wel of niet aansluiten bij een Ferrariclub ? | FerrariChat

wel of niet aansluiten bij een Ferrariclub ?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by beatbrother, Dec 15, 2015.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Mijn bedoeling is om ergens rond april/mei volgend jaar de trotse bezitter te zijn van een F430 Spider. Ik dacht dat het misschien interessant zou zijn om mij al aan te sluiten bij een club omdat het fijn is om in contact te komen met mensen met dezelfde passie, maar het kan ook interessant zijn omdat ze soms ook meer achtergrondinfo hebben over het gebruik van een bepaalde wagen. Het lijkt me ook beter om een wagen te kopen van een collega lid, dan van een louche wagendealer hè.

    Iemand enig idee welke Ferrariclubs er in België zijn en wat de grote verschillen er tussen zijn ?
    Zo heb ik gezien dat je in Belgie de ferrariclubbelgio hebt en de Scuderia Ferrari Club in Genk.
    Zijn er nog anderen ?
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #2 Melvok, Dec 18, 2015
    Last edited: Dec 18, 2015
    Niemand .... ? Ben308 (als ervaringsdeskundige :) ) ? Of anderen ?
     
  3. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Beste Bart,

    Mooie vooruitzichten dat je hoopt om in april/mei de trotse bezitter te worden van een F430 Spider.

    Wat betreft clubs in Belgie kan ik je het volgende vertellen.
    SFCGenk is een officieel erkende fanclub van het merk Ferrari met ik schat ongeveer 1/3 eigenaren en 2/3 liefhebbers.
    Hebben in eigen clublokaal in Genk waar ze elke formule 1 race kijken en alle leden dan ook welkom zijn.
    Verder organiseren ze 1 rit voor eigenaren op 2e pinksterdag.
    Ook is het mogelijk om met deze club meestal in de maand oktober mee te gaan naar Italië en de fabriek te bezoeken.
    Bestuur bestaat voor een groot deel uit Italianen die in en rond Genk wonen.
    Is wel een hele leuke en gezellige club.
    Maar dat heb je vast al wel gezien op hun website Scuderia Ferrari Club Genk

    Over de Belgische Ferrari Owners Club heb ik alleen van horen vertellen dat daar nogal een taalstrijd aan de gang is tussen de vlaams en waals sprekende.
    Maar ik denk dat Otto hier meer over kan/wil vertellen.
    Otto is namelijk voorzitter geweest van deze club
     
  4. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Ik kijk er echt naar uit en ben er ook al lang mee bezig ...
    Een droom van toen ik klein was.
    Nu nog de juiste wagen zien te vinden en daar heb ik wat schrik voor.

    Hopelijk kan Otto iets laten weten ivm de clubs.
    Hij is toch een Nederlander hè ?
    En hij is voorzitter geweest van een belgische club ? :)
     
  5. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Nee Otto is geen Nederlander maar een Belg.
    Op het forum heeft hij als nickname's The Strad.
     
  6. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Sluit mij volledig aan bij Ben.
    Wij zijn al enkele jaren lid van Scuderia Ferrari Club Genk.
    Ook zijn wij al jaren mee gegaan naar de F fabrieken.(geweldig)
    Echt de moeite echte liefhebbers .

    Veel geluk met je F .
    Gr Jolanda.
     
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Welkom Bart,

    Ik denk dat als je bij één van de F dealers langs gaat in NL of BE (of Duitsland misschien) dat je daar ook wel een goede F430 kan vinden. Mocht je de kleur of combo (buitenkant en interieur) niet veel uitmaken. De F dealer heeft de beschikbare Fjes meestal zelf in onderhoud gehad of het nu van een clublid was of niet.

    Succes in je zoektocht! Dat is al een plezier opzich ;)
     
  8. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #8 Dino2010, Dec 21, 2015
    Last edited by a moderator: Dec 21, 2015
    Dag Bart,

    Eerst en vooral succes met de zoektocht naar je 430!

