Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 262 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ondanks dat ik al meerdere keren bij Kroymans was geweest was dat een leuke excursie! Heb nog ergens foto's, alleen niet digitaal. Zal eens kijken of ik die binnenkort om kan zetten. De F50 was inderdaad de blikvanger toen!

2. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Dat is nog allemaal van voor mijn tijd dus heb er nooit iets van mee gekregen. ik volgende wel de nodigen auto pragramma's zo af en toe.
    Wat ik wel vaak heb gekenen is de sene van James Bond in de GoldenEye met de F355 GTS

3. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    heel de morgen met de binnenkant van mijn meisje bezig geweest.
    er is echt geen stofje meer te vinden.
    ramen glimmen beter dan nieuw
    ook dat leer spul van Henkie is helemaal super.
    ik heb eerst mijn stoelen met een zachte borstel gestofzuigd,daarna met een natte doek de stoelen afgenomen toen dat weer was opgedroogd.
    met Henkie zijn goedje de stoel ingesmeerd met een katoenedoek,na ongeveer 10 minuten laten intrekken,weer met een katoenedoek uitgevreven.

elk klein stikseltje is weer mooi zwart en het leer ziet er uit of de koe net uit de wei komt (echt super spul)

gr

4. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Mannen,

Iedereen is tegenwoordig "digitaal" plaatjes aan het schieten maar hebben jullie de ouderwetse foto's ook omgezet naar digitaal? Ben benieuwd hoe jullie dat voor elkaar hebben gekregen, ik hoor het graag!

Gr. Martin

5. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    #6530 zwoemba, Nov 18, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vrienden van me hadden nog deze foto gemaakt op de beurs in Houten. Ik was er nog niet toe gekomen om hem te posten, dus bij deze...

Gisteren in Parijs ook een prachtige F430 gezien in het zwart. Zijn velgen had 'ie ook in het zwart laten spuiten. Ik vermoed ook een Tubi. Geile bak... :)
    Image Unavailable, Please Login

6. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Daar staat Peter Schumacher dus zelf (beetje wazig) :)

7. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Net gesproken. Hij is vrijdag met de Lambo naar een klant van hem geweest, Fiat Nederland in Lijnden boven Amsterdam. Dus vul jij het maar in :)

8. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Wij naderen pagina 328!

Bram & Robert, ik reken op jullie!

9. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,783
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Zegt iemand die net z'n 348e post doet...

10. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Peter Schumacher zijn auto met de andere Lambo's net in beeld bij AutoExperience. Volgens mij is morgen de herhaling...

Gr. Martin

11. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie

13. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ha, dat had hij vast niet in de gaten :D

14. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Henk,

Dat is Peter niet hoor!!

Bram broer van Gijs

15. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Mmm... ik twijfel nu zelf ook, heb foto naar 'm gestuurd dan horen we het wel.

16. rdesign

rdesign Rookie

Nov 18, 2006
    46
    Full Name:
    Jorg Ploeger
    Hallo,

Ik ben een 17 jarige (amateur) auto designer die in zijn vrije tijd veel tekent en ontwerpt. Veel bezoek ik het Autovisie forum waar michiel ook te vinden is.
    Had op 4 november ook nog even met Michiel gepraat samen met een andere ontwerper over de 599 GTO en de C30.

Als ik tijd heb naast mijn opdrachten van vrienden en kennissen zal ik mijn idee geven over de Dino. Geen futuristische wagen, maar een supermooie retro wagen. Jammer dat de AV Designcontest niet echt op schiet.
    Wie meer wil weten over wat ik doe, voeg me op msn of stuur een PM;)

Freelance automotive designer,
    Jorg Ploeger

17. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Verrek! helemaal niet op gelet nog, ik kom net binnen, ga ik gelijk in orde maken! thnx for the tip Gijs!

18. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
  19. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    PS. Lijkt me onnodig te zeggen dat rood-wit-groen natuurlijk de kleur is van.......? <juist ja!>.

20. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    #6545 nofear01, Nov 18, 2006
    Lieve help jongens, k begin nou toch zo langzamerhand echt te vermoeden dat er sinds kort iets door mijn lijf heenraast, wat er eerst nog niet zat... Ik heb eerst nog een tijdje in een soort van ontkenningsfase gezeten, een afwijzen ván, het niet onder ogen willen zíen, zoals een alcoholist ook altijd zegt dat ie helemaal geen drankprobleem heeft, behalve als zijn fles leeg is, maar na een zeer korte incubatieperiode, komen dan toch nu meer en meer de syptomen naar buiten. Ik bedoel, één van de dingen (en dat zijn er veeeeele) waar ik me over verbaasd heb de afgelopen tijd in F-land en hier op F-chat in het bijzonder, is toch wel, dat aan-de-buitenkant-toch-redelijk-normaal-ogende-jongens/mannen, zómaar naar showrooms gaan of reizen, om maar weer eens Ferrari's te zien, en ze zelfs te fotograferen!, om maar niet te zeggen dat dat dan ook nog gewoon doordeweeks gebeurt ! zelfs onder werktijd!! D'r zijn hier malloten, die rijden gerust ff 50 km om, want ''ze waren toch in de buurt'' :). Jongens, jongens, jongens, zoiets dóe je toch niet?? :) Je gaat toch niet zómaar naar een dood stuk blik staan te kijken? Met een paar ruitjes, wat kevlar, koolstofvezel, een kleurtje, hier en daar wat leer, een beetje rubber en een paar stukkies chroom? Ik bedoel; is er niet wat zinnigers te doen?? Bovendien, dat kán toch allemaal zomaar niet? Dat kan je helemaal niet maken, moet er niet gewerkt worden dan? Met andere woorden; doe toch eens een beetje nuchter, cool, beheerst, gebruik je hersens, doe eens rustig, volwassen, etc etc..... :)

........ nou ehhhhm........moest ik uhhhhh...... vandaag fotograferen in Gent in Belgie. Of beter gezegd in St Denijs, een vóórdorpje dat opgeslokt is door die grote stad, want daar staat mijn andere kantoor (een bureel heet dat daar) (Zwijndrecht is hoofdkantoor). Aan dat plaatsje vastgeplakt zit een dorpje dat heet St Martens Latem. Dat schijnt het Aerdenhout, Laren en Wassenaar van belgie te zijn (rond antwerpen wonen alleen maar nederlanders :) ). De bank waar ik mee werk staat daar, en altijd als ik daar eens heen moest verbaasde ik me altijd over de wagens die ik in dat plaatsje tegenkwam. Nou is dat niet zó verwonderlijk, want op het eerste stuk van de Kortrijksesteenweg, staat er al een lel van een platgeslagen kever-dealer, en, was het nou niet zo, dat er daar ergens verderop ook een nog ''ander soort merk"-showroom was :) ??????.....

..... nou ehhhhh, had ik vanmiddag-uhhhhh.........op een gegeven moment-uhhhhh......even een uurtje óver........... ennnnuuhhhhh, ik hád wel de dikke zaterdagkrant meegenomen die ik nog moest lezen, ennnuuhhh..... ik moest ook persé nog wel naar bureel wat zooi opruimen..... maaarrrreeeee...... tsja......, hoe zal ik het zeggen hé? :).... t was mooi weer buiten.....de vogeltjes floten.... ennuuhhh, nou ja, .......íets in mij, trok mij, lonkte naar mij, riep mij, fluisterde in mij...... dus eehhhh.......,:D..... juist ja <zucht>.....

Ik kon er echt niks aan doen hoor! het was gewoon sterker dan mij zelf, ik kon er gewoon niet tegenop :). De voorzitter van de voetbalclub zei nog; ''waar ga je heen?'' ik zeg; "ja; ik ben zó terug!!". 'zeurpiet', dacht ik.....

