is hier een van jullie die weet wat gebeurde met de collectie van de belg bob lallemant na zijn overlijden? (de collectie waar patriek foto's van postte, met oa daytona, F40, F50, TR, 250 lusso, 575...) rumour has it dat zijn F40 total loss gereden werd tijdens n proefrit met n eventuele koper
ik kan het me het nog goed het herinneren we reden in die ander 348 naast we halen die ander 348 voor bij , schiet de lambo voor bij alsof wel stil staan !!
Ik heb via Marktplaats het boek van Keith bluemel de originele Ferrari V8 gekocht (20 euro) echt een super boek alles staat er in over alle v8 uitvoeringen en modellen en aantallen het is echt de bijbel voor de V8 bezitter. kom je dit boek ergens tegen is het zeker een aanrader voor freaken zoals ons. de kleinste details over uitvoeringen/modellen worden perfect beschreven. Henkie er staat wel een plaatje in van een 348 challange maar niet het aantal gemaakte modellen ik zal het boek verder doorspitten als ik wat meer weet laat ik het je even weten.
Bedankt voor de tip Paulus, zal hem in de gaten houden. Een aanrader van mijn kant is het boek Ferrari van Hartmut Lehbrink en Rainer Schlegelmilch. Een prachtig dik boek met geweldige foto's (380 pagina's! )
Dat is de foto met de Porsche 911 tijdens de Vierhouten Rally dan neem ik aan? Mooie foto hoor! Leuk dat ze hem geplaatst hebben in de Autovisie. Staat ook nog een mooi stuk in zo te zien over de Ferrari 166 MM.
Henkie, ik heb in het boek wat gevonden over jou challange. ik siteer een andere variant kwam voort uit de introductie van de challange race series.tegen een vastgesteld bedrag kregen klanten de beschikking over en veiligheids/opvoerset en ondersteuning op het circuit voor een aantal wedstrijden die in europa werden verreden,met als laatste in oktober een treffen op het circuit van Mugello,dat eigendom was van ferrari.na aan de races te hebben deelgenomen konden de wagens op eenvoudige wijze weer worden omgeboud voor gebruik op de openbare weg,al bleven ze herkenbaar aan de boorgaten in de passagiersruimte waar de rolkooi bevestigd was. als dit zo is bij jou zou ik maar gauw challange terug plakken(dan heb je een auto met een bijzonder verhaal te pakken)
Volgens mij de foto van de Louis Vuitton rally. Die 166 MM is prijswinnaar geweest op Villa d'Este. Prachtige auto. Eigendom van Henk Koel. Die heeft wel meer spul om van te watertanden.
Het gaat inderdaad om de vliegende Porsche in de Vierhouten rally. http://img131.imagevenue.com/view.php?image=13493_3906_by_pterps_570_aan_123_413lo.jpg
Ik verwar je met ene Peter Kuijvenhoven. Je m'excuse! die link leidt overigens niet tot een afbeelding van een Porsche. Niet dat ik daarover klaag hoor.
Imagevenue geeft laatste tijd wel vaker van zulke problemen. Probeer hem nog maar eens, denk dat ie het dan wel doet.
