Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 258 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    neeeeee alleen beurtje en het Bpm verhaal moet hij regelen voor me.
    ik hoop dat ik haar maar 2 weken kwijt ben.

2. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Vanavond met mijn kleine broertje en Henk de nieuwe liefde van Paulus bewonderd. Owowowoh wat een auto.

Auto is helemaal perfect. Ongeloofelijk geluid, juweel ligt te schitteren onder een glazen plaat enz. enz.

Ik heb even plaatsgenomen achter het stuur. Fout! Plaatsnemen in de 348 zal nooit meer hetzelfde zijn. Het druipt eraf hoe veel meer solide een 360 is. Is natuurlijk logisch, scheelt 10 jaar ontwikkeling, maar heel opmerkelijk. Wat een auto!

Mooiste om te zien is hoe gelukkig P. er mee is. De bij hem gebruikelijke 300 woorden per minuut schiet in haar buurt naar 600. Als een kind zo blij en terecht!

Paulus bedankt!

3. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Hey Cor, dank voor je leuke reactie! Fijn dat je t leuk vond om te lezen. De volgende keer zal ik mijn CIA/FBI-voice-recorder maar extra goed opbergen zeker?! :D Nou ja, t was ook zó tof en gezellig met zijn allen. En interessant! Dus, tot de volgende keer maar weer, want idd, de winter duurt nog lang! En met zijn allen moeten we er maar doorheen zien te komen :)

4. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Gijs,Bram,Henk

erg bedankt voor jullie bezoek deze avond.
    was erg gezellie en heerlijk geklets en gegeten.

k vond het wel raar dat jullie alle 3 met een stijve in mijn garage stonden.
    en henk er nog bij kwijlen ook (k zal ook maar een gamma emmer halen voor als hij weer komt)

5. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    #6430 nofear01, Nov 14, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Wauauw! Dit belooft wat voor volgend jaar dan!! Krijg er nou al zin in. En heel tof weer te lezen hier op deze site dat er mensen zó genieten van Ferrari! En met elkaar, als vrienden! Interessant te lezen Gijs, dat zo'n auto dan al weer zó veel verder is dan oudere types. Ik had het eergister met die 355, als je dan erin zit word je er gewoon stil van! Zijn er nog meer dingen die je opviel aan zo'n veel nieuwere Ferrari? ben benieuwd. bijv allerlei nieuwe knopjes/functies, die wij niet kennen?
    Goh, hoe belangrijk F wel niet kan zijn blijkt zelfs ook uit bijgaand artikel; de superschaatser Sven Kramer wordt zelfs gemotiveerd met trainen door een mooie opmerking over F; "you don't drive a F in second gear". Zo'n wagen hóórt dus gewoon flínk te rijden! prachtig! Kwam trouwens nóg een keer F tegen in de krant; een artikel over Auto Fiat, een of ander ambitieus plan dat ze in 2010, ik weet niet hoeveel winst willen maken. Welk type staat hier nou op de foto?
    Paulus, nogmaals gefeliciteerd jongen! Wat een bezit. Machtig man. Nog een paar maanden...:(
    Image Unavailable, Please Login

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dat is een 599 GTB Robert.

7. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix

way too much information.......

8. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hee Paulus...
    Was erg gezellig. Ja... alle drie met een rol mentos in de zak.
    Het is een prachtige machine jongen, samen met de 430 de mooiste ooit gemaakt.

Ja, wel een zwarte emmer graag, heb weer wat stukken uit de onderspoiler !!

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Yep... zie mijn post #6325

10. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Ja, wel een zwarte emmer graag, heb weer wat stukken uit de onderspoiler !![/QUOTE]

Je onderlip zal je bedoelen, daar is een stuk uit van het kwijlen.

11. Hans66

Hans66 Rookie

Nov 10, 2006
    9
    Groningen
    Full Name:
    Hans van Baarsen
    Peter;

Leuk dat je de auto gezien hebt, het klopt volgens mij zijn het ook zeker geen 512 TR velgen!

12. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    #6437 Dutchman, Nov 15, 2006
    Heb je er een plaatje van? Hier heb je een voorbeeld van een 512TR velg naast een 355 velg.

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Dit zijn de 2 mooiste standaardvelgen ooit onder een Ferrari geleverd naar mijn mening. Maar wie ben ik :(

14. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Die Testarossa in Soest heeft openspaken, je zou dus eigenlijk kunnen zeggen dat het 10 spaken zijn.

15. Huijsje

Huijsje Karting

Sep 15, 2006
    133
    Eindhoven
    Full Name:
    Maarten Huijs
    Wie rijdt er dan ook tegen zijn camera aan. En dan nog klagen ook!!
    Als meneer nou eens wat zuiniger op zijn materiaal zou zijn.. (nee hoor Henkie: jouw F ziet er echt gelikt uit !)

16. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Tja, ach, die Borrani´s waren natuurlijk ook niet te versmaden! Om maar te zwijgen van dikke vette Campagnolo´s.

Van het huidige spul vind ik de fabrieksvelg van de F430 erg goed gelukt. De pentagram van de 599 begint te wennen, maar blijft toch ondermaats.

17. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Peter, hoe zit het met het autorijden tijdens het fotograferen? Hoorde op de belgische radio wat je allemaal niet mag doen achter het stuur en fotograferen is er een van...

Ben even wezen kijken bij Ferrari Antwerpen vanmiddag: 512TR, 360, 430 (Spider), 612 en een 500 Mondial.

Gr. Martin

18. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Heren,

afgelopen weekend heb ik iets opgevangen voor het bijwerken van de kale slijtplek op de bestuurders stoel.

kan iemand even aangeven welk spul daar nu het beste voor is.

ben vanmiddag ff bij Kroymans wezen kijken.
    ik heb een rondleiding in het museum gehad (erg leuk om te zien)

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Daar heb ik het beste spul voor.... vraag aan Gijs evtl.

Ik haal deze week 2 potten, 1 voor jou en 1 voor Robert No Fear.
    Volgens mij iets van EUR 12,00.

20. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    toppie ik hoor het wel als je het spul hebt
    neem ook ff de cd mee van de film die jij in mekaar heb gebakken.

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    * Kingpin: Top Gear dvd (3 italiaanse barrels) verzonden.
    * Rob308: Seven part II dvd verzonden.
    * Paulus: Seven part II dvd in mijn koffer, vrijdag afgeven met stoelenzwart.

22. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Martin, neem volgende keer camera mee, wil die tent wel eens zien. Bedankt.

23. alx355gt

alx355gt F1 Veteran

Feb 3, 2004
    9,524
    Belgium
    Full Name:
    Alexander
    Mooie showroom daar in Antwerpen... één van de mooiste en ruimste in de Benelux volgens mij...

24. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Jippiiiiieh!; Thenks Henk!

Vandaag nog ff gereden! 17 graden, zonnetje. Geweldig! Mijn ouders gingen vandaag een middagje naar Dordt (wonen eigenlijk in t groene hart van nederland), die kwamen ff langs op mijn zaak. Heb ff de snelweg op en neer gereden met mijn moeder! ha-ha! 70jr, ze vond het práchtig! Warme jas aan, petje op. Ze schrok enórm van de trekkracht! (heb het niet te gek gemaakt). ''oe'' zei ze, en greep de stoel en het portier vast :). Maar goed, ze vond het geweldig. Een moeder van 70jr in een Ferrari. lachen.

Daarna vanmiddag nog ff langs jou gescheurd Henk! :) ; waar je werkt; k moest ff bij Alternate zijn. Voor het geval je aanwezig was, heb maar ff een beetje gas gegeven voor je pand langs, dan heb je nog ff kunnen luisteren naar een Ferrari, ff genieten (hoewel bij Paulus gister natuurlijk 100x mooier geweest zal zijn!:)). Hoewel jij er altijd al wel zát ziet. Zoals vorige week; 250km oprijden in duitsland naast een 430. Verdorie; geweldig!

