INTERESSANTE VEILING!!!! | FerrariChat

INTERESSANTE VEILING!!!!

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Dino2010, Jun 23, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Het merendeel komt dan wel uit de ketter-fabriek in Zuffenhausen, Maranello is ook vertegenwoordigd met 3 stuks (waaronder een mooie Scud !), en voor M3-liefhebbers is er ook wel wat!

    https://vavato.com/nl/#!/auctions/57594b3f568ce
     
  2. st@ven

    st@ven F1 Rookie

    Aug 4, 2008
    3,278
    Netherlands
    Full Name:
    Steven
    op 7 juli?
     
  3. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    +17% + BTW
     
  4. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Yep! Alleen online bieden! En zoals Frans terecht opmerkt hammerprice + veilinkosten + btw! Maar koopjes kan je er doen! Met name die 430 Scuderia is schitterend: 12.000 km!
     
  5. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Nice!

    Misschien toch even gaan kijken op de nocturne :)
     
  6. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    See you there! :D
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je moet toch wel een goed-gelovige zijn om via een online verkoop een ato te kopen van anderhalve ton Otto (of meer Euris)

    Voor welk bied bedrag denk je dat die Scud verkocht gaat worden ? Ben benieuwd :D
     
  8. Melvin Diagnosi

    Melvin Diagnosi Formula Junior
    Rossa Subscribed

    May 15, 2016
    317
    Amsterdam
    Full Name:
    Melvin Williams
    430 compleet voorzien van nieuwe lak laag ivm met steenslag....

    Yeah right

    Stenen muur zeker :))
     
  9. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Hey Mel, ik dacht dat jij àlles las? Er zijn meerdere bezoek-en bezichtiging-dagen, he? Bij RM, Sotheby's, Bonhams,... wordt er ook online geboden he?
    Wees eens positief, man! :D
     
  10. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    En ben je er geraakt gisterenavond? Ikzelf ben er door omstandigheden niet toe gekomen, maar ik ben wel reuzebenieuwd wat je ervan vond.
     
  11. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Yep! De 430 Scuderia is van een maat...die auto is echt top , fabrieksnieuwe staat, 12.000 km. De "gewone" 430 ziet er ook zeer goed uit, doch heel lichte gebruikssporen. De 456 ziet er minder goed uit.
    Verder tal van interessante Porsche GT3's, zelfs een zeldzame GT3 RS. De zwarte 997 GT3 is ongelofelijk mooi: nieuwstaat! De nocturne was fraai georganiseerd: rode loper, a volonté wijn, cava, bier, hapjes! Je hebt iets gemist! :D
     
  12. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Ja, wrijf het er maar in :)
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Otto, vriend,

    Vertel het ons eens in begrijpelijk Nederlands ... :D

    Begreep ik dat een vriend van jou die Scuderia heeft gekocht ? Echt ? Is hij gaan kijken ?
     
  14. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Mel, hoe doe je het? Begrijpelijk Nederlands vind je op de website van Vavato. Daar staat toch " sluitingsdatum: 7 juli 2016" ? Hoe kan een vriend van mij hem dan net gekocht hebben? We zijn vandaag 29 juni!!!!!!
    Nee, die Scuderia is op dit moment (en al ettelijke jaren) van een vriend van mij, en veilinghuis Vavato biedt die te koop aan.... Echt ingewikkeld lijkt me dit niet....

    Kijk, wees nu slim en doe een gul bod , dan is die spiksplinternieuwe Scud binnenkort van jou. :D :D :D
     
  15. christophe320d

    christophe320d Karting

    Feb 8, 2005
    110
    Snap niet dat een particulier deze hier laat veilen, komt 17% veilingskost bij en 21% btw.
    Kan je hem niet beter zelf verkopen? Kan me niet voorstellen dat deze topprijzen zullen gaan

    Als ik naar afgelopen veilingen kijk, is het enkel vadertje staat en vavato die er al winnaar uitkomen

    Vorige veilig is een mooie 964RS voor helft van zijn waarde verkocht.

    Of zie ik het verkeerd?
     
  16. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    het "interessante:" is er nu wel vanaf....

    Staan elders goedkopere alternatieven.
     
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Veel te hoge kosten idd, waarom zou je daar iets kopen?
    Verkoper krijgt te weinig geld en de koper betaalt teveel.
     
  18. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Hoe is het afgelopen Otto ?
     
  19. christophe320d

    christophe320d Karting

    Feb 8, 2005
    110
    146000€ excl. voor de scud

    Zelfs met btw en veilingskost toch wel wat koopjes, op 2dehandssites krijgt verkoper meer
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Vreemd. Als de verkoper maar 146k krijgt voor die auto (of misschien nog wel iets minder omdat veilinghuizen vaak niet alleen een fee in rekening brengen aan de koper maar ook nog aan de verkoper) dan heeft de verkoper wel heel erg weinig gekregen als de auto geen groot gebrek heeft.