heb je de nederlandse of de engelse ? ik heb het nederlandse boek ooit eens bij de bibotheek gehaald en ben er uren zoet mee geweest
Oke jongens, ik durf hem aan..... ik ga ervoor.....!: Ik ga de dvd van roger kijken! Vanmorgen ontvangen, ziet er fantastisch uit. Ga straks lekker naar huis, want dit gaat op mijn homecinemaset; 4 zuilen, een subwoofer en 600 watt versterker. Heb bijgaande voorzorgsmaatregelen geregeld om verdere ongelukken te voorkómen: - een brandblusser; die spuit ik leeg over mijn hoofd en set als ik t écht niet meer hou - een ehbo- verbandtrommel; om schrammen, bulten, en blauwe plekken áf te kunnen plakken daarna - 2 liter Gin; als hartversterkend middel vantevoren innemend, eventueel ook als verdovend middel zeer probaat - allerlei pillen; w.o. saridon en dergelijke tegen koorts, koppijn, misselijkheid, hallucinaties, etc. - verder komen er 3 knappe verpleegstertjes in korte rokjes die het een en ander in goede banen zullen leiden.... Geen late posts op deze site van mij dus deze keer, ben andere dingen aan t doen!... Image Unavailable, Please Login
Ha Crazy Enzo, De Enzo bij Kroymans op duitse platen is de auto van Tito. Volgens mij heeft hij geen F40 en F50, of dat moet zéér recent aangekocht zijn. Hommerson rijdt ook de Ferrari F430 Challenge series. Ik heb nog nooit gehoord dat hij een Enzo bezit, maar ik zal mijn ogen en oren open houden. Ciao, Marcello
Robert / NoFear.... Ik dacht dat ik de grootste gek hier was, maar jij scoort echt hoger... Hahahaha Fantastische foto....
Als de bedoeling is dat ik een foto van Alyssa Milano te zien krijg, dan ja. In het andere geval, nee.
Ben het volledig met je eens, die coole look van Roger zoals ik het al eerder omschreef anderhalve week geleden... prachtig. Die 3e passage is inderdaad super. Het moment dat het lijkt alsof mijn achterwiel stilstaat.. prachtig. Op dat moment ging ik ook even echt hard, volgens mij heb ik daar even 190 gereden door de Maastunnel. Was een fantastische dag mannen. Die Beneluxtunnel was helemaal te gek, we trokken daar gewoon vanaf stationair in de 2 weg midden op de snelweg Daar gingen we heeeeel hard met zijn allen, jammer dat Roger toen al weg was.
Heren, Er is sprake geweest om nog 1x dit seizoen een stukje te gaan rijden met zijn allen.. op zondag 5 november a.s. Ik heb daar natuurlijk altijd zin in, en Peter Schumacher is ook van de partij. Gewoon een gezellig samenkomen hier, stukje rijden, wat drinken, stukje rijden en we zouden zelfs kunnen gaan eten daarna als jullie daar zin in hebben. Kan ik jullie nog een keer overhalen ? Het zal misschien een van de laatste mogelijkheden zijn. Daarna wordt het 4 maanden stallen.... Uiteraard is ook dit weersafhankelijk... Ik hoor het graag en ik reken op jullie... Image Unavailable, Please Login
Heel mooi al die voorzorgmaatregelen uitgestald. Maar dit mis ik nog op die foto eigenlijk... Of komt die foto nog? Edit: @Henkie.. Vanwaar die F40? Komt die ook op 5 november zo aanrollen??? Of probeer je nou gewoon extra bezoekers te trekken? Volgens mij zat animo voor die meeting, aangezien nu iedereen helemaal hoteldebotel is van die dvd('s) van Roger (en Vu natuurlijk!)...
