Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 264 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Hier kan je de rest-BPM berekenen: http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

Zoek je de exacte percentages dan zou je even op de site van de Douane moeten kijken denk ik...

Gr. Martin

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Rob, ouwe boef! Was dat destijds in verband met de BTW of de toenmalige BVB (?). Er was nog geen sprake van BPM toen, toch?

Gr. Martin

3. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

4. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    haha :D is dr een hema in duitsland dan ;)

5. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Ja dat klopt dat was de BTW + invoer belasting er was toen nog geen BPM.

Ouwe boef ? ik dacht dat dat normaal was. :D

6. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Je zou gek zijn als je niet van die mazen in de wet gebruik zou maken!

Even iets anders: is er binnenkort nog wat op (Ferrari-)beursgebied o.i.d. te doen mensen?

Gr. Martin

7. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren

8. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Aangeland op pagina 330. Weer een Ferrari-type-aanduiding. Niemand hier aanwezig toevallig in het bezit van een 330?

Gr. Martin

9. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #6584 308ROB, Nov 19, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  10. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Is dat een foto van Het Loo?

Ik ga me nog even buiten wagen voor het echt donker is...

Tot posts.

Gr. Martin

11. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Robert,

Hier een adres voor reparatie aan alle instrumenten.

www.info-instruments.nl
    click op assortiment en dan op voertuigen oltimers.Rob

12. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Klein dorpje idd, maar er zit ongelooflijk veel geld. Da's wat ze bij Ferrari nodig hebben... Monza is idd wel een leuke dealer maar verbleekt mijn insziens toch een beetje tov de garage in Antwerpen. En kwa vriendelijkheid... Laat ons zeggen dat het helpt als je een Ferrari hebt :)

13. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    machtig-mina!: wat hebben jullie allemaal een boel verstand van Ferrari's-, auto's- en autotoestanden. Er is blijkbaar altijd wel iemand die weet hoe het zit. Sta echt paf. Je vraagt iets en hup: pof; antwoord. Geweldig! Deze site is gezellig, maar ook een enorme vraagbaak. Zal wel een van de doelstellingen zijn natuurlijk. Nou het werkt goed! :) Tof. k heb inmiddels op de site gekeken Rob. many thanks voor de tip. ik zal eens bellen tzt. Ik had het er al met Guus over gehad, en die zei dat je het kon laten repareren bij vdo zelf; maar kost ca 500 euro en dan ben je je klok 6 dagen kwijt. Misschien dat t andere bedrijf goedkoper is. Met Henk heb ik het er ook al over gehad; die ziet van álles en nog wat langskomen op E-bay D. Aangezien ik Henk inmiddels ken als een ras-speurneuzerige inkoper (getuige ook wat ik net als Paulus vrijdagavond afgeleverd kreeg (''ik heb een pôôôôôôtje met vet..." :) ) (klinkt goed trouwens paulus, dat het zo onwijs goed werkt! henk nogmaals onwijs bedankt!) geloof ik hem grif. Guus zei ook dat er in Engeland veel zit bij een of ander bedrijf, en dat ik dan voor 200 euro klaar kon zijn, je zit alleen met verzendkosten. Maar dat is voor mij simpel, want ik heb familie wonen in Engeland. Dus ik heb 4 mogelijkheden: rep bij vdo, rep bij info instruments, inkoop op e-bay brd, of via engeland. pfffff. nou ja, mooi winterwerkje. :)

Heb ik inmiddels gedaan Paulus. thnx! viel niet tegen!
    Rob, ik ben dit ook van plan, want een druppellader en banden oppompen en wegzetten en al die toestanden, dan vind ik allemaal teveel gedoe, gewoon minimaal 1x per maand rijden en klaar is klara. Bovendien wil ik ook gewoon rijden met dat ding. Voor hetzelfde geld is het in jan een keer 10 of 12 graden, was vorig jaar ook zo, nou huppetee dan! En ik zal je zeggen; ik ga er nog een sport van maken om zo lang mogelijk ''open'' te blijven rijden ook! Kan me niet schelen als me oren eraf vriezen. Kan ik alvast een beetje wennen voor de volgende 11-stedentocht :). Nou moet ik er wel bij zeggen, mijn wagen staat natuurlijk hier in mijn pand verrekte handig; droog, warm, etc. Dus dat scheelt misschien tov anderen. Overigens snap ik ook heeel goed de beweegredenen van anderen om hem weg te zetten! Is ook heel veel voor te zeggen!

14. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
  15. michaelt

michaelt Karting

Oct 10, 2004
    170
    Biervliet, Holland
    Full Name:
    Michael Tange
    Hmm, dan weet ik het niet zeker. Ik heb pas eens op F-chat gelezen dat de garage in Drongen leeg staat. Dat was in dit topic:
    http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?p=136211376#post136211376
    Laten we dan maar hopen dat ze ergens anders verder gaan, er stonden altijd zeer bijzondere auto's!

Weet iemand wanneer de nieuwe BPM regeling ingevoerd gaat worden dan? Dit staat namelijk op die site van autobelastingen.nl:

* Er zal in de loop van het jaar een nieuwe BPM afschrijvingstabel worden ingevoerd. Lees voor meer informatie ook de theorie achter de BPM

Dat maakt het namelijk weer iets minder aantrekkelijk om een auto in te voeren..
    Zijn er misschien nog mensen die weten hoe je een auto uit het buitenland (Duitsland) moet invoeren? Wat komt er allemaal bij kijken?

16. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    als iemand hier wat van weet hoor ik het heel graag,en met mij nog iemand?

17. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Mwoahh.., ja.., 'gewoon'... 'Algehele interesse' zal ik maar zeggen, niks bijzonders.... :D:D

18. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,783
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  19. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    He Robert! je had je dagje wel he :) Mooie foto's heb jen daar gemaakt joh! Ben je bij Merc ook binnen geweest? Op de foto's zie ik nl een mooie SLR staan in die showroom.

Die Ferrari-dealer heeft wel mooie auto's ....de kleuren zijn wel wat aan de saaie kant, maar ach iedereen zn eigen smaak toch :) Die 550 in het donkerrood is wel een aparte. Ik heb zelf een schaalmodel van de 550 in die kleur, maar heb nog nooit een echte gezien met die lak.

Kwam je uiteindelijk nog wel toe aan werken?:D Of had het virus zich ondertussen zich al vermeerderd in je lichaam en werd je goed geinfecteerd?

Oja ...ik heb van mn collega's vernomen dat er in de RING van Antwerpen sinds kort, een aantal camera's in de vangrail zijn gemonteerd. Dus let op! Ik heb foto's gezien van die dingen......je ziet dan een verdikking in de vangrail.....dat is het huisje waar ze heel sneeky de camera's in plaatsen.

20. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,189
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik ben enkele keren bij Garage Monza langs geweest, op weg naar de boot, hovercraft of tunnel als er iets in Engeland te doen was. Ben ook een keer een stukje meegereden in een (toen splinternieuwe) 355 van deze garage tijdens een CFB heuvelklim op Francorchamps. Erg aardige man ook.

In een straatje erachter zat vroeger nog een heel leuk zaakje, van Marcel Roks. Daar stonden een F40 LM, een 342 America en nog wat leuk spul.

Groeten, Peter

21. michaelt

michaelt Karting

Oct 10, 2004
    170
    Biervliet, Holland
    Full Name:
    Michael Tange
    Daar heb ik ook wat over gelezen ja. Deze zouden hier moeten hangen:
    * op km 11,8 thv de Jan Van Rijswijcklaan
    * op km 13,3 Kennedytunnel Rechter Oever
    * op km 14,4 Kennedytunnel Linker Oever
    Je kan ze ook bijna niet meer zien, zitten weg gewerkt in de vangrails..
    http://img170.imageshack.us/img170/2774/pic18670ak5.jpg
    http://img140.imageshack.us/img140/5672/pic08259ts1.jpg

22. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,189
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik zag in de afgelopen paar pagina's leuke verhalen van hoe men op deze gekke Ferrari hobby gekomen is. Ik weet niet of iemand er echt op zit te wachten, maar dit is mijn verhaal:

