De Winterstop!? | Page 27 | FerrariChat

De Winterstop!?

Discussion in 'Holland/Belgium' started by marcos, Oct 8, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Klus is geklaard. Viel niet mee, zeker niet aan de voorkant.
    Maar na 5 uur sleutelen, met zo af en toe een vloek, zitten de gevlochten RVS slangen erop. Eén stuk leiding moeten vervangen rechtsvoor, maar mijn sleutelmaatje maakte dat ter plekke even na, geweldig om 'm daarmee bezig te zien.

    Ook gelijk de versleten snaar vervangen Martijn.

    Volgende keer is het expansievat van de koeling aan de beurt.
     
  2. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    En hoe zijn de remleidingen je vandaag bevallen? Vast goed ;)
     
  3. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    #653 middel308, Sep 7, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ben benieuwd.

    Je weet dat je het tapijt kunt reinigen, toch?
    Het is synthetisch dus moeilijk te vergallen. Zelfs de multi reiniger van meguairs kun je zelfs toepassen. Wel goed na spoelen met lauw/warm water en verdund toepassen
     
  5. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Doen het weer goed en linksvoor blijft niet meer hangen.
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Die bekleding op dat targadak ziet er super uit. Goed werk!

    Hoe krijg je de 'hoedenplank' en die rand onder de achterruit eigenlijk los?
    Ik kon dat niet vinden vorig jaar.
    Ik ken overigens de 3 schroeven in de motorruimte, maar dat is niet voldoende.
     
  7. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Fraai werk, Jaco! De afdekhoes met rits heb ik vroeger ook eens gedaan , bij mijn toenmalige 328. Dat is leuk en relatief makkelijk, maar wees zeker dat er genoeg spanning op de hoes zit voor je het afdichtrubber terug op de stalen rand duwt. Anders gaat hij later doorhangen. Opgelet, teveel spanning zou ervoor kunnen zorgen dat je de rits niet meer kan sluiten eens ze open is, of dat ze niet meer "in elkaar haakt". Trek even veel in alle 4 hoeken. Veel succes!
     
  8. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #658 Melvok, Sep 8, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  9. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    Ik heb het gelukkig ook niet zelf hoeven uit te vinden. Via het engels talige gedeelte kwam ik deze thread tegen: http://www.ferrarichat.com/forum/308-328/418423-49721-interior-restoration-underway-2.html

    Je moet de raampjes er uit drukken en daar achter zitten 5 popnagels die je moet uitboren. Verder zit het klemmetje wat de beide delen van de hoedenplank koppelt met een moertje vast die ook vanuit de motorruimte los gedraait moet worden. Het ruitje druk je er echt uit zoals hij het heeft beschreven. Denk dat ik alles er in een uurtje wel uit had. Monteren zal wel weer wat meer tijd in beslag nemen maar dat zien we dan wel weer..
     
  10. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    Ow jee ik ben gespot :D

    Er zijn weer schitterende foto's gemaakt Mel! Daar kom ik zeker nog even op terug ;)
     
  11. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie


    Helaas gaan de raampjes er bij een GTB niet zo simpel uit. Dan moet je echt in de ruitstijlen popnagels gaan uitboren etc etc. Heb ik nog even geen trek in.
     
  12. middel308

    middel308 Karting

    Apr 26, 2009
    78
    Papendrecht, NL
    Full Name:
    Jaco
    Ow ja dat zal inderdaad bij een GTB wel andere koek zijn..
     
  13. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Afgelopen zondag even een klein rondje met Guus gereden. Je raad het al: net als kiespijn; als je bij de tandarts komt heb je geen last.

    Aan de hand van mijn omschrijving gaf Guus een paar mogelijke oorzaken.

    De verdeelkap had ik al vervangen, dus die was al uitgesloten.
    Het volgende wat voor het stotteren zou kunnen zorgen waren de stekkers op kabels van de bobines naar de verdeler (of andersom :)).

