Italy trip(s) van Fchat 2017 | Page 3 | FerrariChat

Italy trip(s) van Fchat 2017

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Dec 5, 2016.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    #51 Dino2010, Jan 4, 2017
    Last edited by a moderator: Jan 4, 2017
  2. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Je had detective moeten worden Otto! Bedankt voor het delen.

    Gr. Martin
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bedankt otto, gelijk een kamer op het platte land geboekt van 9 tot 11 september alla Dei Slippie :D
    Ligt op 2,7 km van het episch centrum.
    Jij gaat ook neem ik aan?
     
  4. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Leuk stekkie gevonden Fred?

    Gr. Martin
     
  5. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Zoals men in 't Vlaamsch zegt: van eigens dat ik ga! Maar Slippie ligt me nog te ver van Mekka! Je weet hoe sterk gelovig ik ben! :D
     
  6. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik ben je zeer dankbaar Otto! Hotel is ook geregeld!
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik schreef alla = gelijkend Dei Slippie en slechts 2,7 km van Maranello.

    Yep, er staan tenminste ferrari's op de oprit dus dat is een uitval basis die wel vaker gebruikt wordt.
     
  8. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
  9. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ben je van plan om met de CS erheen te gaan Otto?
     
  10. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Is niet zeker! Ben in onderhandeling.... :D
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Natuurlijk meegaan! Ik hoop dat de (aanvullende) info van vandaag je helpt om de juiste (=met CS) beslissingen te nemen. Het zal waarschijnlijk de meest smetteloze op het feest zijn (mijn mening)
     
  12. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Tot nu toe nog steeds geen bevestiging van de festiviteiten van Ferrari in de tweede week van september. Begin steeds meer te twijfelen of er dan wel iets is............
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  14. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Volgens de laatste nieuwsbrief van de officiële Scuderia Ferrari Club vinden de activiteiten plaats van 8 t/m 10 september.
    Zodra ik hier meer info over ontvang zal ik dat hier met jullie delen.
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Denk het niet ...

    De D club heeft het jaar treffen van 7 - 9 sept gepland ... Passione Ferrari (FOD) is op 20 Sept, dan is er op de 21e volgens mij ook nog een happening op Zolder.

    In ieder geval zijn de (veelal int.) roddels niet eenduidig ...
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ferrari houdt echt geen rekening met één of andere meeting op circuit Zolder lijkt mij.
    In de zomer is er elk weekend wel iets met Ferrari's.
    Het is gewoon afwachten. Maar ik ga er toch niet naartoe (ivm vakantie) , dus vind het ook minder spannend :)
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #67 328gts1987, Feb 26, 2017
    Last edited: Feb 26, 2017
    We houden goed moet dat het (uiteindelijk) goed komt met dit feest van 70 jaar bestaan, niet?

    Afijn, ik krijg wat PM's over komende trips. Verschillende clubjes zijn hun laatste adresjes aan het boeken en hebben wat adviezen mee gekregen. (Waarom het wiel uitvinden als dit al bestaat op Fchat?)
    Heb zelf in totaal 5x de MM bezocht en heb begrepen dat er een aantal zaken zijn veranderd. Sommige ten goede andere zijn wat minder (helaas). Hierom zal ikzelf dit jaar overslaan en gaan een week later richting Como voor een bezoek aan Ville 'd Este. De wegen zijn daar geweldig mooi en omgeving prachtig. We gaan 5 dagen en pakken op de heenreis Parijs als stop-over.
    Als er meer Fchaters in die omgeving zijn tussen 24-29 mei hoor ik het wel, wij zijn met 4.

    Zelf koester ik mijn herinneringen aan Mille Miglia uit 2012, de eerste trip met de F430 die ik net een week had :eek:
    Gelijk op de trein gezet (samen met Jeff & Caroline) om daar eerst een paar dagen door de Alpen te gummen, wat een weer hadden we, prachtig! Vervolgens naar Brescia waar we de eerste van de groep (Maikel/Suus & Heidi&Rene) oppikte tijdens de technische keuring van MM-deelnemers (=aanrader!) op Woensdag in de Fiera (bordjes volgen). We waren hier om Jan en Joop met hun Le Mans racer uit 1933 te ondersteunen en te volgen in het proces van MM-deelnemer. Boeiend om dat van zo dichtbij mee te maken.

    Vervolgens naar Dei Grippi waar weer een aantal Fchatters bij de groep kwam.
    Op donderdag 's middags was de complete Fchat-club van 8 auto's in het centrum van Brescia waar de MM deelnemers alle pleinen en straten vol hadden geparkeerd met hun bolides. Dit alles onder een strak blauwe lucht met +28C.

    Ook wij F-chatters namen bezit van het (complete) terras op Palazzo della Loggia waar we uitzicht hadden op de start van de MM 2012. (Later is die start verplaatst naar een hoofdstraat (Via Brigida Avogadro) waar minder sfeer is helaas maar beter zicht op het podium voor meer bezoekers).

    In 2012 was het ook de laatste keer dat Ferrari een Tribute MM organiseerde op exact dezelfde route als de MM, iets wat het spektakel enorm vergrote (tot zelfs te groot) door om 15:00 te starten (=2 uur voor de start van de MM deelnemers) en dezelfde route te rijden (lees: laag te vliegen).
    Aan deze tribute deden Heidi&Rene mee in hun 16M en hebben we dus ook over de start streep gejoeld :D

    De starten rondom dit plein waren vergeven van MM-deelnemers en tribute Ferrari's. Het was echt ongekend wat daar aan aanwezig was (en daarna nooit meer heeft kunnen gebeuren omdat het eigenlijk ondoenlijk was voor bezoekers en deelnemers die uren stilstonden, vast in deze chaos).

