DANK AAN HENK! | FerrariChat

DANK AAN HENK!

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Dino2010, Jun 16, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #1 Dino2010, Jun 16, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Beste Ferrari-confraters!

    Zoals we onderhand allemaal wel al zullen opgemerkt hebben is onze maat Henk niet langer Moderator van deze NL/B draad.
    Ik neem de gelegenheid te baat, om Henk even in de kijker, en in de bloemetjes te zetten.

    Wat hij voor Ferrarichat, voor ons en voor ons geliefd merk met het steigerend paardje gedaan heeft, is colossaal! Ik meen oprecht te mogen zeggen dat nooit zoveel gelijkgezinden en gepassioneerden mekaar zouden gevonden hebben zonder de nimmer aflatende inzet van Henk. Zijn steeds inventieve initiatieven, de reizen naar Italia, de ontelbare Deil Meetings, en allerhande, andere opwindende ritten, allen zijn ze ons gegrift in het geheugen. En velen hadden mekaar nooit gekend zonder Henk's toedoen. Steeds was hij uitermate positief, ten allen tijde klaar voor hulp, steun en zelfs troost te bieden wanneer het nodig was. Geen moeite was hem teveel, ook voor vele niet-Ferraribezitters, deed hij alles wat hij kon om ook die kerels een onvergetelijke dag te bezorgen.

    Op mijn Plat Pays Meetings was Henk steeds aanwezig, ook al was het niet altijd passend in zijn agenda. Hij porde alle Fchatters in NL aan om toch ook naar Belgie te komen, om de samenhorigheid , die we over de loop van jaren opgebouwd hadden, niet teloor te laten gaan. Henk is op dat vlak een man met een gouden hart. Steeds zijn allerbeste beentje zette hij voor, om er steeds, onvoorwaardelijk, altijd en overal, een feest van te maken.
    Ik weet niet of je iemand daar genoeg voor kan bedanken....

    Door gezondheidsredenen (van Henk maar ook van zijn dochter) was Henk een stuk minder lees- en zichtbaar op de chat, wat maar logisch is. Gelukkig hoorden we dan dat vorig jaar alles weer veel beter ging. Ik zag Henk op het kasteelfeestje van Onno en Harald in Limburg en hij zag er stralend uit.

    Ondertussen was de draad-aanwezigheid/schrijffrequentie van velen onder ons, inclusief mezelf, behoorlijk geminderd.Voor enkelen was de goesting er wat af, voor anderen was het misschien een fase die voorbij was... Anderzijds was er meer en meer versnippering door oa. communicatie die op FB gebeurde. Feit is dat Fchat een stuk koeler werd, een stuk afstandelijker, de jus was er niet meer.

    Het hoe en waarom van de wijziging van Moderator-schap doet hier minder ter zake. Ik meen, in naam van allen, veel succes toe te mogen wensen aan Fred. We hebben er het vertrouwen in dat hij het schitterend zal doen. Hem wacht in ieder geval na 10 jaar Henk's moderator-zijn geen simpele taak.

    Hoe dan ook, beste Henk, van harte dank, voor alles wat je voor ons gedaan hebt. We hebben er intens van genoten. zonder jou was dit nooit zo fijn geweest.
    Hoed af en een heuse ware schouderklop!

    Bedankt en tot dra!

    Otto
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #2 Fumacher, Jun 16, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Helemaal mee eens Otto!

    Henk was degene die mij de gelegenheid gaf om voor het eerst in een Ferrari te sturen. Het sturen in zijn 360 Modena is iets wat ik nooit meer vergeet. Het was duidelijk het delen van de passie.

    En wat je zegt Otto, zonder Henk hadden we heel veel mensen niet leren kennen, had ik niet met Bram en Gijs voor het eerst mee kunnen rijden in een Ferrari, had ik niet mijn fotografie kunnen beoefenen (speedpix, photoshoots), had ik niet naar Italië kunnen gaan met de Italy trips, hadden we geen Deilmeetings, hadden we geen Pays Plats, had ik de Kroymans-collectie niet kunnen fotograferen met Tonnie, had ik niet in de Enzo met Tonnie mee kunnen rijden .............

    Heel veel om op te noemen!

    Hou je haaks Henk en grote dank voor alles!

