Le Mans 2016 | FerrariChat

Le Mans 2016

Discussion in 'Holland/Belgium' started by sharknose67, Nov 1, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Vandaag heb ik de eerste stappen genomen om weer een evenement van mijn bucketlist af te kunnen strepen.

    De tickets zijn besteld voor de 24 uur van Le Mans in 2016.
    Dit staat samen met de classic Le Mans al heel lang op mijn lijst. Classic Le Mans (wat eigenlijk nog hoger op mijn lijstje staat) is precies in het eerste weekend van de zomervakantie en dat kan ik qua verlof wel vergeten.

    Ik heb tickets voor tribune 16, net na de pitboxen, maar wel met een scherm om alles goed te kunnen volgen.
    Overnachten doe ik in een B&B op zo'n 40 kilometer van het circuit. Behalve de nacht van zaterdag op zondag natuurlijk, die breng ik door op de overdekte tribune.
    Donderdag rijd ik die kant op en vrijdag wil ik het museum bezoeken. Maandag weer terug naar NL.

    Zijn er nog meer van hier die gaan??
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  3. 599GTB bas

    599GTB bas Karting

    Jul 17, 2013
    74
    Dat staat bij mij ook al enkele jaren op mijn lijstje , maar nooit echt van gekomen .
    Maar om er in me 1tje naar toe te gaan is ook zoiets .
     
  4. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Natuurlijk is met meerdere mensen ook leuk, maar als je alleen gaat kun je gaan en staan waar je wilt.
     
  5. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Ik (wij) gaan komend jaar net als voorgaande jaren ook weer naar Le Mans. We vertrekken op donderdag en slapen op camping Beausejour aan de binnenkant van het circuit, vlakbij de Porsche bochten.
    Aankomst zal donderdag in de middag zijn, de tent opzetten en boodschappen doen en dan door naar het avondprogramma. Training kijken of wat drinken in het dorpje Arnage. (het wordt trouwens altijd wat drinken in Arnage)

    Dan op vrijdag een rondje over het circuit fietsen en genieten van wat de Engelsen ´mad Friday´ noemen. You tube maar eens op ´mad Friday´ voor een impressie.
    ´s Avonds naar de stad Le Mans voor de drivers parade en daarna weer terug naar de stamkroeg in Arnage

    Vanaf zaterdagmiddag begint de race. We boeken nooit een tribune, maar kijken bij een aantal bochten langs de baan. Porsche bochten, rechte stuk tegenover de pits en ´s avonds altijd even bij de Arnage bocht voor de opgloeiende schijven.

    Dan slapen, de echte die hards blijven natuurlijk gewoon op, op zondag morgen nog ff een half uurtje kijken en daarna weer terug naar Nederland.

    Altijd een hele leuke trip! Kan er echt naar uit kijken, de race volg ik steeds minder, genieten van de gezelligheid steeds meer.
     
  6. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ik ben altijd in voor een drankje, dus we houden contact ;):D

    Ik heb juist wel een (overdekte) tribuneplaats geboekt om bij eventueel k*tweer toch een beetje droog te kunnen zitten. Ook wil ik graag een scherm om alles een beetje te kunnen blijven volgen in de nacht. Heb ook general admission dus ik loop sowieso wel een beetje rond.

    Dat mad friday ga ik wel bekijken, maar ga ik me niet aan wagen!
    Drivers parade is dan weer een must.

    Hoe/waarmee gaan jullie daarheen?
     
  7. BeQuietAndDrive

    BeQuietAndDrive Formula Junior

    Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Leuk, ga je geen spijt van krijgen. Overigens is de donderdagavond training (feitelijk de laatste kwalificatiesessie) de moeite waard vind ik altijd: tijdens de race rijden ze toch altijd met enige vorm van zelfbehoud maar in de kwalificatie zie je ze allemaal voluit gaan. Mooi gezicht!

