Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 244 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Robert,

Ik drie jaar geleden voor het eerst. Met een aanloop via Parijs en Cote d'azur weekje toscane (verbleef nabij Florence, dus Lucca, Siena, Pisa, Florence, Maranello (arrogante boel daar, beviel me niet), Santa Agatha enz). Daarna weekje meer in het zuiden: Paestum (=het oude Poseidon, Pompeï en kust van Amalfi vlakbij). Op terugweg paar dagen gestopt bij het Como meer (dagje Milaan, Como enz).

Zuiden beviel mij het beste, toerisme minste ontwikkeld, geweldig gegeten daar. Zie: http://www.savoybeachhotel.it/ , echte aanrader.

Ik zal je de verhalen een keer vertellen.

N.B. Verkeer in italiaanse steden (uitz: noorden) is echt verschrikkelijk. Moet er niet aan denken om daarin met de 348 te verzeilen.

gr.,

Gijs

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #6077 henkie, Nov 7, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ik ben ongeveer 10/12 keer in Italie geweest.
    3 keer met de familie op vakantie naar het Gardameer, Lasize, Bardolino en Garda. En ook wel 5x naar het WK Superbike in Monza, 3x naar Rimini voor het nabijgelegen WK SBK in Misano Adriatico en 1x in Mugello (GP500) wat een waardeloos gat is, en 1x naar Imola. Dat was echt super.

Jongens... het komt goed binnen afzienbare tijd... Peter Schumacher (Lambo)gaat al 10 jaar naar het Gardameer, spreekt ook vloeiend Italiaans, en is bezig om een woning te kopen daar aan het meer... kunnen we daar de meetings houden :D Sssttt..... ;)

En doe mij deze woning maar daar.....
    Image Unavailable, Please Login

3. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Toch allemaal erg mooie plaatsen die je daar opnoemt... de meeste ben ik ook geweest... de overdaad aan toerisme bij de grote trekpleisters is idd 'n probleem... te vermijden...
    't Verwondert me eigenlijk dat Maranello je zo is tegengevallen...

Heb je helemaal gelijk in... 'n wereld van verschil tussen noord en zuid en toch hebben ze elk hun charme mijns inziens...
    Sicilië zal je dan ook wel bevallen! Umbrië in midden-Italië is ook niet slecht...

Echte uitdaging he :D Ben in september nog voor de lol recht door hartje Firenze gereden... wel niet met 'n Ferrari natuurlijk... slechts met de Alfa. Rome is ECHT 'n belevenis :)
    Trouwens, heel wat Italianen maken graag plaats voor 'n Ferrari hoor, heb ik verschillende keren gezien, soms net 'n zee die opensplijt :)

4. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ôôôôôôh.......Waauauauauw! wat mooi!! Ga ik allemaal uit mijn hoofd leren! Judith rullezzzz! Klasse zeg. ECHT PRACHTIG!

5. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Waw! Wat 'n droom!

6. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
  7. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ohw God, wat heb ik nou allemaal weer ontketend :) ?! Wat een prachtige reacties terug! dank dank. henk, wat een mooi huis is dat!! absurd. zet mij maar in het washok daar en ik klaag nóg niet. Jeemig, dat jij al zó vaak geweest ben daar! En Gijs, wij moeten noooooooodig eens bijpraten man :) . Zelfs een heel stuk verder t zuiden in. Ben ik erg benieuwd naar. Alex schreef ook al zo fantastisch enthousiast. Ik moet heel eerlijk zeggen: ik dacht dat italianen allemaal maar stiletto-stekers waren, spaghetti-vreters, en geagiteerde ijdeltuiten. maar ze zijn aardig! en leuk. en soms heel lief.....:) mmmm. 3 jaar geleden voor t eerst geweest. en t was écht een totaaaaaaale verrassing. deze winter even naar de Olympische Spelen geweest in Turijn (schaatsen kijken) en was ook fantastisch. Wil er zeker nog vaker terug! Is Toscane echt zo mooi zoals iedereen roept, jongens? ik lag destijds met mijn achterwerk in t Gardameer te dobberen en dacht; jaaaa, dit is het! :)

8. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Whaaaaaaat?????? Echt waar??? Jeeeeeeemig, da moe k een keer meemaken!!
    ja zo zijn ze wel ja. Zij onthouden bijv ook al hun oude sporters, eren hen, totaaaaal anders dan in nederland (doe maar normaal dan doe je gek genoeg) word je daar een god en blijven ze je vereren. Voor de rest van je leven. Respect. zo dus ook voor een Ferrari? ge-wel-dig.... ! (Maf volk:)).

9. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Tja, met Italië raak je bij mij in ieder geval 'n gevoelige snaar... :)

Ik voelde me in elke regio die ik tot nu toe bezocht heb wel thuis.
    Zoals ik al zei was ik meest recent in Toscane, wat mij persoonlijk heel goed is meegevallen, maar ik zat dan ook in 'n erg rustig dorpje. Ik ken ook mensen die niets aan de hele streek vonden, hangt er maar vanaf waar je terechtkomt denk ik... de bekende stadjes trekken onvermijdelijk te veel volk, ga je best vroeg in de ochtend of laat op de avond heen.

