Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 82 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Radar detector

2. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Verboden!

3. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
  4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    In Belgie heet zo'n ding natuurlijk een "kijkenofdepolitieomdehoekstaatverklikapparaatje" ?

;-)

5. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Tjah, niet iedereen kan zo'n hoog Nederlands niveau hebben ;)

Nu je het zegt wist ik het wel hoor ;)

6. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Gijs (je bent wel in de belangstelling als nieuw member) ;- )

Als ik het dus goed begrijp heb jij die ts gekocht die ik een paar keer heb zien staan in de kelder rechts bij Kroymans dit jaar? Ze vroegen daar volgens mij 56.500 voor.

Inderdaad een mooie auto.
    Ik heb er ook over gedacht, maar de vraagprijs lag iets boven mijn budget en ik had liever een (zeldzamere) '93 er met alle aanzienlijke veranderingen zoals andere wielophanging, accu voorin bij het voorwiel, geen dubbele uitlaatdempersysteem en nog tig "verbeteringen".
    Mijn auto is af-fabriek een Challenge, maar dan een gewone straatauto. De rode kuipsportstoelen zijn bij iemand van de Ferrariclub NL blijven hangen met het inruilen denk ik. De linker gordel ontbrak bv toen ik mijn auto kocht. Echter, mijn stoelen zijn nieuw (ongebruikt) en zaten nog in het plastic.

Ik heb mijn auto in mei gekocht, niet bij Kroymans maar bij een concurrent.
    Al het onderhoud is alleen maar bij Kroymans gebeurd, maar de vorige bezitter had zijn zinnen gezet op zo'n nieuwe Cadillac SUV.

7. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Gaaf!

rrrrrrright.....

8. GR 360

GR 360 Karting

Jul 22, 2005
    214
    Welkom Gijs, m.b.t Tubi-style uitlaat kan ik zeggen dat het een fantastisch geluid heeft, zeker in een tunnel: imo een veel mooier geluid dan een originele uitlaat. Twee nadelen: de buurt weet direct als jij je F. start, en op lange afstanden kan het wel vermoeiend worden.
    m.b.t Stinger ik heb altijd een stinger gehad (vanaf 1994) nu niet meer. Ik kijk altijd op flitservice.nl voordat ik de weg opga waar een radarcontrole sta.

9. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Leuk die enthousiaste reacties, ik neem er even de tijd voor om te beantwoorden.

@henkie

Prachtige auto jouw TB aan de foto's te zien. Ik ben wel iets in verwarring. Ik lees in jouw profiel dat de auto van eind '93 is. Als ik het goed weet zijn auto's van na juli 93 van het verbeterde type GTB/GTS. Van dat type heb ik geen aanbod aangetroffen, volgens Alex zijn ze heel zeldzaam en in Nederland niet (volgens mij zei hij dat, maar kan me vergissen) geleverd. Productieaantallen zijn volgens mij ook veel later iets meer dan 1000 per variant? De auto is met de doorgevoerde wijzigingen op tal van punten verbeterd, oa. wielophanging, verbeteringen motor (oa. +20 pk). Volgens Alex een 'heel andere auto'.

Ik heb ook van de challenge gehoord, maar mij is daarover niet zoveel bekend. Is de GTB daarvoor de basis?

Kennelijk was mijn bericht niet duidelijk, nee, ik heb de auto niet bij Kroymans gekocht. De auto stond mij niet helemaal aan (wegens genoemde punten) daarbij was het zwarte onderaan de auto verwijderd en rood (ik vind het niet lelijk (al het netjes gedaan is) maar heb het liever origineel (het was een TS en niet een GTS). Daarnaast was de prijs een bezwaar. Wat de doorslag gaf was mijn huidige auto, een veel beter aanbod me dunkt; zowel qua auto als qua prijs.

Om te zien vind ik een Berlinetta veel mooier dan een (G)TS, maar vind het targa dak toch iets toevoegen (en dan heb ik het niet over gerammel van de carrosserie). Wat heeft jou uiteindelijk voor een TB doen kiezen? (gegeven het exemplaar kan ik me er van alles bij voorstellen).

Het weggedrag wat jij beschrijft bij hogere snelheden herken ik werkelijk niet en ik vind dat opmerkelijk. Ik heb echt die ervaring niet. (Toestand van de weg en met name andere weggebruikers zijn wat mij betreft het grote gevaar).

