Ik vertel mijn F-levensverhaal later nog wel eens ha-ha paulus, nee dat zal dit keer wel meevallen, want het meeste is waarschijnlijk al gezegd. Want het is allemaal zó hetzelfde van iedereen; ongelofelijk gewoon . maar vraagje; bedoel je nou dat de F van die bmw-dealer van hemzelf was of was het een inruiler die in de showroom stond? en viel het tegen/had je veel kosten toen je hem liet checken bij alex? of hoefde er niet veel aan gedaan te worden?
hij had hem ingerolen ik heb hem voor een schijntje gekocht (hij wilde er echt vanaf) wel en duizend of 8 bij lex gebracht maar daar was ik niet van geschrokken, nieuwe banden,alarm klasse 3,slaapzak,zeer grote beurt,druppellader,voorruit, en allerlei interrieur onderdelen. nu is hij weer helemaal perfect (degene die hem koopt zal er heeeeel veel plezier mee beleven hij is echt 100 %)
als ik mij niet vergis heb je het nu over Jack Setton. Voorzover ik geinformeerd ben heeft mr Setton het hele Ferrari-gebeuren afgezworen. Collectis is verkocht. wat extra info: http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=91110 Ivo heeft ook een bezoekje gebracht aan Uderzo, de tekstschrijver van de Asterix-strips. Die heeft ook geen verkeerde collectie. Nog niet zo lang geleden een F40 LM aan barrels gereden op Imola.
Henkie !!!!!!!!!!!!!!!!! Seven Tunnels II vandaag ontvangen hartelijk bedankt. echt weer helemaal waanzinnig goed.Rob
Ik lees net dat verhaal van die Fransman (link van GTE), had ik dus goed onthouden van dat Pioneer verhaal. Jammer dat het allemaal verkocht ed is.
Had mijn camera mee, maar ze vonden het niet zo tof als ik foto's zou maken. Peter: Gefeliciteerd met een kleine op komst, kan me vaag iets herinneren van die Jambers-uitzending. Een groenteboer die zijn Mondial in zijn woonkamer geparkeerd had. Mijn eerste bezoek aan Kroymans weet ik ook nog goed: 3 F40's achter elkaar geparkeerd (buiten!) voor de oude showroom, ze waren toen het nieuwe pand aan het bouwen. Gr. Martin
Dan heb je het heel goed gedaan Paulus. En heel nétjes gedaan. Én.. je bent dan een gentleman omdat je een ferrari weer in optima forma-staat hebt teruggebracht (hulde!), en het ook een volgende eigenaar gunt dat ie een prima wagen krijgt (die persoon moet er dan ook wel weer netjes mee omgaan natuurlijk hé!, als een liefhebber-zijnde er mee omgaan! Ik heb het juist erg getroffen met mijn auto kopen (henk ook, las ik net); lex steeh. liet ook alles gewoon 100% weer maken als er iets kapot was of vereist was; geen gelul, niet beknibbelen, gewoon doen, wat móet moet, klaar. (hoewel ie de wagen niet echt superschoon hielt; overal stofzuigen en t interieur schoonpriegelen was niet helemaal aan hem besteed.. )
Had je bericht straks al gezien, maar dat weet ik ook niet, zit ook op mijn werk overdag. Heb hem wel gemaild, als ik iets hoor dan lees je het. Even afwachten.
Ik zou mijn Ferrari verhaal eens vertellen. Het begon toen ik een jochie was van een jaar of 6, ik kreeg toen een schaal modelletje van de shell, rode Ferrari F40 dat vond ik zo mooi ding. Mooier dan al die ander modellen van de shell (Porsche,Aston Martin, lamborghini) niet veel later kreeg ik ook nog een poster van de formule 1 auto van Schumacher uit 1996. van af dat moment ben ik ook de Formule 1 gaan volgen. Ik kan me nog redelijk goed de race van Monaco 1996 herinneren dat david coulthard met de helm van Schumacher reed. Volgens mij was het met mijn 7 verjaardag dat ik een fel gele Testarossa met roze strepen en gouden velgen (fouter kan haast niet) van matchbox. Maar dat was toen 1 van mijn lievelings autootjes. Toen ik 9 jaar was zat er bij de autoweek een poster van een Ferrari 360 Modena dat vond ik toen zo mooie auto, Van af mijn 10 is het Ferrari virus echt begonnen ik volgende als het kan iedere Formule 1 race en ging bij de bieb Ferrari boeken halen, ik het het zelfde boek wel tig keer gehaald. Ik begonnen me te verdiepen in de model en hun namen en kenmerken te leren tevens ook begonnen met het sparen van modelletjes . Ik was 11 en ging samen met mij vader naar de Auto Rai dat was de eerste keer dat ik meer dan 1 Ferrari zag. Voorheel nog niet zo heel veel gezien ooit eens een 328 en een 348. Prachtig vond ik het ! Vervolgens 2 jaar later weer op de Rai daar stond ie dan in het Echt de Ferrari Enzo toen mij ultieme droom auto. Ik vond het zo gaaf dat ik er toen bij mocht gaan staan. het was half 2004 en ik las zaterdag avond op internet dat er het weekend de Ferrari Racing Days in duitsland waren. En daar wou ik wel naar toen, mijn pa zo gek gekregen om mee te gaan. We reden naar de ring en iets voor het circuit op een parkeer plaats stonden een Ferrari 360 Modena, een Ferrari Challenge Staradelle en een 456 GT zomaar daar in zonder iemand. (de eengiste keer dat ik een paar Ferraris bij elkaar zag was op de Rai) dat vond ik toen zo mooi en toe nog niet wetend wat er de rest van de dag nog te wachten stond, parkeerplaatsen rood van de Ferraris. Ik weet het nog goed er was een demo met alle limiet edition modelle van Ferrari (Enzo,F50,F40,288 GTO,550 Barchetta)heel het zooitje bij elkaar en dan niet in van elk model maar zeker een stuk of 5 ! Later kwam ik er achter dat er ook evenementen waren in Nederland zo als die van de FCN en die ben ik gaan volgen sinds eind 2005. Zo heb ik ook mijn eerste rit een in een Ferrari gekregen in 2006 tijdens de rijvaardigheids training op Zandvoort in een blauwe F355 Spider, Super ! En mijn droomauto als sinds ruim 2 jaar is nu een Rode, Ferrari F355 GTS met Challenge gaas ..
