Brutale vraag | FerrariChat

Brutale vraag

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Timstudio, Jan 19, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Mijn vader wordt deze maand 70 jaar en is al zijn hele leven een groot Ferrari fan. Als kinderen zijn wij tal van keren meegesleept naar Italie en hebben de Ferrari fabriek, Maranello en Fiorano meerdere keren mogen bezichtigen.
    Hij heeft een complete kamer ingericht met vitrines met in totaal meer dan 400 modellen van Brumm, Best, BBR etc. Hij struint internet af om de meest exclusieve collector items te verzamelen en weet (wist, hij wordt ook al iets ouder) van vrijwel elke Ferrari ooit gemaakt de typenummers, variaties en geschiedenis (vooral de oudere racewagens.) Ieder boek dat ooit gedrukt is over Ferrari staat in zijn kast en Ferrariworld ligt door het hele huis.

    Kortom, een groot liefhebber dus.

    Maar deze beste man heeft nog nooit van zijn leven in een Ferrari gezeten! Ik heb een aantal jaar geleden voor hem geregeld dat hij in een 360 mocht rijden, echter liep dat meerdere keren mis, en toen er eindelijk een definitieve datum kwam had hij helaas andere verplichtingen waar hij niet onderuit kon (vakantie met mijn moeder :) ) Toen ben ik dus maar gaan rijden wat uiteraard geen straf was, maar wel een gemiste kans.

    De beste man wordt nu dus 70 en ik kan het niet verkroppen dat hij nog nooit in een Ferrari gezeten heeft. Zelf vindt hij het niet nodig want de hobby is het verzamelen zoals hij zegt, maar ik ben het daar niet mee eens. Als iets al je hele leven zo een passie is, dan moet je het toch ook een keer zelf meegemaakt hebben.

    Uiteraard ben ik op de hoogte van het huren/commercieel zelf rijden maar de prijzen hiervan zijn dermate hoog dat ik weet dat hij zich eerder schuldig t.o.v. mij zal voelen dan er van zal genieten.

    Mijn brutale vraag is dus:
    Is er iemand die mijn vader een keer in de gelegenheid wil en kan stellen om in een echte Ferrari mee te rijden. Hij hoeft zeer zeker niet zelf te rijden (dat zal hij niet durven en willen.)
    Uiteraard is een vergoeding geen enkel probleem en hoeft het niet op korte termijn (voorjaar is ook prima.) Ik zelf hoef niet mee etc, het is echt puur voor mijn vader.
    Wellicht is er een keer een clubmeeting of andere gelegenheid?

    Hij woont in midden Limburg, maar Groningen is geen enkel probleem. Dan maken we er een mannendagje van met zijn kleinkinderen.
     
  2. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    bel Kroymans even, ik weet zeker dat ze graag even met je vader een stukje gaan rijden.
    En zoals bij alle ontwikkelingen, de beste Ferrari is de laatste.
     
  3. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Goed plan, daar had ik nog niet aan gedacht. Aangezien wij vroeger 'spontaan' vaak even moest omrijden en dan toevallig opeens in Hilversum door de soestdijkerstraat reden ken ik de route er naar toe nog uit mijn hoofd :)
     
  4. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    ps..n.a.v. een pm die ik kreeg: het gaat hier niet over een demente bejaarde! Hij is een universitair geschoolde intelligente man. Hij zit dus niet kwijlend met een vlaggetje naast je :)
     
  5. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    Kroymans wil vast wel meewerken. En anders misschien Hoefnagels (voor jou dichterbij) wel. Niet met een GTO denk ik, maar vast wel met een 360, 456 of California. Zal voor jouw vader waarschijnlijk weinig uitmaken :)
     
  6. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Hoe ouder het model hoe beter denk ik. Een daytona zou al goed genoeg zijn :)
     
  7. Infant

    Infant Karting

    Dec 23, 2015
    125
    The Netherlands
    Full Name:
    René
    "al". Ze hebben ook een tweetal Testarossa's staan meen ik. Gewoon even bellen/mailen en uitleggen.

