Pagani, Lamborghini en Nuvolari-rally | FerrariChat

Pagani, Lamborghini en Nuvolari-rally

Discussion in 'Holland/Belgium' started by roger_l, Sep 17, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Henkie, Hans, Antoine (volledig onbekend hier...) en ondergetekende zijn de afgelopen dagen wederom in het beloofde land geweest. Hoofddoelstelling was een bezoek aan de Nuvolari-rally in Mantova, maar met wat toevoegingen werd het programma nóg aantrekkelijker gemaakt met een bezoek aan de nieuwe fabriek van Pagani en een bezoek aan het nieuwe museum van Ferruccio Lamborghini; bijgevoegd enkele plaatjes van deze geweldige trip...
     
  2. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Mooie trip, jammer dat het niet in mijn agenda paste :(

    Geweldig trouwens dat bankje bij de Miura
     
  3. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Mooie reportage, Roger!
     
  4. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Zo te zien een mooie en leuke trip geweest.
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #10 328gts1987, Sep 18, 2016
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Mooie impressie Roger, leuk ook die "karakter" plaatjes. Je bent duidelijk blij met je Leica.

    Over de 250SWB twijfel ik. Ik kwam vorige maand (tijdens Pebble Beach) een carrosserie bouwer tegen uit de UK (die voor best een prijsje) de 250SWB perfect "recreate"…
    Niet (bijna niet) van echt te onderscheiden en na gemaakt tot in detail. Alleen helemaal nieuw dus en voor een fractie van de veiling bedragen die je voorbij ziet komen…
    Precies iets voor de Nuvolari (niet MM) om mee te doen. Je voelt/beleefd het zelfde maar met veel minder risico een formule die werkt blijkbaar.
    Image Unavailable, Please Login
     
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik heb indertijd hier foto's laten zien van Fa Hietbrink die ik bezocht.

    Deze maakt met toestemming van de F fabriek (na vele jaren ge-eikel) geheel nieuwe carrosserieën van o.a. alle 250 typen.

    Niet van echt "oud" te onderscheiden ...

    Heeft zijn orderboek hiervoor (250) voor komende 8 jaren al vol ...
     
  7. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Het verhaal erbij...

    Afgelopen woensdagmiddag zijn we vanuit Eindhoven naar Bergamo vertrokken. Met een retourticket voor € 48,- bij Ryanair kom je er... daar aangekomen de huurauto opgehaald. Het moest een Jeep worden, maar zoals gebruikelijk stond die er niet. Wel hadden ze eventueel een Alfa'tje; met het postuur van deze oer-Hollandse jongens een ramp, maar Henk gooide al zijn charmes erin en we kregen waarachtig een VW Golf 'Sportsvan'...Sportsvan? Volgens mij kennen we die in NL niet, maar het leek op een Golf Plus met heel veel beenruimte, prima auto dus. Vervolgens zijn we naar Descenzano gereden waar nog wat feesten aan de gang waren. Het toerisme-seizoen is duidelijk nog niet ten einde. Het inmiddels favoriete restaurant daar aangedaan (snelle bediening en meer dan voortreffelijk eten) en uiteindelijk naar Dei Grippi; al jarenlang ons verblijf in die regio.

    Voor de volgende morgen had ik een rondleiding geregeld bij Pagani; tegenwoordig pakken ze dat commercieel aan en kun je gewoon via hun website boeken. Een splinternieuw gebouw (juli 2016 opgeleverd) vol met 'Vagani's' zoals Henk dat pleegt te zeggen. Er is een soort grote showroom met de historie van het merk te zien, de eerste 2 exemplaren zijn daarvoor bijvoorbeeld teruggekocht van de eigenaren. De fabrieksdeuren openen zodra alle fotoapparatuur in beslag is genomen en de lenzen van de telefoons zijn afgeplakt. Het is een soort Italiaans marktplein met verschillende werkplekken. De liftkoker is omgebouwd tot een soort kerktoren, werkelijk prachtig! Verder een serene stilte met aan auto's bouwende Italianen. Pagani zelf liep er ook nog rond in zijn tenniskleding... voor de liefhebber zeker aan te raden.

