Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 223 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ja, ik vind het wel leuk hoor, is zat te koop en te zien.

Wat ook wel aardig is, Meijers autoverhuur die 3/4 Ferrari's heeft staat altijd recht voor de deur. Mensen kunnen tegen betaling een ritje meerijden, je ziet ze dan de hele dag voorbijblazen over de snelweg die er 75m vandaan ligt.

Ook staan er veel leuke liefhebbersauto's op de gratis parking voor de deur.

2. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    ik was vorig jaar zondag aanwezig in houten

ik vond het binnen een beetje tegen vallen aan wat er aan auto's stond maar daar in tegen was er wel veel te koop zoals boeken modelauto's en folders zo als henkie al aan gaf. buiten staat er zeker wel leuk spul ! ik ben vorig jaar langer buiten geweest dan binnen. dit jaar ga ik weer

3. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Ik kom net bij de brievenbus vandaan en wat zit daar in ?

nee nee nog geen bekeuringen ... pffffff maar wel :

2 pakketjes:

1 met de DVD van ROGER..... Hulde man wat mooi .
    1 met een DVD met de plaatjes van Fumacher . Helemaal goed joh. Geweldig!!!!!!

Ik zat al te hopen op Seven maar toen kwam Vu daar zomaar even bij.
    Ik moet eens wat kastruimte gaan zoeken voor als dat moois

Mijn dag kan niet meer stuk !!!!!

Cor

4. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    :) de post is echt verrekte snel dan :) (Ik deed het gister op de post)

Wel moet ik zeggen dat de foto's niet fantastisch zijn, maar hopelijk brengt het wel mooie herinneringen op :)

5. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanzinnig, na 2 dagen en nachten voor de brievenbus te hebben gelegen kwam de laaang verwachte TUNNEL DVD.
    Echt te gek,
    Roger, Perfect en wat een geluid ik heb hem nu zo'n 8 keer afgespeeld en de buren vroegen al of ik soms de muur aan het afbreken was.helemaal te gek.
    ik ga hem nog een keer afspelen.see you,Rob :D :D

6. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Roger, heb hem net bekeken met een paar mensen (dochtertje is jarig).
    Hij is prachtig jongen !

Jammer dat je er niet bij was in de andere tunnels, volgende keer beter.

Fumacher, ook hier een mooie dvd met je fotos aangekomen.
    Bedankt voor je moeite !!!!

7. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    #5557 nofear01, Oct 25, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Henk, Rob, Cor; is het raadzaam deze dvd te gaan bekijken als je geen Valium meer in huis hebt om ook weer te kunnen kalmeren :D ??? Mijn potje is namelijk op (van de vorige keer) dus ik heb vanmorgen voor de zekerheid maar ff mijn brievenbus voor de postbode afgeplakt! :D Ik moet me hier eerst mentaal op voorbereiden, én een nieuwe voorraad kalmeringsmiddelen in huis hebben voor ik die film durf op te zetten, dus ik ga morgen éérst ff langs de apotheek, en
    dán pas haal ik die ducktape van de brievenbus weg.... :D:D.. ha-ha-ha-ha!! Dus ik kan pas morgen-avond vertellen
    hoe de film is...! :D.
    Image Unavailable, Please Login

8. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    hahaha kijk die brievenbus nou :D

Ik heb de DVD ook ontvangen vandaag :) Ik wil hierbij Gijs en Roger bedanken :)

Ik heb van elke seconde genoten! Roger heeft volgens mij echt veel ervaring met films maken. Ziet er echt zeer prof uit! Petje af.

9. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Tjonge, mocht het ooit zover komen dat ik mee mag tijdens de tunneltocht dan kan ik er maar beter voor zorgen dat ik vooraf de nodige pillen in huis heb. Ik schrik gewoon van jullie reacties van afgelopen weken.
    Volgens mij heb ik nog ergens boekje van Klazien uut Zalk liggen, kijken of zij nog wat kruiden weet tegen het Tunnelmaniavirus.

10. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Van harte!

11. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

12. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    2 dvds binnen vandaag.

beide super leuk.

bedankt voor het opsturen

13. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    11 enzo's in nederland en maar 10 eigenaren.

