Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 246 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    was afwasbaar was gewoon school verf

2. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Gelukkig! :)

3. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Er is veel veranderd de laatste jaren. Tegenwoordig kunnen we het ook FerrariChat.nl noemen.
    We hebben de Euro sectie in 2002 opgericht om 1 gezamelijke Europese groep te hebben. Dat is inmiddels door een enorme groei volledig uit elkaar gevallen. Tegenwoordig is er een Franse afdeling, een Nederlandse, een Italiaanse, etc. etc. Het doel waarmee wij dit ooit gestart zijn is door een grote groep "niet-over-de-grens-denkende mensen" volledig verdampt.
    Dat is jammer.
    Vorig jaar namen Mark P. (Malfark) en Simon de moeite om vanuit de UK en Zwitserland naar de Deil meeting te komen. Dat was heel erg leuk. Vorig jaar nam een grote groep mensen de moeite om in de Toscane bij elkaar te komen. De groep bestond uit Duitsers, Zwitsers, Nederlanders, Belgen, Engelsen en Italianen. Allemaal Fchatters!
    En....als je al bang bent om de Ferrari over de grens te sturen vanwege de brandstofkosten dan kan je er wellicht beter nog een extra nachtje over slapen. :)
    Volgende keer zal ik je eens in een "echte" Ferrari meeslepen!

4. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Ha ha! We denken nog steeds hetzelfde Alex! Maar ja, we gaan dan ook al een tijdje mee op dit forum. :)

5. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Ook een leuk voorbeeld is dat Jim Glickenhaus (Ferrari P4/5) Wolfgang uitnodigde om bij hem thuis te komen logeren. Wolfgang is in de Lola meegereden naar een evenement in New York!
    Allemaal dankzij dit internationale forum!

6. Michiel Mobiel

Michiel Mobiel Formula 3

Mar 27, 2006
    2,301
    Holland
    Full Name:
    Michiel van den Brink
    JUIST!
    Bedenk ook dat dankzij dit forum mijn GTO-design is ontstaan welke nu in productie gaat met morele steun van dezelfde Hr. Glickenhaus.
    Dankzij dit forum heeft Alwin Hietbrink ( Forumnaam 250GTE ) mij gevonden en zullen mijn designs daadwerkelijk gebouwd gaan worden.
    Ook dankzij dit forum ben ik in contact gekomen met de juiste mensen met de juiste passie wat zelfs tot een gesprek met Pininfarina heeft geleid, waar mogelijk in de toekomst nog wel wat moois uit voort kan komen.

Het verbaast me eerlijk gezegd wel (of liever gezegd, het valt me tegen) hoe weinig van de Hollandse Fchatters te zien zijn in de internationale secties.
    Kom op, kaaskoppen! Laat de wereld eens wat meer van jullie horen!

7. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
  8. Michiel Mobiel

Michiel Mobiel Formula 3

Mar 27, 2006
    2,301
    Holland
    Full Name:
    Michiel van den Brink
    Hee Ton.
    Nog zin in een "internationale" trip naar het Twentse Haaksbergen?
    Hietbrink praat officieel wel Nederlands, maar het is net of je je in het buitenland begeeft. ;)

9. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,847
    Full Name:
    AdK
    Sinds ik in Almelo woon is Haaksbergen om de hoek maar ben nog nooit bij Hietbrink geweest. Durf het nauwelijks te vragen, maar.....?
    Mijn vrouw (forumnaam: Joann) is geboren en getogen in Almelo dus die kan vertalen!

10. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Ha ha! Ik heb een paar jaar in Enschede gezeten. Ik ken dat taaltje inmiddels wel een beetje.
    Ben met een paar ideetjes bezig. Ik stuur je binnenkort een emailtje.

11. Michiel Mobiel

Michiel Mobiel Formula 3

Mar 27, 2006
    2,301
    Holland
    Full Name:
    Michiel van den Brink
    Top, ik wacht ongeduldig af.
    Ben erg nieuwsgierig.