    's-middags naar het nieuwe museum van Ferruccio Lamborghini. Het werd een grote-mensen-speurtocht want er zijn 2 stadjes met dezelfde naam vlak bij elkaar in de buurt. Op de plek waar een fraaie ijssalon stond, had het museum moeten staan, of toch niet, verkeerde stad dus inderdaad...Uiteindelijk wel gevonden en in een bloedheet maar zeer fraai museum rond kunnen lopen, vlak voordat een bus vol Duitsers naar binnen viel...

    De volgende morgen naar de Grande Primio Nuvolari; als verstokte Mille Miglia-ganger is dit een verademing! Nauwelijks publiek, je staat letterlijk tussen de klassiekers terwijl ze het podium opdraaien en toch echt wel fraaie exemplaren. De MM heeft daar duidelijk meer te bieden, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van het deelnemersveld. Of er 'neppers' tussen zaten kan ik niet beoordelen, maakt mij ook niet uit. Doordat het deelnemersveld van een iets 'kleinere' klasse is, is een bulderende 250 GT SWB nog 10x zo 'impressive' als tijdens de MM (waar hij niet eens mee kan doen). Al met al een zeer aanbevelingswaardig evenement, hopelijk ook volgend jaar in mijn agenda. De MM heeft zijn glans wat mij betreft de afgelopen jaren wel verloren, en dan is dit een verademing.

    Gisteren weer terug op Hollandsche bodem; voorlopig is het nu weer even rustig...

    En het filmpje...
    https://www.youtube.com/watch?v=zfiJWb8OoFs
     
  8. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Het geleur met camera en lenzen is voorbij! Bovendien komt een compactere camera minder 'bedreigend' over zodat mensen niet in een kramp schieten zodra er een lens op wordt gericht waardoor er in mijn ogen veel leukere foto's mee te maken zijn. Dat je met dat kleine kreng vervolgens betere foto's dan met die joekel kunt maken weten zij dan weer niet ;) Jammer dat door het croppen van FChat wel het nodige aan glans verdwijnt...
     
  9. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Schitterende foto's en leuk filmpje Roger!
    Welk type Leica heb jij?
    Moet je de foto's nog veel bewerken?
     
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    De Leica Q

    Ik schiet de foto's nu in een soort RAW-formaat van Leica, en bewerk daarna in Adobe Lightroom de tinten automatisch (ik heb er verder geen verstand van, ben ook niet gewend foto's te bewerken maar ze worden dit keer toch echt nog een slag fraaier) waardoor donkere plekken wat lichter worden en omgekeerd, plus dat ik ze dan in een JPG-formaat omzet. Meteen in JPG kan ook, maar dan mis je informatie die in het RAW-bestand opgesloten zitten. Zijn wel stevige JPG's nog altijd (gemiddeld 15 Mb per stuk en 28 Megapixel)

    Het filmpje is ook met deze camera, dan zie je meteen dat fotograferen toch meer zijn 'ding' is. Met name autofocus slaat regelmatig op tilt bij filmen
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi Roger. Dat de leica daarbij een retro uitstraling heeft helpt alleen maar denk ik. Mooi om te horen dat hij zo goed bevalt.

    Wat betreft de MM ben ik met je eens. De start in de middag heeft de sfeer compleet veranderd. Ik koester de mooie edities die ik heb meegemaakt, dat overtreft het nooit meer…
    Hierom ben ik ook naar alternatieven gaan kijken. Eerder was ik al bij de Nuvolari (2x) en heb dus ook de Targa Florio bezocht (zie: http://www.ferrarichat.com/forum/holland-belgium/521774-targa-florio-2016-a.html)

    Inmiddels ben ik aan het kijken naar d' Epoca Coppa D' Oro Dolomiti die in Juli wordt gehouden. Een andere omgeving, niet heel erg druk bezocht en naar het schijnt een van de oudste rally's in Italie…
    zie de website Video - Coppa D'Oro delle Dolomiti voor een impressie.
     
  12. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    De foto's zijn iig schitterend!
    En moet zeggen dat de videobeelden er ook erg goed uitzien.
     
  13. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Nu snap ik waarom jij al je overige spullen hebt verkocht :eek:
     
  14. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Een nier lukte niet, anders had ik ook nog een flitser gehad ;)
     
  15. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    :D :p
     
  16. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Alwin is super, alleen Ferrari accepteert zijn werk niet, niet dat hij het niet kan, alleen ze willen dat het werk in Modena gedaan wordt.
     

Share This Page