Over de snelheid van een 355/360:
    Schrik niet: ik heb ook een MG B tourer gehad die auto heeft me geleerd dat het niet gaat om absolute snelheid of je lol heb of niet. Het gaat om het pakket. Voor degenen die het kennen. Reed eens met de MG B vanuit gouda over de A20 en draaide de A16 op richting Dordrecht/Breda, dit alles met 140 km/u. Dit vraagt een zeer groot hart. Rijd liever 250 met de 348 (waar dat is toegestaan). Met die auto was het altijd hard werken. Kortom het gaat om de beleving die een auto geeft. Een Mercedes S-klasse gaat hard in de rechte lijn (als het moet door een bocht ook) maar de beleving is 0. Dat is mooi voor door de week (al ga je er te hard van rijden) maar niet voor een hobby auto.
    Dit geldt natuurlijk alleen bij afwezigheid van ander verkeer. Als het gaat om de vergelijking met de auto die naast je rijdt, dan is het wellicht weer iets belangrijker :)
    Toch hoe sneller, hoe hoger de snelheden als het mis gaat, hoe minder marge. Allerlei electronische systemen worden dan bedacht om dat op te vangen maar, ik schreeft het eerder, vraag me af in hoeverre dat weer aan het autorijden af doet.
    Maar wellicht is dit de tekst van iemand die niet over een oneindig budget beschikt.

gr.,

Gijs

10. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    @ GTE

Inderdaad dat arrest bedoel ik, nu jouw zienswijze. Bij Hondius zit je vast goed voor dit soort casus.

Aanbod bij jaguar dealer heb ik op internet gezien, auto heeft weinig km's al hoeft dat geen voordeel te zijn begrijp ik. Vraagprijs ook niet gering: rondom 55.

De nw stinger is niet verboden! Juist omdat het geen radardetector is, althans niet de signalering in de auto geeft (tenzij de software daarvoor geladen is, maar dat mag alleen in andere landen natuurlijk).

zie www.stinger.nl

11. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    @Alx355

Het prijsniveau van een 355 zal de komende jaren dat van de 348/328 naderen. 348 en 328 zit toch al heel dicht bij elkaar denk ik.

Let er wel op dat kosten van onderhoud tussen 348 en 328 wellicht uitelkaar loopt. Zo begrijp ik dat de motor er niet uit hoeft voor distibutieriemen bij een 328.

Of zijn in de groep andere gedachten over verschillen in kosten van onderhoud?

Wat heb je trouwens voor nare dingen gehoord over vroege 348's, moet ik me zorgen maken? (1991)

12. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    @dino208gt4

Als jij Michel zo goed kent en zoveel vertrouwen hebt dat je een auto van hem koopt. Wellicht dat je hem eens met dit verhaal kan confronteren. Wellicht is hij wel te goeder trouw, al twijfel ik daar nog steeds over. (ik koop trouwens graag voor een normale prijs de softtop waarmee de auto is uitgerust en weet nog veel meer over die auto (ongeloofelijk wat mijn broertje in twee dagen allemaal wist te achterhalen).

Gelet op het aanbod heeft hij toch een mooie zaak, kan moeilijk geloven dat dit zijn normale handelswijze is. Waarom stopt hij ermee?

Begrijp me goed, ik begrijp dat jij alleen opschreef wat jij van die Michel gehoord had. Hoop niet dat je dacht dat ik jou een verwijt maakte. Een dichte mondial vind ik nog mooier dan een open exemplaar, mooie wielen ook :->

13. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Geldt dat voor een 348 of voor een 360? In een 360 vind ik standaard trouwens al een prachtig geluid ziiten. En de buurt.....ach ja, de buurt, die praat er toch al over....

14. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    De HR was streng (het Hof nog strenger), maar naar mijn idee niet onrechtvaardig. De verkoper heeft een mededelingsplicht voor wat betreft de feiten die hij kent, niet voor de feiten die hij behoort te kennen. Dat zou immers betekenen dat de koper eerst een onderzoeksverplichting heeft naar de feiten die hij behoort te kennen, om vast te stellen of van die feiten inderdaad sprake is, waarna de mededelingsplicht terzake die feiten ontstaat, terwijl de onderzoeksverplichting bij de koper ligt. Het verbaast me ook een beetje dat noch Schirmeister, noch zijn 'deskundige', noch de duane iets hebben opgemerkt, terwijl het bij de eerste de beste APK aan het licht komt. Dan ben ik in de gegeven omstandigheden toch geneigd te zeggen dat de koper in zijn onderzoeksverplichting te kort is geschoten.

