Maranello, bezoek en verblijf | FerrariChat

Maranello, bezoek en verblijf

Discussion in 'Holland/Belgium' started by GTrr, Jan 31, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. GTrr

    GTrr Karting

    Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    Beste mensen,

    Wij gaan Maranello bezoeken in mei en ik vroeg mij af of iemand suggesties heeft voor een mooi hotel aldaar of in de omgeving.

    Verder begrijp ik dat er diverse rondleidingen zijn, iemand ervaring met wat het leukste is? Zo'n 15 jaar geleden heb ik een persoonlijke rondleiding door de fabriek gekregen via een kennis van mijn vader, dat was geweldig; nu zal ik mijn dealer vragen wat er mogelijk is maar ik begrijp dat de standaard tours niet bijzonder zijn.

    Alle suggesties/tips zeer welkom.

    grazie mille,
    Gerjo
     
  2. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Michael Sheehan is in november langs alle bezienswaardigheden in Maranello en omgeving geweest. Lees het even en dan weet je meteen waar je langs moet :D
    Als je in Maranello wilt slapen zou ik Hotel Maranello Palace, is tegen over de fabriek, of Maranello village nemen. In Maranello village slapen ook medewerkers van Ferrari, het eten is er uitstekend en niet duur.

    https://www.ferraris-online.com/pages/artlist.php
     
  3. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Maranello Village is leuk en niet duur idd. Ik zou ook eens kijken naar Planet Hotel (daar zaten wij Carlo :)) Das recht tegenover de fabriek naast de Ferrari store en Cavallino restaurant. Loopafstand van Maranello 'centrum' en Museo Ferrari.

    Hotel Maranello Palace ligt aan de andere kant van de fabriek bij de grote rotonde met het Ferrari paard.
     
  4. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Je hebt gelijk. Haal Maranello Palace en Planet Hotel door elkaar. Het is ook alweer een tijd geleden :D
     
  5. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    #5 Jonkheer, Jan 31, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  6. GTrr

    GTrr Karting

    Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    Thanx mensen.
    Zat zelf ook aan Maranello Palace te denken maar is dat niet saai 's avonds? Niet leuker om in b.v. Modena te verblijven?
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik zat net dat artikel te lezen, ben op alle "hotspots" geweest echter de nieuwe Pagani fabriek (wel in de oude geweest) staat a.s. mei op het programma :p.
    Ik twijfel echter over het adres van Righini collectie. In mijn geheugen staat dat het aan een landweggetje zat met daar op steenworp afstand een lokaal (maar uitermate goed!) restaurantje (in een bouwvallig herenhuis).
    Op het opgegeven adres (Via Emilia 49, 4011 Anzola dell'Emilia (Bologna) Italy) zit een industrie straat en zeker geen kasteel achtig gebouw. Iemand bekend met het juiste adres?
     
  8. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Wij hebben bewust daar overnacht aangezien vroeg in de ochtend het bezoek aan de fabriek was gepland.
    Diezelfde avond zag/hoorde ik regelmatig F's voorbij komen op de rotonde, dus niet saai ;)
     
  9. Michele

    Michele Formula Junior

    Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    In Modena zijn niet zoveel goede hotels in het centrum, dus dan zit je alsnog saai te wezen in de hotelbar aan de periferie. Wel hebben ze het beste restaurant ter wereld binnenn de muren en een heleboel leuke andere hap-slik-weg-tentjes en borrelcafé's. En natuurlijk Maserati, en Stanguellini, en DeTomaso...
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Maranello is geen leuke stad idd. Eigenlijk 1 groot industrieterrein.
    Modena is veel leuker. Ik zou dus Modena doen en dan gewoon naar Maranello rijden.

