Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 252 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Dat zei een vriend van Harry tegen me...

2. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Nou ik ben nog harstikke blij met mijn mondial
    Mijn droom is een 355 spider maar daar rijden er nu wel weer meer van in Nederland.
    Vooral e Mondial T cabrio in het rood met zwart leer en een Fuchs Sportuitlaat in een unieke combinatie alhier.

dus koester ik hem nog steeds...
    Vandaag de rijderstoel nog in het vet gezet en de mooie hoes eroverheen gedaan.
    sniksnik....

Cor

PS een paar dagen niet op Fchat geweest en al weer 10 pagina's jesus wat gaat dit hard.

3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hee Cor.
    Ik denk erover om rond 11:00 uur te gaan.
    Ik haal Peter Lambo ook op.
    Meen je dat van het openbaar vervoer ?
    Anders neem je de trein naar G'malsen en rij je ook met me mee ?

4. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Hey Cor, wat een rare droom heb jij :) ; een 355 is toch helemaaaaal niet mooi :D :D ??? <proest!..ha-ha-ha > (zie mijn post 1 pagina terug...:))

welk vet gebruik jij / jullie eigenlijk? (en Gijs ook; jij pooste ook al dat je hem in vet gezet had). en waar koop ik dat?

10 pagina's...
    Tsja... sorry, k heb er ook wel wat aan meegeholpen van de week en ook wel een beetje wat poosts geplaatst van de week, naast ook een hoop andere mensen! t is wel erg levendig geworden hier ineens! maar dat is toch juist wel leuk?

5. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Ik ben vandaag naar Houten gereden kwam daar Peter Schumacher ook tegen. In max twee uur heb je het wel gezien. Meijers rijdt er rond met 360 spider (45 euro per 20 min meerijden, 355, 35 euro). De droom van de jaren 80 stond er:
    witte Countach, met rood leer. Op de parkeerplaats een mishandelde maserati bora in de rij. Ongewassen, hier en daar een plekje. Als je zo'n ding koopt houd hem dan bij! Ook iemand die zijn 348 spider gewoon in de rij zet, moet er niet aandenken dat iemand zijn deurtje er tegenaan gooit.
    Binnen een 4-deurs Maser 8-cyl van een kleine 10 jaar oud. Zwart met verkeerde kleur interieur, ik wil zo'n ding voor in de rij!

Kon een folder van een 348 kopen voor 90 euro(!).

Ook een SZ voor 27,5 mille met 20 dkm (ongeveer 20 te weinig dus met verhaal).

@ Cor,
    Parkeren gaat er super, gewoon voor de deur. Ik hoefde niet naar nabijgelegen parkeerterrein. Ik was wel wat later ongeveer half twee.

Ook even naar Forza. TdF blauwe 355 spider leek ons aanvankelijk wel iets, bleek anders.

@ Robert
    Mijn vet was op (nu ik het teruglees: ik heb het over leervet). Heb ik daar gekocht (Connolly hide care (~), 30 euro). Hoorde van roger dat hij baby-olie gebruikt en aangezien hij een vriend van Alex is zal dat ook wel goed zijn. Henk heeft op aanraden van Peter spul waarmee je je stoelen weer netjes zwart krijgt.

@ Rob
    Alex heeft al een paar maanden een 512 BB staan, hij vraagt er ongeveer 75 mille voor. Hij krijgt er binnenkort 1 binnen die hij goed kon kopen. Hij zegt dat hij verwacht dat die auto's heel snel in prijs gaan stijgen. Misschien goed om eens een praatje te gaan maken.

@ Paulus
    Paulus, plastic over de voorkant leek me ideaal. Ook ik krimp ineen als ik weer eens een schilvertje (of erger) eraf zie. Prijs die jij noemde viel me al wat tegen. Kopje spuiten kost natuurlijk ook 2,5 mille, maar....heb jij het al eens op een auto gezien....?
    Er stond bij Alex een mondial waarbij het was gedaan. Zag er wat mij betreft echt niet uit, net alsof de auto al jaren niet gepoetst was. Alex was er ook niet kapot van.

6. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ik ben vanmiddag even bij Guus van Eijk geweest in Alblasserdam (italiaanse auto reparateur, doet ook veel ferrari (en lamborghini etc) en doet mijn Wagen). Zijn zaak bestaat 5 jaar. En klanten hadden een kaartje gekregen. Vanmorgen kon ik hier niet weg ivm mijn werk, en vanmiddag was ook maar net aan voor sluitingstijd, maar was toch erg leuk! Er stond: 1. de zwarte 348 ts van de vorige eigenaar van mijn 328. Die had hij er neergezet ter bezichtiging (staat op markplaats, maar hij krijgt eigenlijk steeds minder behoefte om hem te verkopen, t blijkt een keurige wagen en er zit een Tubi onder). Toevallig kwam hij hem om 15.00u weer op halen en hebben we nog een bakkie gedaan. Vorige week zaterdag was ik ook al meer dan een uur bij hem thuis geweest; k ging alleen maar een cd terugbrengen die hij in de cd-speler had laten zitten, ff binnengestapt, je begint je lullen met elkaar, kijken bij zijn Wagen, tips, belevenissen, wetenswaardigheden, koffie, en hup: dik een uur voorbij :)! . k Schrok toen ik op mijn horloge keek toen :). En nu vanmiddag weer :).
    Er stond namelijk ook nog: 2. een blauwe 550 maranello (in de haast mijn cameraatje vergeten me te nemen!: sorriiiiiie!) die viel van van de week stil; electronica, 3. een rode 512 tr (staat er al 3 maanden; is helemaal uit elkaar geweest: ook electronica! (dus de 2e al met electronica-probleem!; dan denk je dat je een lel van een wagen hebt, een f e r r a r i, en dan rijdt zo'n pokkeding niet !!; dat is toch on-ge-lo-fe-lijk?????? heb je 50, 100, of 200.000 euro uitgegeven en sta je aan de kant van de weg??? pokke-italianen; kunnen die nog niet eens een auto bouwen of zo!? hi-hi-hi. (ja-ja-ja-ja-ja; t gaat om de e m o t i e, niet om de technische t-werkt-altijd-garantie, ik weet het ! :) ) en 4. een blauwe 456Mgt totaaaaaaal gestript. ont-zag-wekkend!, aan de voorkant alleen nog het buizenframe aanwezig; a l l e s eraf, alle beplating eraf, motor eruit, enz enz. Heeft in elkaar gezeten en wordt door Guus weer he-le-maal goed gemaakt; ver-bij-ste-rend knap! heb met verbaaaaaaazing er rondom gelopen en alles goed staan te bekijken. in-te-res-sant zeg!! wow! ik heb geen verstand van auto-techniek dus ik vind het sowieso al knap dat zoiets weer heelhuids in elkaar terugkomt, want wat mij betreft dacht ik; dit ding komt noooooit meer goed...:) of t gaat 5 jaar duren... ha-ha-ha. Maar nee hoor; die moet binnen afzienbare tijd weer klaar zijn. Was wel geweldig om te zien hoor! Je ziet dan eens dingen/plaatsen wat je anders nooooit ziet. Zoals dat buizenframe! Tsjeeee! Ontzagwekkend! t zijn gewoon maar een paar buizen v&#243;&#243;r hoor! Met wat kabeltjes hier en daar. Die zijn gewoon ff vastgeplakt! Met gewoon dom ducktape!!! dat hou je toch niet voor mogelijk!!!?? een ferrari van ducktape!?! Is ook wel ontluisterend hoor. Alle afwerking was ook van de interieurdelen verwijderd (ramen, rubbers, matten, stoelen eruit, etc). Dan zie je dat een auto ook maar gewoon een stelletje materialen bij elkaar is! En dat er hier en daar dingen gewoon afgesneden zijn, geknipt, vastgeplakt zijn, gekit, gelast, gelijmd, dubbelgevouwen, weggepropt, etc. Onwijs interessant! Blijft staan natuurlijk, dat het waanzinnig knap is dat een mens alles weer in elkaar krijgt. En dat dat straks bijna 300km per uur gaat, zonder problemen, zonder gedoe, zonder dat ie uit elkaar lijkt te gaan vallen!! Diep respect! Ik kan het niet! Maar n&#243;g knapper is natuurlijk; het ontwerp! Hoe bed&#233;nk je zo iets allemaal? Wie heeft dat in zijn hoofd? Wie rekent alles uit, houdt t overzicht, enz enz.. Natuurlijk wordt een nieuwe wagen cad-getekend, maar er moet toch wel iemand overzicht houden, lijkt me?! :) alles uitrekenen, meten, bepalen, bedenken, oplossen, vaststellen, kiezen, onderdelen bij toeleveranciers uitzoeken, inkopen, laten maken, specs doorgeven etc. etc. Tsjonge-jonge wat was het een mooi gezicht zeg. Heb alles onwijs goed kunnen bekijken. Er stond ook een oude 4 cilinder motor met de kop eraf. Nou ja, ik weet dan dat er daar de kleppen zitten en die zie ik dan ook, en de nokkenas; die zie ik ook en die snap ik ook, maar verder? En hoe deden ze dat ontwerpen/ bedenken vroeger dan?? ik bedoel; lag je vroeger als ontwerper met een grassprietje in je mond kauwend op je rug in t gras, in de zon, bij de waterkant, met je ogen dicht, te denken hoe je t allemaal gaat doen :) ? Een slangetje hier, en dat en dat daar, en dit daar en dat z&#243;, etc, etc, en en en. Maar vooral zo'n Ferrari man! Als ie naast je staat op de weg, dan kijk je er met ontzag naar, de status, het respect, de techniek, de lijnen, het geluid, etc etc, en zo ook in een showroom, maar dan staat een vrij nieuwe helemaal zonder beplating en motor en wielen en ramen, en stoelen enz enz naast je; onder het stof, vuil, etc, po&#244;&#244;&#244;oh, wat is dat knap allemaal zeg, wat een techniek allemaal. 'Dit is het dan'; denk je, 'een ferrari'..... 'helemaal gestript'! Respect voor iedereen die zoiets weer in elkaar kan zetten! En nog meer voor diegenen die het allemaal bed&#233;nkt. ontw&#233;rpt, uitrekent. etc. Ferrari rulezzzz!
    Een heerlijk uurtje gehad!