    Groeten,

    Vu
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    DANK AAN HENK.....? DENK AAN HENK had als titel ook gekund. Je had het niet mooier kunnen omschrijven, Otto. En laten we die ouwe gabber niet vergeten voor al het moois dat hij ons gebracht heeft, van oneliners tot speeches bij de start van de Deil-meetings, van practical jokes tot ontboezemingen tijdens de Italy-trips, van rum tot cola.....teveel om op te noemen :D

    Maar hij is nog gewoon onder ons hoor, we gaan 'm vast nog wel zien of van 'm horen. Forza Henkie!!
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,708
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    #4 roger_l, Jun 17, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Prachtige aubade Otto, inhoudelijk siert het Henk omdat het 100% waar is, het siert jou dat je er op deze wijze aandacht aan geeft.

    Bij Henk kolkt het autobloed door de aderen, van Ferrari dan nog het meest specifiek. Het mooie van Henk is dat de passie centraal staat, en dan vooral het gezamenlijk delen ervan. Het gaat hem altijd om de lol samen te kunnen beleven, en daarvoor schuift alles, ego's, belangen, lol hebben, daar gaat het om.

    Herinneringen gaan terug tot 2006, op mijn NAS maar liefst Deil1, Deil2 en Deil3 in dat jaar.

    Deil 1, 22 april 2006, was de 'oermeeting', internationaal en ontstaan uit de 'Europese' sectie' met Wolfgang als gangmaker. Alleen die deed zijn dingen op de Nurburgring en Hockenheim, veel te ver weg voor deze kaaskoppen. Voor de eerste keer de gezichten erbij. Gewoon in een woonstraat, broodje erbij en banden trappen. Voor mij persoonlijk de eerste keer een mogelijkheid 'geloofsgenoten' te ontmoeten. Daarna nog een heus diner in een restaurant. Ik kijk er zelfs nu ik het zo opschrijf nog met heel veel plezier op terug.

    Deil 2, omdat het zo goed beviel de eerste keer, op 16 september 2006. Een veel grotere opkomst en de introductie van PLambo, de man met dat andere Italiaanse bloed die een paar straten verderop woonde. Wederom één groot feest.

    Deil 3 op 5 november 2006 was een spontane meeting, waarvan er nog velen volgden. De weerberichten afwachten en als het effe meezit de jeukende banden uitlaten.

    Met bovenstaande meetings werd door Henk de basis gelegd voor een hechte club vrienden, met velen van hen heb ik nog altijd zeer regelmatig contact (ook Henk :) ). De buitenlandmeetings begonnen in 2007 (in mijn herinnering was het oorspronkelijk Gijs die dit begon, maar alle edities daarna waren zeer zeker voor rekening van Henk), twee keer per jaar zelfs, Dubai zelfs een keer met vier man mogen meemaken.

    Kortom, Henk stond altijd aan de basis, was de oorzaak of de aanleiding. Ik ben hem daar zeer erkentelijk voor en sluit me dan ook helemaal aan bij de mooie woorden van Otto.

    Paar fotootjes van 'toen'... (ja, Henk had ooit haar!)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  5. robin348C

    robin348C Karting

    Apr 10, 2017
    148
    Leiden
    Full Name:
    Robin
    Mooi verwoord Otto. Heel erg bedankt Henk. Vanaf het begin dat ik lid werd van dit forum hadden we persoonlijk contact, en altijd positief: een fijner welkom dan de meeste andere fora.

    Uiteindelijk zijn we uitgegroeid tot vrienden en dat is gewoon iets moois, met de vele tripjes en tours die we hebben gedaan, meestal op initiatief van Henk (Deil meetings, even langs Forza, even lunchen bij v/d Valk, Italia trips, Abu Dhabi trip, Spa Italia, etc.).

    De kern van toen zie je tegenwoordig niet veel meer posten. Inderdaad vanwege nieuwere manieren van communicaties (WhatsApp etc.) maar het best best jammer want het ontmoeten van nieuwe vrienden ging juist zo vaak via dit forum. Hopelijk komt dat binnenkort toch een beetje terug.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie woorden Otto, dat mag best eens gezegd worden.

    Echter is er 1 ding die ik even recht wil zetten; Rob Lay benaderde mij met de vraag of ik TIJDELIJK het gebeuren in de nederlandse taal wilde volgen/bewaken. Aanleiding was wellicht zijn eigenpost waarin hij zijn lange stilte toelichtte eind vorig jaar.

    De afspraak is dat als Henk weer gelegenheid en behoefte heeft hier te zijn hij het Moderator-schap weer oppakt. Dit was ook een voorwaarde die ik stelde bij het accepteren naar Rob Lay.