Rome blijft 'n topper, staat hoog op m'n lijst om naar terug te keren. Umbrië en Le Marche zijn ook zeer ok! Amalfi-kust gewoon goddelijk!

De streek rond Modena, tja, supercar valley met Maranello als hoogtepunt (voor mij dan).

San Remo en Ventimiglia, erg mooie stadjes vlakbij Monaco :cool:

Imola... één maal geweest voor de GP F1 met enkele F-Chatters, die thread moet je ook 'ns bekijken ;)
    edit; http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=57058

De meren in het noorden, zowel Como en Garda erg aangenaam om te vertoeven... Como iets meer elitair wel...

Rimini beviel me het minst... te hoog populair costa gehalte...

Napels nogal chaotish, Pompei erg de moeite waard als je er van houdt... was ik eigenlijk nog te klein, daar ben ik als kind geweest met m'n pa en wil ik graag 'ns opnieuw zien!

Sicilië zou erg de moeite zijn weet ik uit goede bron maar heb ik (nog) niet uit eerste ervaring... komt hopelijk nog wel eens :) net als Venetië waar ik ook nooit eerder was...

En tja, die Italianen... chaotisch volkje he :) Maar zoals overal, sommigen vallen mee, anderen vallen tegen, heb je in de Benelux ook. Veel hangt er ook vanaf hoe je ze benaderd...

10. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Zal natuurlijk ook niet ALTIJD waar zijn he, je hebt altijd mensen die totaal niet in auto's geintresseerd zijn; ZELFS in Italië.

Maar 't blijft wel 'n land waar veel liefhebbers van "bella machina's" leven natuurlijk. De trots voor hun auto's zit bij sommigen erg diep.
    Klinkt misschien erg gek, maar ik had zelfs al toffe ervaringen gewoon omdat ik het land met m'n Fiatje of m'n Alfa bezocht... met 'n niet Italiaanse auto is dat toch ietsje minder...

Ooit rij ik er met een Ferrari heen! Dat moet 't einde zijn! :D
    Als je die threads over de F-Chat Tuscany rally's hier leest en bekijkt... da's toch gewoon subliem!

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik vind het verschil inderdaad enorm groot tussen doordeweekse dagen en het weekend, ik merk gewoon dat er dan veel mensen op de snelweg hangen die dat niet gewend zijn, letten veel minder goed op, kijken niet goed vooruit en houden ook de spiegels niet goed in de gaten en dat zie ik duidelijk in hun acties.

Mochten jullie op een gegeven moment omgeving Deil een beetje gezien hebben en eens wat anders willen zien dan zijn jullie altijd welkom in Zwolle. We zitten hier in een prachtige omgeving, ontzettend divers: Wanneperveen/Giethoorn tussen de meren!, heerlijke dijkjes langs de IJssel, de Veluwe (Cor heeft ervaring op de Veluwe volgens mij) en het is hier denk ik nog wat rustiger. Mocht het jullie wat lijken, laat het dan maar weten.

12. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Tuurlijk ben ik daar geweest, is echt een fantastisch land! Ik ben een aantal jaren in Noord Italie geweest rond de bekende meren, maar vorig jaar hebben wij tijdens onze huwlijksreis een rondreis door Italie gemaakt. En dat is in een woord geweldig geweest: Venetie, Supercarvalley, Toscane, Rome en la Marche. Ik ga altijd naar Maranello wanneer ik in Italie ben, vorig jaar zelfs 2x waarbij ik 1x de F1 auto's heb zien testen. Daarnaast ook nog de fabriek van Pagani bezichtigd, rondleiding gehad in 1 woord geweldig. Toscane is echt prachtig maar is volgens mij toch het leukste in voor of naseizoen ivm de drukte (zelfde geldt voor Venetie) en Rome is een prachtige stad maar kon niet zoveel indruk op mij maken als Parijs of London. Aan het eind van die 2 weken zijn wij een paar dagen bij een Nederlands stel in La Marche geweest, dat is een streek van Italie waar nog niet zoveel touristen komen. Dat Nederlandse stel heeft daar een Bed en Breakfast, zijn daar in 2005 begonnen en zijn in die tijd gevolgd door de Tros met het programma: Ik vertrek. Zij konden ons vertellen waar je nog het echte Italie kan proeven. Gewoon lekker simpel ergens in een berg dorpje eten in een tentje waarvan je nooit verwacht had dat het een restaurant zou zijn! En dan kan je daar wel zo fantastisch eten, echt onvoorstelbaar, dat maak je in die touristische gebieden echt niet mee. Mocht iemand ooit deze kant op willen en het adres willen weten van deze fantastische Bed and Breakfast, stuur mij dan een PM'tje.

13. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #6088 pterps, Nov 8, 2006
  14. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Mooi Peter! Goed gedaan. Grappig om te merken, dat de fotografen jij, gairo, en ik een aantal dezelfde plaatjes geschoten hebben, zoals het hoofd van dat standbeeld half in beeld als referentiepunt, de hand boven de auto, en het rijtje auto's diagonaal, zonder dat we dat van elkaar wisten. Misschien dat Roger er ook nog zó een paar genomen heeft. lachen. keep up the good work! :)
    Mooie reactie ook over je italie-reis!
    Tsja, het was te verwachten hé op deze site...:)

15. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    heren,heren,dame

moet er niet meer gewerkt worden in de ochtend al posten.

16. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    #6091 348holland, Nov 8, 2006
  17. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    En die van mij is niet duur hoor! :)

18. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
  19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Over Italië:

In het heuvellandschap met olijfbomen is het geweldig touren. Om dit met een Ferrari over te doen hoort bij mijn dromen.

Florence met de auto (en alle steden eromheen) is verschrikkelijk. Jullie weten wellicht dat ik probeer om mijn andere open auto ook in perfecte staat te krijgen en te houden. Meer stress dan me met die auto in het verkeer in het centrum van Florence begeven heb ik nooit gekend. Parkeerde tegenover het station in parkeergarage alwaar ik mijn sleutels moest afgeven(!).

Ik heb maranello als nogal 'commercieel' ervaren, geheel in lijn met alles wat ik normaal van de fabriek ervaar. De echte reden is dat ik weggestuurd ben (de regen in) bij het meest beroemde restaurant onder autoliefhebbers (was iets te laat voor de lunch (net na 15.00u), jullie weten hoezeer ik hecht aan eten.
    Was daardoor zo geraakt dat ik weigerde om 12 euro te betalen voor Galleria Ferrari. Lamborghini was een verademing, ik schreef er al eerder iets over.

Voor degenen die het niet kennen. Amalfi is gebouwd tegen de rotsen op. Leidt een lange weg naartoe die de grilligheden van de bergen volgt. Mijn becker voorspelde dat ik over 20 km bijna drie kwartier zou doen. Ben daar zelfs in het donker ingehaald door een lijnbus.

Het eerder genoemde hotel kent een vermaarde chef. De meest geweldige gerechten werden daar iedere avond weer geserveerd. Eén avond zal ik nooit vergeten. Ik ontmoette in mijn hotel een amerikaan die al 20 jaar in de streek kwam, mooie vent, vertel ik nog eens. Hij nam me mee naar een restaurant van een prijswinnende chef die hij goed kende. Daar heb ik de hele avond zijn specialiteiten gegeten, overal eigelijk alleen maar van geproefd en dan weer verder.

Ik vrees dat ik zo een vakantie ga plannen.

Como meer is mij minder bevallen, erg toeristisch. Dat een prachtig hotel gevonden te hebben maar bleek vergane glorie. Lokale bevolking leek er genoegen in te scheppen om elke avond met rallywapens en motoren onder mijn slaapkamerraam door te reden. Milaan is een mooie stad, verkeersbeeld lijkt op R'dam, zag er op weg naar toe een prachtige 275 (GTBC ?).

Verkeer op snelwegen is super. Ondanks alle berichten van de ANWB over handhaving van max snelheid rijdt men er op de snelweg gemiddeld 160 (180 met micra's en ypsillons. Het is mij juist opgevallen dat men, tegen de verhalen in, geen plaats maakt voor Ferrari's.

Met groet,

Gijs

20. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Alles bijgelezen
    maar moet nu echt naar school

21. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    #6096 348holland, Nov 8, 2006
  22. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Gijs, ik ben met stomheid geslagen, jij stuurt 1 foto en iedereen is er stil van! Vanaf 10 uur vanochtend geen berichten meer, dat kan toch niet? Of is het de invloed van Paulus die iedereen weer aan het werk stuurde?

23. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    1. ik heb vanmorgen idd 2 uur zitten staren naar die enorme hompen vlees.... Zijn dat de porties in italie p e r p e r s o o n ?? :)
    2. daarna ben ik inderdaad als een gek gaan werken, zoals paulus verordonneerde. giga veel tijd verloren de laatste 2 weken :)
    3. om 17.30 heb ik op de laatste pagina 10x <F5> ingedrukt om te verversen; er gebeurde niets! Vervolgens 3x opnieuw ingelogd, er gebeurde wederom niets; dacht dat er iets met de server in de usa was! :).
    4. ben toen maar een uurtje zitten gaan typen om m'n eerstvolgende poost klaar te maken. Die wordt geloof ik vrij goed... :)
    5. zit nu al weer 1 uur voor me uit te staren en te dromen over italie en hoe geweldig mijn tripje in 2003 wel niet was; Verbania, Stresa, Isola Bella, Domodossola, etc, etc. Was toen voor t eerst in 5 jaar eindelijk weer eens ff weg. 5 dagen nogal liefst... Was geweldig! 's ochtends vroeg broodjes halen bij een soort supermarktje, en prosciutto, en k weet niet wat allemaal nog meer. En overdag ijsjes eten :) . Mmmmmmmmm...... :p

24. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Pterps... hele mooie plaatjes, heb de nodige doorgestuurd naar Peter Lambo.

25. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Robert,

Goed idee maar pas op. F-chat is in beginsel engelstalig. Liever niet meer draadjes maken in het nederlands, zojuist gemaakte weghalen.

gr.,

Gijs

Share This Page