Je kan zeggen wat je wil maar hij is wel eerlijk, en hij durft zijn nek uit te steken! Dat zie ik Spee niet doen. (Die overigens iets van eindredacteur is bij wegmisbruikers!)
wat zoekt eigenlijk iedereen hier op deze site, wat wil je lezen of zien? - belevenissen van ferrari-bezitters; als ze weer ff gereden hebben, en waarheen? - ferraris die gespot zijn? - verslagen van meetings? - aankondigingen van happenings/tips - pics? - tips over onderhoud/reparatie? - ferrari-dingen in de media? - F1 talk? - social talk tussen ferrari-vrienden? - een grapje / een dolletje
ja maar dat klopt toch eigenlijk niet Peter? Hij registreert toch ook niet ''alleen maar" hoe de politie zijn werk doet, hij doet óók interviewtjes met degenen die gepakt zijn. en dan komt het toch vaak op mij erg 'gezapig' over. Laatst; een motorrijder die op een vrij lege 80-km p/u weg, ff naar zijn voorganger het gat van een paar honderd meter ff dichtrijdt, en ff 153 km p/u rijdt. Ik weet niet of jij ook motorrijder bent, maar zoiets is slechts een paar seconden werk! En dan in de zomer, warm zomer weer. ff lekker uitwaaien. Moet zo'n vent nou écht een moralistisch verhaal te horen krijgen en moet hij zich als een bijna-crimineel verantwoorden ''waarom hij wel niet zo hard reed?". 153 p/u???, op een motor, 10 seconden????, daar word ik ziek van!
Henkie de bladblazer, haha (eigenlijk dacht ik: wat doet die gek nou toch) No worries Henk - daar is de lakstift voor! Enne, puike DVD, nogmaals dank! Ook met de bescheiden club van vandaag weer erg genoten. Ik vraag me wel af waar sommigen van jullie de tijd vandaan halen om al die dvd's te bekijken
Ik ben met je eens dat het krom is en dat je het niet recht kan lu.... ehh praten. Juist daarom vind ik dat hij zijn nek uitsteekt op het moment dat hij verteld ook gerust even door te trekken naar 280. Verbaasd mij ook dat er niet een hele media hype omheen is ontstaan.
gotsie, dat is snel! na, het werkt dus wel! Zonder dollen; toch leuk om te zien staan! dat meen ik echt. zo zie je dat de community veel groter is dan de posts alleen! thnx.
Bram, als ik geweten had dat jij zo'n fantastisch schone motor en -compartiment had, dan had ik hem er ff strak naast gezet om 'n foto te maken van die 2 motoren naast elkaar. Om t verschil te zien! en t weten hoe het eigenlijk hoort te zijn.... jammer genoeg was de tijd voor mij met jullie veeeeel te kort....
Met andere woorden; niemand neemt hém meer serieus, of het programma/ de politie meer serieus. Of iedereen identificeert zich met de overtreders, voelt met hén mee, omdat we eigenlijk al-le-maal de avd, politie, cjib, OM, en anti-auto-politiekers beu zijn?? maar goed, t is natuurlijk ook wel een redelijk vol landje met veel auto's. daarom was het ook zo heerlijk op zondag-morgen te rijden! in welk plaatsje stonden we nou daar op dat pleintje Henk? Die pterps lult zo de oren van je hoofd , ik wist totaal niet meer waar we zaten!
Alles Ferrari. En door de voortrekkersrol die Henk op zich heeft genomen, voorziet deze site ineens in een nogal laagdrempelige manier om met heuse Ferrari-eigenaren in contact te komen. Dat is leuk, omdat het je toegang verschaft tot die heuse Ferrari's (toegang in de meest brede zin van het woord, van dichtbij bekijken valt bij mij ook onder toegang) en omdat gebleken is dat Ferrari-volk een zeer divers volk, maar bovenal een volk van liefhebbers is. In zoverre spreken we allemaal dezelfde taal, ongeacht onze achtergrond. Ik ben (voorlopig?) niet in de gelegenheid een Ferrari te bezitten, dus ik moet op andere manieren in mijn behoefte voorzien (en dat doe ik dan dus middels het verzamelen van de kleintjes en het tekenen van Ferrari's), dus voor mij betekent dit alles een welkome aanvulling (om niet te zeggen extra dimensie) op de beleving van de hobby die Ferrari heet. Daar ben ik Henk in ieder geval uiterst dankbaar voor, zo ook iedereen die zijn bijdrage aan de meetings levert (terwijl ik er zelf maar eentje heb meegemaakt tot nu toe) en zo al dat moois mogelijk maakt.
