Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 263 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Ik schrok al
    terwijl ik dit aan het lezen was, was mijn pc ook bezig met het laden van jouw foto's het ik zag eerst alleen nog maar de foto van de ander dealer. en ik dacht het zal toch niet he, hij zou toch niet van zijn F car af willen en iets ander kopen. maar gelukkig ging het laden van de foto's door en kwamen daar de foto's van de F-cars te voorschijnd en kon ik weer gerust adem halen en je verhaal veder af lezen :)

mooie foto's, ziet er daar mooi uit !

2. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    #6552 Kingpin328, Nov 18, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ja Robert, die straat heb ik van gehoord. Gijs (348Holland) komt daar een paar keer per week. Als zijn groene passat er staat is het weer feest, ze kennen hem allemaal.

Tjee Robert... echt geen stijl van je. Al die arme zielige kindertjes staan daar te wachten in de zeikende regen met een verwaterd briefje van 5 om op de foto te mogen met jouw tv meubel en dan ga jij lekker de straat uit om een paar uur in de verwarme zetel van een 599gtb te hangen.. Maar mooie foto's kerel ! Tent ziet er goed uit. Daar wil ik ook wel een paar uur hangen...

Ja, die status krijg je automatisch als je reply's tikt met 1000 woorden of 750 posts, net wat eerder komt :D

4. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #6554 henkie, Nov 18, 2006
    Ok dan. Ik vroeg aan mijn dochtertje van 6 of ze het liefst een tekening voor Sinterklaas wou maken of een nieuw design voor de opvolger van de 348 voor Pininfirina. Het werd het laatste.. Let op de cheesegrates en het logo.. komt het eerste op bij zo'n meiske :) Hopelijk kan Michiel van der Brink er iets mee :confused:
    Image Unavailable, Please Login

5. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ja dan klopt het dat ik hem zag rijden :) prachtige wagen in het echt man :D

6. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Henkie,kinderen van normale ouders tekenen op die leeftijd popetjes van K3 en barbie.
    maar jou dochter een 349 *je zal wel gedrijgd hebben deze week geen zakgeld te geven.
    k zal het mijn zoon ook eens doen.
    wordt dus een 361

7. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #6557 pterps, Nov 19, 2006
    Eindelijk het hoge woord is er uit Robert, het is een virus, geniet er van!

Gisteren ben ik een dagje naar Amsterdam geweest, ik reed net de wijk uit kom ik al een Testarossa tegen, meegespoten dorpels en onderlip en voorzien van 2 hoge spiegels, oudere eigenaar met een flinke bolknak tussen de lippen. Ik heb deze TR hier vaker zien rijden, maar ik weet niet waar die beste man woont.
    Na een leuke rondleiding over de wallen, zijn we nog even een kroegje ingedoken, ik zag plots in mijn ooghoek iets roods en laags langs rijden, een 348, ik kon de bestuurder niet zien maar ik zag wel meegespoten dorpels/onderlip, dacht even dat het henk zou zijn, maar het kenteken eindigde op 77, dus geen Henk.

Hier nog een bijdrage aan pagina 328.

8. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Die 360 Challenge Stradale vind ik echt zo'n onwijs mooie auto! Maar ze hebben daar een knappe collectie moet ik zeggen, en Robert je hebt nu zelf 2 599 GTB's gezien terwijl je vorige week nog niet eens van het bestaan van die auto's wist.

9. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    klopt het dat op de foto's van nofear op de 430 speciale schijven zitten.
    ik zag van de week op de dvd van henkie(topgear) dat deze 10.000 euro extra kosten.

wie weet wat het verschil is met "gewone' schijven
    gaan ze langer mee
    heb je ook andere remschoenen nodig
    worden ze nog rood van de warmte
    wat kost het om te vervangen

10. joopjoldersma

joopjoldersma Formula Junior

Dec 6, 2003
    364
    Holland
    Full Name:
    Joop Joldersma
    #6560 joopjoldersma, Nov 19, 2006
    Effe iets anders.
    Dit was een van de autos die dit jaar meereed in de Nuvolari-rally. Hier bij de start in (waar anders) Mantova (Nuvolari's geboorte plaats - voor degene die dat nog niet wist).

11. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Op die 430 zitten inderdaad keramische schijven Paulus, belangrijkste voordelen:

* meer remvermogen
    * fadingstabiliteit
    * laag gewicht
    * levensduur

Groot nadeel: de Prijs, weet niet precies wat de meerprijs in Nederland is.

12. michaelt

michaelt Karting

Oct 10, 2004
    170
    Biervliet, Holland
    Full Name:
    Michael Tange
    Mooi dat je ook eens in Gent bij Ferrari Monza bent gaan kijken. Leuke foto's. Zo ga je voortaan zeker met veel plezier naar Gent toe!
    Ik ben daar zelf zo'n 1,5 jaar terug ook eens naar toe geweest. De man die ons daar hielp was echt heel aardig. Er stond toen een Enzo en hij deed de deur open zodat we eens vanbinnen mochten kijken. Die F40 stond er toen ook. Bij de F430 liet hij het prachtige motorblok van dichterbij zien. Waren alle verkopers maar zo behulpzaam!