    Het is dus geen vervanging (zoals jij nu verwoord), meer ondersteuning. Ik heb zeker de ambitie niet dit permanent te doen, daar heb ik het te druk voor.
     
  7. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Gelukkig is henkie op dit moment aan de andere kant van de oceaan aan het genieten van de vele mooie karretjes daar.
    veel plezier henk.
     
  8. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Mooi gesproken Otto en mooi aangevuld anderen. En ik sluit me helemaal aan bij de ervaringen. Ook voor mij heeft het enthousiasme van Henk (en overigens van heul veul anderen hier op het forum) Ferrari deuren geopend die anders voor mij gesloten zouden zijn gebleven. Het begon voor mij ook op de eerste Deil meeting, waarbij ik met Roger mee kon rijden. Wat een ervaring en zo zijn er veel onvergetelijke ervaringen geweest. De meest onvergetelijke was toch echt wel de Italy trip 2009 waar ik mee mocht... Daar denk ik echt heel vaak met een grote grijns op mijn gezicht aan terug en dat ene moment dat we 's avonds terug reden van Maranello naar Dei Grippi en Henk opeens achter de CS van Marc ging rijden en een zwaailicht op zijn dashboard zette... En dan de reactie uit de CS over het lulijzer. Onvergetelijk!!!

    Door opgroeiende kinderen en nieuwe interesses ben ik hier niet meer zo vaak (lees nog wel af en toe), maar ben blij dat ik de glorietijd van de NL sectie mee heb mogen maken!

    Thanks guys
     
  9. [nbsd]wb

    [nbsd]wb Formula Junior

    Mar 4, 2007
    356
    beesd the netherland
    Full Name:
    wim baljet
    Mooi en prachtig verwoord Otto. wat hebben we vaak plezier gehad aan de lange en de korte spontane ritten. bedankt Henk en kom gauw terug.
     
  10. Paulus348

    Paulus348 Formula Junior

    Aug 20, 2008
    401
    Brabant
    Full Name:
    Paulus
    Henk is een held van de ouwe stempel.
     
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Passivo ed emozioni sulla Ferrari Henk! :) en de spontane acties zijn dan ook meestal voor eeuwig vastgelegd :p Mille grazie Henkie!!!
     
  12. 430-SPI

    430-SPI Formula Junior

    Oct 4, 2009
    747
    Europe
    Full Name:
    René
    Mooi verwoord Otto! Het is gewoon een kerel met een hart van goud!

    Zekers dat we hem nog tegen komen!
     
  13. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Mooie uiteenzetting, Otto!!

    Voor de rest kan ik alleen maar onderschrijven wat er hierboven door meerdere mensen is neergezet. Ook via Henk ben ik bij deze groep terecht gekomen en zijn enthousiasme met soms hilarische momenten zijn op mijn netvlies ingebrand. :)

    Henk waart nog wel ergens rond ;) ;)
     
  14. Mrs.Spider

    Mrs.Spider Formula 3

    Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Henkie wij hebben jaren genoten van de liefhebbers en zeker van jou.
    Jij bent voor mij een TOPPER.
    Jammer dat het allemaal voorbij is.

    Lieve groetjes Jolanda.
     
  15. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Henk, bedankt voor je inzet over de afgelopen jaren hier op F-Chat en erbuiten. Mede dankzij jouw Deilmeetings kwam ik er achter dat er ook Ferrari liefhebbers/eigenaren zonder kapsones zijn, iets wat bij de FCN nog wel eens ontbrak.
     
  16. Robbe

    Robbe Formula Junior

    Aug 22, 2013
    611
    The Netherlands
    Als mede-betuwenaar was Deil voor mij erg dichtbij (15 kilometer), en ben ik 2 jaar geleden gaan kijken. Nog zonder Ferrari, want die was nog niet klaar (355 spider). Nu wel, maar helaas begrijp ik dat de Deil-meetings er niet snel meer gaan komen.
    Jammer, maar ik snap dat de energie er soms een beetje uit loopt. Hopelijk tot in de toekomst!
     
  17. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #17 henkie, Jun 25, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Tjonge, wat een mooie reacties allemaal. Dat had ik misschien net even nodig :)
    Niet alleen hier ook op de site, maar ook in de PM box, mijn Whatsapp en email.