    Ferrari Club Belgio: ik kan er boeken over schrijven. Zonder verder uit te wijden over de interne keuken, zou ik zeggen dat een club, die over een tijdspanne van minder dan 3 jaar meer dan 2/3 van haar ledenbestand kwijtspeelt niet echt goed bezig is, he?
    Het is precies 3 jaar dat de club door een 'gezellig, franstalig onderonsje' geleid wordt. En dat jaagt dus menig Belgisch, rechgeaard Ferrarist in de gordijnen. (Even vermelden dat ik er bestuurder ben geweest, geen voorzitter. Omwille van genoemde wantoestanden gaf ik er na 4 maand de brui aan.)
    Zolang het beleid daar niet compleet verandert, zien ze mij, en honderden anderen, niet meer.

    Scuderia Ferrari Club Genk is idd. een heel sympathieke club, niet in de eerste plaats een eigenaarsclub, maar heel intens en Italiaans!

    Zoals je misschien weet organiseer ik de (bijna) jaarlijkse Plat Pays Meeting, sinds 2007. In mei 2015 waren we aan de 8ste editie toe, met 42 deelnemende Ferrari's. Welkom in een volgende PP-editie!

    http://www.ferrarichat.com/forum/holland-belgium/487006-pays-plat-meeting-8-09-mei-2015-a.html
     
  9. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Dat is inderdaad niet goed als er zoveel leden weggaan.
    Een belangrijke reden van me om bij zo'n club te gaan zou ook zijn voor dergelijke meetings met roadbook.
    Ik ben jaren geleden met een vriend van me (die toen een 348 had) eens meegereden en ik moet zeggen dat dat een serieus goede indruk had achtergelaten. Dat is me altijd bijgebleven. Maar jij organiseert ook zo meetings, dus dat is wel heel interessant. :)

    Hopelijk kan ik volgende keer eens van de partij zijn met m'n eigen Ferrari. :)
    Thanks voor je feedback.
     
  10. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Dag Bart!

    Je hoort er zeker van wanneer de volgende PP Meeting er aankomt.
    Ondertussen is het leuk van even terug te blikken op vorige edities, met name PP2 in 2008 blijft nog even nazinderen.... (bezoek aan Kleine Brogel!)


    http://www.ferrarichat.com/forum/holland-belgium/214528-de-ferrarichat-com-meeting-du-pays-plat-ii-2008-foto-thread.html
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Er bestaat van die editie (en andere) een dvd, uitgereikt aan deelnemers. Staat die eigenlijk (beperkt toegang ivm cc) on line?
    Het is mooi om mensen en/of toekomstige eigenaren te laten zien waarom wij zo enthousiast zijn over dit merk, toch?
    Niet openbaar dus maar beperkt zodat alleen oprechte geïnteresseerde zich kunnen inleven.
     
  12. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Heb al eens wat zitten kijken naar de vorige edities. Het ziet er geweldig uit !
    Wel frustrerend om te zien dat jullie vorig jaar allemaal op slechts 1 straat van m'n thuis waren en ik het niet geweten heb. (ik woon heel dicht aan het circuit van Zolder)
    Anders was ik zeker heel even komen kijken. :)
     
  13. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
  14. fdekeu

    fdekeu Formula Junior

    Jun 19, 2008
    582
    Belzium
    Full Name:
    Frank
    #14 fdekeu, Dec 28, 2015
    Last edited: Dec 28, 2015
    Hallo

    Ik ben al enkel jaren lid van SFC Genk
    Hele toffe club
    Geen dikkenekken maar echte liefhebbers


    Voor je een 430 koopt misschien eerst eens kijken wat
    de vlaamse regering in petto heeft voor 2016
     
  15. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Hoe bedoel je ?
    Het kan toch alleen maar beter worden niet ?
    De BIV is nu al het maximum.
    11.000 euro voor het inschrijven van een wagen van bv 2007.
    Echt schandalig he.
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    In Nederland kennen wijn naast de BTW ook iets leuks: de BPM ....