Nou Robert... is heel makkelijk. Morgen tegen al die potige dames op je werk zeggen dat ze hun tandenborstels mee moeten nemen. Dat laten we die fotomeuk 2 dagen voor wat het is en dan alleen maar jouw blok oppoetsen in hun bikini (anders worden de kleertjes vet). En niet roken bij dat benzinefilter !!! Image Unavailable, Please Login
Dat heb je nou eens prachtig uitgelegd. Gelukkig zijn er dus blijkbaar ook nog F-bezitters in Nl die het de niet-bezitters-die-echter-wel-mede-liefhebbers-zijn, gúnnen. Ik heb daarom ook pterps meegenomen vandaag. En dat is ook fijn en leuk om te doen. En gezellig! Soms ff wat zeggen, dan weer ff je mond houden en gewoon maar zitten kijken en luisteren. En ruiken, én voelen, enz enz
OOOOOOOOOhw!; ver-schrik-ke-lijke foto henk! Dit wordt mijn nachtmerrie vannacht. G*tsiemijnehee! Dat idee van die meiden in bikini alles laten oppoetsen vind ik wel een kei-goed idee ja... . Moeten ze niet eerst soppen dan? "At the carwash, at the carwash yeh.... (Rose Royce). Heerlijke plaat!
He Guys, Bedankt dat jullie even langs kwamen. Het heeft mijn verjaardag een extra tintje gegeven. weer even wat bekijks gehad in de wijk. Toen Peter Lambo even wegtrok zak ik alle hoofden die kant uit draaien en de ogen werden alsmoor groter. Mijn broer heeft het er nu nog over. ( heeft nog gebeld vanavond.....) De buurt had ook weer wat te zien en te vertellen naderhand. Leuk dat jullie mijn miniatuurferraricollectie ook leuk vonden. Henkie, Nog bedankt voor je dvd ( leuk verhaardagskadootje). Peter en Gairo : Leuke fotoos....Laat maar zien op jullie sites... Thanx Cor
Had er eigenlijk wel een ferrari vóór moeten staan Rob . was nog leuker geweest. heb je gemist vandaag volgende keer beter!
Stap 1 - goede vakgarage Stap 2 - blok onder plastic voor het autowassen Stap 3 - nooit beweren dat je het allemaal zelf gedaan hebt ;-) Als je het WEL zelf wilt doen: Stap 1 - ontmantel auto ...... Image Unavailable, Please Login
OOOOOOOhw, nóg zo'n verschrikkelijke foto!! Ik doe vannacht geen oog meer dicht! wat ziet dat eruit dat worden dus 2 flinke nachtmerries vannacht. Zonder dollen, ik zal er zelf inderdaad weinig aan doen, want ik ben veeeel te bang dat ik ergens olie weg zou halen, want helemaal niet mág. liever teveel olie, dat lekker beschermt, dan te weinig!
Om voor de deelnemers vast te leggen wat we hebben beleefd op deze ochtend, en andere lezers hier daarvan te kunnen laten meegenieten, toch maar snel een verslagje getypt. dit was namelijk de laatste rit van dit zomerseizoen en de winter duurt nog lang, dus we moeten misschien iets af en toe kunnen terugzien en -lezen. Om de winter door te komen dus Bij deze dus: vandaag mijn 2e f-chat rit, k was dus onrustig en op tijd op, ff goed voorbereiden en zo. wagen stond al in garage bij huis, ipv op de zaak. wilde hem nog snel ff n beetje poetsen, en bij het tankstation de zij-onderkanten schoonborstelen. gisteren was de weg 's ochtends nat en hij was vuil geworden, en dat mag natuurlijk nie hé? Met de rit naar de wasstraat was dan gelukkig ook de ergste kou uit de olie voordat ie de snelweg op moest. k was gelukkig wel keurig op tijd, reed om 5 over half 10 de a-16 op in zwijndrecht. had me warm aangekleed want wilde gewoon ''open'' rijden, dak eraf! heerlijk die wind om je oren, en je zoevende blok achter je. de wagen eerst gewoon rustig warm laten worden. moest me dus inhouden in de Noordtunnel. jammer . er zijn trouwens op de a-15 nog steeds 3 stukken waar je maar 70 mag. wel een irritante alfa 147 daar meegemaakt die zat te drammen achter me. werd ik ergens vervolgens rechts door hem ingehaald. rijdt ie daar dus ff 120 als ik net 90 rij. wat heeft dat nou voor nut? wat is daar nou de lol van voor zo'n jongen? wat ben je dan voor een loser? of zie ik dit helemaal verkeerd. afijn, op een stuk na gorkum hem een rotdag en minderwaardigheidscomplex bezorgd . ik zag hem totaal niet meer. bij afslag Geldermalsen pterps ontmoet; die stond al te glunderen. had kingpin namelijk al voorbij zien komen. hij spullen overgeladen en bij mij ingestapt. op naar henk. daar stonden de f-chatters al buiten op de uitkijk. ff handen schudden, auto's bekijken en lekker ouwehoeren. toen eerst koffie en heeft henk zijn ge-editte versie van de tunnelrit laten zien; seven deel II zeg maar. was prachtig! weer herinneringen opgehaald en gelachen met elkaar. Peter wilde weten wat er eigenlijk gebeurt als je