    In Modena kan ik ristorante Da Danilo heel erg aanraden.
    Welk restaurant Michele bedoelt weet ik niet. Deze?
    Osteria Francescana - L'osteria di Massimo Bottura.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #11 328gts1987, Feb 8, 2017
    Last edited: Feb 8, 2017
  12. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Parkeren in Modena is soms lastig.
    Wij hadden een hotel in het centrum (ik weet niet eens meer welke) en liepen naar de restaurants, ik heb niet op parkeerplekken gelet toen.
     
  13. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Modena is inderdaad een stuk beter dan Maranello qua hotels en eten. De pasta gevuld met pompoen komt bijv. daar vandaan en is erg lekker daar.

    Ik parkeerde m'n 360 in garage 'Ferrari'. Publieke garage, maar wel met camera's. Meestal zijn publieke garage's wel ok daar. Direct aan de rand van het historische centrum. Parcheggio - Modena - Garage Ferrari
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  15. Michele

    Michele Formula Junior

    Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    #15 Michele, Feb 10, 2017
    Last edited: Feb 10, 2017
    Yep.

    Maar ook leuk is Caffè Concerto aan het Piazza Grande als je gewoon wat wilt borrelen, of Giusti bij het Palazzo Ducale. Eten is ook wel fijn bij La Secchia Rapita onder Hotel Canalgrande (niet te verwarren met de gelijknamige tent in Bologna). Optie voor bezoekers van het Stanguelini museum is Ristorante Pizzeria Negresco. Even over de rotonde aan de SS9 tegenover Scaglietti en richting Ferrari / Maserati dealer. Goeie pizza's.
    Persoonlijk ga ik meestal happen bij Da Anna als ik in (de buurt van) Maranello ben. Gewoon met alle buurtbewoners lekker onder de TL-balken. Da Anna ligt aan de Via Vandelli in de frazione Gorzano aan de rand van de gemeente Maranello richting de SS12. Effe zoeken, maar een ervaring als je houdt van simpel lokaal eten. Let wel op dat je de Gnoccho e Tigelle niet besteld met verdure fresce, want dan krijg je gewoon een hele rauwe selderij en een paar losse radijsjes bij je bord.
     
  16. GTrr

    GTrr Karting

    Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    Dank allen !
    Krijg er al zin in!
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #17 Melvok, Feb 15, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  18. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Om maar te zwijgen van het reserveren van parkeergelegenheden. !!!
     
  19. GTrr

    GTrr Karting

    Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    Heb Best Western Milano Palace Modena gereserveerd, heeft eigen indoor parking.
    Hiermee is onze MM trip rond:

    Zwitserland met diverse passen
    Como
    Venetie
    Brescia, start MM
    Maranello, Modena
    Portofino
    Chamonix

    Nog maar 3 maanden wachten !
     
  20. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Hi Gerjo,
    Weet niet hoe definitief je reservering is ,maar heb je ook aan BW liberta gedacht. Hebben ook garage en twee weken geleden nog plaats. Is midden in centrum
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Heerlijk al die voorbereidingen, gaat druk worden met gele kenteken platen daar.
    Zelf ook alles al geregeld voor Ville 'd Este (heb zelfs nog een kamer beschikbaar) om even te genieten van het goede leven daar.
    Ik zie trouwens mooie tips staan:

    Een kenner die durft! Persoonlijk hou ik daar ook van. Soms sla je de plank mis maar er zijn tentjes... Mama Mia! Dat is genieten!
    Zal zeker een paar adresjes die je noemt gaan bezoeken als daar gelegenheid voor is in September als we daar neerstrijken met het 70e jubilaris.
    Is iemand al op de hoogte van meer details over dit programma in september?
     
  22. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Als je nog een hotel in Brescia zoekt kan ik je het Quality Hotel Continental in Brescia aanraden. Heel net hotel met parkeergarage en op loopafstand van de Fiera waar de auto's van de deelnemers aan de MM gekeurd worden.
     
  23. GTrr

    GTrr Karting

    Apr 1, 2013
    117
    Full Name:
    Gtrr
    dank je, we hebben alle hotels geboekt.
     

Share This Page