WK Formule 1 | Page 6 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
  2. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Al die aanpassingen hebben F1 voor mij verpest, met of zonder gehypte nederlander achter het stuur.. ..sorry, mocht ik nu iemand beledigd hebben!
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik ben het met je eens dat het naar het kunstmatige riekt (of is) maar het is en blijft een mooie wedstrijd. Dat was 10-8 jaar geleden wel anders, Mc Laren/Merc gingen van start en verdwenen aan de horizon. Enige vraag: wordt iedereen 1x of 2x gelapt…

    Ben zeker geen voorstander van kunst ingrepen maar als daardoor de kans op een boeiende wedstrijd (zoals afgelopen zondag) bestaat (ipv toen) dan toch maar die regels, helaas.
     
  4. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
  5. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Eén keer is zeker onvoldoende. Je kon zien dat het voor sommigen nog wennen was, maar het idee was volgens mij zo gek nog niet. Ze moeten toch allemaal meer de baan op om zeker te zijn door te gaan. Dat het ook zo verkeerd voor je kan gaan is afgelopen zondag al bewezen.
     
  6. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  7. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    +1 want dan is het in Q1 & Q2 minder saai doordat je kijkt wie er onderaan staat en nog kans heeft dit te verbeteren ipv bovenaan, die eerste tig plaatsen tellen dan nog niet (echt)

    In Q3 gaat het om de eerste plek/pole dus dan is het niet boeiend wie er onderaan bungelt, toch?
     
  9. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Grappig dat veel er zo over denken (ik ben geen uitzondering) en het maakt een beste kans.
     
  10. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    YES!!!

    Stoffel Vandoorne vervangt Alonso in Bahrein. Helaas is de wagen niet competitief genoeg voor een ouderwets Holland - Belgium , maar Stoffel verdient dit echt!
     
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    O.K. Maarten .... estimated guess: waar eindigt hij ? :)
     
  12. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Voor een eerste race in de F1 zou ik heel tevreden zijn met een brokkenvrije race en een resultaat rond positie 14-15.

    Zoveel mogelijk race-ervaring opdoen lijkt me aangewezen, positie is ondergeschikt.

    Veel tijd doorbrengen in de simulator is 1 ding, een echte race is iets heel anders. En het feit dat hij zo overtuigend de GP2 gewonnen heeft is nog geen garantie voor succes in de F1.
     
  13. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Stoffel verdient dit echt... juist! Nog juister: Stoffel verdient een veel beter team dan McLaren. Hoger kan je niet scoren als je in de F1 wil terecht komen, door GP2 Wereldkampioen te worden.
    Na enkele dwaaltochten via Maldonado, en andere fils-a-papa, die met een of ander Indisch, Braziliaans maffieus monster-miljoenen-pakket over de brug komen, mochten ze nu toch al beter weten in de F1.

    Kijk eens wie nu echt het verschil maakt, de piloten van Mercedes, Ferrari en Max.... en we zijn uitgepraat. Renault heeft Lotus opgeslorpt, wat een giller, die waren gewoon onzichtbaar in Australie.
    Tussen de rest zit gewoon een bende rotslechte piloten. Maar met poen. En/of met Facebook-populariteit.
    En hier en daar heb je dan nog een vechter die met een kotskar rijdt, zoals Alonso.

    Afgezien van Max, moet ik heel diep en ver in de tijd terug gaan om me een situatie in te denken waar een F1-piloot nog eens een risico nam.
    Strontverwende ettertjes, dat zijn het!

    Enfin, ik wacht tot Hamilton zijn kroesjeskop groen schildert, dan hebben we misschien weer wat kleur in dat oersaaie racing for dummies! :D
     
  14. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Met een beetje mazzel gaat Stoffel ons net zo verrassen zoals Max dat deed, ik kijk er in ieder geval naar uit. Nu nog die achterlijke Braziliaan Massa en onze triathleet Button met (vroeg)pensioen en de weg is weer vrij voor dit soort verfrissing in de F1.
    En hoe zit het met de kansen van Robin Frijns, momenteel Formule E of IndyCar??
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Otto, je vergeet dat Kubica ook best gas kon geven. Niet alleen op dat zwarte spul dat asfalt heet. Helaas ging het naast de baan mis voor hem…

    Maar inderdaad zijn de "talenten" een beetje aan het op drogen nu, voorheen hadden we nog Montoya, een snelheid duivel maar kon de boel ook stuk rijden waardoor een finish niet gehaald werd.

    Ik ben benieuwd wat die Stoffel ervan gaat bakken naast een kampioen (2009) als Button
     
  16. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Die gast kan naturlijk rijden... en hij verdient zeker een paar waardevolle kansen! Maar aan de kop zie je veel! Max, die heeft vuur in z'n ogen. Senna keek als een vulkaan. Mansell werd ook niet voor niets leeuw genoemd. Piquet was dan weer een rasechte indiaan. En zo hebben die "uitverkorenen" iets unieks, iets ongrijpbaar. Vrees bij Stoffel een te groot Thierry Boutsen-gehalte. Niet bikkelhard, vrees ik. Risico's, daar gaat het om! Plambo-eigenschappen!!!! :p
     
  17. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Vind je? Bij Ziggo laten ze hem wat dommig overkomen... ...o(w)verstappen, ik snap het :p
     
  18. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Grapje natuurlijk, ik heb nog nooit echt op hem gelet dus ik zou het niet weten.
     
  19. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Vandaag is het toegestaan om grapjes te maken, Marc..... ;)

    Maar voorlopig heeft hij een mooi visitekaartje afgegeven in de tweede vrije training. Eens zien hoe het morgen bij de kwalificatie gaat......
     
  20. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Alonso heeft al jaren de wind niet mee en het 2016 seizoen is wel heel slecht aangevangen voor hem.
    Voor Stoffel is het super om voor het eerst een geheel F1 weekend te mogen rijden. Over Stoffel heb ik veel goeds gehoord maar hij is voor mij geheel nieuw en dus ben ik zeer benieuwd. Hou er wel rekening mee dat het voor hem erg zwaar zal zijn omdat hij nog nooit een F1 race heeft gereden en het echt een succes zal zijn als hij de race geheel uit weet te rijden. Mocht hij dicht bij Butten blijven dan zal dat voor Button pijnlijk zijn.

    Onze Max heeft het in de 2 vrije trainingen weer goed gedaan. In de 2e traing was hij net sneller dan de Ferrari's maar wel op super softs. Echter de Torro Rosso's zijn begin 2016 verrassend sterk.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Stoffel staat VOOR Max ..... :D
     
  22. sharknose67

    sharknose67 Formula 3

    Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Dat is weer rechtgetrokken :)
    Wel heeft Stoffel zich ruim voor Button gekwalificeerd, chapeau!!!
    Ik hoop wel dat de race morgen wat spannender is.
     
  23. 914

    914 Karting

    Aug 17, 2014
    236
    Belgium
    Full Name:
    Maarten
    Mooi gereden van Stoffel, mooie plaats op de grid voor een rookie.
     
  24. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    +1!
     
  25. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Morgen dubbel spannend met Stoffel en Max, de vooruitzichten zijn goed!
     

Share This Page