moeite die race bakken voor weten te blijven. Knap met zoveel belading.

    We volgende de auto's tot de ingang van het stadion waar de bestuurders konden eten/drinken totdat de politie hun ging begeleiden.

    Ook kwam een reporter van de NOS nog filmen. Wilma werd ge-interviewd waarna die man weg ging met het verhaal dat F-chat NL zowel de start, aankomst Roma alsook finish Brescia van de MM bijhield :D:D:D
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #3 328gts1987, Jun 15, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na het naar binnen gaan van zowel de tribute als de MM. Zijn we naar de binnen stad gegaan waar we eerder op de dag het podium hadden gespot. Recht voor de Engelenburcht en ca 500mtr van de St Pieter (die we die middag bezochten).

    Afijn de deelnemers komen onder politie begeleiding in een fuik voor het podium terecht en rijden dan (na 800km) eindelijk het podium op. Duidelijk een opluchting voor vele, de heenreis zit erop. Veel ontladingen en verhalen komen eruit, mooi om te zien.

    Ook een bekende van ons "Brum" heeft Rome gehaald dit jaar, op tijd!
    Enkle jaren geleden reed ik met Marc een proefrit in die auto voordat hij deze auto huurde om de MM te gaan rijden. Een piepklein autootje die het (toen) niet haalde maar nu dus wel.



    .
    (zie: https://youtu.be/etCU8M8oW5I)



    .
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #4 328gts1987, Jun 15, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na dit podium rijden de deelnemers recht op het Vaticaan af, prachtige brede laan met aan weerszijde oude historische gebouwen. Een genot om naar te kijken (en te luisteren) want de gebouwen weerkaatsen de ronkende motoren.

    Wij stonden daar dus te genieten van al dat moois en horen nog zwaarder/luider geluid dichterbij komen. Het zijn 3 mercedessen en nog wel de 6:58, 7:04 en 7:22 voorop.
    Ik keek nog eens goed toen deze beesten recht voor onze voeten stopte. In de 7:22 zat Sir StirlingMoss! Ik drukte snel de foto camera in de handen van Wilma en liep op de auto af. Bijna bij niemand drong het door wat hier gebeurde! Precies 60 jaar na dato reed hier een levende legende in zijn toenmalige auto over dezelfde weg/keien (voor de St Pieter) en stond voor ons!
    Ik weet zeker dat de Paus uit een raampje meegekeken heeft :D

    Ik feliciteerde hem met zijn aankomst in Rome en vroeg wat hij van de stad vond (nu hij er wel tijd voor had die te bekijken). Hij vond het geweldig en grapte dat nu juist een nederlander hem (engelsman) in Italie welkom heette, voor het Vaticaan nog wel. Humor heeft die man, een levende legende die respect verdiend voor zijn bijna onmenselijke prestatie uit 1955

    zie: https://youtu.be/fjUJolS-tOw



    .
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #5 Souvlaki, Jun 15, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mooie trip. Ik ben ruim 2 weken jaloers geweest met al die appjes die doorkwamen.... Grrr. :)


    Onno
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie foto Eric. Hij bleef bij mij in de auto zitten en was wel in voor een praatje.
    Overigens vertelde hij dat hij in 1955 bijzonder goed weer had, zelfde als nu.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #8 328gts1987, Jun 17, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Zoals eerder gemeld was het plan om het Nuvolari museum te bezoeken. Let hierbij op WAS...
    Tazio Nuvolari is een coureur uit de '30 jaren welke 2x de MM won, 2x Targa Florio en zelfs een keer 24h Le Mans naast diverse GrandPrix. Zijn carriere werd door de 2e wereld oorlog onderbroken en is (door astma) nooit meer geworden als daarvoor. Jammer want hij wordt gerekend tot een van de grootste coureurs ter aarde en staat vermeld in the Hall of Fame.
    Na wat zoeken in Mantova hadden we eindelijk het museum (in steigers gehuld) gevonden van deze legendarische racer en lazen op een papiertje dat deze wel dagelijks geopend was maar vanwege de verbouwing op verschillende tijden. Handig om dat niet op de website te zetten...