Naast de balans tussen onderzoeksplicht en mededelingsplicht, hebben we natuurlijk ook nog te maken met de verbindende kracht van de overeenkomst. Al te lichte eisen voor een geslaagd beroep op (wederzijdse) dwaling, zouden dat beginsel al snel te ver uithollen.

Wel is er m.i. sprake van non-conformiteit, voorzover Schirmeister te kennen heeft gegeven de auto dagelijks te willen gebruiken en De Heus de auto heeft aangeprezen als een auto waarmee dat kan (waarin noch het Hof, noch de HR enige garantie daaromtrent lezen), terwijl dat niet het geval blijkt te zijn, maar dan lijkt mij ontbinding meer voor de hand te liggen.

15. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    gijs welkom op het forum nog

groetjes patrick

16. GR 360

GR 360 Karting

Jul 22, 2005
    214
    Geen ervaring mee.Als je bij sponsors kijkt kom je op de website van Scuderia-systhems klik door naar exhaust video clip, daar staat ook een 348 TS bij.

17. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
  18. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Hoi Gijs,
    no offense, voel me niet aangevallen hoor.
    Ik schreef alleen wat hij me verteld heeft.
    Ik heb inderdaad mijn Mondial bij hem gekocht en ben er zeer tevreden over.
    Heb alleen wat electronische problemen gehad maar daar kan ACC niets aan doen. Ze hebben me zelfs service gegeven op dingen wat ze niet hoefden te doen. Waarschijnlijk heb ik minder hoge eisen wat betreft het aanschaffen van een Ferrari. Als een auto er goed (dus niet hoeft niet perfect) uitziet en het onderhoud is redelijk gedaan dan koop gerust een auto.

Michel verkoopt de zaak omdat hij meer tijd wil maken voor zijn hobbies.
    De wereld rond vliegen om A1GP en F1 wedstrijden te bekijken en hij is tevens autosportfotograaf. Hij brengt ieder jaar een fantastisch fotoboek uit over Le Mans. Via hem ben ik ook in contact gekomen met Jan Lammers.
    Als ik hem weer zie zal ik hem dit verhaal vertellen. Ik denk dat hij gewoon verteld wat hij over de auto weet. Het is logisch dat een eventuele koper veel dieper in een historie duikt.

19. Dino 208gt4

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Moet wel ff kwijt:

Velen van jullie praten over het aanschaffen van een Ferrari. Doen hier maanden dan wel jaren over totdat ze overgaan tot aanschaf.
    De auto moet bijna in nieuwstaat en/of concoursstaat zijn.
    Liefst 0 km op de teller.

Van de andere kant hoor ik ook velen mopperen dat veel eigenaren de Ferrari's zo weinig gebruiken en het meeste in de garage laten staan.
    Die dingen zijn toch gemaakt om te rijden?? En als je rijdt dan krijg je wel eens een steentje of iets dergelijks op je auto. Mij interesseert dat niet zoveel. Ik heb een Ferrari om er plezier mee te hebben en niet om hem onder een doek in de garage te zetten. Alleen in de winter tijdens vorst (=pekel) komt die niet buiten.

Klinkt dus een beetje tegenstrijdig...................

Gewoon een mening...........verder niets.

20. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Dat klinkt idd tegenstrijdig Roel!!
    Ook ik wil het liefst een Ferrari die zo goed als nieuw is (wel niet met 0 op de teller!! garage queens zijn niet echt aan te raden!) en toch ben ik ook van het principe: de wagen dient om te rijden, en liefst SNEL!!! ;) :D
    Dus, in feite wil ik dat iedereen z'n Ferrari spaart..... voor het geval ik hem later zou overkopen..... zodat ik hem kan gebruiken waarvoor hij gemaakt is!!! :D

Bwah, ieder doet gewoon zijn zin, heeft z'n mening,... ;)

Guy

21. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Ik denk hier precies hetzelfde over, praktijk bleek echter wat ingewikkelder.