    Zoals gezegd zijn hierna een aantal wijzigingen gekomen, start lokatie, route van MM en tribute opgesplitst (deels) en inmiddels starttijden en duur van MM ook veranderd :(
    Nu is de start van de MM wanneer iedereen in italie nog aan het werk is op deze door de weekse dag. De toeschouders langs de route is hierdoor een stuk minder geworden (en daardoor de sfeer).
    Maakt niet uit als je het nog nooit hebt meegemaakt maar wel als je er eerder bij bent geweest.

    Hierbij een indruk/clip van 2012 trip: https://youtu.be/LRm5-KcTHf4


    Ik hoop dat er wat meer bekend word via deze draad van de verschillende trips die er nu op staan, ik weet van diverse af maar ken ook niet alle details van iedereen. Wellicht goed om dat (enig sinds) hier op te sommen en zo wellicht elkaar te treffen (als daar behoefte aan is). Het is altijd fijn om op elkaar terug te kunnen vallen als NL'ers onderling als er onverhoopt iets aan de hand zijn...
     
  18. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Hi Fred,
    dank voor de info. Grasg wil ik melden dat wij met 7 equipes naar de MM gaan. Vertrekken op zondag uit NL en rijden in drie dagen naar Desenzano. Daar komen we dus dinsdag in de middag aan. Woensdag en Donderdag staan Brescia op het programma en wij hebben het idee om een stukje van de eerste etappe mee te rijden. Tot aan Soave. De vrijdag staan Modena/Maranello op het prgramma. Vanaf zaterdag rijden wij weer in drie dagen naar huis.
    Heb inmiddels contact met Gerjo.
    Maar als er meerdere groepjes zijn .........


    Ger
     
  19. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Hi Fred,
    dank voor de info. Grasg wil ik melden dat wij met 7 equipes naar de MM gaan. Vertrekken op zondag uit NL en rijden in drie dagen naar Desenzano. Daar komen we dus dinsdag in de middag aan. Woensdag en Donderdag staan Brescia op het programma en wij hebben het idee om een stukje van de eerste etappe mee te rijden. Tot aan Soave. De vrijdag staan Modena/Maranello op het prgramma. Vanaf zaterdag rijden wij weer in drie dagen naar huis.
    Heb inmiddels contact met Gerjo.
    Maar als er meerdere groepjes zijn .........


    Ger
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ik vind het wel handig dat de start nu 's middags is. Kun je lekker vanaf een terras in de zon de auto's langs zien komen, i.p.v. 's avonds laat in de kou en in het donker.
    Foto's maken is nu ook voor amateurs goed te doen. (als het donker is, is het altijd lastiger)

    Hierdoor is er in Brescia wel wat minder tijd om alles te zien, maar het is nog wel bijna net zo hectisch als een paar jaar terug.

    16 jaar geleden was er wel meer sfeer en was het veel slechter georganiseerd. Wel cool, maar die tijd komt niet meer terug.
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #71 328gts1987, Feb 27, 2017
    Last edited: Feb 27, 2017
    Klopt Harry maar:

    A- vind maar eens een terras langs de route die nog plek heeft :p
    B- deze moet uiteraard wel in de zon liggen :D
    C- Dit terras moet genoeg view-breedte hebben om mooie foto's te maken "=panning" ;)
    D- Je moet nabij dit terras een goede parkeerplek vinden voor je eigen bolide...:eek:

    Uit ervaring kan ik mededelen dat die schaars zijn en als die al bestaat dan is dat vaak langs de route tussen dorpjes in.
    We hebben het geluk gehad enkele daarvan pardoes te hebben gevonden. Eentje nabij de Futa-pas zowel ervoor als erna. Eentje na de lunchplek van de deelnemers. Maar allemaal spontaan gevonden tijdens het "mee-rijden" en door goed rond te kijken.

    Dat is dus ook bij deze de tip: Rij een stuk mee in de stoet (kijk hierbij goed in de spiegels want ze halen je echt 3 rijen dik in) en "help" de deelnemers door niet te kort op elkaar te rijden als groep.
    Op die manier kunnen ze de groep een voor een inhalen (en wordt jijzelf getrakteerd op een tijdelijk mooi uitzicht voor je als deze deelnemer even voor je blijft).

    Kortom: toon respect (en begrip) voor de deelnemers, ze rijden met bejaarde auto's die (heul) veel minder vermogen hebben dan wij en nauwelijks goede remmen.
    Houdt daar goed rekening mee, rem gedoseerd als je een deelnemer achter je hebt en maak ruimte door de buitenkant van de rij-baan op te zoeken. Ze halen je over de middenstreep in!

    Een voorbeeld hoe dat ongeveer gaat: https://youtu.be/Y1m0JmTVy0g

    Marc & Mirella reden toen met Brum (=Zanussi Siata met 37pk :eek:) mee in de Mille Miglia van 2010 en strande net na de Futa-pass helaas. Het was geweldig dit feest (dat was het echt) mee te maken. Nu alweer 6 jaar geleden, het lijkt slechts 2 jaar geleden.
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #72 Melvok, May 6, 2017
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  23. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    A. - de weg op het schiereiland naar Sirmione, allemaal terrassen..
    B. - nooit te garanderen, 2016 kwam het met bakken naar beneden
    C. - zie A, genoeg mooie plekken voor foto's en films
    D. - zie A, diverse terrassen hebben een eigen parkeerplaats.

    En het grote voordeel, omdat het een schiereiland is komen de wagens ook weer terug, dus hier zie je alle auto's twee keer.
     
  25. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Aan het stickeren geweest, Mel? :D
     

Share This Page