een "long shot", maar wie weet... | FerrariChat

een "long shot", maar wie weet...

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 19055, Feb 11, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 19055

    19055 Formula Junior

    Jul 19, 2014
    493
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Emile
    Ferraristi ! Dit wordt een niet-alledaags bericht..

    Eerst maar even kort voorstellen, hoewel ik al enige tijd op het 308/328 sub forum zit en sommige "NL" Fchatters van nick-name al eens gezien heb.

    Emile, aangenaam. Al sinds 1995 beste maatjes met mijn 308. In de "hitte van de markt" vorig jaar bijna besloten haar te verkopen.. Maar kon/kan het niet over mijn hart verkrijgen. Verder enorme liefhebber van Italiaanse auto's (ja, die mensen bestaan echt !), 8.32 gehad (nooit moeten verkopen..), en een paar dozijn Alfa's. Als daily's een 156 GTA en (voor als het eens regent/sneeuw) een kwieke RWD 75. Mijn grootste passie (na mijn kiddie's (21 en 23) en mijn LiefVriendinneke, uiteraard) is toch wel autosport, toerwagens met name. Ga aan mijn negende seizoen beginnen met mijn Giulia Super. Was dolle pret met een Juul eens de vierde en vijfde tijd te rijden op een FCN clubdag..<grijns>

    Okee, mijn niet alledaagse bericht. Ik had ooit eens mijn 308 reservewiel op een FCN evenement uitgeleend (!) aan een clublid die geen reservewiel had, en ik mijn 308 toen al op 16" Mistral's had gezet en een 14" standaard wiel als reserve gebruikte. Rij je toch wat prettiger mee als je eens een reservewiel nodig hebt.. Vervolgens gaan er een x-aantal jaartjes voorbij, wilde ik mijn 308 gaan verkopen dus wilde ook mijn wiel terug. En degene die ik mijn spare geleend (!) had stond ook op het punt zijn auto te gaan verkopen. Gemeld dat hij dan wel even "mijn" (!) spare buiten de deal moest houden maar guess what: het geleende wiel was ge-upgraded naar "gegeven".

    Ik was natuurlijk niet blij met deze actie, om het begrip "understatement" maar eens een nieuwe dimensie te geven. Het liefst nagelde ik deze meneer publiekelijk aan de schandpaal met plaatsen van de complete mail wisseling, maar los van het feit dat mod's dat (uiteraard) niet pikken heb ik besloten te luisteren naar mijn "betere ik".

    Ik heb inmiddels een "nieuwe" spare op de kop weten te tikken. Niet bepaald "goedkoop", maar we weten hoe dat inmiddels zit. Dit nieuwe wiel heeft produktiejaar 1983 in gegoten. De auto die Mr. X heeft verkocht is een rode 308 GTS QV, ik denk 1983 of 1984. Omwille van authenticiteit (ik voel een spelfout..) denk ik dat zowel ik als de nieuwe eigenaar van Mr. X's auto voordeel hebben aan omruilen. Hij heeft een '76'er wiel in zijn '83'er of '84'er auto, en ik dus omgekeerd. Probleem is dat ik de nieuwe eigenaar (die dus 100% te goeder trouw is !!!) niet ken. Ik weet telefoonnummers én adres van Mr. X , maar "for obvious reasons" hoef ik me daar niet te melden.

    Dus ! Mijn vraag ! Wie heeft of kent degene die in december 2014 of januari 2015 een rode 308 GTS QV gekocht van Mr. X, de woonplaats van Mr. X begint met een "A", en bestaat uit 4 delen, om het zo te zeggen. Ik zou het enorm tof vinden met deze persoon in contact te kunnen komen om een "spare-swap" te bespreken !

    Verdere info (wat mij betreft) graag per PB.

    Groeten, Emile
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Te GEK voor woorden Emile ... maar ja, jij hebt het probleem toch :)

    Niet via bemiddeling van het FCN bestuur op te lossen ? Ik zou er zo'n lid in ieder geval niet bij willen houden ... ?
     
  3. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Triest verhaal...

    Hopelijk is deze ruil te organiseren!
     
  4. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Betere ik? Ik zou het er op wagen. Kom maar op met die schandpaal. Het is net als met opvoeden van kinderen; slecht gedrag moet je niet belonen in anonimiteit. My 2 cents.
     
  5. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Alleen het kenteken is ook goed, dan zoekt iig wat makkelijker naar de nieuwe eigenaar.

    Er staat btw een reservewiel te koop op de site van de FCN, kan dat hem niet zijn? Wil hem zelf graag hebben voor mijn 308... ...maar vind het gelijktijdig zonde geld.
     
  6. VEEP

    VEEP Formula Junior

    Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    je hebt al RDW check gedaan of de auto überhaupt nog in NL is?
    verder: wat een verhaal...heb jij weer..
     
  7. 19055

    19055 Formula Junior

    Jul 19, 2014
    493
    Netherlands, Europe
    Full Name:
    Emile
    Ik ben een notitie kwijt Marc, waar ik het kenteken op had gezet.. En al enige tijd geen lid meer van de FCN. Voel er ook niet zoveel voor dit via het FCN bestuur te spelen.

    Enne Walter, ach.. Er zijn zoveel dingen die ik heb.. Maar iets van 99% is toch wel errug positief. Als ik NU uit mijn kantoor kijk zie ik m'n ene bengel met een babyblauwe "achtergrond"-spuitbus in de weer. Priceless..
     
  8. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Dan helpt ge al eens iemand in de nood. Emile wel erg lang gewacht om het te regelen. Ik zou al de volgende dag aan zijn deur hebben gestaan.
    Dus toch maar de schandpaal...dat iedereen weet wie diene schavuit is !

    Guido
     

Share This Page