Ferrari F40 | FerrariChat

Ferrari F40

Discussion in 'Holland/Belgium' started by PascalS, Jan 17, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. PascalS

    PascalS Rookie

    Jan 17, 2017
    1
    Hallo,

    Ik stel mij even voor, ik ben Pascal - 25 Jaar en van België. Ik heb onder meer een grote passie voor auto's en moto's. Zelf rij ik met een Audi S3 en heb ik nog een BMW E30 staan waar ik geregeld mee aan circuit- en driftdagen meedoe.

    Ik zal al direct met de deur in huis vallen. Mijn ultieme droom is om eens in een Ferrari F40 te mogen meerijden.. Natuurlijk, ik hoor u al zeggen, daar droomt iedereen van. Maar ik wil echt werk maken om deze droom te laten uitkomen ... En heb er veel voor over. Al sinds kleins af ben ik gepassioneerd door deze auto. Vandaar dat ik op dit forum terecht kwam, misschien hebt u, of kent u, iemand met een F40, die mij deze kans wil geven. België, Nederland, Duitsland, het maakt mij niet uit, ik kom wel tot daar. Ik wil hiervoor ook natuurlijk vergoeden of als ik een tegenprestatie kan leveren.

    Als er iemand is die mij hierbij kan verder helpen, ontzettend bedankt al.

    Vriendelijke groet, Pascal.
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hallo Pascal,

    Geen vraag is te gek hier. Het is echter wel gelijk een ultieme.

    Zelf ben ik ook best gepassioneerd voor auto's (vlieg er zelfs de wereld voor rond om op Pebble beach te staan en een P3/4 te zien) en had tot op 2 maanden geleden dezelfde wens; meerijden in een F40.

    Welnu het heeft dik 20 jaar geduurd maar het is dus gelukt! En hoe!

    Afgelopen Volkel dagen (georganiseerd door Forza) was er een F40 op komen dagen om kinderen mee te nemen voor een (onvergetelijke) rit.
    Nu doen we dit op een vliegbasis (op het landing/start gedeelte) wat we dus eerst onder begeleiding verkennen.
    Dit ter voorkoming van ongevallen en om de boel te verkennen.

    Welnu ik gooide de sleutels van mijn eigen bolide naar mijn vrouw (die moest dat verkenningsrondje toch rijden hadden we afgesproken) en stapte op de bestuurder van de enige F40 af.

    Die zat alleen (kinderen worden dan nog niet meegenomen) en was zo vriendelijk mij niet alleen mee te nemen maar ook nog eens te "trakteren" op een full speed run op de 3km lange baan!

    Oorgastisch. Het vermogen wat met een klap inkomt bij iedere wisseling van de (manuele) versnelling, het gefluit van de turbo's, het geplop in de uitlaat (bij gas los) en het gemak waarmee deze machine snelheid opbouwt en ook weer afschud… F E N O M E N A A L

    Kortom; hou je droom vast blijf ervoor gaan en ooit (hopelijk sneller dan 20 jaar) is het moment daar en geniet er dan van, heb ik ook gedaan :)

    Ps Het is dat ik zelf geen F40 heb anders had je nu een uitnodiging binnen, sorry :(
     
  3. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Je hebt met jouw ervaring het verlangen nog groter gemaakt en het wachten ook meteen wat ondraaglijker. :) Zelf is het me ook nog niet gelukt naar de droom is wel een deel van de pret, vind ik.
     
  4. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    "Bezit van de zaak is het einde van het vermaak"
     
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik heb medelijden met mensen die zo denken. Ik heb ook ooit het geluk gehad mee te mogen rijden in een F40 (op Silverstone). Maar ik rij graag nog een keer mee, dus voor mij absoluut geen einde van het vermaak! :)

    Vroeger ging dat nog redelijk gemakkelijk. Gewoon helmpje mee naar een track day en alles wat los en vast zat vragen of je mee mocht rijden. Het gings zelfs zover dat Gregor Fisken het goed vond om mee te rijden in een 250 GTO, maar helaas had de bijrijdersstoel geen gordel en dus mocht het niet volgens de regels van Silverstone. Balen natuurlijk!

    Dus mijn tip is eigenlijk hetzelfde als die van Fred: wellicht heb je de meeste kans op een evenement.
     
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #6 roger_l, Jan 20, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    En dan de stad uitrijden (lees: gummen) met al dat moois tegelijk Roger….;)

    Wat langer geleden was ik samen met nog een stel Fchatters van hier uitgenodigd om de luchtmacht dagen op te leuken. Dit hield in dat je de bolide parkeerde zodat het grote publiek (a 175.000 man) tussen de verschillende vlieg demo's wat had te bekijken. Het duurt immers minstens 20min voordat de ene groep kisten aan de grond staat en de volgende weer in de lucht is.

    Afijn, ik informeerde of er kans was op vandalisme of what ever, niet dus want de auto's stonden 20mtr van het hek (langs de start baan) met een duitse herder met begeleider om de boel netjes op afstand te houden. Die groep bestond uit 2x 328, Testarossa, F40, 512BB enz.

    Ik dus asociaal vroeg op (mijn wederhelft klaagde enigszins maar ging toch mee) en daar naar toe. We moesten er zijn voordat de toegang open ging voor het publiek.
    Kregen na het parkeren een VIP pas en toegang tot het piloten kwartier. Geweldig weer gehad en prachtig zicht op de lucht-shows samen met Balkende, Vollehoven enz want die zaten ook op het VIP terras.