Het aanbod is beperkt en daarom overzichtelijk. Op mijn zoektocht ben ik geen 348TS tegengekomen met een lagere prijs dan 35 mille. Dat zijn vaak auto's die aan een uitgebreide beurt toe zijn en ook nog eens een onduidelijk verleden of in ieder geval een 'verhaal'.

Een uitgebreide beurt reken ik maar 5 mille voor, kan minder, maar wellicht ook meer zijn.

Hele nette auto's (incl recent onderhoud) daarvoor vraagt men tot rond de 55 mille, 45 mille of iets meer is vaak een reele prijs.

Mijn ervaring is dat tussen een auto met een verhaal/schade of onduidelijk verleden zo'n 5 mille is. Dat vind ik niet zo groot. Zeker niet als je een evt. doorverkoop in je keuze betrekt.

Je ziet het aan de 348 waar ik over schreef. Met een prijs van 35 moet je 10 mille uitgeven aan het technische verhaal en de ergste carrosserie schade maar eigenlijk nog meer om hem helemaal te laten overspuiten. Dan kost zo'n auto ineens 50 mille.

Denken we nu anders of niet? Ik neem aan dat je de blauwe 348 ook niet schaart in de categorie die jij voor ogen had: gewoon goed gebruikt en hier en daar een steentje tegenaan gekomen?

Wat voor voor verleden heeft jouw Mondial? Of kan ik dat elders vinden?

22. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    Ik was een keer bij Forza, toen ik een vader en zoon rond een 348 TS zag dralen. Zoon lyrisch zo te zien, pa met kritische blik, voorovergebogen over het voordeksel en de koplampen: "deze heeft wel steenslagjes!"

Zegt Alex jolig: "Oh, maar die kosten niks extra hoor!"

Kortom, wat verwacht je ook anders? Aals ze gaan, dan gaan ze doorgaans ook hard, en hoe lager bij de grond hoe meer het van 'contact' het met de omgeving te lijden heeft. Het eeuwige dilemma tussen vertroetelen en flink de sporen geven .....

23. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #2048 henkie, Dec 17, 2005
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017

Hallo Gijs

Uiteraard weer bedankt voor je reactie.
    Wat betreft de productienummers, hier zijn ze:
    348tb 2895
    348ts 4230
    348spider 1090
    348gtb 252
    348gts 137

Mijn auto is van juni 1993, maar het is helaas geen GTB. Het staat er wel op aan de achterkant, maar het blijft een tb. Ik ben het verder eens met je tb/gtb verhaal, ze zijn erg zeldzaam. Afijn, dat zie je wel aan bovengenoemde aantallen. Ook ik vind eerlijk gezegd een tb mooier dan ts. De lijnen zijn vloeiender en kijken moderner. Maar begrijp me niet verkeerd, het ging me om de staat van de auto, ts/tb kwam op de 2e plaats. Zo ben ik ook naar een ts wezen kijken (nero/nero) bij een bedrijf in Leiden. Echt een drama. Erg veel beschadigingen rondom en zelfs dikke blazen onder de lak op de motordeksel. "Dat werkten ze nog wel even bij". Er zat een volledige historie bij en hij had een paar maanden ervoor de belt-change gehad bij Kroymans. Maar dat zegt me dan ook helemaal niks meer.

Mijn auto heeft de laatste belt-change gehad in 2002, 17.000km geleden.
    Ja, eigenlijk zou het nu moeten gebeuren. Denk dat ik hem rond de zomer maar breng. Wat me totaal niet aanstaat is het verhaal van Alex dat ik dan mijn auto 5/6 weken kwijt zou zijn. Volgens mij moet het in 2/3 dagen te doen zijn. Dan breng ik hem echt bij Kroymans. Het duurste van de grap zijn de Spanrollen. Kosten een fortuin.... maar... regelmatig zie ik dat op ebay.de nieuwe spanrollen aangeboden worden van rijders omdat de oude nog in orde waren. Ze worden meestal geveild tussen de 300 en 350 euro per set. Opletten dus. Daar staan vaak hele leuke dingen tussen. Door een vergissing van tijdstip zat ik laatst Euro 2,00 naast een GTB/GTS grill met 9 spijlen ipv 5. Hij bracht Euro 204,00 op. Zo'n ding kost nieuw $ 800,00.