Het viel mij ook al op hoeveel dealers er daar in de buurt zitten. Er was toen ook nog een dealer Alvan Motors die een dorpje verder zat, daar stond toen ook nog een Ferrari F40, F355 en twee Bugatti's EB110. Helaas bestaat deze nu niet meer.

Dat zijn keramische remschijven. Dit is inderdaad een zeer dure optie. Op de 599GTB kosten deze 21.000 euro.
    Op het testcircuit van Ferrari gaan ze 350 rondjes mee, dus de levensduur ervan is wel een stuk beter.

13. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    ** ooooohw, was het dáárom dat al die meiden naar mij zwaaiden en wenkten van ''kom ff binnen". Zij zagen weer zo'n nederlands kenteken, dus die dachten natuurlijk; joepie; dat wordt weer flink verdienen :D. Of Gijs moet een superminnaar zijn en daar altijd gratis naar binnen mogen? ps; wat bedoel je met Gijs ''kómt'' daar een paar keer per week?? :D
    *** wees gerust Henk; t was zonder de ferrari dit keer :) . De F-foto's zijn overigens maar met een gewoon compact-digitaaltje genomen op de laagste res (480 x nog iets) om t uploaden lekker makkelijk en snel te houden. t heeft dus geen zin mij te pm-en om hires foto's helaas, vrienden.
    **** &#226;hhh, dit is echt schattig! dat ze inderdaad die gele schildjes tekent; opmerkelijk. Net zoals de motorkap die ze netjes aangeeft. en een deur, met deurklink. je kan er om lachen, maar ik vind het toch opmerkelijk. en dit is dan nog een meisje! eigenaardig; geen wielkasten, en geen zijruitjes! t is z&#243; net een stealth bommenwerper. een rode Ferrari Stealth bommen- werper dus. hmmm interessante gedachte :). met een f430 komt het vliegen immers inderdaad wel steeds dichterbij :). en ze tekent alle 4 de wielen, of bedoelt ze nou 2 wielen per as = 8? nog niet eens zo gek, want in de formule 1 heb je toch ooit die 6wieler gehad? van die teambaas die 1 of 2 jaar overleden is, kom; hoe heet ie nou, met die bril en die lange tanden, waar jos nog voor gereden heeft. jackie stewart nam toen die renstal over??? kan er niet opkomen.. <update; oh ja!!: ken tyrrell??>
    ** een virus?? getsie! is dat eng? gevaarlijk? nog te genezen? of in ieder geval middelen voor om t een beetje in de hand te houden? dat ik nou in een vrij uurtje de krant en werk laat liggen en speciaal naar een showroom rij om te gaan kijken om even tussen de ferrari's te zijn, als ware het een warm bad, ff jezelf verwarmen, en ook nog foto's te maken, klinkt toch wel zeeeeer ernstig.....:D
    *** ja, die woorden heb ik wel ergens zien staan ja Peet. wat wil dat zeggen dan? wat is er speciaal aan? De achterkant was trouwens van gaas!
    **** verrek! niet eens opgelet. niet eens gerealiseerd! het zijn die eerste 2 daar tegen de voorruit van dat pand? zijn die 599's ook niet superspeciaal en knetterduur, omdat ze een of ander &#225;nder model totaaaaal naar huis rijden?? ze hebben toch nogal superprestaties? henk heeft zo'n mooi overzicht een paar pagina's geleden hier neergezet, k zal t eens opzoeken. heb er niet zo opgelet, beetje dom, maar dat is de pest als je aan t fotograferen ben, dan ben ik weer aan het w&#233;rk en let ik op het fotograferen, meer dan op de objecten. k moest trouwens ook opschieten want ik moest nog snel terug nog een team doen, en ik was eigenlijk te laat terug op het veld...:)

Yep Paulus! Goed gezien; het viel mij ook op, daarom heb ik het ook gefotografeerd; het spul glimt niet; het is dof, en het ziet er raar uit, ribbelig, grof, alsof het samengeperst is, geb&#225;kken is, t lijkt wel aardewerk, een soort keramiek, dus... keramische schijven! <update: dit blijkt ondertussen door anderen in voorgaande posts al uitgelegd> maar kijk nog wel ff op: http://www.cartuning-guide.com/remschijven.html . daar staat het prachtig beschreven (helemaal onderaan)

leuke reacties allemaal van u heren! dank daarvoor. ik moet eerlijk zeggen; het is hier nu ff een chaos hier op kantoor en ik b&#225;rst van het werk, maar ik z&#237;t hier me toch een partij met een voldaan gevoel!! heerlijk gewoon! t v&#250;lt. t was gisteren, ondanks maar een half uurtje, toch weer een heerlijke F-dag, en t is t&#243;ch wel een erg leuk tijdverdrijf/ leuke hobbie. begin het nou wat beter te begrijpen allemaal..... :) . Die wagens zijn gewoon z&#243; ver-schrik-ke-lijk mooooooi......., unbelieveble gewoon.... <zucht>.

14. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Joop, heb je nog meer foto's? Ben in 2003 (volgens mij) bij de Gran Premio Nuvolari geweest. Niet zo groot als de Mille, maar wel een erg leuk evenement.