Ik ben daar vorig jaar eens gaan kijken. Is inderdaad een zeer mooie showroom, maar ik vond dat ze zeer weinig aandacht besteden aan de jonge Ferrari liefhebbers. Wij waren zo vriendelijk om eerst te gaan vragen of we wel foto's mochten maken, maar moest ongeveer 20 minuten wachten om m'n vraag te stellen.. Moet eerlijk zijn dat ze bij de Aston Martin dealer een eindje verder veel vriendelijker waren. Die maakte een praatje met ons en liet ons nog even boven kijken bij de Zagato's! Maar hier dan de foto's: http://supercarfreak.net/gallery/ferraridealer
Gairo, dit is echt heeeeeeeeeelemaal geen mooie auto hoor ! hi-hi. Prachtverhaal van je! Goed gedaan. En die bibliothecaresse zal wel gedacht hebben: 'díe is gek; die huurt 2x hetzelfde boek!' hi-hi. Wel opletten in welke trein je voortaan stap hé, als jij een F-boek bij je hebt.... Half 8 thuis man.... brrr.
Prachtig al die verhalen En inderdaad allemaal zeer gelijklopend. De Testarossa en F40 hebben in de jaren '80 een verpletterende indruk gemaakt... Hehe, die band heb ik ook tientallen keren gezien natuurlijk... ik vraag me eigenlijk af wat er van al die eigenaars en die auto's geworden is... notaris en toenmalig schepen M.C. Quaghebeur met zijn bordeaux Testarossa, de melkboer en de marktkramer met hun Mondial,... die kraanhandelaar met de 328... Valt idd erg goed mee Henk! Al moet je er idd wat geluk mee hebben... Toch bedankt om dat even te posten...
Dat lijstje gaan we binnenkort weer aan werken Robert, komt helemaal goed. Ik ben wel weer iets ouder dan Vu en Gairo, en ik kan me Miami Vice ook nog goed herinneren, triest moment toen die zwarte Daytona spider werd opgeblazen (replica). Maar die prachtige Testa maakte alles weer goed, ik keek altijd vol aandacht naar het intro waarbij die TR zo mooi de hoek om kwam blazen.
Kijk er is ook bij jou het een en ander blijven hangen (het is al 10 jaar geleden!) Wat ook een memorable moment was, was toen we met de hele klas naar de Kroymans collectie gingen, 2 dagen na de intro van de F50! Het opstarten van die F50 heeft toen erg veel indruk op mij gemaakt, wat een prachtig geluid.
Miami Vice zegt me niet zoveel tot op heden. Ik heb die film net bekeken en daarin kwam die F430 Spider in voor. Wel wreed hoor die scene waarbij die de Flying Spur achterna ging in de nacht. Maar de film viel naar mijn mening een beetje tegen. Henkie vertelde net al dat de serie uit24 videobanden bestaat. Het lijkt me dan ook onmogelijk om daar een goede verfilming van te maken in pak 'm weg 2 uurtjes. De film The Rock, waarin Nicolas Cage met een gele 355S een Hummer achtervolgde vind ik een zeer goeie. Het stuk met die achtervolging speelde ik destijds dan ook vaak af. Verder heb ik niet echt veel Ferrari's in films meegemaakt...ja een keertje bij Beverly Hills Cop..... Maar qua autoprogramma's keek ik als tiener veel naar Turbo (Schots/Iers programma), de Helige Koe en soms kwam er een special op Discovery Channel....ik nam die filmpjes dan ook altijd op