S...t Happens...... | FerrariChat

S...t Happens......

Discussion in 'Holland/Belgium' started by willem.ostende, Jul 7, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. willem.ostende

    Mar 23, 2015
    6
    Netherlands, Betuwe
    Full Name:
    Willem C. ......etc.
    #1 willem.ostende, Jul 7, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na een fantastisch dagje Maastricht 's nachts om 13.30 uur snel op weg naar huis, lekker met onze Silver F over de A2. Rustige en mooie weg, goed voor de 360 en dan zeker ook voor ons.

    Net warm gedraaid en ietsje meer gas krijgt er voor ons een vrachtwagen een klapband, waarbij grote plakken rubber op de weg komen!!! S..t Happens....
    ....Tja, jullie raden het al.......een grote klap..... en ja afslepen en een taxi naar huis was het gevolg. Pas om 05.30 een beetje "sad" in bed.
    Zie bijgaande foto's bij het sleepbedrijf in Ittervoort ( die het overigens keurig en met veel zorg hebben gedaan ! ).

    Auto vandaag naar Forza voor herstel.

    Weer een avontuur ( hetzij deze reis een wat mindere ) bijgeschreven.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Oepppppssss ! Is zo'n bumper eenvoudig te vinden ?

    Heb je de eigenaar van de vrachtwagen kunnen achterhalen ?
     
  3. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Pfff.. Alleen schade aan de bumper? Of ook onderhuids?
     
  4. TheMayor

    TheMayor Nine Time F1 World Champ
    Rossa Subscribed

    Feb 11, 2008
    98,792
    Vegas baby
    That sucks in any language.
     
  5. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    It does ..... !

    Lorry in front of the 360 had a flat tyre .... these parts hit the car .....
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    oei..... Daar baal je wel van idd.
    Maar als je geniet (rijden dus) van je Ferrari, loop je dit risico.

    Gaat helemaal goed komen.
     
  7. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Oops. Daar zit je echt niet op te wachten. Hoop dat je 360 weer snel hersteld is.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gelukkig geen letsel maar wel een KL(*& dag. Sterkte en hopen dat je niet teveel van het seizoen gaat missen...
     
  9. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Flink balen, maar hoop dat de schade mee gaat vallen en dat de verzekering e.e.a. dekt.
     
  10. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Willem je weet alles komt goed .
    Hoop dat de schade meevalt.:D
     
  11. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Klote man, sterkte met de afhandeling!
     
  12. willem.ostende

    Mar 23, 2015
    6
    Netherlands, Betuwe
    Full Name:
    Willem C. ......etc.
    Dank voor jullie medeleven. Besef zeker dat zo iets tot de risico's behoort, maar dat geeft ook altijd weer de kick van (erg) snel rijden. Beetje cru en overdreven, maar toch wel een beetje van "blijven we leven of gaan we dood". Of heet dat gewoon "adrenaline"?
    Gelukkig is de dader bekend ( vriendelijke vent, hij kon er ook niet echt wat aan doen. meer zijn baas met goedkope banden kopen ).

    Geen idee of er meer schade is, maar ik vertrouw op Alex en zijn team. Zal dus wel goed komen.
    Verzekering dekt de schade en zal het wel verhalen op de schuldige.

    En inderdaad hopelijk tot snel "on the road"!
     
  13. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Zo te lezen zal alles wel goed komen, maar wat zal dat schrikken geweest zijn!

    Nog een geluk dat de brokstukken niet wat hoger op je auto terecht kwamen.
     
  14. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dit is mooi waardeloos Willem !
     
  15. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Dat lijkt mij vooral stevig schrikken. De schade is natuurlijk balen maar lijkt mee te vallen en via Forza zal het goed opgelost worden.

    Volgens mij kennen we elkaar van de SCARB (Alfa Romeo club) tijd en buitenland ritten. Al weer lang geleden maar heb toen ook veel plezier gehad.
    groet,
    Menno
     
  16. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Verschrikkelijk balen, Willem.....maar gelukkig geen persoonlijk letsel begrijp ik? Behalve flinke schrik dan.....