Ik ben het met je eens over de beleving van de auto, die heb ik zeker. Het is bij het spartaanse af haha... Als ik het allemaal vergelijk met de Boxster S die ik had.. De meeste vrienden verklaren me nog voor gek. Maar ja joh, weten zij veel... Woon je soms in de buurt van Gouda omdat je dat noemde? De vorige eigenaar van mijn 348 kwam uit... Gouda. Ik weet precies welke bocht je bedoeld, ik werk mijn hele leven al in de buurt van R'dam. (De Lier / Barendrecht).

Ondanks dat onze auto's oud zijn, zijn het nog enorme blikvangers... en terecht. En het hangt ook een beetje af van de hoek hoe je ze bekijkt. Zo vind ik dit wel 2 hele mooie foto's die ik laatst tegenkwam. (onder) Hier zie je ook een tb waar een gtb van gemaakt is. De voorgrill heeft 4 verticale spijlen te weinig ;-)

De grootste problemen met de oudere 348's is de electra. Maar aangezien jij ook een jongere auto hebt zal het meevallen. Het zijn de bekende dingen waar veel mensen op de site wel raad mee weten. Ik heb er nu 5000 km mee gereden en alleen maar getankt... en 500cc olie bijgevuld.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login

24. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands

Hartstikke leuk dat we in dezelfde tijd onze auto's hebben gezocht. Ook ik ben bij Auto XL geweest. Blazen helemaal aan de achterkant op het verticale gedeelte van de motorkap. Linker mistlicht was lek, banden achter hadden het bijna gehad. Geen ernstige gebreken maar ik vroeg er naar. Antwoorden deden me lachen. Ik zou niet weten dat dergelijke banden ook nieuw veel minder profiel hebben dan andere banden. Mistlamp zou stadaard open zijn aan de achterkant......

Ik vind die kleur niet mooi, metallic. Ben ook nog (voor de kleur) bij een lakzwarte in Berlicum geweest (net daarvoor bij Alex geweest en oa. gehoord dat lakzwart nooit op een 348 is gespoten). Toch wezen kijken voor het leermoment. 140 dkm gelopen, geen putje steenslag. Ik met meest neurtrale blik gevraagd of er ooit aan de auto gespoten was. Antwoord: nee, niet dat ik weet. Naast de meegespoten delen van de rubbers onder de motorkap was met name het plaatje onderaan de motorkap niet handig, te lezen viel "Grigio met". Kon er wel om lachen, heb nix gezegd.
    Heb jij toevallig de rode TB in Brabant nog bekeken die voor 38,5 op marktplaats stond (foto met kind), auto had oa. scheur in de voorruit? Of de TB van Gidding oid.

De Lier? Moest je dan niet kijken bij Franco in Kwintsheul? Mijn auto is een klein jaar in handen geweest van een verzamelaar in Naaldwijk (een bekende Ferrari bezitter zo begrijp ik, ik zal zijn naam niet noemen). De auto paste niet in zijn collectie en hij besloot na 1 rit haar weer te verkopen. De blauwe 348 had een klein beurtje gehad bij Franco en bij hem heb ik mijn auto voor het eerst gezien. Met Franco kon ik het niet eens worden, mocht de auto niet door een ander laten keuren, moest hem vertrouwen of de auto laten staan. Ik begrijp hem wel, vindt het eigenlijk wel mooi zo'n beroepseer, maar toch de auto maar laten staan. Uiteindelijk vond mijn broertje de auto bij een andere aanbieder, daar werd ik het snel telefonisch mee eens (ik was op vakantie en wilde ineens weer naar huis).

5/6 welen voor een beurt? Dat is niet weinig. Alex zei mei dat zo'n beurt 35 uur in beslag neemt. Zou je je auto niet voor de lente bij hem brengen? Better safe than sorry.
    Ik heb Alex heel hoog. Ik vind het een geweldig bedrijf. Kroymans, ik weet niet of dat mijn bedrijf is, eerste ervaring was niet geweldig. Franco is wellicht het overwegen voor je waard? Zijn er gedachten over Van Stokkum en de andere service-dealer?