    Noodplan werd in werking gesteld en er werd gekozen voor het Enzo museum in Modena (op route richting Toscane waar we de komende nachten zouden slapen.
    Jochem was er nog nooit geweest wat een extra motivatie was aangezien we later in de week ook de Ferrari fabriek gingen bezoeken en mede daarom was een "extra les" in de historie van het merk van harte welkom :p

    Wat we toen nog niet wisten is dat het museum inmiddels is gewijzigd in een soort van 3D bios...
    Er worden om het half uur films getoond met als Thema Ferrari/Enzo. Wij zagen de film (a 20 min) van Pavarotti met z'n ode aan Enzo maar ook de history of Ferrari. Die laatste heb ik deels op video vastgelegd en is een filmpje verwerkt van ons bezoek.

    Na dit bezoek (en lunch, waarvan we de foto's jullie zullen besparen aangezien er kreeft en soortgelijke gerechten werden geserveerd :D) wachtte ons nog een geweldige rit in het Toscaanse landschap (met ondergaande zon). In een woord: Betoverend!

    film staat hier: http://youtu.be/P5Ok9AIk_x8


    de plaatjes:
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #9 328gts1987, Jun 17, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  10. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #10 328gts1987, Jun 21, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na een paar heerlijke dagen in Toscane waarbij we verschillende uitstapjes maakte vertrokken we weer noordelijk naar het Como-meer. Deze reis liep via Maranello waar we de fabriekstour hadden met aansluitend een lunch in Cavalino's. (een aanrader!)

    Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen en voorgesteld aan onze (privé) tourgids. Uiteraard ook de (spel)regels dat foto's en video's binnen verboden zijn maar buiten de poort (in het museum) wel toegestaan zijn. Opvallend was dat lenzen niet werden afgeplakt (ook niet op telefoons) iets wat wel eens gebeurde maar nu waarschijnlijk niet aangezien we maar met z'n 4-en waren.

    De tour besloeg de hele fabriek behalve de metaal-gieterij en spuiterij welke te gevaarlijk/riskant zijn voor bezoekers. Bij de verschillende productie lijnen werd uitvoerig uitgelegd wat er precies gebeurde en kon er een praatje worden gemaakt met de productie medewerkers. Zo schudde ik de hand van een 12cil monteur (hij kon er wel om lachen toen ik hem zei dat ik wel een dagje wilde ruilen incl. F430)

    Het museum was speciaal aangezien de 275GTB welke door Alex is gerestaureerd recht voor de ingang staat en waar we uiteraard een foto bij maakte. De gids was (aangenaam) verrast te horen dat in NL was "ontdekt" dat deze een prototype motor had en dat wij het project in verschillende stadia hebben gezien.

    Na het museum ontvingen wij allemaal een kadootje in de store waarna we netjes op tijd konden aanschuiven aan tafel waar we nog nagenietend van de indrukken heerlijk hebben zitten eten...
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  11. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Leuk te lezen Fred! Altijd bijzonder om in de fabriek te zijn.

    Gr. Martin
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  15. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Prachtige verhalen !!! Top !!
     
  16. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Het is tijd voor mei 2016!

    Gr. Martin
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Juist Martin, in aanloop van de 2016 editie hier nog een filmpje van Evo van editie 2015. Tegenwoordig worden er veilingen gehouden tijdens dit weekeind wat het aantal bijzondere auto's nog verder verhoogd…
    Dit was een aandeel in 2015: https://youtu.be/NoHUyWOVDjA

    Ben benieuwd wat er nu in 2016 staat!
     
  18. DonJuan348

    DonJuan348 F1 Rookie
    Owner

    Aug 5, 2008
    4,441
    Taxing Jersey
    geweldige reis die ik graag een reis als deze te maken
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hi DonJuan,
    Alles is mogelijk (mits je jezelf ertoe zet), je rijdt immers al ferrari :D

    Onder dat motto staat de Targa Florio (100e editie) bij ons op het programma. Hierover zal ik ook (kort) een verslag doen.
     
  20. DonJuan348

    DonJuan348 F1 Rookie
    Owner

    Aug 5, 2008
    4,441
    Taxing Jersey
    Ik heb reisde naar Italië en bezocht van Modena, maar ik zou graag om het schip van mijn Ferrari Europa te rijden door Europa.
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    Targa Florio? Klinkt leuk! Zuid-Italië (Positano) i.c.m. Sicilië gaan wij ook nog eens doen (misschien najaar).
    Op Sicilië trekt ons dit heel erg:
    Maak een rondreis over Sicilië met een klassieke Fiat of Alfa Romeo


    Over 2 weken gaan we overigens met onze Alfa Giulia, via Duitsland, Zwitserland naar Italië (Chiavenna en Cernobbio). Mille Miglia slaan we over, maar Villa d'Este niet.
     

Share This Page