    De fut was er een beetje uit door diverse dingen, leuke en minder leuke. Maar life goes on
    en ik ben immers nog een knappe jonge vent (ahum.. :) )
    Fredt (328gts1987) en ik zitten misschien niet altijd op dezelfde golflengte, maar wij mogen niet ontkennen dat hij erg zijn best heeft gedaan om de boel hier aan de praat te houden.

    Vanaf nu probeer ik er echt weer dagelijks bij te zijn, ik hoop dat jullie (de lezers van deze site) ook actief blijven want daar draait het allemaal om, jullie reacties en posts.

    Ik ben zojuist terug gekomen van een trip die ik al vele jaren wilde maken, de voetsporen van Miami Vice in Miami Beach. En dan ook met een Harley naar The Florida Keys rijden. Het waren een geweldige 9 dagen. Ik ga er een leuke post van maken.

    Helaas staat mijn trouwe 360 Modena (al sinds 12-2006 in mijn bezit) al sinds 6 mei bij Forzaservice. Ik was aan het galarijden eind april en toen zijn door een kapot relais van EUR 20 mijn koelvinnen niet aangegaan. Het was toen snikheet en daardoor is mijn koppakking kapot gegaan. Niet heel erg maar genoeg. En Forza sterft van het werk natuurlijk maar ik hoop hem eerdaags terug te krijgen.
    Image Unavailable, Please Login
     
  18. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dat is zuur Henk! Volgens mij heb je tot nu toe vrijwel probleemloos mogen rijden. Hoop dat je hem dit seizoen nog terug krijgt.
     
  19. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Henk, bedankt voor je inzet! Succes met de reparatie, hopelijk kun je snel weer onderweg in de 360.
     
  20. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,064
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Erg vervelend dat de 360 in de werkplaats staat; zeker in deze tijd van het jaar.

    Ik heb ook een 360 en ik hoop dat mij deze pech bespaard blijft. Ik ga in ieder geval even een kopie maken van de pagina's uit het handboek over de zekeringen/relais. Ik heb namelijk niet eens altijd mijn boekjes bij me dus zou in zo'n geval via internet moeten opzoeken welk relais het zou kunnen zijn ... terwijl de motor staat te koken (nog los van het feit dat ik niet weet of ik wel reserve relais in de gereedschapskoffer heb; ga dat evenals voor de zekeringen ook maar eens checken; voor mijn 512TR heb ik toevallig laatst wel van alle toegepaste relaistypes een aantal als reserve gekocht)

    Was er achteraf gezien iets wat je had kunnen doen om de schade te voorkomen? Kreeg je een foutmelding of werd het bijvoorbeeld pas zichtbaar toen de temperaturen te hoog opliepen?
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Temperatuurmeter in de gaten houden en dan zo snel mogelijk de kachel op standje sauna (fan op hoogste stand) en tegelijkertijd zorgen dat je veel rijwind krijgt.
    Maar als je het niet ziet en de motor al te heet is, loop je gewoon risico op schade zoals Henk nu heeft helaas..
    Hopelijk snel weer op de weg inderdaad.
     
  22. Betuwe

    Betuwe Rookie

    Sep 29, 2013
    45
    Kerk-Avezaath
    Full Name:
    Eelco
    Grappig, voor mij precies hetzelfde. Woon ook in de Betuwe, vlakbij bij Deil en ook een jaar of twee geleden wezen kijken, nog Ferrari-loos. Nu wel een Ferrari maar helaas geen Deil meeting meer.

    Leuk dat je weer terug bent, Henk. We kennen elkaar niet, maar ik wel veel aan je gebruikersvervaringen hier gehad tijdens mijn zoektocht naar een 348.

    En hopen dat je 360 weer snel gefikst is. Zag hem toevallig zaterdag nog hangen op de brug bij Alex.
     
  23. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ook daar gaan wij wat aan doen. In mei 2018 gaan wij het gewoon doen en ik reken op een grote opkomst. Ik maak de definitieve datum eind dit jaar bekend, het wordt een ouderwets feest.
     
  24. Robbe

    Robbe Formula Junior

    Aug 22, 2013
    611
    The Netherlands
    Geweldig, ik ben er graag bij.
     
  25. Robbe

    Robbe Formula Junior

    Aug 22, 2013
    611
    The Netherlands
    Ophemert-Kerk Avezaath is zelfs nog dichter bij elkaar...Kwam er laatst nog door met de spider, Capristo 3, dus wellicht hoorde je wat...
     

Share This Page