    ;-)
     
  8. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Als Midden-limburger kan ik natuurlijk niet zwijgen. Je hebt een PM.
     
  9. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Beantwoord!
     
  10. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Super René!
     
  11. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik wil ook wel een ritje in een auto van een slordige miljoen euro.

    Onno
     
  12. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    Wie het kleine niet eert....

    Rene heeft mij een aanbod gedaan om in het voorjaar een keer een afspraak te maken. Van dat aanbod wil ik tzt uiteraard graag gebruik maken.
    Mocht een van de dealers nog iets mogelijk kunnen maken dan zou dat ook fijn zijn omdat ik natuurlijk zo min mogelijk privé personen hier mee lastig wil vallen.

    Inmiddels heeft iemand anders zich ook gemeld met het aanbod om het wellicht met een 2e Ferrari te combineren. Wellicht een opzet naar jullie eerste voorjaarsrit haha.

    Mijn vader gaat er deze keer dus zeker niet onderuit komen :)

    Tot zover in ieder geval iedereen bedankt voor de reactie en behulpzaamheid, dat wordt zeer gewaardeerd.
     
  13. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Gaan we regelen Onno!

     
  14. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,137
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    :D:D:D

    Gr. Martin
     
  15. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Mijn vriend!

    Het ritje in de TVR heb je ook nog te goed. Die gaat ook hard richting de miljoen euro. :)


    Onno
     
  16. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Ruilen we toch even Onno!
     
  17. 12Esc

    12Esc Formula Junior

    Aug 21, 2006
    528
    Breda
    Full Name:
    Maurice

    Of met die van mij, die rijdt wel 😜 [duikt weg]
     
  18. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Het gaat dan eindelijk gebeuren, als het weer het toe laat tenminste (!), volgende week Zaterdag krijgt Tim's vader zijn vuurdoop in een Ferrari. Hij kiest vooralsnog voor de 488 GTB maar wie weet...

    Iemand zin om mee te rijden? Afspraak Zaterdag 11 juni rond 14.00u voor een rondje Midden Limburg :D, stukje Duitse Autobahn :D:D en een heule:D:D:D lange tunnel?

    Zou fijn zijn, dan kan Tim ook mee!

    We lezen het wel,

    Tim en René
     
  19. Timstudio

    Timstudio Karting

    Jul 22, 2008
    69
    NL
    Full Name:
    Tim
    #19 Timstudio, Jun 2, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Aangezien ik zelf alleen een Ford Focus ter beschikking kan stellen heb ik een ander leuk presentje voor eventuele deelnemers: Ik heb toevallig een stickerbedrijf en als aandenken krijg je dan een (volledig uitgesneden) sticker van ong. 80 cm mee naar huis. (Tenzij je liever een rondje in mijn Focus maakt :) )
    Image Unavailable, Please Login
     
  20. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Af en toe..... :p
     
  21. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    LOL LOL LOL! +100!
     
  22. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus

    Hoi René,

    Ik had graag wat voor 'je' teruggedaan maar ben die zaterdag helaas verhinderd. Ik wens jullie derhalve een fijne dag.

    Groet,

    Paul
     
  23. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Bedankt Paul!
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als Onno ook meerijdt (en we dus mooi weer hebben, eis van Wilma :p) dan zijn wij er ook. Best man moet toch ook even met topless kennismaken :D:D:D

    Tevens een mooie gelegenheid eens in de "schuur" van rene te kunnen kijken. Daarvan ga ik zelfs kwijlen :rolleyes:
     
  25. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Van harte welkom Wilma en Fred (en anderen natuurlijk)!

    Misschien een goed idee, Tim's vader afhalen in de 488, dan ritje naar mij thuis (zo'n 60km),
    bandjes trappen, bakkie doen, en dan met de Aperta weer terug...

    Missen we wel een stukje duitse Autobahn...
     

Share This Page