Boxster? Zit geen herkenbare voor- en achterkant aan, net een zet-pil op wielen :->>
    Neem me niet kwalijk, ik heb nix met porsches, laat zich bij mij niet verenigen met passie voor Ferrari.

Ook aan mijn auto is niet veel gebeurd. Alex heeft hele kleine puntjes afgewerkt. Echt kleine dingen. Knak in bestuurdersportier, geroeste boutjes in treeplanken, ventilatie rooster/omlijsting verweerd (vervangen). En daarnaast een druppellader inrichting verzorgd en de motor laten blinken, zijn handtekening. Mijn auto gebruikt wel wat meer olie. Ik heb ook 5000 km gereden. Alex vulde 1,75 liter bij, inmiddels is het niveau op het minimum.

25. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hallo Gijs

Ja, Jezus, inderdaad joh.. dat was die Auto XL. Wat een tent. Die 348 stond links bij de voordeur volop in de display. Die mistlamp weet ik me ook nog te herinneren. Zo'n auto was echt niks mee te beginnen, om die weer perfect te krijgen. Volgens mij had hij 78000 gelopen, maar dat maakt niet veel uit natuurlijk.

Die Oiding, was dat die rode uit Den Haag met die 355 wielen ? Ik ben er langs gereden en heb gekeken maar dat was een particulier en ik kon daar geen auto inruilen (van mijn vrouw). Ik ben zelfs naar een auto in Hasselt (B) en Kleve (D) wezen kijken.

Die Franco, ik weet het niet. Ons bedrijfsaccountantsbureau zit op dat industrieterrein waar Franco voor op de hoek zit. Ik heb daar wel eens Testarossa's zien staan zonder blok gewoon buiten op straat. Nu weet ik wel dat het allemaal krapjes zal zijn daar, maar dan heb ik toch vraagtekens.
    Forza ziet er netjes uit, maar volgens mij heeft hij het veel te druk met die nieuwe showroom want ik zit al maaaaaaanden op een onderdeel te wachten waar ik 4x met hem over gemaild heb (aircotempsensor binnen). Hij vergeet me. Bij Kroymans zijn ze supernetjes aan de telefoon. Ik moest een paar van die plastic dingen hebben die de deurdelen aan de binnenkant op hun plek houden. Toch een order van Euro 3,25. Allemaal geen probleem en heel beleefd en behulpzaam.

Mijn 348 heb ik gekocht in Rijnsburg. Ik wilde hem laten keuren door Kroymans en dat was geen probleem, ze hebben hem gebracht op een trailer en hebben de keuring ook betaald. Geen bijzondere dingen, remschijven dun, resonerende koppelingskabel (normaal), wat roest in de hoeken op de linker zwarte opgelijmde treeplank wat ik makkelijk kon herstellen en de mededeling dat de riemen binnen een jaar vervangen mochten worden. Oh ja, het rechterraam ging niet open met de schakelaar van de bestuurderszijde.
    Aangezien Kroymans die auto nog 4 maanden ervoor een voorjaarsbeurt had gegeven en de volledige historie in handen had durfde ik het wel aan.
    Over dat olieverbruik, het is idd niet veel bij mij. Alex vertelde mij dat hij de meeste oudere auto's afvult met 10W60 om het verbruik iets te verminderen en om de druk iets op te poertsen. Twee dingen die mij vreemd zijn, ik wil er ook alleen maar 5-10W40 in.

Nou moet ik je toch eens iets vragen..
    Mijn moeder woont in Tiel. Een maand of 2 geleden ging ik haar bezoeken in het weekend en zag tot mijn zeer grote verbazing een rode 348 ts voor de deur staan. Was op bezoek bij de buren die er sinds een paar weken woonden. Volgens mij kwam de bestuurder uit Den Haag en er zat links achterop een stickertje van Franco. Dat was jij toch niet he? Ik meen te herinneren dat er een origineel '92 NL kenteken opzat, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Het zal wel niet, anders was er misschien al eerder een lichtje bij je gaan branden.

Die man uit Naaldwijk. Jij noemt de naam niet, ik heb er weinig moeite mee, was dat Lie..... ? Ik ken hem niet, maar een zakenrelatie van mij uit Poeldijk had het wel eens over hem.

Share This Page