1. Frits Kroymans
    De Ferraridealer reserveerde het eerste exemplaar dat in 2003 hier arriveerde voor hem zelf. Deze week zagen we in de garage een rode Enzo op Duits kenteken (uit Frankfurt) staan, met Nederlandse vlaggetjes op de zijkant geplakt. Navraag bij de importeur leerde dat deze auto inderdaad een Nederlandse eigenaar heeft. Het is goed mogelijk dat dit de auto van Kroymans betreft, aangezien zijn auto lange tijd op groene (garage)platen rond reed en hij ook bedrijven in Duitsland heeft.

2. Fred Tito
    De enige Nederlander met 2 (!) Enzo’s in zijn schuur. Had er zelf al eentje geleverd gekregen, een rode, en kocht vorig jaar de auto van Koos en Peter van Merckesteijn erbij. Al weer een rode. De kaalhoofdige handelaar in ondermeer vorkheftrucks schijnt zelfs naarstig op zoek te zijn naar een derde exemplaar, een zwarte. Tito is een verwoed verzamelaar van Ferrari’s en bezit ondermeer ook een F40 en een F50. De Enzo op Duits kenteken (zie Kroymans) zou ook van Tito kunnen zijn.

3. Peter Maronier
    Heeft hem in de uiterst bijzondere kleur Argento Nurburgring. Ofwel: zilver. De Gooise internetondernemer, rijk geworden met ondermeer de verkoop (en terugkoop) van Neteffect, bezit nog meerdere exoten zoals een Bugatti EB 110 Supersport en een Ferrari 360 Stradale.

4. Marin van Rijn
    Kreeg de tweede Enzo in Nederland eind 2003 geleverd. Een rode. De Enzo van de Utrechtse onroerendgoedbaas staat nog steeds niet op kenteken overigens. Dit is tevens de auto die fungeerde in de clip van de twee Utrechts studenten die in Nederland aan het blazen waren met een gele Murciélago (ook eigendom van Van Rijn) en een Enzo.

5. Peter en Koos van Merckestein
    Broers uit het Oosten van Nederland. Zijn zeer goed bevriend met Ferraridealer Frans Munsterhuis. Koos woont in Zwitserland, vandaar dat hun Enzo was voorzien van Zwitsers kenteken. Deze auto is vorig jaar verkocht aan Fred Tito (zie 2). Daarvoor in de plaats kwam de nog heftigere race versie FXX (slechts 29 van gebouwd). Voor zo ver bekend zijn zij de Van Merckesteintjes de enige Nederlanders met een FXX.

6 Henk Groeneveld.
    Nederbelg en ondernemer in diverse producten voor trucks zoals snelheidsbegrenzers en boordcomputers. Rijdt een rode Enzo, vermoedelijk met Belgisch kenteken HJG 754.

7 Martien van Doorne
    De in april dit jaar overleden zoon van DAF-oprichter Hub van Doorne was een verwoed auto verzamelaar. Hij bezat ondermeer de Ferrari’s 288 GTO, F40 en F50. Vlak voor zijn overlijden wist hij de hand te leggen op een van de laatste Enzo’s. Die staat nu in het museum in Brabant dat door zijn twee zoons wordt beheerd.

8 John Bosch
    De officieel in Zwitserland woonachtige John Bosch heeft als enige Nederlander een gele Enzo besteld. Rijdt overigens op Luxemburgs kenteken. Met zijn team Barron racing doet Bosch veel aan racen met oude Formule 1-auto’s.

9. Harrie van de Moesdijk
    Kocht begin dit jaar de rode Enzo die ooit toebehoorde aan een Belg (kenteken PS 001). De Brabantse onroerendgoed-investeerder bouwt momenteel aan een uiterst imponerende collectie auto’s. Bezit ondermeer, naast een SLR, Ford GT en Bentley Arnage ook een F40, F50 en F430. Is de enige Nederlander die zijn Enzo op Nederlands kenteken registreerde en moest daar, ondanks dat de auto uit 2003 stamt, begin dit jaar nog even bijna 250.000 euro voor aftikken.

10 Niek Hommerson
    Volgens insiders zou deze Haagse eigenaar van gokhallen er ook een bezitten. Zelf ken ik deze man niet en heb ik hem er dus ook nooit in zien rijden. Schijnt regelmatig op circuits er mee te verschijnen. Wie weet hier mee van?

14. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Precies Alex!, dat was voor mij ook de enige reden eigenlijk om silver subs te worden; dat je zo'n mooi plaatje naast je naam mag zetten; zoals je eigen auto of je droomauto. en t staat veeeeel leuker. en maakt de pagina's ook wat levendiger en kleuriger en gezelliger. en dat voor maar 13 euro!! da;s toch geen geld voor zóiets?? t staat hartstikke leuk! en met paypal of een eurocard is het zó betaald; t is doodsimpel. voor het foto's uploaden heb ik het ook niet gedaan..

en jij hebt toch eigenlijk ook wel een extra reden om t toch wél te doen; k heb vandeweek 's nachts weer -tig oude bladzijden gelezen om te weten wat er in t verleden hier op deze draad allemaal al heeft plaatsgevonden en vond van jou prachtige belevenissen met je droomauto! (en dat is ook mijn droomauto!!; de 355 gts. het zit immers zelfs in je nickname/gebruikersnaam!?
    en jij hebt al heel veel gepoost, en met terugwerkende kracht wordt je avatar er weer bij gezet, dus ik vind dat jij eigenlijk wel verplicht bent weer een avatar neer te zetten hoor... ;) hi-hi. kunnen wij jou niet overhalen dat toch weer te doen?? :D . (âhhh-âhhhh, pleeeeease :D) Ben dan ook heeeeel benieuwd welke dat zal zijn...:)

WAT MIJ BETREFT ZETTEN ER NOG MEER MENSEN EEN AVATARRETJE HOOR!

t is maar 13 euro! en zeeeeker de ferrari-bezitters; zet een plaatje van je wagen neer. Dan zie je elke keer je eigen wagentje; is hartstikke leuk! :) En een ''lekker'' gezicht! :)

en oh ja Alex, nog bedankt voor je steun aan mijn oproep aan henk om dat mooie filmpje te maken :); het laten uitrollen van zijn wagen met zijn nieuwe uitlaat vanaf 6000 toeren. hij heeft het fantastisch uitgevoerd en t is een heerlijk filmpje geworden, niet?

groet,

328robert

15. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    stuur maar op naar mij peter :D want ik weet van gekkigheid niet meer hoe ik met die tunnelrit-belevenis/ervaring moet omgaan. ben sinds die dag helemaal gek geworden geloof ik (oh nee; ik was de enige normale hier!... :D)

Rob; wat ben je toch weer een fantastische aardige en lieve peer dat je mij jouw welgemeende advies en waarschuwing geeft in deze situatie :D ; en zelfs nog zomaar gratis ook! :D. ik zal morgen wat regelen om mij ter zijde te staan voor als ik DE dvd ga kijken. heb al contact opgenomen met het refaja-ziekenhuis in Dordt en ze sturen mij morgen 3 knappe verpleegstertjes in korte rokjes met heel veel verbandtrommels en bluswater........ :D :D :D

16. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Heren,

Net de DVD bekeken. Roger kan niet genoeg recht worden gedaan. Machtig mooie beelden. Favoriet is onder andere het stukje waarin Thomas de Testarossa filmt, muziekkeuze: hoe Roger aan zijn inspiratie komt laat zich raden. Prachtige muziek ook uit de TR op oprit A15 (ik mocht dat al in april eens live beleven op afslag A15/A2). Net daarvoor verraadt Bram's gezicht een tikje spanning, fijn dat hij nog steeds onder de indruk is, houdt hem scherp. Dat heeft hij ook wel nodig blijkt bij toenemende snelheid in Tunnel onder de Noord! (Kan iemand dat foute stuk staal om zijn pols wegpoetsen aub?!)

Heel mooi ook het gezicht van Roger zelf bij aanloopviaduct maastunnel (1e passage), misschien wel één van de mooiste momenten in de film omdat het de lol die we allemaal beleven zo mooi uitdrukt.

Peter's auto blijft weergaloos, sprint zo explosief weg, en dat geluid.... Hoop dat zijn maat ook genoten heeft, vermoed dat Willem notaris is oid.

Moment met Henk, 3e passage Maastunnel zal legendarisch worden.
    Komt ook heel mooi terug in visioenen aan het einde van de film.

