Alle Nederlandse Dino GT4's op een rijtje | FerrariChat

Alle Nederlandse Dino GT4's op een rijtje

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Zes, Aug 8, 2017.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Zes

    Zes Rookie

    Jul 1, 2017
    32
    Near Rotterdam
    Full Name:
    Sei cilindri
    #1 Zes, Aug 8, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik heb wat op de site van de RDW zitten zoeken en met het nodige speurwerk blijkt dat er op dit moment 55 Dino GT4's geregistreerd staan.

    Van die 55 zijn er 2 geëxporteerd dus dat wil zeggen dat er op dit moment 53 GT4's in NL zijn.

    Om die te vinden moet je wel heel goed zoeken want ze staan maar liefst onder 14 (!) verschillende type namen geregistreerd waarbij een spatie of een verschrijving dus al een andere typenaam creëert.

    Hieronder nog een kleine samenvatting waarbij met name de bouwjaren opmerkelijk zijn.
    1975 23
    1976 10
    1977 5
    1978 6
    1979 4
    1980 2
    totaal 53

    Kleuren
    rood 28
    zilver / grijs 7
    blauw 13
    geel 4
    zwart 1
    53

    Typen
    208 GT4 10
    308 GT4 43
    Totaal 53


    In NL is het niet ongebruikelijk dat bij ingevoerde auto's een fictieve exacte datum wordt ingevoerd. Meestal is dat 30-06 van een bepaald jaar maar soms ook 1-1
    Deze data moet je dus niet al te serieus nemen maar wat was er bv op 28-02-1975 aan de hand ?

    Ik heb daar een PDF je van gemaakt met alle kentekens etc zie bijlage.

    Met opzet heb ik de eigenaren of chassisnrs er niet bijgezet .
    Van enkele GT4's ken ik de bezitters maar dat druk ik hier natuurlijk niet af.
    Voor de goede orde : al deze info is vrij opvraagbaar dus er is hier geen sprake van privacy issues.

    Aanvullende info is welkom, ik hoor het graag !
    Image Unavailable, Please Login
     
  2. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  3. Zes

    Zes Rookie

    Jul 1, 2017
    32
    Near Rotterdam
    Full Name:
    Sei cilindri
    O, Alsjemenou. Die site kende ik helemaal niet, weer wat geleerd.
    Mijn basis was de RDW database maar bij Marcel is het kennelijk de auto's die gespot zijn.
    Dan krijg je wel wat doublures soms. Ik zie bv dat mijn 400 er als 2 verschillende auto's instaat en mijn Dino voor de euro spec ombouw maar wel leuk met de foto's erbij.

    Bedankt voor de tip, weer wat geleerd
     
  4. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  5. Zes

    Zes Rookie

    Jul 1, 2017
    32
    Near Rotterdam
    Full Name:
    Sei cilindri
    Nee daar heb je eigenlijk weinig aan omdat de RDW meerdere type namen gebruikt.
    Zou je dus op Ferrari Dino zoeken dan krijg je niet alle modellen ( zie ook mijn pdf je).

    Als je wilt zoeken op merk/type kan je beter deze site van de RDW gebruiken.

    https://www.rdwdata.nl/merken

    Je moet echter wel creatief zijn en alle varianten bedenken. Zo kan een Dino onder de D van Dino staan maar ook onder 208 of 308 of etc etc.
     
  6. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #6 bertdeboer340, Aug 9, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Op de site die ik noemde kun je ook relatief makkelijk zoeken, bijvoorbeeld op alleen 308. Zie voorbeeld..
    Image Unavailable, Please Login
     
  7. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    #7 Souvlaki, Aug 9, 2017
    Last edited: Aug 9, 2017
    Maar niet erg actueel. Mijn ex-F355 Berlinetta staat nog op de site, terwijl die een jaar geleden is verkocht en geëxporteerd.....
    Op https://www.rdwdata.nl/merken staat hij trouwens ook nog steeds vermeld. Wel aardig dat ze erbij zetten dat de auto met geen mogelijkheid is op te tillen.....hij weegt namelijk 1450 kg! :D
     
  8. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    Hoe vind ik daar dan mijn 308 GTB QV? (1-SNP-28)? Ik zie 3 308-types staan en bij geen enkele zie ik hem staan.
    Ik wil wel weten hoeveel GTB QV's er in NL zijn namelijk. Vast niet veel.
     
    Melvok likes this.
  9. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    #9 bertdeboer340, Aug 9, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hij is te vinden hoor. Er worden 13 GTB QV's gevonden maar 2 ervan kent het RDW niet meer. Echter als ik kijk naar de site van Marcel dan staan daar 3 GTB QV's die bij het RDW anders bekend zijn. DH-PJ-43 en JL-82-TD staan bij het RDW bekend als GTBi en RC-88-DY als GTB.
    Image Unavailable, Please Login
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Idd gevonden Harry !
     

Share This Page