Vertaling is niet nodig.
    De taal der Ferrari-liefde spreken we allemaal. ;)

Ik ook niet.
    En je weet.... wie vraagt die betaalt.
    Ik wil Alwin niet belasten met allerlei bezoekers die komen voor een snoepreisje.
    D'r mot natuurlijk gewoon gewerkt worden!
    We hebben nog een GTO te bouwen! ;)

12. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Ligt al in je mailbox! :)

13. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Goed zo f-chatters! zo gaat ie goed! rammen met die poosts! ik heb wel weer wat veroorzaakt geloof ik; ik begin over italie, komen lekkere poosts op en zó komen we uit op internationaal tsjetten, en vliegen de poosts weer om je oren :). Nou, niemand kan zeggen dat t hier saai is! ik zal vanaaf eens een leuk overzichtje hier neer zetten. daar onderstaaf ik dan gelijk mijn gedachte mee. "vroeger" hadden we namelijk postkoetsen, geen riolering, geen internet, ponskaartenmachines, en nog bakkelieten telefoons. bijna anno 2007 worden er echter nu dik 200 posts per maand geplaatst, alleen al op deze thread. dat was ''vroeger'' toch ff anders. Dus logisch dat je vroeger internationaal tsjette (?). Dat is nu vrijwel niet meer te doen, wat míj betreft althans, want ik lees op deze draad ALLES. en ik vind t leuk! want een groot deel van jullie heb ik al gezien, of zal ik nog zien. en dat spreekt mij gewoon meer aan. ik ken liever 20 man in levende lijve, dan 50 virtueel. Maar dat ben ík. Een ander heeft het wellicht liever precies andersom. En dat is nou het mooie van mensen; we zijn allemaal anders. En dat mág. Maar toch zijn er ondanks ieders verschillen, groepen. Zoals f-chat. maar binnen f-chat heb je natuurlijk ook weer groepjes; ieder persoon zijn eigen mening, zienswijze, gevoel, interesses. en ook dat mág, lijkt mij. daarom is dit ook zo boeiend. ik geniet graag van iemand zijn verhaal van italie. wil nog niet zeggen dat ik ook erheen moet. ten eerste kan je niet in een ander zijn portemonnee kijken, ten tweede niet in iemands hoofd over wat zijn doelstelling is over 5, 10, 20 jaar. misschien spaart iemand nu keihard en ontzegt ie zich veel om straks niet meer te hoeven werken? ik heb geen behoefte aan internationaal contact. en dat is voor mij ook niet nodig, want via deze site heb ik een stel mensen leren kennen, waarvan een paar met een ferrari, binnen 30 km afstand! als ik óf een ander zin heeft elkaar ff te ontmoeten, dan is dat binnen 15 minuten raak. Dat vind IK leuk. Maar het verhaal van Michiel en Ton over dat anderen via internationale contacten tot ik-weet-niet-wat-kwamen is óók onwijs gaaf!! en goed. en geweldig om te lezen! en ik hou van l e z e n. een ander wil echter misschien liever iets d o e n . ook goed! een 3e wil pics zien en wegdromen. ook goed! hoe pluriformer hoe beter. des te meer is er hier te beleven. ik heb al gevraagd wat mensen hier zoeken. de een technische tips, een ander internationaal contact. zo heeft ieder wat. en dat maakt deze site zeer boeiend. vinden sommige mensen t jammer dat het minder n internationale mix is geworden, is t ook goed. maar snap aub, dat het voor mensen die minder goed in engels zijn, helemaal niet jammer is. met andere woorden; laat elkaar allemaal vrij, pik uit deze site wat je wil, waar je voor komt. de een heeft veel verstand van techniek en vertelt er wat over of is vraagbaak, een ander kan goed grapjes maken en daar kan je dan om lachen, een ander is goed in meetings organiseren, ik kan aardig snel typen, dus typ wat langere teksten, dan is er wat te lezen. een ander maakt internationale reizen, enz enz. En een ander wil graag met andere mensen tsjetten all over de world. En dat kan allemaal hier op f-chat! dus; pik eruit wat je wíl. maar 1 ding; we zijn allemaal ferrari-liefhebber! En dat is onze hoofd-bánd. toch?

14. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Zozo... gelukkig ook weer wat "oude eenden" in de bijt tegenwoordig ! ;)

Ik ken Robert (NoFear) ook pas sinds een paar weken maar hij heeft het zeker niet verkeerd bedoeld. Die jongen vind alles prachtig wat we doen en bepraten dus wellicht is e.e.a. verkeerd overgekomen.

Zoals jullie weten is mij niks te gek. Ik organiseer van alles en mijn huisdeur heeft al voor velen van jullie ettelijke malen opengestaan. Natuurlijk was er meer enthousiasme voor de eerste Deil Meeting afgelopen April van internationale zijde dan de tweede keer in september. Maar dat begrijp ik ook wel, het zal de tweede keer net als de eerste keer zijn en dan weten ze het wel.

Volgend jaar komt er in ieder geval weer een hele speciale Deil meeting waar ik nog niks over kan zeggen :)D heh heh...) en dan maak ik ook weer veel buitenlanders gek op het Euro post forum. Ik vond het geweldig die engelse en zwitserse platen voor de deur...

Het is zoals jullie zeggen, de internationale sfeer is minder geworden, maar het is er in het NL forum niet bepaald ongezelliger op geworden de laatste maanden, en dat is ook wat waard toch?

15. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ton; DOL- en DOLGRAAG!! meen je dit werkelijk??:) (ik ken je eigenlijk nog niet goed) ik meen t wel hoor! echt dolgraag! zo'n 512 tr, man-o-man, wat een machine. wat een beest. wat een ding. een monster is het! Prách- tíg! Heb al vol ontzag eens bij die van Roger staan te kijken. En afgelopen zondag reed ik even achter hem aan. Wat een ach-ter-werk! Gôôôh, wat mooi man. Niks zeggen en gewoon maar stilletjes ernaar kijken. Diep respect voor zo'n apparaat! Op de site van Alex Forza staan prachtige foto's van een grote beurt en dat het hele blok uit elkaar ligt. totaal ver-bijs-te-rend! al die onderdelen, slangen, leidingen, etc. etc. geweldig.
    en na een 328 gts kómt toch een 355 of een 512 als je een 348 overslaat?? :) staat wel in jouw profiel :) Ja, ik droom er wel eens van..... mmmmmmm. heerlijk.
    Enfin, hier hou ik je aan, mag dat?! :) hi-hi. (maar die van jou staat te koop? :( komt er wel weer iets anders heel moois, of mag/wil je dat nog niet zeggen? geeft niks, ik heb de tijd....:). En anders zien we u misschien op de e.v meeting?)

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Paulus.... wat kan ik zeggen... je bent een bofkont !

17. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Paulus jongen, een absolute beauty. Ik kan er alleen maar van dromen, dus wees ns aardig en beloof me een ritje.

18. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Paulus dat ziet er grandioos uit mijn complimenten. Rob

19. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #6145 308ROB, Nov 9, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  20. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    wat een vraag of je een ritje mag maken met mijn meisje
    schaam je.

21. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Joepiiiiiiiiiie: de foto's zijn er van Paulus!! Well done!! Wat een prach- tige wagen man. Herstel: Wagen. Met een hoofdletter! Su-per-mooi!! Je gaat een prachtige tijd tegemoet Paulus! Heel veel fijne kilometers toegewenst!

22. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Rob sorry dat ik "jou pagina's' verziek met foto's van een 360

maar ik weet het goed gemaakt je mag straks op "mijn" pagina ook wel wat foto's kwijt.

zal in dit tempo met de Fchat niet lang duuren voor we op 360 zitten

gr

23. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    je mag best toekijken hoor!

24. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Paulus

Deep respect man
    Wat een auto!!!!! SUPERGEWELDIG !!!!!!!
    Zit je nu meer in de garage dan in de huiskamer?

Cor

Share This Page