    Als je die moet betalen breng je ook fortuinen weg ...
     
    LittleMol likes this.
  17. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    BPM ?
    Is dat mss zoiets als BIV bij ons ?
    Dat is iets wat je eenmalig moet betalen om je auto in te schrijven om op het wegennet te zetten.
    De prijs hiervan wordt geteld aan de hand van de CO2 uitstoot en leeftijd.
    Omdat een F430 boven een bepaalde grens zit is dat het maximum bedrag : 11.000 euro 😠
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bpm is vergelijkbaar (incl slurptax, energie label) en moet alleen worden betaald om op NL kenteken te zetten. Is afhankelijk van leeftijd/bouwjaar auto. Na 5 jaar is deze in princiepe 0 als ik het goed heb. Lees: importeren uit buitenland is dan een stuk aantrekkelijker maar nog steeds niet goedkoop door btw en import belasting.

    Afijn komt erop neer dat als je iets moois wil, waar je ook woont, je altijd moet betalen...
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #19 Melvok, Jan 2, 2016
    Last edited: Jan 2, 2016
    Off Topic .....

    NUL Fred ?

    Ik reken nog steeds op een KE15 voor een 2010 auto en die is dan 6 jaar oud :)
     
  20. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    BPM is na 17 jaar €0. Dan pas is het "leuk" importeren.
     
  21. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    pfffff ... Gisteren een zeer vervelende ontdekking gedaan.
    Normaal gezien was de jaarlijkse wegentaks 2000 €, maar sinds 1 januari 2016 rekenen ze dit ook aan de hand van de CO2 uitstoot.
    Bijgevolg is het nu zo maar eventjes 4000 € per jaar ...
    Deze week ga ik eens navragen wat verzekering kost, maar ik schat een 3000 € / jaar.
    Dus dat zou dan eventjes uitkomen op 7000 € op jaarbasis zonder 1 km ermee gereden te hebben.
    Ik weet dat er dan mensen zijn die zeggen dat als je zo een auto wil kopen, dat je dit er maar met de glimlach moet bijnemen, maar een echte glimlach heb ik er toch niet bij.
    En dit heeft dan niets te maken met het niet kunnen betalen, maar ik vind het wel absurd veel geld ...
    Aan de andere kant ... Een hobby kost eenmaal wat geld hè. :p
     
  22. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    En Nederlanders maar klagen over ons belastingklimaat, dit is pas een serieuze melkkoe zeg!
     
  23. beatbrother

    beatbrother Karting

    Aug 24, 2009
    181
    Zonhoven - Belgium
    Full Name:
    Bart
    Zoeken jullie nog een vriendelijke belg om in Nederland te komen wonen ? :p
     
  24. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dat is inderdaad niet mis voor gebruikte automobielen..
    Aan de andere kant, nieuwe auto's zijn bij jullie 25/30% goedkoper dan bij ons!!!
     
  25. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Beste Bart! Ging je de 430 niet inschrijven, nét voor 2016? Om precies aan die vervelende belastingen te ontsnappen? Trouwens, hoeveel bedraagt de BIV? Zal ook niet min zijn....
    Wanneer wordt nu eindelijk eens rekeningrijden ingevoerd? Toch totaal idioot, dat je zo een massa belastingen betaalt, zonder dat de overheid weet of je er veel of weinig mee rijdt? Ik ben voorstander van al die inschrijvings- en verkeersbelastingen af te schaffen, en louter door te rekenen per gereden km. Dat is eerlijk, daarmee uit.
    Ferrari's zijn geen propere auto's , dat weten we allemaal. Maar als je heel weinig rijdt, vervuil je ook heel weinig, en maak je heel weinig gebruik van het wegennet. Dus, dan zou je ook heel weinig moeten betalen. Toch?
     

Share This Page