NOU DIE KOMT HIER::::: PHÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔhhhhhhhhhhhhhhhhhh, WAT IS DIE DVD MOOI ZEG!! whoe-hoooow! Sjeeeeeemineeeee!, holekiedoooolie! Niet normaaaaaaaaaal! Gewoon echt helemaal een speelfilm!! En dat beeld is zó scherp man. En de muziek en het geluid. Nou-nou-nou-nou-zeg. Van boven naar beneden dalend vanuit de lucht, als een arend in een duikvlucht, en dan zie je die tunnel al aankomen, zoals een arend zijn prooi (!) ziet en hij die prooi lekker wil verorberen en dan willen wij natuurlijk zo'n tunnel lekker verorberen! . Dan krijg je er al helemaal zin in, niet in t minst door de ondersteunende muziek. En dan die openingszinnen erbij! Lekker theatraal! Doet t voelen als: 14 man, one mission. Call in the marines cause we are always ready, willing and able ! De ochtend-samenkomst in een opkomende zon met dat muziekje eronder is lekker pattriotistisch; het is duidelijk dat er hier een historische gebeurtenis gaat plaatsvinden... (wat doet die ouwe pleuris mazda daar trouwens? weg met dat ding! geen gezicht!) Men lacht, loopt nog wat heen en weer, bekijkt elkaars wagens en er is briefing. Je hoort op de achtergrond Generaal Gijs zijn laatste aanwijzingen roepen. Fijntjes overgoten door de sound van een reeds lopende V12. Wát een voorgerecht dames en heren... Dan die heinenoord-tunnel, 3 breed, he- le- maal schoon en leeg (!), niks anders op de weg, en dan 3 ferrari's-breed. Nou begrijp ik waarom t breedbeeld gefilmd is! Anders past het niet! . Wordt lekker doorgehaald; = een fijn opwarmertje ! En dan dat shot dat het 7-rode-ferrari-treintje zo naar links buigt op die fly-over en dat je de hele sliert kan zien. 7 rode Ferrari's achterelkaar. Beeld stilgezet. Zakdoeken gepakt. Moest eerst helemaal uithuilen. Gelukkig waren de verpleegstertjes bij me om mij door dit ontroerende moment heen te trekken.... <huh?> Dan rijden we Rotterdam in. Nee herstel; we t r é k k e n Rotterdam in. Als stoottroepen die een stad innemen. Weer een fijn muziekje erbij. t Is allemaal nog redelijk lieflijk, onschuldig, naief, maagdelijk,.... Maar dan komt die bult en daarachter naar beneden dreigt dat grote donkere zwarte gat. We laten de groene stoplichten gewoon lopen (!) we wachten op elkaar, als een team, een peloton, een compagnie, een soort the A-team, maar dan anders, een kort zenuwachtig lachje dan nog, te horen in beeld, vervolgens rijden we stapvoets, iedereen pakt zijn stuur beet zoals ie hem beet wil hebben, krachtig, vastberaden, dapper, en dan komen we bij de ingang en dan, en dan, en dan, en dan, .... moest ik eerst weer t beeld ff stilzetten en een paar neuten tot mij nemen voordat ik verder durfde te gaan, dan volumeknop eerst op 8, rechtop zitten, pauze toest áf, en.... LOS !!!.......: woaaaaaaaaaang, woaaaaaaang, woaaaaaaang, prach-tig! In golven komt het geluid! Als de golven van een oceaan. Als een koor dat een Ca-non zingt. En wat een snelheid! phôôôoooooh. Uit de tunnel: rondje rond en weer terug! En nóg een keer, en nóg een keer. Het inmiddels al legendarische beeld van de 'strijd' tussen Henk's 348 en de Testa. Henk gaat hem aan, schakelt en zakt iets terug mede omdat Roger door zijn 12 cilinders hem net langer doorhaalt, vervolgens komt Henk met zijn leeuwenhart toch nog terúg als Roger moet schakelen en hij geeft zijn paardjes helemaal vet de sporen; giddy-up-goooooooooo!, hie-haaaaa!, rawhide!! Ondertussen staat zijn achterwiel even stil, en s l e e p t over t asfalt, man-man-man, weer nieuwe zakdoeken nodig. En heb die beeldjes één voor één nog eens afgespeeld, en stilgezet, want je zíet op Henk zijn gezicht in een kwart-seconde (goed kijken!) als hij die eerste keer gas geeft en de