Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 220 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Vanaf dag 1 dat mijn vrouw het over trouwen had heb ik aangegeven dat ik de trouwauto zou regelen, zij liet mij weten dat zij graag een koets met twee paarden wou hebben tijdens de bruiloft. Ik ben de beroerdste niet en niets is goed genoeg voor mijn vrouw dus ik regelde een italiaanse koets met 380 paarden . Zij heeft er ook enorm van genoten die dag!
    Ik had eerst geinformeerd bij RS Ferrari verhuur, maar de 355 was niet meer beschikbaar voor die dag, alleen een 348. Ik had mijn zinnen op een 355 gezet dus ik heb een autohandelaar (autobedrijf Luik) gebeld waarvan ik wist dat ie al enige jaren een 355 in de showroom had staan. We zijn het eens geworden over de prijs en ik kon de hele dag zelf rijden, een vriend van de eigenaar was de hele dag mee en reed in mijn Leon achter de Ferrari aan.

2. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    zie de ***

3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #5478 henkie, Oct 22, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Tjee Robert.... jij bent echt niet bang ! (Aha... NoFear...)
    Ik dacht dat ik de enige gek hier was maar jij scoort ook erg hoog hahahaha!

Mijnheer Terps..
    Mooie 355.
    Toen ik ging trouwen in 1996 wilde ik ook een Ferrari huren. Je kon toen alleen 328's en een enkele 348 huren. Echter inderdaad alleen met zo'n flapdrol er de hele dag bij. Daar had ik geen zin in. Ik had zelf div. Porsches en zeer snelle motoren gehad dus was wel wat gewend. Maar was niet mogelijk. Tegenwoordig wel bij Meijers in Utrecht. Ik reed in die tijd zakelijk altijd Alfa's en toen gaf mijn dealer mij gratis en voor niks een nieuwe Alfa Spider mee met 200km op de klok voor het hele weekend. Was zeer attent.

Overigens...
    Ik heb wel eens een Ferrari gehuurd.
    In 1990 bij Cavallo in Dusseldorf. Ik was 24 (de min. leeftijd) en het was een 328gts van 2 jaar oud. Ik kreeg 400km vrij en het huren was DM 1695,00 en verder DM 1,65 per km. Ik reed toen zelf een Renault Alpine V6 turbo, maar die Ferrari was het helemaal. Ging met 265 richting Goch, was verbluft van de wegligging toen, weet ik nog wel. Moest een hoop geld afrekenen, was gelijk blut haha. Foto van toen :
    Image Unavailable, Please Login

4. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Het is idd normaal dat ze achter je aan rijden, maar deze gozer was heel relaxed, vond het gaaf wanneer ik volgas ervandoor stoof en deed zijn uiterste best om in de buurt te blijven. Het contact verliep zo makkelijk dat hij zich al gauw mengde met de overige gasten lekker mee zat te kletsen, eten en drinken.

5. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    zie ***

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik heb nog wel even geinformeerd bij Meijers, maar gezien het feit dat ik in Coevorden (zuid-oost drenthe) trouwde en het feest had in Zwolle, werd het door de km's veel te duur om daar een auto te huren.

Een week of 3 geleden heb ik nog even een stukje meegereden in een 328 GTS, dat was voor het eerst dat ik in een 328 meereed, maar ik was zeer onder de indruk van de sound en idd wegligging en acceleratie!

7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Quote Nofear: .....En hard rijden durf ik ook, dus da' s dubbel op. Zelfs met de wetenschap dat er flitspalen en laserguns bestaan, dus da's 3-dubbel op. Alhoewel t wel nogal griezelig en absurd is geworden anno 2006 hier in nl .... je mag verd.. niks meer en een verkrachter krijgt nog lichtere straffen.....

Ik kreeg vrijdag een overzicht van mijn werkgever in huis met een alle bekeuringen die ik dit jaar had gescoord, voorgaande jaren had ik 2 tot 3 bekeuringen, maar nu zit ik al op 7 en weet ik dat nummer 8 er aan zit te komen. Bovendien zijn het allemaal van die lullige overtredingen (gelukkig eigenlijk). Totaal bedrag van die 7 stuks is 'slechts' € 270,- !

8. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    verrek man, totaal niet geweten!/aan gedacht dat dat zó ging! nou, daar mag ik nog wel eens aan denken dan. maar goed, dan pak ik liever mijn gsxr1100 met mooi weer.:). of reed hij dan in jouw auto misschien? dat is dan handiger, organisatorisch gezien. want komt hij dan 's ochtends de auto naar jou toebrengen of zo? en dat hij dan dus ff jouw auto krijgt?

kan je ook gelijk zeggen; rij die ferrari (per ongeluk) in de prak?, dan rij ik die van jou ook ter plekke express in de prak...:). ha-ha-ha. maar ja, als iemand dan een lada of trabantje heeft, dan heeft dat weinig nut...:)

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Jongen... wat denk je dat ons te wachten staat met die Maastunnel actie...
    :(

10. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Hij kwam idd 's morgens om 9 uur met de 355 aanrijden en heeft de hele dag achter de 355 aan gereden met mijn auto. Verzekering heb ik verder niet naar geinformeerd, ging er van uit dat dat goed geregeld was....
    Het is wel handig om een auto te hebben waarin de achtervolger een beetje mee kan komen, dan kan je tenminste even goed doorgassen!

11. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    ha-ha-ha-ha.... dank u dank u :eek: :) ik heb dus ook zo'n ding. mmmmmmm, lekker!

man hou op! heel mijn relaxte zondagmorgen gaat daar mee naar de knoppen. :) ach- ter- lijk gedoe hier in dit land! kijk, in de bebouwde kom, en op drukke wegen en snelwegen; oke; prima. maar niet op een verlaten weg, of 's avonds, of op de maasvlakte, etc. wat betreft dat laatste; daar staan borden van 80 km per/uur! be - zo- pen. er vliegen alleen meeuwen, en t asfalt is zo strak als een biljartlaken, en er is geen kip, t zicht is 1000 meter, en er zijn nauwelijks mensen! waar slaat t op???

en al dat gepiel met 108 km per uur, waar je 100 mag, of 70km p/u tijdens wegwerkzaamheden; (niemand in de buurt te zien die aan t werk is!!!), 125 km p/u, 55km p/u in de bebouwde kom, met een agent achter een elektriciteits-kastje en zo. pfffffffffffffffffffffffffffffffffff. bah, bah en nog eens bah!

12. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Eventuele bekeuringen bedoel je? Tja ik hoop echt dat het allemaal meevalt. Anders zie ik de meeting van 5 november nog in gevaar komen! Mochten er veel rijbewijzen ingeleverd moeten worden dan denk ik dat we wel vrijwilligers kunnen vinden om het stuur over te nemen ;-)

13. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    ja weet ik. hou me hart vast. heb heel dat motorforum zitten lezen over die maastunnel controle..... ik weet het niet hoor.... brrrrrrr.

14. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren

interessant - interessant! :) thnx 4 de info peet!

15. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    ja, nou ja, zonder dollen, daaaaarom kon die maastunnel-actie wel eens historisch zijn geweest. zo van; dat doe je één keer, als ut de allereerste keer is dat mensen dat ff een keer doen, maar daarna nooooit meer. gelukkig staat het op film hé roger? en wat voor film! oscar-nominaties! :)

16. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    enfin, zijn er nog meer mensen hier die getrouwd zijn met een ferrari? of ooit eens zo'n ding gehuurd hebben?

17. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik weet hier nog iemand, maar dat verhaal mag hij zelf vertellen, volgens mij was het zelfs een witte Ferrari!

18. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Altijd relaxed om de zondag te beginnen met een beetje surfen over het wereld wijde web. Het was al even geleden dat ik op deze site ben geweest en dat heb ik geweten! Ben al een tijdje bezig om "bij" te lezen, maar voor zover ik na kan gaan hebben jullie je niet verveeld!

Gisteren even naar Brussel geweest om de Francorchamps-auto's te bewonderen: schitterende line-up! De oude Swaters was ook aanwezig.

Fijn weekend nog!

Gr. Martin

19. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    welke tunnel staat er nou op de eerste dvd hoes? dat is toch de Heinenoord tunnel ?

of is dat de noord tunnel ?

20. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Aah... sweet memories... alweer veel te lang geleden...

Unieke wagens inderdaad!

:) Zo snel zijn jullie nu ook weer niet van me af :) Had gewoon even wat tijd nodig na wat minder leuke ervaringen.

Jazeker, niet getrouwd, wel 'n paar keer gehuurd samen met 'n vriend...
    Eén keer een dagje 328GTS in 1999 waar ik zo'n 400 a 450km mee gedaan heb en zes keer een F355 Spider voor één of meerdere dagen waar ik in totaal zo'n 4500 onvergetelijke kilometers mee beleefd heb. Nooit met enige vorm van begeleiding trouwens, gewoon afhalen en wegwezen... na zorgvuldige screening uiteraard... Kostte altijd wel weer 'n aardig bedrag maar ikzelf had 't grote geluk dat ik er uiteindelijk meestal wel erg goedkoop vanaf kwam :) Ik investeer het merendeel van m'n inkomsten nog steeds 't liefst in m'n toekomstig eigen F...
    Jammer genoeg is de meest recente keer dat ik een Ferrari gereden heb, om verschillende redenen nu alweer twee jaar geleden :( en door wat tegenslagen is de eigen F er ook nog steeds niet... :(:(:(

Een impressie van die meest recente keer met de F355 Spider is in volgende thread te vinden... de foto's zijn achteraan opnieuw gepost na de F-Chat-fotocrash van een tijd geleden...
    http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=26536

21. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    Dat zou wel erg vergaande toewijding zijn :) !! Poetsers noemen we dat, toch?

22. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    #5497 nofear01, Oct 22, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  23. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Pff wat een race !

van het midden naar voor van voor naar achter en van achter weer treug naar voor !!

Bedankt Scumi !!!!

jammer geen 8e en 15e titel

maar wat maakt titels nou uit op alles wat al behaalt is fantasties !!!

24. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ha-ha-ha; die is leuk! :D:D. Zó had ik die zin nog niet eens gelezen! nou ja, zó gek is t niet hoor.... hi-hi. je moet er in ieder geval ook goed voor zórgen. en een vrouw /of ferrari; t kost allebei geld!

k denk alleen dat de ambtenaar van de burgerlijke stand een beetje vreemd zou staan te kijken als je met je ferrari aankwam...:)

"neemt u tot wettige echtgenote..... bla-bla-bla, etc etc "

("ja ik wil !") :D

25. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    Amen!

Share This Page