Overigens: na de laatste tunnelpassage passeren wij een afslag naar 's-Gravendeel (drempel, Golf III), net voor die afslag is wat hoogbouw waar mijn moeder bij toeval op bezoek was. Onze stoet bleef niet onopgemerkt. Toen mijn moeder zich liet ontvallen dat ik en Bram er waarschijnlijk deel van uitmaakte was gastvrouw duidelijk 'not amused'. Had 'zoiets' niet van ons verwacht. :->> Volgende keer moeten we het dorp zelf aandoen, wordt meest opmerkelijke kerkgang voor de mensen sinds tijden....

Gijs

17. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    zit me nou af te vragen of die combinatie van knappe verpleegstertjes in korte rokjes dan nou wel zo verstandig is... :D . kan me niet voorstellen dat ik daar nou zo rustig weer van wordt :D

18. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Prachtig stukje Gijs! :D Geweldig. zie even ** hierna:

19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Kreeg ook de DVD van Vu met prachtige foto's.

Vraag me wel af: is het wel de goede. Kom 30 foto's tegen met een donkerrode auto, volgens mij geen italiaan, wat is dat voor ding?

20. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Levensgevaarlijke route!! 250+ gemiddeld daar!

Bedankt hè! Ik ben de enige met een rode ferrari in 's-Gravendeel, goed voor mijn naam.

21. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    OOOOPS GIJS!! sorriiiiiiiiiiiiieeeeeeee.......!! :D :D :D

22. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    @ crazy-enzo: Erg bedankt voor de uitleg! Zijn er meer dan ik had gedacht! Ik denk dat Harry vd Moesdijk de mooiste auto's heeft, o.a. Enzo, F40, F50, alle andere huidige Ferrari's, Spyker C8 Double 12 S, Merc/McLaren SLR, Merc/McLaren SLR 722 Edition, Ford GT special edition, Rolls-Royce Phantom en vele andere auto's. Nieuwste aanwinst is een (nog niet geleverd voor zover ik weet): Bugatti Veyron.

Marin v Rijn heeft ook een érg indrukwekkende collectie!

Over Henk Groeneveld zou ik meer willen weten, ik heb een tijdje contact gehad met. Schijnt net over de Belgische grens te wonen, omgeving Breda.

F575M

23. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Off topic: Eindelijk weer een tekst in Autovisie waardoor ik weet waarom een abonnement nam:

"Binnenin de auto blijft het allemaal nog enigszins beperkt, maar wie door een vol accelererende Gallardo wordt ingehaald, vergeet die snoei- en snoeiharde gil, die hemelsplijtende explosie van geluid zijn leven lang niet meer."

Blijft moeilijk om er woorden voor te vinden maar kan me nog beter iets voorstellen bij de ervaring van een goede bekende die onlangs op een mooie zondag bij 250+ in de Beneluxtunnel van zijn gas af ging, prompt werd ingehaald door zijn maat in een 348 TB en daarna verwoestend snel werd voorbijgeschoten door een Gallardo spider op duits kenteken. Het geluid dat de beelden op enige afstand achtervolgde deed hem bijna pijn, het volume had daar maar een onderrgeschikte rol in. Hij wordt 's-nachts nog wel eens wakker met een glimlach op zijn gezicht....

Ook een foto van onze vriend Pterps in autovisie. Belandde even op zijn website, onwaarschijnlijk mooie collectie die hij heeft bewonderd heeft! Ik zal niet de enige zijn die juist daar veel meer van wil weten dan van vliegende kevers :->

Kent iemand:

http://www.maranello.nl/

had er nog niet van gehoord.

24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Leuk om te zien dat ze mijn foto hebben geplaatst in de Autovisie, ben er best wel trots op :))

Ik weet waar het bedrijf Maranello zit, rij er wel eens langs. Ze hebben regelmatig leuke auto's staan. Doen eigenlijk alle bekende italiaanse merken. Volgens mij is hoofdzaak onderhoud, maar hebben ook een niet erg aansprekende showroom met aantal leuke auto's.

25. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands

Terecht! Goed gedaan.

Je gaat mooi om mijn oproep heen heen: negeren die handel. Ik kan me iets voorstellen bij de motieven en waardeer dat.

Share This Page