    Maar dit komt allemaal goed en hopelijk zien we jullie gauw weer ergens..... ;)
     
  17. willem.ostende

    Mar 23, 2015
    6
    Netherlands, Betuwe
    Full Name:
    Willem C. ......etc.
    Hallo Menno,

    Was inderdaad ook schrikken. Ik heb de brokstukken rubber ( grote band ! ) amper zien liggen. Van uitwijken kon niet eens meer sprake zijn, dan een donderse klap waarbij je je gelijk realiseert dat dit ernstig is. Niets gevoeld in het stuur of anderszins. Ben er ook niet overheen gegaan, alles is weggeslagen links langs de wagen. Direct hard geremd naar de vluchtstrook in een wolk van stoom omdat de radiator ook kapot was geslagen. En dan weet je direct dat dit ritje eindigt op een afsleepwagen. Gelukkig dat de veroorzaker daar ook net terecht was gekomen.
    Schade zal wel weer netjes gerepareerd worden, maar balen blijft het inderdaad.

    En ja, wij zullen elkaar kennen. Jarenlang een Alfa fanaat geweest ( nog steeds liefhebber! ). Eigenlijk alle toenmalige types wel gehad, van Sud tot een SZ en RZ. Kijk nog met veel plezier terug naar o.a. de buitenland-ritten!
    Omdat iedereen met een pseudoniem werkt op deze site is het lastig mensen gelijk te herkennen, maar hoop je snel in de "Ferrari-omgeving" life te ontmoeten.

    Mijn volledige naam is Willem van den Hoek Ostende en ik woon nu in Geldermalsen.
     
  18. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Er zijn meer Alfisti op deze site en velen kennen de SCARB. Via mijn zwager hoor ik nog steeds het wel en wee van de buitenlandritten en zou zulks ook graag in Ferrari verband zien en dat mag wat mij betreft ook met andere mooie bolides.
    Overigens heb ik ook Sud t/m SZ gehad en die laatste aangeschaft in ruil voor een 308GTB en later de SZ toch weer weg gedaan omdat ik de 328 wilde, toch net even spannender.

    Hoop dat de 360 Spider snel weer in orde is en we zullen elkaar vast op één der evenementen zpreken.

    hartelijke groet,
    Menno van der Woude
     
  19. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Schrikken! Blij dat het goed is afgelopen. En nu Zuster Alex lekker voor de patiënt laten zorgen.


    Onno
     
  20. willem.ostende

    Mar 23, 2015
    6
    Netherlands, Betuwe
    Full Name:
    Willem C. ......etc.
    Ferrari, Ferrari.........................liefde en soms (een beetje ) haat.

    Er is geen uitzicht op de reparatie omdat er onderdelen ontbreken en in back-order staan.
    Dat kan natuurlijk alleen bij een Ferrari zijn.
    Daarmee vallen veel plannen voor dit jaar in deugen.

    Overweeg nu om maar een andere spider te kopen en de 360 na reparatie ( "kan wel einde jaar worden" ) te verkopen of in deze staat, met de schade-uitkering, in te ruilen.

    Denk aan een 430 of misschien een California ( vindt mijn Sandra zo mooi ).
    Wie heeft tips en/of ervaringen??
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik zou zelf een F430 doen dan.
    360 verkopen met schade zal niet eenvoudig zijn, of voor een lage prijs.
    Er staan al zat 360's te koop zonder schade namelijk.
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Inruilen dan maar .... :)
     
  23. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ik heb rij ervaring met zowel F430 als California, maar was eigenaar van een 360.

    F430 vinden de meeste mensen wat meer cool... Is wat sportiever dan de Cali, lichter en meer wendbaar en motor achterin. Gaat lekker strak door de bochten (Cali kan wat wobbelen, vooral in de comfort stand van de Manettino). Veel Ferrari die-hards vinden een F430 mooier dan een California. Voor mij is circuitgebruik belangrijk dus zou ik de F430 verkiezen boven de Cali.

    Daarentegen vinden veel vrouwen de California mooier, heb ik gemerkt (zo ook mijn vrouw), dus als Sandra het voor het kiezen heeft.... De Cali is natuurlijk nieuwer (met misschien langere garantie), zal wat minder onderhoud nodig hebben, heeft een veel beter schakelsysteem (DCT ipv F1), keramische remmen standaard, en is een heerlijke GT auto met meer ruimte waar veel in gereden kan worden (je ziet vaak relatief hogere km standen vij California's dan F430's, wat betekent dat er wat meer in gereden wordt). En rijdt op de weg net zo snel als een F430.
     
  24. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dat is verstandige praat Robin. En helemaal juist denk ik ;)
     

Share This Page