    Vandaag de 308 een flink eind opgekrikt (en op steunen gezet) en de stekkers en polen eens goed schoongemaakt. En ik moet zeggen dat er aardig wat troep uit de stekkers kwam.

    Morgen de vuurdoop, ritje naar Adenau.
    Mocht het stotteren nog niet weg zijn dan gaat de verdeler zelf open.
     
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja gewoon alles schoonmaken en checken.
    Hoe oud zijn je bougiekabels?

    Er kan ook een kabel los zitten (of slecht contact maken) in de verdeler, want dat is een minder ideaal systeem met schroefjes die je in de kabel draait.

    Ander bekend issue is olie die langs een seal de verdelerkap in lekt.
    Dat vonkt ook minder ideaal.
     
  15. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Bougiekabels zijn vrij nieuw.

    Het volgende is de verdeler van binnen bekijken. Ik heb begrepen dat de isolatie van de kabels binnenin nogal eens wil gaan afbrokkelen, wat ook een oorzaak van het probleem zou kunnen zijn.

    Gewoon wat geduld en dingen stuk voor stuk aanpakken en oplossen/uitsluiten.
    We komen er wel. Dit was iets simpels wat ik even snel in de stalling aan kon pakken voordat ik morgen naar Duitsland ga.
     
  16. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    En wat is gebleken, probleem opgelost!!

    Ze liep weer als een zonnetje, geen slag verkeerd.
    I'm a happy man!!!!!!!!!!!!
     
  17. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  18. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Mooi! Die beestjes van ons die hebben veel van die gecorrodeerde contactjes ;) zal niet de eerst en zeker niet de laatste zijn :p
     
  19. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Schitterend! Bij een garage ben je voor dit klusje direct zo'n 200 Euro kwijt! Daarvoor kan je al eens lekker gaan eten! :D
     
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    gefeliciteerd! :D
     
  21. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Of de benzine betalen voor een dagje Nurburgring ;)
     
  22. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Fijn dat het probleem opgelost is en ze nu weer lekker loopt.
     
  23. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #673 MvT, Sep 13, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Eten en toeren :D Nring, Zwarte woud, Italiaanse bergjes, niet te vergeten the Swiss Alps
    Image Unavailable, Please Login
     
  24. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #674 MvT, Sep 13, 2014
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Na de Mille Miglia was het lager feest. Het smeuïge lagervet was niet meer wat het was na 27 jaar. Dikke hapklare brokken kwamen eruit en de plastic kooi was niets meer van over. 1e 2e foto impressie van het voorwiellager. Gisteren de dynamo maar eens laten reviseren, want die begon vorig weekend behoorlijk te grommen. Van deze dynamo lagers was al het lagervet naar buiten gekomen als gevolg van het niet meer smeuïg zijn. Het lijkt wel aangebakken frituurvet 3e foto. Ik blijf erbij dat oude oldtimers qua vet altijd een oplap beurt nodig hebben. Grote beurt is simpelweg niet voldoende. :)
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mee eens, alleen groot onderhoud volstaat niet. Revisie echter wel en moet zeker binnen de 27 jaar plaats hebben gevonden. Ik denk dat van de youngtimers binnen enkele jaren de tekst "net nieuwe riemen gehad" niet meer zal volstaan maar eerder "revisie gehad anno...."
    Mijn (voormalige) 328 had er nog nooit een gehad en liep al richting de 100.000km waardoor de revisie op handen was. Deze kosten post maar bij de aanschafsom gelegd van de F430, die is voorlopig nog niet aan de beurt...
    Doorrijden had zeker een optie geweest met de 328 maar niet zonder revisie in mijn ogen, iets wat vaak wordt vergeten maar hier dus niet. Mooi dat je dit zelf oppakt en (mooi) in beeld brengt. Ik denk dat de lagers van de 328 er niet veel beter aan toe waren...
     

Share This Page