(en Ton en Roger; wat is zo'n kont van een 512 toch breeeeeeed) ge-wel-dig!

7. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

8. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Poeeeeh; wat een geld?! kan je beter goed mp.nl bíj-houden Gijs; bij autobrochures.nl ? of zoiets dergelijks, moest ik 65 betalen voor de 328gts folder, uiteindelijk heb ik hem van 'iemand' gekocht voor 27,50...:)
    ôôôhhhh! dank voor de info Gijs; dát moet ik hebben! zowel het vet als dat zwartmakende spul. ik wil mijn stoelen en interieur weer helemaal mooi hebben!
    Henk: welk spul is dat? en waar koop ik het?

9. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Ook even naar Forza. TdF blauwe 355 spider leek ons aanvankelijk wel iets, bleek anders.

wat bedoel je hier mee????

@ Paulus
    Paulus, plastic over de voorkant leek me ideaal. Ook ik krimp ineen als ik weer eens een schilvertje (of erger) eraf zie. Prijs die jij noemde viel me al wat tegen. Kopje spuiten kost natuurlijk ook 2,5 mille, maar....heb jij het al eens op een auto gezien....?
    Er stond bij Alex een mondial waarbij het was gedaan. Zag er wat mij betreft echt niet uit, net alsof de auto al jaren niet gepoetst was. Alex was er ook niet kapot van.[/QUOTE]

Staat Forza daar?????
    ik heb het allernieuwste foli (3m)gezien bij een demo bij Kroymans
    is echt super strak je ziet alleen de naad over je moterkap de rest zie je niets van is echt helemaal top.
    zal het in 2007 showen

10. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Robert, vergeet niet dat de meeste electronica van Bosch komt. Germany!

Ps. was op weg naar Guus vanuit Den Haag toen bij Delft mijn uitlaat stuk ging van mijn dagelijks vervoer, ben nog bij Kwik-fit geweest maar die had niet de nodige onderdelen op voorraad op zaterdag dus maar naar huis gereden, het leek wel een harde tubi uitlaat, Hahaha.Rob

11. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Rob,

Doet toch niet zo moeilijk. De kleine Cas moet ook mee-eten tegenwoordig, Alex kocht al een electische F40 spider voor hem. Bij jou gaat het toch van de grote hoop. :->

gr.,

Gijs

12. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    ja hij snap er niks van he Gijs en ik heb nog wel gedroomd voor hem
    dat was ook eens en nooit meer!

13. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Nee, ben ook in Oss geweest. Oeps is dat die auto van jouw maat, ik dacht dat de de rode was. Die spider is gewoon niet mijn auto, alleen al vanwege dat interieur niet.

Gelukkig, ben benieuwd. Met naad bedoel je dan halverwege het kofferdeksel? Zo ja, waarom doen ze die niet helemaal?

gr.,

Gijs

14. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Heren,

zullen we morgen rond 11.30 afspreken bij die oranje kanarie die daar staat,om ff bij te kletsen (als nofear er is komt er weer een verslag van 413 blz van,leuk voor de winter)?

15. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Gijs, Wwwwwaaaaaar is die hoooop. :D

Paulus, waarom word er niet meer gedroomd ik was er bijna. :D

16. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    -

17. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    k droom maar 1 keer gratis de rest moet betaald worden (weet je wat een 360 kost!?!?!?!?!?)

18. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Wij waren daar ge-3-en er liep ook een gegadigde voor een 360 modena met zoontje. Henk is er ook nog langs geweest.

Onbescheiden: ik heb gezocht naar het boek van Keith Bluemel in het nederlands maar kan het niet vinden. Natuurlijk houdt jij het in de kast staan omdat het een mooi boek is. Maar als dat niet zo is omdat je afscheid nam van je TB neem ik het graag van je over.

19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Stuur je de VIN's even naar Marcello?

Ton!?

20. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ik begin bijna te huilen, snik snik. :D

21. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

30 euro is het een deal

22. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

23. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Sorry was net te laat.Rob

24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,252
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ben weer bij, het heeft wat tijd gekost maar wel weer veel leuke belevenissen! Waar zijn de foto's uit Houten?

Gr. Martin

25. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,783
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Kleine correctie: Nivea creme, geen baby-olie

Share This Page