tunnel induikt en vooruitschuift ten opzichte Roger, een verrukte-opgewonden lach! want je zíet hem smullen van deze happening. Was je weer ff 16jr jong Henk? Net als die zeer tevreden grijns van Roger in de auto; die is alles-zeggend... Was voor mezelf uiterst tevreden dat ik bij een van die eerste runs, nadat Jaap met een lange aanloop (wat een sound!!) van helemaal van achteren in de tunnel, dus van achter Roger; (heerlijk dat er ook naar achteren gefilmd werd!) langszij komt en ter linker zijde voorbij dendert aan Roger, en er met de camera meegetrokken wordt, en daarachteraan dus ik!, dat nog eens ff dunnetjes overdoende. Ik geef schuin achter roger eerst nog een keer flink tussengas naar een toerentalletje van pak hem beet 6000rpm en dan suis ik, ik denk in zijn 3, voorbij. Moest na dit heerlijke shot mét dito sound, op zo'n huisbioscoop, eerst volledig gereanimeerd worden door de 3 dames. En even tot bedaren gebracht worden. Nou ja, wat krijgen we verder dan nog?: na de 270 graden bocht schuin-naar-beneden het doorhalen van de testarossa en de 348 onder de fly-overs dóór, de a15 op, en wat was dat mooi zeg, daar zo langs de testarossa heen te rijden. Als je goed kijkt, dan zwaait Roger even gezellig naar zijn eigen camera, en steekt zijn duimen geloof ik op. Dan de Noordtunnel; sjit wat wordt daar hard gereden zeg. Whooow! lekkâh.. Daar word ik en mijn wagen ook weer gefilmd en ben ik in beeld. tof! En dan gaan we langs de Lambo, en er voorbij, Peter glimlacht vriendelijk, net zoals Trix vanuit de Gouden Koets (weten jullie dat dat een echte Spijker is!? serieus!) naar het volk wuift, maar ík heb die Gouden Kóets nog nooit zó zien accelereren hoor! Dat mag zelfs eigenlijk geen accelereren meer heten; dat is jezelf gewoon a f v u r e n! groaoaoaoaoaoaoaoar! wat een hemel-tergend - lucht-splijtend geluid is dat zeg! En hij is een mum van tijd dus ver weg hé? Nou, dan gaan we naar de Kil tunnel. Zien jullie die gozer, rechts schuin achter degenen die de tolkaartjes knipt in dat hokje, gek worden?! Hij ziet dat ie gefilmd wordt en wordt gek en steekt zijn duimen in de lucht. Ja zó is het niet erg om op zondagmorgen te moeten werken natuurlijk..... En dan allemaal weer eerst netjes naar rechts, op elkaar wachten, en dan en-masse door die tunnel jauzzen. Wat jammer dat we mijn stukje film niet aan Roger gegeven hebben; van die andere kant, dat vanuit de audi gefilmd is, zodat dat er tussen gemonteerd had kunnen worden, dat we als champagne uit een fles aan die andere kant uit die tunnel spuiten! na dat aanzwellende gerommel. Op dat stukje film lijkt het net of er een tankdivisie opgevoerde leopardtanks aan komt racen... Wat hebben we geláchen toen we dat hier in mijn pand die middag al zaten te bekijken zeg. Nou en het eind is werkelijk schitterend met die tunnel-visioenen er nog doorheen. Hoe kóm je erop Roger! Zó mooi. Mijn zakdoeken waren inmiddels op dus toen heb ik maar mijn laken van bed getrokken. Maar die was ook zó doorweekt. Moest tot rust komen met al die vitamine en mineralen-pillen en die saridon. Die zijn dus nu op. Verder hebben de dames toen hier en daar een drukverbandje bij mij aangelegd, want op sommige plekken werd de oliedruk wel errug hoog . Was o.a. ergens vlak bij mijn lies..... Ben nu net weer overeind geholpen en zit onder hun begeleiding dit stukje te typen. Jullie zouden nu eens achter en naast mijn moeten kunnen kijken..... Afijn; de dvd gekeken; pillen zijn op, zakdoeken zijn op, fles Gin zit alleen nog een klein bodempje in, en verbandtrommel is half leeg.... Nou-nou-nou-nou-nou. Wat een avond! Morgen op de zaak gewoon doen of er niks aan de hand is..... Voor nu; weltrusten. En Roger; 1000 maal dank!