Ervaarde trouwens mijn eerste Ferrari-drift vandaag!! oe-hoeoe- hoooooow- rustúúúúúúuuuug! :) In de bocht van de A16 naar de A15 naar links naar europoort, als je naar de afslag Bdrecht wil, daar o n d e r door die snelweg die vanaf R'kerk komt (normaal gesproken buig je naar links over die hoge fly-over). Gijs&bram, 308rob, paulus, en zeker Henk (ivm je dagelijkse woon-werkverkeer) kennen die bocht wel. Je houdt de borden Barendrecht aan, en gaat eerst naar rechts, een beetje een hoogje af, dan die superbocht naar links, aan het einde van die bocht kom je al weer omhoog, en dan komt er verkeer van rechts bij in een extra baan. Vanmorgen waren de wegen nat, vanmiddag vrijwel droog........ als t in de zon lag...... de stukken in de schaduw waren echter nog nat! Un-be-lie-va-ble, wat water is! Maakt asfalt bijv totaaaaal anders. Vocht glijdt! (hûh? :) ) k zag het gelukkig aankomen, deed al iets rustiger, maar: 4/5e deel van de bocht was droog, maar het laatste stuk, vooral van de linkerbaan (en de bocht ging naar links, dus binnenbocht), dat in de schaduw lag van het viaduct/het talud, was dus nog steeds nat! Oe-hoe-hoeoeoeoeoeoeoeoh - sjiiiiiiiiit, je voelt het METEEN. Ik kan eigenlijk niet uitleggen wát je precies voelt, maar je vóelt het gewoon. Aan je stuur of zo, of aan de hele auto. Op droog asfalt houdt dat de banden vast, maar d i r e c t toen ik met 4 wielen op het nat kwam, voel je je stuur helemaal licht worden en de auto glijijijijijden. Al is het maar 2 of 3 centimeter, je VOELT het. Gotsiiiieee! Maar petje af voor Ferrari, en iig voor de ontwerper van de 328 (de wagen is blijkbaar toch redelijk goed uitgebalanceerd), hij bleef verder op koers, brak niet alleen vóór of alleen áchter uit. De wagen als geheel, gleed. f&ck man, hartkloppingen. Pffff. Was echt weer een no fear belevenis zeg.... je zal hem ff tegen de vangrail caramboleren... = einde auto. sjiiiiiit.

Enfin, moest nog ff op 2 andere plaatsen in Barendrecht zijn, dus was leuk. Kwam een man bij Alternate naar me toe, heel verhaal, ferrari dit en dat, liep in werkkleding, dus zal wel voor werk daar geweest zijn, maar gewoon blijven wáchten tot ik weer wegging he? :) Klein beetje gas gegeven, die man lachen en zijn duimen omhoog, nou, weer iemand gelukkig gemaakt. Eind goed al goed.

Heerlijke (F-mid)dag vandaag!

25. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #6450 pterps, Nov 16, 2006
    Martin, hoe zit het met ferraridealers bezoeken tijdens werk tijd ;-)
    Ik weet dat het niet de meest veilige situatie is, maar oefening baart kunst zeggen ze wel eens. Als je foto's van allemaal mooie bolide's kan maken vanuit een 328 op snelheid, dan valt het fotograferen terwijl je zelf in een comfortabele auto rijdt echt heel erg mee.

Robert, je hebt weer een lekker ritje achter de rug zeg, maaruh kijk uit dat je hem niet plat rijdt in van die linke bochten!

Ik ben gisteren nog even langs Wiggers en Munsterhuis gereden, bij Wiggers reed net een 360 spider weg en bij munsterhuis stond vanalles buiten maar helaas geen 599, zag wel dat er eentje in de werkplaats stond. Ze hebben overigens een prachtige 575 SA staan in die prachtige goudachtige kleur. (kleur waarin de 612 werd gepresenteerd).

Bij wiggers stond de auto van Peter Schumacher voor de showroom te lonken naar potentiele kopers.

Share This Page