Gr. Martin

15. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Dit is dus hun site, ziet er prachtig uit. En er gaat nogal wat gebeuren voor 2007 aldaar?? poeh wat een mooie tekeningen voor een nieuw pand? Goeie teksten ook! ik moet trouwens maar niet kijken naar de prijzen van pre-owned F's zeg daar in belgie, daar word je echt niet vrolijker van, in die zin; wij betalen hier in nederland wel ff andere prijzen door die stomme bpm..... Een 360 modena F1, 99 voor maar 75?? een 550 maranello voor maar 65?? waarom dan trouwens een tr512m voor 72 van 6 jaar óuder? er staat dus ook een bla-di-bla-di-bla F1 voor maar 65, maar wat de verkoper in mijn oor fluisterde was nog ff nóg heel wat anders..... (maar daar gaan we t nou niet over hebben....:)). Maar henk, ton, paulus?; hoe zit het nou met die sjit-bpm bij oudere auto's vanuit het buitenland om hier in te voeren? wat moet je alsnog betalen?

http://www.dealer.ferrari.com/autobedrijfmonza/

16. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Ehhh... michael, die bestaat volgens mijn nog gewoon hoor; die zit in Drongen, daar vlak in de buurt. een vroegere medewerkster van mij woonde daar. zie:

http://www.easyauto.be/X_handelaars_detail.asp?id=13943

Henk; staat een hele bijzondere 348; een competizione. maar 50 gebouwd? klopt dat?

17. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
  18. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Robert,

Als je een auto in Nederland op kenteken wil zetten vanuit het buitenland moet je het resterende BPM-bedrag betalen. Volgens mij wordt er dan gekeken wat de BPM geweest zou zijn als het een nederlandse auto was, daar wordt de BPM-afschrijving (volgens een bepaalde staffel) van af gehaald en dan blijft het te betalen bedrag over.

Onlangs was in het nieuws dat hier vaak mee wordt gefraudeerd: navigatiesystemen en lichtmetalen velgen bijvoorbeeld van onder een te importeren auto gehaald, auto invoeren en vervolgens het hele zaakje weer terugmonteren. Kan (zeker bij de duurdere auto's) een heel verschil maken. Gaat bij je Ferrari alleen niet werken als je er stalen velgen onder zet met wieldoppen...

Gr. Martin

19. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Robert,
    Gefeliciteert met het F-virus. :D prachtige uitleg en mooie foto's.

Ben je bijna tegen gekomen ik was namelijk de 308 aan het uitlaten en ben een tunnel tochtje wezen maken van Dord naar de waasland tunnel in Antwerpen terug via de Tijsman tunnel en verder via de Heienoord tunnel naar Dord.

De Waasland tunnel is best de moeite waard om doorheen tegaan alleen op zaterdag was het eigenlijk te druk met verkeer.Rob

20. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    ** ja, dát snap ik, maar wat is die staffel? dat is t hem nou net....:)
    *** ja dat weet ik. Maar daar gaat het hem niet om. Ik wil sowieso al niet eens nav in een F, en idd, stalen wielen slaat nergens op, verder is er ook geen ándere luxe in de wagen, dus dit werkt niet bij een F. En ik ga ook niet lopen teuten om een paar honderd E. Dat is t mij de moeite niet waard natuurlijk (ik bedoel, als je een F koopt vanuit t buitenland).
    Rob, k weet niet of dit nou eigenlk wel felicitaties waard zijn hoor....:) ik ben er verdorie mooi klaar mee...! :D
    Wooow! Dit is een heeeel mooi tochtje Rob :)! In de middag? Was er zon in nederland toen? ik ken die tunnels ja :). Goed dat je het paardje even laat trappelen! Rijden met die hap!

21. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Martin,

Een heel bekend verhaal haha. in de jaren 70 en 80 haalden wij alfa gtv's uit italie en om ze goedkoop in te voeren haalden we de deuren, wielen, en motor/kofferklep eraf en soms zelfs de motor eruit en werd zo geimporteerd als sloopwagen en de bestelbus ging bij een andere grensovergang over met de losse onderdelen die werden ingevoerd als gebruikte hobby onderdelen die later weer werden samen gebouwd tot een wagen. :D

22. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    heren weet iemand waar ik een voedingspatroon kan vinden van een forumle1 coureur? ik heb dit namelijk nodig voor een werkstuk voor school

23. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Robert, het was prachtig weer hier ik ben om 13.00 vertrokken onderweg in brasschaat een bak koffie gedronken en hup weer verder. zolang het droog is blijf ik met de bolide rijden ook in de winter als het koud is behalve bij pekel dan moet tie even pas op de plaats maken maar verder is dat geen probleem kachel aan en gaan.Met de Dino die ik toen had daar reed ik zevendagen in de week mee voor mijn werk zomer en winter regen of sneeuw en dat acht jaar lang en geen probleem.

24. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Voedings patroon voor F1 coureur?
    Shoemi neemt altijd sauerkraut en halve worst van de hema en stampot en twee halve liters bier. :D :D

25. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

Share This Page