gepakt wordt met 300 km p/u. Voor hem natuurlijk geen onbelangrijke vraag. Gijs wist hem en ons gerust te stellen door te vertellen, dat als t je 1e keer is dat je zo'n denderende overtreding maakt, dat je auto zeker nog niet verbeurd verklaard wordt, en je 'hoogstens'' je rijbewijs een jaartje kwijt bent. Nou, dat leek peter ook wel weer voordelen te hebben; dan zou die zich eens een tijdje lekker láten rijden; met een krantje op de achterbank . Tsja, voor zo'n oplossing zouden wij allen tekenen... . Spitsvondig merkte iemand op dat dat dan dus ook achterin een trein kon zijn. Maar dát was nou net niet peters idee... Ik heb toen een vroegere belevenis verteld over langs de kant gezet te worden, met mijn motor (vele jaren geleden) ivm een verzekeringskwestie, net na de brienenoord, en dat dat niet goed leek te zitten en ik moest toen instappen in de politiewagen en een andere politieagent reed mijn motor verder naar hun politiepost. Dat zou peter nooit toestaan met zijn lambo, en gijs vertelde dat je ook lang niet alles zomaar hoeft toe te staan, maar ja, zoiets weten wij als leek niet he? afijn, 11.00 gingen we ''en route''; laat nou net een waterig zonnetje doorbreken! het leven toonde zich weer vriendelijk. en t was zacht buiten. t begin van de rit gebeurde nog rustig. d'r moest ook eerst nog ff ergens wat gepind worden. daarna richting de snelweg. t invoegen de snelweg óp was natuurlijk een feest. diverse medewegge-bruikers weer een hartverzakking bezorgd. bij de 1e oprit liet henk ons even merken dat t nu idd toch echt wel herfst is; de afgevallen bladeren vlogen om onze oren! en na een afslag en wat doorgaande wegen komen we uit in Lexmond (???) op een pleintje de wagens schuin achter elkaar gezet. een prachtige fotogenieke plek. om zo'n plek had pterps gevraagd, en daar waren we t allemaal grondig mee eens. heerlijk de zondagmorgen-stilte. en t zicht op de wagens was prachtig! vroege wandelaars en fietsers keken ook hun ogen uit.... na een kwartiertje gingen we weer op pad. de betuwe in. over lekkere doorgaande wegen werd flink doorgekacheld! 200 ergens over een brug; ik zag me al als de Dukes of Hazzard met hun General Lee door de lucht vliegen maar dat viel mee . onderweg werden we nog opgehouden door een carnavalswagen.... tsja, díe ging niet zo hard.... Wij wel . Daarna weer een stuk snelweg. Peter doet ongelofelijke dingen met die lambo! En die sound van dat ding man; ik blijf het zeggen; unbelieveble. Het is werkelijk geen straf om links en rechts om je oren gereden te worden door dat ding, of achter hem te zitten als ie accelereert; wat een apparaat! Af en toe geeft ie ook een een hengst gas met de koppeling ingetrapt, vooral in tunneltjes; en dan is het echt "whééééééééng!" Met soms een knal er achter aan; "pang!" . Dat vliegt zó snel omhoog in toeren joh; ongelofelijk. we gaan ergens weer van de snelweg af, en rijden via binnendoorweggetjes en een lekker kronkelige dijk naar Meteren. een mevrouw in een of ander wagentje wordt in een krappe bocht naar links zowel door henk als mij ingehaald. ik denk dat zij gelijk doorgereden is naar de eerste de beste kerk die nog open was om een schietgebedje of dankgebedje op te zeggen . Dat ze dat overleefd had. We hebben ergens even op de lambo en roger gewacht en toen we allemaal weer als een rijtje de weg op reden zat er ineens een mercedes 55clk? tussen ons ingeklemd, die zal ook wel gedacht hebben.... . uiteindelijk stoppen we bij een restaurant, en moet ik helaas al afscheid nemen. Echter niet nadat ik eerst nog pterps zijn trouwboek heb aanschouwd. met prachtige foto's van de gele 355 die hij toen had gehuurd. Echt een verrijking van een trouwboek! en een geweldige extra herinnering aan je mooiste dag van je leven. hetgeen voor heel wat lezers hier wellicht de aflevering van hun 1e ferrari was, of de gewenste droomgebeurtenis voor velen... . Hoe de rest de lunch heeft doorgebracht weet ik niet, maar zal ongetwijfeld bere-gezellig geweest zijn. Zo ook het bezoek bij Cor in Tiel. Die kreeg een paar ital. sportwagens bij hem in de straat; op zijn verjaardag! Nou die heeft naam gemaakt in zijn straat en in zijn familie zeg...: ). Daarna is geloof ik ieder naar huis gegaan. En ga je ff zitten poosten hoe je t gehad hebt, en de 1e foto's bewonderen. En 's avonds ontmoet je elkaar nog ff hier op deze site. en dan is de dag weer om. welterusten! Image Unavailable, Please Login