    De auto is volgens mij begin 2015 gekocht in Italië (als ik de papieren goed begrijp) en daarna lijkt er nauwelijks mee gereden. Ik kan me niet voorstellen dat er toen minder voor is betaald dan 146k tenzij er echt is mis is met de auto.

    Als de auto echt OK is, had ik er ook wel meer voor willen betalen dan waar hij nu voor weg is gegaan maar ik vertrouwde het niet helemaal en kreeg ook geen antwoord op de per mail gestelde vragen aan het veilinghuis.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Bij MH staat een mooie Scuderia ...
     
  22. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Mooi, maar de kilometers zijn niet echt vergelijkbaar :)
     
  23. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Ben je de auto eigenlijk gaan bekijken? Heb je terplaatse gevraagd naar een testrit? Heb je naar onderhoudsfacturen gevraagd? Dit was namelijk allemaal WEL mogelijk.
    Vind het dus nogal door de bocht van te beweren dat die auto niet OK is. Vermits je er anders meer voor had gegeven dan waar hij nu voor is verkocht.

    Als je geïnteresseerd bent in een auto ga je toch gewoon kijken. Ben zelf nogal een perfectie-maniak, en durf met de hand op het hart te zeggen dat die Scud op alle vlakken 100 % sound is. Volledige onderhoudshistoriek gekend, een telefoontje naar een officiele Dealer in de buurt zou je toch al heel erg gerust kunnen stellen vermoed ik?

    Ik begrijp dus je redenering helemaal niet, wanneer je het dan zo belangrijk vindt dat de verkoper er "te weinig" aan verdient. Had je hem misschien wel gekocht indien het laatste bod 200.000 Euro was?
    Ik koop graag veel auto voor relatief weinig geld....

    Dus een perfecte Scud met 12.000 km voor grosso modo 175.000 Euro, vind ik dus interessanter dan een met 50.000 km voor 190.000 Euro.

    Enfin, de kerel die die Scuderia gekocht heeft, heeft een prachtexemplaar in handen.
     
  24. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Ben erg benieuwd wat er daadwerkelijk verkocht is op deze veiling. Neem aan dat het geen no-reserve veiling is en het lijkt me sterk dat verkopers bijvoorbeeld een Carrera GT voor Euro 433.000, een 996 GT3 RS voor Euro 105.000 of genoemde Scuderia voor Euro 146.000 van de hand doen.
     
  25. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    @the strad,

    Volgens mij heb ik echt niet beweerd dat de auto niet OK is. Ik heb alleen niet kunnen verifiëren of de auto OK is en daarmee was het bieden op de auto voor mij een 'no go'.

    Ik heb het veilinghuis gevraagd naar de onderhoudsfacturen, technisch keuringsrapport (PPI), eventueel schadeverleden, eventuele car pass uitdraai en de eigendomshistorie. Die info is voor mij veel belangrijker dan een testrit.

    Wat ik o.a. niet begreep was dat volgens de veilingwebsite de auto 1 eigenaar zou hebben gehad, maar volgens dezelfde info is de auto oorspronkelijk in Italië uitgeleverd aan een Rus(sin), heeft de auto ook in Frankrijk onderhoud gehad en was in mei 2015 de auto in eigendom van een autohandelaar in Italië. Wat er daarna mee is gebeurd was me niet duidelijk; het lijkt erop alsof de auto in mei/juni 2015 uit Italie is geëxporteerd. Er is volgens de teller sinds het laatste onderhoud in maart 2015 in ieder geval maar 260km mee gereden. Is de auto nu al in mei 2015 gekocht door iemand en naar België gebracht? Ik had graag willen begrijpen waar de auto is geweest, waarom er niet mee is gereden en waarom iemand de auto wellicht nu met groot verlies wil verkopen.

    De verdere info over de geschiedenis van de auto had ik per mail willen ontvangen; autoverkopers hebben nogal een reputatie om mooie verhalen te vertellen en ik heb dat soort belangrijke info graag vastgelegd ipv dat ik dit mondeling hoor. De gevraagde info heb ik dus niet gekregen; voor mij geen enkel probleem. Er is veel meer leuks in deze wereld te koop en ik was niet eens specifiek op zoek naar een Scud.

    Als de auto daadwerkelijk is verkocht, blijf ik het verder erg vreemd vinden dat iemand zo'n auto voor 146k wil verkopen (als de eigenaar dat al heeft gekregen). Het moet niet moeilijk zijn om voor een goede Scud met 12000 km op de teller veel meer te krijgen.
     

Share This Page