Als peuter tekende ik volgens mijn ouders als eerste auto's. Ik speelde toen met Bambino blokken (later overgestapt op Lego natuurlijk). Ik merkte al snel dat zo'n stapeltje blokken veel leuker werden, als je er wieltjes onder zette. Ik heb een beetje een obsessie met alles wat wielen heeft. Ik bedacht vervolgens als kind manieren om mijn skelter van een motor en carrosserie te voorzien, maar dat bleef helaas bij tekeningen.
    Mijn broer reed toen ik een tiener was in rally's en rallysprints (hij is tien jaar ouder) en hij nam mij altijd mee. Zo ben ik fan geworden van autosport. Ik weet nog goed het moment dat Ferrari in beeld kwam. Mijn broer vertelde dat hij een Ferrari gezien had. Ik merkte toen op dat ik er nog nooit eentje gezien had. Dat kon mijn broer haast niet geloven en daarom ging ik er speciaal op letten.
    Ik zag er voor het eerst een paar tijdens een schoolreisje naar Antwerpen en Brussel. De Testarossa was toen pas uit en toen ik die door de straten van Brussel zag rijden, viel ik bijna van de stoep! Wat een indrukwekkende wagen was dat.
    Toen ik thuis was, vertelde ik dit trots aan mijn broer. Een vriend van hem vertelde toen doodleuk dat er ook een Testarossa in Breda stond (waar ik toen woonde). Ik kon dat haast niet geloven, maar ik ging het toch uitzoeken.
    Deze TR bleek bij Rüttchen te staan, een Mercedes dealer. De showroom werd voor een deel gehuurd door Classic Car Associates van Rudy Pas en Marcel Roks en zij hadden de TR te koop staan. Door dit zaakje ben ik pas echt Ferrari gek geworden! Ik fietste regelmatig na school (helemaal van de andere zijde van de stad) naar deze showroom om al het moois te bewonderen. De doorlooptijd was vrij kort. Soms ging ik zelfs op een zondag kijken en als er dan iets nieuws stond, was het maandags al weer weg.
    Het waren vooral klassiekers en daardoor is mijn voorliefde voor deze historische modellen ontstaan. Niks 355, 360 of 430, maar 250, 750 en 500!
    Er stonden op 1 moment een 500 Mondial, 750 Monza en 250 TdF tegelijk! Prachtig was dat. Of een 250 GT SWB California spider!
    Dit was halverwege jaren tachtig en in 1987 voor het eerst naar een Ferrari meeting op Zolder in België geweest. Daar reden toen een 288 GTO en twee 308 GT/M's! En ook twee 250 GT SWB's, die weer meer indruk maakten dan de Testarossa's.
    In 1990 heb ik een briefje geschreven naar Kroymans n.a.v. een uitzending over de collectie. Deze was niet voor publiek open, maar ik mocht toch langs komen. Vervolgens kreeg ik van de aardige receptioniste de sleutel van de kelder en mocht daar gewoon zonder begeleiding naar beneden! Ik heb toen toch even zoveel mogelijk uitgeprobeerd of ik wel in een Ferrari pas! :D
    Daarna enkele andere Ferrari gekken ontmoet en gezamenlijk naar vele evementen geweest, soms drie in 1 weekend! Het jaar 1999 is voor mij een rekordjaar, met bijna elk weekend van voorjaar tot najaar een evenement en in de zomer twee weken naar Engeland geweest waar we meer dan 30 Ferrari zaken bezocht hebben! Volgens jaar gaan we zeker weer naar Engeland en het bijwonen van de Mille Miglia is ook een vaste gewoonte geworden (inclusief bezoek aan Maranello).

Een Ferrari heb ik niet en of die ooit komt weet ik ook niet. Ik zou dan misschien mijn Subaru moeten inruilen, maar die geeft mij nog teveel plezier en eigenlijk is mijn grootste wens een Lancia Stratos. Een echte zit er niet in, maar een replica misschien wel. Of een Lancia Fulvia of Flavia, ook hele mooie klassiekers. Of toch een 308 GT/4 Dino? Voorlopig eerst maar sparen, dan zie we later wel.

Niemand in slaap gevallen? ;)

Groeten, Peter

23. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  24. joopjoldersma

joopjoldersma Formula Junior

Dec 6, 2003
    364
    Holland
    Full Name:
    Joop Joldersma
    Komt morgen met een (heeeeeeeel) kort verhaaltje.

Mvg Joop

25. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,250
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ben benieuwd. Ik heb ook altijd op maandag tijdens mijn werk pas tijd voor dat soort dingen... Zie de foto's graag verschijnen!

Gr. Martin

Share This Page