Afscheid van een icoon | FerrariChat

Afscheid van een icoon

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 430-SPI, Sep 24, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    #1 430-SPI, Sep 24, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Voordat jullie het van een ander horen...

    Nadat ik vorige week vrijdag de 488 GTB heb besteld ben ik zaterdag, door een 'misverstand' bij een 599 SA Aperta uitgekomen, gebeld, man was op zoek naar een goede F40 met weinig KM’s.... ;)

    Sommigen van jullie weten waarschijnlijk dat ik mijn F40 (8.623 km's) in de 'stille verkoop' had staan...

    Binnen het uur was de deal geregeld. F40 ingeruild tegen een mooi uitgeruste 599 SA Aperta met carbon dak, kofferset erbij. Auto is nieuw, slechts 145 miles gelopen (Is meteen ook een klein nadeel, kilometerteller is dus een mijlenteller...UK auto).

    Gisteren met Johan van garage Monza naar UK gegaan, auto’s geruild (met toch wel pijn in het hart), Aperta komt vandaag aan bij Monza in Sint Martens Latem. de kleur is overigens Neuovo Rosso F1.

    Ik vind hem zelf ontzettend mooi maar zal ‘m pas na de winter gaan ‘gebruiken’, zal voorlopig wel bij Monza blijven staan.

    2016 beloofd een mooi jaar te worden. 

    Groetjes aan iedereen en tot binnenkort,

    Rene
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    In de stille verkoop? Als ik dat had geweten..... (grapje hoor ;) )

    De F40 is inderdaad een icoon. Je kunt met redelijke zekerheid zeggen: zo zullen ze nooit meer worden gebouwd. De Aperta is op een hele andere leest geschoeid maar minstens zo bijzonder (en qua produktieaantallen heel wat zeldzamer dan een F40). Voor- en nadelen tegen elkaar afwegen kan ik me je keus wel voorstellen en dan is dit exemplaar qua kleurencombi nog dik, dik in orde.

    Dussuh.... congrats and enjoy! :D
     
  3. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Weer van harte Rene wat een nieuws steeds maar weer.
    Ook een prachtig kofferzet dat gaf natuurlijk de doorslag.:D
    Gr J&O
     
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Van harte gefeliciteerd, René! Een Aperta dan nog! Wat een fenomenale wagen, van uniek gesproken! Ben heel blij voor jou en Heidi!
    Je houdt het bij de gelimiteerde series!
    Hartelijke groet en tot dra!

    Otto
     
  5. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Bedankt allemaal, sta d'r zelf nog een beetje van te stuiteren... :D:D:D
     
  6. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Wat een geweldige en unieke Ferrari. De kleurencombi vind ik echt heel gaaf. Gefeliciteerd!
     
  7. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Wow. Geniet ervan René!

    Voordeel van een mijlenteller is dat 'ie minder snel oploopt! :)


    Onno
     
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    lol :)

    Gefeliciteerd! Ik vind zelf een F40 wel vele malen gaver, maar dit is natuurlijk vaker bruikbaar en gemakkelijker in gebruik. En ook nog sneller zeker?
     
  9. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    TOP, F40'S ZIJN ER GENOEG. ALS JE DIE WEER EENS EENTJE WILT IS HET ZO GEDAAN.
     
  10. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Gefeliciteerd met de aanschaf van de aperte. Jammer dat de F40 weg gegaan is.
     
  11. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Bedankt allemaal !

    Kan 't misschien als excuus gebruiken als ik geflitst word?

    Precies dezelfde reactie gekregen toen ik in de UK informeerde naar een Enzo en de F40 wilde inruilen... ;)
     
  12. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Wow! Proficiat en wat een fantastische kleur! Dat de winter maar snel plaats mag maken voor een prachtige lente...
     
  13. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Goed bezig René, gefeliciteerd!

    Een open 599 met 599GTO motor, lekker :)
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is nieuws! Gefeliciteerd met deze unieke aankoop, wat een (buiten)kans!
    Gelukkig heb ik de (puntgave) F40 nog gezien (net als de 599 die er kort was in die bijzondere kleuren combo). Deze aperta is ook een beauty zeg!

    Stuur links maar wel mijlen teller?! Ben trouwens wel benieuwd naar het dakje/opbergen ervan, zoals de 328?
     