Afijn, ik ben dus nou maar eens even die kortrijksesteenweg uitgereden, l a n g s 19 ( ! ) (echt waar; ik heb ze geteld!) prive-huizen/clubs (waar die straat ook om bekend staat, let op; allemaal binnen 6 a 700 meter van elkaar hé?! niet te geloven), en langs de onderstaande 3 dealers die ook allemaal vlak bij elkaar staan, met ook nog een Range Rover dealer (terwijl in st denijs er ook nog een lexus-dealer staat...) alvorens ik... jawel! bij de helemaal ónderstaande plek aan kwam; Ferrari Monza! En wat staat daar buiten? joepiiiiieee.... een 328 gts.

21. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    #6546 nofear01, Nov 18, 2006
    Afijn, ik naar binnen natuurlijk. Ik excuseer mij even voor de vale kleding waar ik in loop met halve modderschoenen en natte gras-knieplekken op mijn broek ("âh ja, da's niks" zegt de verkoper, maar dat betekent in belgie; 'het geeft niet'. níet dat je denkt dat ie je kleding totaal de grond in staat te boren, als: " ja, dat is echt helemaal niks ja" :) ), en vertel hem dat ik van de zomer een 328gts gekocht heb, maaaaaaaaar, dat er misschien ook nog wel ándere leuke modellen zijn, zoals een bla-di-bla-di-bla..... . Die heeft ie wél, maar niet daar, ter plekke, dus vroeg ie aan mij bla-di-bla-di-bla, enz enz enz, maar dat verhaal ga ik hier niet vertellen, dat doe ik later ooit nog wel eens...:).

Het gaat er nu even om, dat ik uitgebreid in de showroom mocht kijken ("ja, doet u gerust'' ) en dat er lekker niemand was, dus ik heb dan ook maar voor j u l l i e ....;) wat fotootjes gemaakt. De showroom is niet groot, maar is wel prachtig! Mooie tegels, mooie materialen, en er staat bijna alleen maar volledig nieuw spul! Ik bedoel; 10 van die bolides, in een dorpje zo groot als tietjerksteradeel, het is toch niet te geloven???! Geen 308's, 328's, 348's, 355's of testa's, slechts 1 ''oudje''; een F40 (wat een ding!) , en voor de rest; alleen maar het nieuwere werk. Prach-tig jongens! Kijk maar naar de foto's. Jullie weten beter de modellen dan ik, maar ik herkende wel een 550, 575, 360 modena, en.....

22. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    #6547 nofear01, Nov 18, 2006
    .... natuurlijk de F 430! goeiendag-schotel wat is dat mooi zeg. was voor het eerst dat ik er oog in oog mee stond. Die wielen, de velgen, de rode remklauwen, die achterlichten, de uitlaten (waarbij de buitenste korter zijn dan de binnenste (prachtig!)), en een lel van een motor, door die glazen kap heen te zien. nou-nou-nou-nou! prách-tig. en dan ook nog zó staan te glimmen joh, gôôôôhhhh. <zucht>, <zucht> en nog eens <zucht>.

23. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
  24. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    #6549 nofear01, Nov 18, 2006
    Wat me trouwens heel erg opviel; behalve dan de uiteraard rode F40, die rode 430, en 1 rode modena, al-le-maal ándere kleuren dan rood of geel. Niks schreeuwerigs dus, allemaal ''ge-distingeerde'' kleuren dus. Ingetogen, rustig, zakelijk. Alsof het gewone reiswagens betreft, geen sportautos. Dat zegt dus duidelijk iets over het publiek / de mensen/ kopers die daar wonen. Geen nouveau riche, jetset, goois matras-spul, maar aristocratie? Het oude geld dus. Deze mensen willen zogenaamd niet heel erg opvallen, maar een toch enigszins rustige auto, maar wél een goeie, spannende, dure auto, dus een Ferrari. interessant.

Enfin, k kreeg een boek mee over de belgische Ferrari club, van seizoen 04-05 geloof ik, met veel foto's erin. Mooi. En de rest vertel ik later nog wel een keer :) .

25. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren