Nieuwe Dino ? | FerrariChat

Nieuwe Dino ?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Melvok, Nov 24, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1 Melvok, Nov 24, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Al tijden doen de geruchten de ronde dat er een kleine nieuwe 6-cilinder Ferrari (bij) komt.

    En mogelijk DINO als naam krijgt ...

    Er was een foto te vinden vandaag .... zou het dan toch zo zijn dat er een Dino komt in 2016 ? En zelfs als dit evt. toch een render is .....

    Wat vinden we er van, een 6 cilinder als aanvulling ? Een dergelijke vorm?
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Persoonlijk vind ik dit een heel geslaagd model.

    En een 6 cilinder vind ik niet Ferrari onwaardig.
    Mega veel pk's is ook niet alles, je moet het ook nog eens in de hand en op de weg zien te houden.
    Het gaat nog steeds om de beleving.
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    6-cilinder Dino is natuurlijk prima, maar het lijkt mij sterk als ze zo'n retro-design zouden kiezen. Ziet er grappig uit, maar nu al gedateerd. Lijkt me dus een hobby-"foto".
     
  4. Ferrari Fan Holland

    Ferrari Fan Holland Formula Junior

    Jun 29, 2007
    388
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Het is ook een Hobby foto. Ferrari onwaardig :)
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dacht ik ook gelijk, gedateerd terwijl ik best zoiets er in de schuur bij zou willen hebben. De 8 cil blijft maar een "kleine" aanvulling ter afwisseling zou ik echt overwegen. Dino mag er dus komen maar wel wat up to date….
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Het zou helemaal in de nieuwe strategie van F passen om een dergelijk model als een "instapper" nu in de markt te zetten voor onder de 2 ton ...
     
  7. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Ik zie een dikke Alfa Romeo 4C.
     
  8. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    #8 djfrens, Nov 25, 2015
    Last edited: Nov 25, 2015
  9. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Of een Audi TT
     
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    De Alfa Romeo 4C is zeker wel succesvol, helaas is de markt in Nederland niet groot genoeg. wereldwijd zijn er al dusdanig veel verkocht dat de levertijd nog steeds een jaar bedraagt. Het verhaal dat een eventuele Ferrari Dino een "V6" krijgt zou kunnen kloppen.
    De V6 motor uit de nieuwe Alfa Romeo Guilia is in samenwerking met Ferrari ontwikkeld, zodat ook zij hier mee uit de voeten kunnen. een V6 met dik 500 pk kun je absoluut niet Ferrari onwaardig noemen denk ik. Ook wij hebben een tweetal 4C modellen staan, punt is nu dat er door de Alfa Romeo volledig wordt ingezet op de 4C spider variant, waar inmiddels ook een flinke wachttijd voor is ontstaan.
     
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    En idd Milko ... een Dino Spider kan dan na een jaar ook weer eenvoudig gemaakt worden ...

    Ben benieuwd :)
     
  12. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Er komt een prachtige lijnenspel weer naar voren, Enzo waardig! de moderne computertechniek geeft hem een hedendaags beeld. persoonlijk had ik de 246 bumpers in de spoiler laten verwerken, maar tja zo heeft iedereen zijn idee.
    En eerlijk is eerlijk, mocht jij deze roots Ferrari lijnen niet mooi vinden dan is er geen Ferrari beleving, want dan is er namelijk geen passie voor de geschiedenis van Ferrari.
     
  13. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Thanks for sharing
     
  14. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    #14 Hans, Nov 26, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Deze foto heb ik een jaar of 5 geleden genomen van een pagina van de Autoweek. Uit de tijd dat de California ontwikkeld werd en er gefluisterd werd dat hij wel eens Dino zou kunnen heten. Autoweek had toen een aantal renderings van hoe een moderne variant van een aantal klassiekers er uit zou kunnen zien, inclusief een nieuwe Gullwing Merc en een nieuwe Citroen Ami.

    Al een flink oud plaatje dus...
    Image Unavailable, Please Login
     
  15. BeQuietAndDrive

    BeQuietAndDrive Formula Junior

    Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Ferrari grijpt met haar designs niet snel terug naar het verleden momenteel. Hooguit een paar stijl elementen zoals de louvres op de F12 tdf. Ik denk dan inderdaad ook niet dat een nieuwe Dino qua design een sterk afgeleide maar moderne interpretatie van het origineel wordt zoals hierboven.

    Ben wel benieuwd, Onder Montezemolo was deze auto er zeer waarschijnlijk niet gekomen. Echt een Marchionne projectje dus, nu de productieaantallen omhoog moeten. Hopelijk vergeten ze daardoor niet de juiste dosis emotie toe te voegen.
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #17 Melvok, Nov 27, 2015
    Last edited: Nov 27, 2015
    Thanx Robin, daar zijn al weer nieuwe renderings te zien ...

    Het houdt de gemoederen all-over-the-world- kennelijk wel bezig ! :)

    Lees dit ook nog even ....
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Van alle photogeshopte nieuwe Dino's vind ik dit wel de meest geslaagde. Als de 6 cylinder 500pk kan leveren en zonder allerlei toeters/bellen dan heb je wel een race monstertje! Dit moet toch wel onder de 1200kg te engineren zijn, zoniet 1000kg. Ik ben benieuwd!
     
  18. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,200
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Als je kijk hoe bizar veel vermogen de huidige modellen leveren (488 GTB met 670pk) is er wel ruimte voor een model onder de 488GTB. Meer een concurrent voor de McLaren 570S?.
     
  19. Hans

    Hans F1 Veteran

    Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Of de 911.... Dat was ook het doel van de oorspronkelijke Dino, concurreren met de 911. Die Dino evolueerde vervolgens via 308, 328, 348, 355, 360, 430, 458 tot... uh... de 488 waarvan we nu weer een simpele versie willen?

    Mogen we concluderen dat Ferrari een beetje iets heeft van een rupsje nooitgenoeg? Meer dan Porsche in ieder geval....
     
  20. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Errrm, hoeveel versies zijn er alleen van de 997 al? Stuk of 20? Over rupsjenooitgenoeg gesproken... En laten we niet vergeten dat Porsche ook een simpeler en lichter versie (met betere wegligging) onder de 911 heeft gezet.


    Onno
     
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #22 MvT, Nov 29, 2015
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Niet dat je met vier personen in een Dino normaal kunt zitten :D, maar was de evolutie niet naar de Mondial (de 408 GT4)?
    Image Unavailable, Please Login
     

Share This Page