  15. Michiel

    Michiel Formula 3

    Apr 15, 2008
    1,968
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Jeetje Rene, wat cool! Blij dat ik toch even op de bestuurdersstoel van je F-40 heb mogen zitten😁
     
  16. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Zijn die Aperta's zo duur dan.....? ;)

    Maar je bent weer lekker bezig René, gefeliciteerd. Wat een prachmasjien!
    En zoals je zelf al gezegd hebt, 2016 gaat een mooi jaar worden......
     
  17. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ha Rene,

    Mooie auto, maar willen alle Belgen een Aperta want de vorige eigenaar van mijn F40 heeft er ook een gekocht. Kofferset vind ik wat eh overgedesigned....
    Jammer dat onze F40 elkaar niet hebben mogen treffen. En Tonnie, klopt er zijn genoeg F40's maar zeker niet goedkoop....

    Ciao
    Oscar
     
  18. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Proficiat! Ben persoonlijk erg gecharmeerd van een open V12: 550 Barchetta super cool, 575 Superamerica vind ik persoonlijk iets minder geslaagd, een 599 SA Aperta is dan weer helemaal top.

    Gr. Martin
     
  19. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Gefeliciteerd René. Veel veilige en plezierige kilometers.

    Persoonlijk zou ik denk ik de F40 niet weggedaan hebben, behalve voor een 288GTO dan.
     
  20. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    ER ZIJN BIJNA NET ZOVEEL F40'S IN BELGIE ALS 599 APERTA'S GEBOUWD.
    Nee F40's zijn niet goedkoop, maar er zijn meer F40's in bezit van personen die deze wagens gekocht hebben vanwege de verkeerde reden , dan er Aperta's zijn.
     
  21. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Mmmm Tonnie, 80 F40's in Belgie en een stuk of max 10 in nl?
    Lijkt me sterk.
    Maar gaat over de Aperta van Rene! En een 488, ik ben meer van de oude hokken, maar Rene, gaaf! En rijden met die auto's daar zijn ze voor bedoeld!

    Ciao
    Oscar
     
  22. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Je schrikt ervan wat er in belgie staat.
     
  23. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Rene, het is weer geweldig.
    Dus...ik tel nu in 3 maanden 3 nieuwe Italiaanse prachtmachines. Een zwarte Gran Cabrio, de 488 en de 599 aperta.

    Ik ben benieuwd wat oktober ons gaat brengen ;-)
     
  24. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Fantastisch Rene. Een van m'n favoriete Ferrari's. . Hoop hem graag eens te zien, en vooral horen :D
     
  25. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Bedankt voor de leuke reacties allemaal, het is zeker de bedoeling met de auto te gaan rijden dus dat komt helemaal goed!

    Het stoffe dakje kan je meenemen, het carbon dak waarschijnlijk ook maar dat moet ik nog uitzoeken... komt wel goed.

    Belgie (Garage Monza) heeft destijds de enige Aperta voor Belgie toegewezen gekregen (staat nu toevallig ook in de showroom), kan natuurlijk zijn dat er mensen zijn die er inmiddels ook een aangeschaft hebben zoals ik maar dat weet ik niet.
    Met een maximum van 80 exemplaren blijft hij natuurlijk redelijk uniek, heb hem (net als de F40) gekocht bij Tom Hartley en die vergeleek hem met de Daytona Spider, elke in zijn eigen perspectief natuurlijk.

    Tonnie kent zijn markt natuurlijk heel erg goed, er staan in Belgie inderdaad heel veel F40's, wist dat zelf ook niet maar als je er met iemand over aan de praat raakt hoor je regelmatig, die heb ik ook. Zoals Tonnie zegt, ze hebben ze vaak voor de foute reden, er wordt niet mee gereden, vaak staan ze zelfs niet op kenteken.
    Ik reed ook veel te weinig met de F40 en dat begon me te storen, vandaar een modernere (grotere) auto. Heb lang naar een Enzo gezocht maar die zijn inmiddels zo sterk gestegen in prijs dat 't boven mijn budget zit.

    Ik heb een oud hok geprobeerd maar ben er blijkbaar nog niet klaar voor, de interesse is er wel, is er langzaam gekomen zeg maar, misschien kom ik ooit nog iets passends tegen maar voorlopig doe ik niets meer. ;)


    Ik ben ff helemaal klaar Henk, moet weer gaan sparen.

    Absoluut Robin, hier gaat in gereden worden.
     

Share This Page