    Vrijdag's is ook de pitwalk (vrij toegankelijk), druk maar de moeite waard. Makkelijk te combineren met een museumbezoekje en een walk door de village. 's avonds de rijdersparade in Le Mans. Niet mijn persoonlijke favoriet maar leuk om eens meegemaakt te hebben. Rijden ook altijd wat supercars vooruit.
     
  8. Michele

    Michele Formula Junior

    Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    Ga beslist op vrijdag kijken bij de pitwalk, is idd gratis. En donderdagavond beslist niet missen. Alle sfeer van de nacht maar zonder dat je per ongeluk in slaap valt... Nog een aanrader is de test day op 5 juni. Dan kun je op zaterdag 4 juni gewoon in de pits als er gewerkt wordt en dat heeft heel veel sfeer. Op zondag blazen ze dan vol vermogen over de baan om te de auto's te testen: afstellingen, wegligging, top speed, etc. Zie: Le Mans test day voor een indruk van Test Day 2014. Alles geschoten vanaf publieksplaatsen.

    Dat droog zitten op een tribune lukt overigens alleen helemaal bovenin en in het midden van een tribune, maar neem dan wel oordopjes mee svp...
     
  9. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Wij nemen tegenwoordig fietsen mee. Camping Beausejour ligt net te ver weg om alles te lopen. Dus op vrijdagavond gaan we op de fiets naar de stad. En de rest van het weekend worden de fietsen ook goed gebruikt.

    Maar er ligt tegenwoordig een trambaan van het circuit naar de stad. Instappen bij Tetre Rouge en dan ben je redelijk snel bij de drivers parade.
     
  10. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik heb Le Mans vele jaren achter elkaar bezocht en altijd met onwijs veel plezier.

    Waar hebben jullie je kaarten gereserveerd?

    In het verleden heb ik dezelfde camping bezocht als Lewie, wat kost deze tegenwoordig voor het hele weekend? De sfeer op de campings is ongekend en je kijkt je ogen uit! Fietsen zal ik een volgende keer zeker mee nemen, voorheen deed ik alles lopend maar ik wordt ook wat ouder.....
     
  11. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Fietsen? :eek: Lopen? :eek: Waar gaat dit over? Dit is FerrariChat.com hoor!! :D:D

    Maar LeMans staat ook nog steeds hoog op mijn to-do-list.....
     
  12. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Ik heb ze bij ticket&travel geboekt.

    Fiets gaat bij mij niet mee, past niet in die 550 :D
     
  13. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #13 Hans, Nov 9, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Paar jaar geleden ook geweest, samen met Michiel. M'n Dino is geloof ik nog nooit zo smerig geweest als in de blubberbende op de "camping" van Le Mans.... Maar wel in goed gezelschap!

    (F40 had hetzelfde probleem als Cor ooit met z'n Mondial had - thermostaatschakelaar voor de ventilatoren defect, en daardoor motor die in stop-and-go verkeer het wel heel erg warm kreeg. Gefixt door de fans permanent aan te zetten met een draadje met twee krokodillenbek klemmetjes erop dat ik speciaal voor de gelegenheid in m'n gereedschapset in de Dino bewaar)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  14. tomgt

    tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

    Feb 22, 2004
    6,702
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    2016 zal de 18e 24LM worden. 8 dagen lang
    Technische keuringen, Kwalificaties, pits en pitbox bezoek, parade, La Chartre-sur-le-Loir(Hotel de France), British Welcome (saint saturnin, aanrader voor spotters)
    Arnage, Mulsanne etc etc
    Altijd weer mooi. Lm classic is leuk maar valt in het niet bij Goodwood Revival.
     
  15. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Revival tickets besteld...
    Dit jaar weer van de partij.
     
