Ferrari blauw, Alpine rood | FerrariChat

Ferrari blauw, Alpine rood

Discussion in 'Holland/Belgium' started by aero, Oct 3, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #1 aero, Oct 3, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vandaag een nieuw avontuur gestart. Als toevoeging op de GT4 heb ik een Renault Alpine V6 Turbo aangeschaft.
    De eerlijkheid gebeid mij te zeggen dat ik een paar jaar geleden zo'n ding absoluut niet wilde hebben, echter werd in de zoektocht naar sportieve wagen onder de 10K EUR mijn aandacht gevestigd op deze auto. Daarbij zag ik onlangs zo'n auto staan in de paddock in Zandvoort en toen was ik verkocht.
    Vandaag was het zover, een afspraak gemaakt om een auto op te halen in Noord Holland indien deze goed was zoals omschreven. Proefrit gemaakt en mijn ja-woord gegeven.
    De weg naar het zuiden was niet zonder incidenten, handrem niet voldoende gelost met als gevolg een rokende rem een lampje wat ging branden......
    Na inspectie verder geen probleem gezien en maar verder gereden, zonder problemen!
    Een plaatje (met Ferrari), dat willen de meesten toch zien.
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gedurfde keuze en gefeliciteerd met je aankoop!
    Mij maakt het persoonlijk niet uit waarvoor iemand warm wordt. Ik ken dit type auto niet, weet dat het een glasfiber body is en dat het toen een serieus snelle sportwagen was.
    Hoeveel zijn ervan gemaakt? Hoeveel zijn er nog???
    Moet je er nog dingen aan gaan doen? Hoe denk je de vrije tijd (eerlijk) te gaan verdelen tussen de beide bolides?
     
  3. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #3 aero, Oct 3, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    De eerste ervaringen: dit ding gaat echt hard als de turbo eenmaal in komt, van 3500 toeren is de beer los.
    Super zoals dit rijdt, een echte GT, snel en behoorlijk stil, als je hard wilt gaan kan het ook. Ben er echt van onder de indruk, ik wist ook echt niet wat ik kon verwachten maar het overtreft deze wel.
    Een paar issues gezien want Alpina vondt het nodig wat computers te monteren maar de berichtgeving laat wat te wensen over. Daarbij is echt alles elektrisch aan deze auto tm het openen van de deuren, zal nog tot interessante situaties leiden...
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Gefeliciteerd Emil!!! Binnenkort kom ik op "kraamvisite" ;)
     
  5. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Prachtig!
    Meer plaatjes graag, ook van interieur.

    Een alpine die bij alpina van computers is voorzien lijkt me heel bijzonder.

    Wist je dat onze voorzitter ook Alpine liefhebber is en bezitter is geweest?
     
  6. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Menno, de GT4 is nu op het niveau waarop ik hem wil hebben, een mooie rijdersauto zonder absolute perfectie maar wel lekker origineel. Het komt er nu op aan om dat zo to houden. De Alpine heeft nog wel wat TLC nodig, is ook een auto die sinds 1998 slechts 10.000 km heeft gelopen, de teller staat nu net onder de 100.000. Met name de elektronica is een dingetje, verder in een mooie staat maar absoluut geen concours.
    Met wat aandacht is dit een echt mooie auto, het is er ook een die meer geschikt is voor wat mee routinematige ritjes. Ik (en Milko) wisten absoluut niet wat er was te verwachten maar we zijn beiden onder de indruk.
     
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Menno = Fred :)

    C'est magnifique! Félicité Emil! Alpine heb ik altijd wel mooi gevonden en bordeaux rood is erg geslaagd voor dit model. Persoonlijk zou ik de sportievere Le Mans velg erop zetten, maar veel keuzevrijheid in velgen had je toen niet dan alleen aftermarket.. Nogmaals félicité en ook hier veilige kilometers mee!
     
  8. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Erg leuke auto, veel plezier er mee!
     
  9. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Leuke mooie wagen, veel plezier en veilige km met deze alpine.
     
  10. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Menno ff voor Fred verward door de forumnaam 328..
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geeft nix. We zijn allemaal "klein" begonnen en groeien door (van 328 naar F430 ;))
     
  12. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Fred, ik weet niet of ik ooit nog "groter" ga, de GT4 vindt ik nog steeds super, met de huidige prijsontwikkeling heb ik ook wel eens aan andere Ferrari gedacht maar ik zou er nu nog geen afscheid van kunnen nemen, vandaar deze actie.
     
  13. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Ed, me bent van harte welkom!
    Kan nl niet op Ferrari meetings met deze auto komen

    Emil
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dan ben je toch gegroeid? Van 1 naar 2...:p
     
  15. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Gefeliciteerd Emil, ik vond dat altijd mooie auto's toen ze uitkwamen. Herinner me nog goed dat Ron Brandsteder zijn nieuwe parkeerde voor onze voordeur, in de kleur van jouw auto.

    En ik vergeef je voor het stelen van mijn draadtitel grapje (TVR rood en Ferrari blauw). :)


    Onno
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  17. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zoals je reeds wist vind ik het een geweldig apparaat, had inderdaad niet verwacht dat dit zo makkelijk en comfortabel "snel" rijdt. Mensen moeten deze auto nog gaan ontdekken, maar ik geloof zeker dat dit niet lang meer kan gaan duren. Prijzen in Duitsland liggen al weer een stuk hoger dan in Nederland. Heb ze zelf destijds nog zien racen met Bleekemolen en Lammers op Zandvoort.
     
  18. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Onno, vond de overeenkomsten the groot on het niet te doen!
     
  19. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Op editie #4 van mijn rit zijn jullie meer dan welkom met de Alpine.
     
  20. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Dank voor de positieve reacties, ook gisteren in het Autotron bleek het dat de electronische tam-tam goed zijn werk had gedaan. Met de Ferrari rijden was wel weer wat anders, blijft wel veel meer beleving.
    De Auto gaat eerst een winter in stalling, volgend jaar een wat klusjes gaan doen, eerst nieuwe banden, wat er op zit is achter veel te groot en heel oud, voor iets te smal naar mijn zin. Es kijken of ik er iets op kan vinden.
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Aha, ik had het goed geraden dus :)
    Leuke auto's! Ik ben zelf wel meer fan van de A310's, maar die zijn ookal wat duurder tegenwoordig.
    Dit is gewoon erg veel auto voor het geld. Post je nog foto's van het interieur?


    Vooral die A310's met die glazen voorkant zijn supercool:
    http://srv2.betterparts.org/images/renault-alpine-a310-06.jpg
     
  22. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  23. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    #23 aero, Oct 5, 2015
    Last edited: Oct 5, 2015
    Meer foto's volgen, het interieur is echt 80's, inclusief optionele stereo met equalizer.
    Gisteren in Rosmalen nog een originele Nederlands brochure gekocht, was wel het leukste van de beurs binnen, buiten was het wederom een gezellig weerzien met Ferrari mensen.

    De A310 vindt ik zelf wat uiterlijk betreft ook heel gaaf, de binnenkant komt echter wel erg kit-car achtig over. De V6 Turbo en GT zijn wat meer volwassen auto's, bouwkwaliteit is echter niet op het niveau van mijn Dino.
    Wel apart dat de Alpine bij veel mensen iets doet!
    Zelf vond ik de Apines die je ziet bij de Le Mans classic heel gaaf, vaak erg mooi (en afwijkend) vormgegeven
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,101
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Lijkt hij niet (een beetje) op een Daytona ? :)
     
  25. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Daar zijn de meningen over verdeeld ben ik bang. :) De Apline heeft in ieder geval geen pods!
     

Share This Page