zou jij een schade ferrari opkopen? | FerrariChat

zou jij een schade ferrari opkopen?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Herman Ronald, Apr 19, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Ik ben gewoon eens nieuwsgierig, maar zou jij met de kennis die jij als Ferrari eigenaar hebt opgebouwd ooit een schade Ferrari willen opkopen?
    zo ja,wat zou dan de grens/hoeveelheid schade moeten wezen. maar andersom:
    Als iemand jouw aanrijd of jij rijd ergens tegen aan wat zou dan de hoeveelheid schade aan jouw f moeten wezen om jouw eigen F te verkopen!
    En hoeveel Ferrari's zijn er eigenlijk met (oud) schade?
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Herman, ik weet niet waarom je het vraagt :rolleyes: maar voor mij is de rekbank echt een grens. Zodra een auto (merk maakt mij niet uit) daarop moet om weer op de weg te komen is bij mij een grens overschreden. Een spatbord, deur of bumper (of allemaal) is niet zo spannend, mits goed en vakkundig hersteld. Het is altijd terug te vinden maar boeit dat als je ermee rijdt? Goed betekend dus naast niet te zien ook niet te voelen met rijden…

    Behalve brand, dat is hoe klein ook voor mij een nono. Teveel kans op niet te verklaren storingen.

    Hoeveel er precies schade hebben gehad is mij niet bekend. Denk ook dat dit niet zo interessant is om te weten. Wel of het exemplaar waar interesse naar uitgaat een (schade)historie heeft en dat is meestal wel te achterhalen…
    Zo staan er bij Kroymans (100% zeker) schade auto('s) te koop in de showroom, het is dus niet uit te sluiten dat wanneer je bij een officiële dealer koopt dat die ook (altijd) schade vrij is geweest.
     
  3. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Dank, qua vraagstelling vroeg ik mijzelf af wat ik zou doen als mijn F schade op zou lopen, dus ik dacht zoals ik een F controleer/beoordeel zo zou hij ook minimaal in die verwachte staat moeten wezen. Het is eigenlijk zoals jij het zegt, het blikwerk/hoesje is niet echt van belang, wel als de aanhechting van oud blikschade duidelijk zichtbaar zou wezen, ook is het bij de aankoop natuurlijk een beetje geluk geluk hebben, want volgens mij krijgen de meeste F wel eens wat voor de kiezen, en dan denk ik dat een droom doordat jij een absolute schadevrije F wilt hebben moeilijk gerealiseerd kan worden (tenzij je nieuw koopt) ook krijgen bodems in een Ferrari leven wat te voorduren, dit zijn meestal behalve de techniek kick momenten niet de mooiste blikvanger van de auto. wel zie ik als je bij Google afbeeldingen; crashed Ferrari of schade Ferrari in toets veel ernstige gevallen die waarschijnlijk in een latere fase een nieuwe niet wetende eigenaar krijgen, dus als je met emotie een F koopt kan dat behoorlijk nadelig uitpakken. vanuit een totaal ander perspectief gezien, dan is dit forum prachtig, hier kan je elkaar helpen en zoals met deze topic altijd mooie afwegingen gaan maken. btw, als mijn F flinke schade gaat oplopen denk ik dat ik hem een jaar of 15 weg zou zetten en daarna op de markt zou brengen. in het verleden heb ik ooit een zuid Afrikaanse Ford GT40 kit gebouwd, deze werd na 4 jaar bouwen door een onbenul bij de neus kapot gereden, de voorkant compleet scheef, het plezier er compleet van af en heb hem toen verkocht, het geld had ik terug maar 4 jaar bouwen de frustraties hadden mij besloten er niet weer een te bouwen.
     
  4. VEEP

    VEEP Formula Junior

    Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    ik heb liever een auto (of dat een F is of niet maakt in essentie niet uit) waarvan bekend is dat hij een schadeverleden heeft, dan een waarvan dat niet bekend is.

    Aangezien er , ook bij Ferraris, velen zijn met schadeverleden zou ik een potentieel aanschaf altijd gecontroleerd willen zien op de maatvoeringen van chassis , wielbasis en zo.

    Mijn huidige racer is gegroeid uit een straatauto. Leek bij aanschaf ok basis, stuurde en remde mooi recht etc.

    Bij demontage en nameten bleek hij dus links 2,5 cm korter dan rechts. uiteindelijk is de hele voorwielophanging links eruit geslepen en op de juiste plek teruggezet.

    recent is hij nagemeten door mijn nieuwe technische mannen, en hij zit beter op de fabrieksmaten dan menig niet gerestaureerde schadevrije auto (namelijk exact op waarde, niet eens er net naast maar binnen tolerantie, maar gewoon haarscherp op.)...

    Om op de F terug te komen: menig herhaaldelijk schade opgelopen hebbende Ferrari brengt topprijzen op.. sterker nog degenen die de meeste schade hebben gehad vanuit raceverleden zitten wellicht zelfs aan de top..
    Maakt het uit? m.i. nee. mits correct hersteld. uiteraard. Zeker bij merken als Ferrari, andere exoten ook zijn er relatief denk ik meer met relatief serieus verleden dan men zou denken.
     

Share This Page