    Afijn na een dagje genieten werden we naar de auto's terug gebracht en begeleid naar de VIP uitgang want als 175.000 man vertrekt is het chaos op de weg. Wij rijden dus netjes onder begeleiding van zwaailichtjes naar de A50. Net voor de oprit stoppen die en laten ons passeren de snelweg op….Helemaal leeg! H E L E M A A L LEEG!!!!

    Nou dat was een kans die ik (en de rest) niet voorbij lieten gaan: Vol op die Lolly! En die F40 die voor mij reed (en dus ook al warm was gereden naar de snelweg toe) ook!
    Ik kon het niet bijbenen met de 328 toen maar ik zal nooit meer vergeten hoe die F40 terug schakelde en vol op het gas ging. Wat een geluid en vlammen uit de uitlaat!
    Kippenvel momentje. En ik met de 328 trappen (tot tegen de toeren begrenzer aan) om weer bij te komen. Wat was dat geweldig.
    Zo zijn we zeker 30km op een geheel lege snelweg (VIP's waren nergens meer te bekennen in de spiegels :D) richting huis gegaan.

    Kortom: erin is gaaf maar erachter ook niet verkeerd! Dus veel naar evenementen gaan en kansen pakken.
     
  8. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #8 bigodino, Jan 20, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  9. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #9 Fumacher, Jan 20, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  10. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #10 roger_l, Jan 20, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    De mooiste Ferrari-gerelateerde herinnering tot dusverre... omdat iedereen op bouwjaar vertrok, waren we met 4 F40's en later ook nog een 288 GTO gedurende de hele trip.... 's-morgens vroeg om 05.30u dwars door Rome, terwijl de herrie tegen de muren galmde...onvergetelijk. De weg richting Vallelunga is fenomenaal mooi, en er werd echt kneiterhard gereden, zo tussen de 140 en 200 op de provinciale wegen. Als bij de F40 die turbo's erin komen...nog nooit in een andere auto een dergelijk acceleratie meegemaakt...terwijl de F430 op papier net zo snel accelereert is dat bij de F40 toch anders...eerst een 'normale' versnelling, vermoedelijk dus trager dan een F430, en dan hoor je de turbo's fluiten en dan krijg je me een duw in de rug...dan het sissende geluid van de turbo's die lucht wegblazen... of de backfire in de uitlaat als je van het gas afgaat, zo'n pruttelend roffelend rollend geluid...waanzinnig! Enige minpuntje is wellicht de zitpositie voor iemand > 1.80 m, schier onmogelijk, maar ach, ik heb het er graag voor over gehad, twee keer zelfs. De eerste keer alleen de Mille, dus 1.600 km, de tweede keer de Mille en de heenreis, dus zo'n 2.600 km, in totaal dus 4.200 km met een F40 ;)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  11. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Je hoeft met mij geen medelijden te hebben hoor, je begrijpt me alleen verkeerd.
    Soms is de droom mooier dan de werkelijkheid. Een auto als een Countach of F40 zien er geweldig uit, maar in praktijk blijken ze toch niet het einde om er veel km's in te rijden.

    En dromen moet je blijven doen....
     
  12. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Mijn opmerking was ook niet persoonlijk gericht als je het goed leest.
     
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    F40 staat bij iedereen hoog op de wish list voor een ritje, ook bij mij.
    Nu ze 1mln kosten is de kans op een ritje er niet groter op geworden helaas.
    Ik ben een beetje jaloers op Roger zijn tripjes :)
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nu Roger de nog zeldzamere 288GTO aanhaalt; die is zeker minder agressief (qua turbo's) maar zeker niet langzamer (in beleving).
    Ook de ervaring van volgas meerijden heb ik (wederom op een evenement) mogen meemaken. Het is zeker een luxere auto, wel kleiner/compacter. Maar ook zeker snel.
    Wat mij het meeste bij is gebleven is de remkracht van die auto. Ik reed zelf in die periode in de 328, niet de snelste Ferrari maar kon er redelijk mee "overweg".
    Nadeel van dat model waren de remmen. Wel goed maar niet geschikt voor serieus gummen (in de alpen).
    De 288GTO is echter van een andere planeet. Wat een geweldige de-celeratie heeft die auto van +200km/u naar stapvoets :eek:.
     
  15. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #15 roger_l, Jan 22, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Dat was met dit exemplaar; ik zal je mijn verhalen besparen, maar het was wederom leuk :D ;)
    Het exemplaar tijdens de MM was van een Japanner die werkelijk niet wist wat hem overkwam, aangemoedigd worden door de politie om nóg harder te rijden...maar hij begreep wel dat het een 'once in a lifetime' was en reed op het scherpst van de snede; grote steekvlammen uit de uitlaat waren voor de achterblijvers de tractatie
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  16. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    #16 RJ!, Jan 22, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Geweldige foto van Roger diegene waar de GTO zichtbaar is door de achterspoiler van de F40. Voor mij is de 288 GTO de ultieme Ferrari, zo mooi!
    Image Unavailable, Please Login
     
  17. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Mee eens!

    Gr. Martin
     
  18. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #19 bertdeboer340, Jan 23, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  19. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Ik hoor helemaal niks..... ;)
     
  20. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ik wel, in gedachten... :)
     
  21. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,710
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #22 roger_l, Jan 23, 2017
    Last edited: Jan 23, 2017

Share This Page