  16. tomgt

    tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

    Feb 22, 2004
    6,702
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Jaren geleden op Parking Bleu: twee engelsen met beiden een F40, stoeltje en minitentje op de bijrijderszit. Uitpakken en naast auto overnachten.
    Of een Opel Omega cabriolet; die was voor de gelegenheid even ontdaan van zn dak (en ook niet even provisorisch een cabriodak gemaakt he!)
    LM het blijft mooi.
     
  17. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Beide evenementen zijn niet met elkaar te vergelijken. Als je de aankleding/sfeer bedoelt, dan is Revival met stip de beste. Maar wat betreft actie op de baan gaat LMC wat raceklasses betreft een stukje verder. Elk veld bevat al snel 70+ auto's en voor mij is de grote trekpleister Plateau 6, met de BBLM's en de Porsche 935's. Dat heb je op de Revival niet.
     
  18. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    +1, beide evenementen hebben echts iets unieks te bieden.


    Onno
     
  19. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Kan iemand mij advies geven?

    Graag ga ik dit jaar ook naar Le Mans, ik lees vele site's af, maar zie door de bomen het bos niet meer.

    Graag zou ik met de Ferrari heen gaan en een tent opzetten op een van de camping terreinen. Ik lees ook dat je geen kaartjes hoeft te kopen, en gewoon op de bonnefooi heen kunt gaan. Maar wat is wijsheid.

    Ik wil graag vrijdag of zaterdag aankomen.

    Op welke website kan ik het best een kaartje kopen en of camping plaats boeken, en waar dien ik echt aan te denken of mee te nemen? Alvast bedankt :D
     
  20. Michele

    Michele Formula Junior

    Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    Bonnefooi is niet verstandig. De campings zijn nu al grotendeels vol. Kaartjes gewoon kopen bij de ACO zelf:LE MANS.org | Billetterie officielle . Ter info: behalve camping yellow zijn alle campings al vol!!!

    Let op: je dient een campingticket aan te schaffen voor je campingplaats (autoplaats = 35 vierkante meter), en toegangstickets voor de algemene toegang. Vervolgens nog een tribunekaart als je wenst te zitten op een tribune. Ook die lopen nu rap vol trouwens.
     
  21. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Bedankt voor je info! Is het een beetje te doen op de campings met de auto(Ferrari) of kun je beter met een gewone auto komen?

    Blijf de website en kaarten kopen toch onduidelijk vinden. Zou graag veel meer info hebben van te voren, dan zomaar wat aan te schaffen.
     
  22. BeQuietAndDrive

    BeQuietAndDrive Formula Junior

    Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Juist met de Ferrari natuurlijk! Die campings zijn een deel van de attractie wat mij betreft. Wat daar allemaal staat, is echt niet normaal.
     
  23. Michele

    Michele Formula Junior

    Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    #23 Michele, Dec 14, 2015
    Last edited: Dec 14, 2015
    Wat is er onduidelijk? Je klikt op camping, selecteert het aantal kaarten dat je wenst en drukt op winkelwagentje. Dan ga je verder naar toegangskaarten, idem. Daarbij kun je nog allerlei (dure) exra's aanvinken indien gewenst. Vervolgens tribune (of niet). Alles in mandje, afrekenen en de boel komt per email naar je toe, of per post, wat je wenst. Bij email: Uitprinten en klaar is clara.

    En de hele procedure kan ook gewoon in t Engels door even bovenaan het juiste vakje aan te vinken.
     
  24. hilkoc

    hilkoc Rookie

    Apr 20, 2015
    8
    Gewoon tickettravel doen. Hebben ze (indien nog voorradig) allerlei tribune en campingplaatsen. Vrijdag aankomen is dan wel handig.
     
  25. Delta_Lima

    Delta_Lima Karting

    Aug 30, 2014
    151
    Hoorn, Netherlands
    Full Name:
    Daan
    Bedankt voor alle hulp :)

    Zojuist 2 tickets en een campingplaats Beauséjour (C3) besteld via tickettravel.

    Ik heb er zin in :D
     

Share This Page