zo dan. Net tegen de tijd dat de prijzen voor klassieke Ferrari's serieus de pan uit rezen. Ofschoon in een wereld waar 110 miljoen dollar wordt neergeteld voor een schilderij, een kleine 17 miljoen dollar voor een 250 GTO met racehistorie een schijntje blijft.
Robert No Fear: Een 360 modena van 1999 voor EUR 75000 is inderdaad een schijtprijs, ik sta er echt van te kijken. Echter, deze auto heeft 85000km gelopen, en dat verklaart een hoop. Hij zal er in het echt misschien niet meer zo mooi uitzien. Niettemin kun je voor deze bedragen geen 360 in Duitsland kopen. Die garage Monza biedt nog 2 360 modena's aan van 2000. Een zilvergrijze met 26500km voor EUR 85000 Een zwarte met 15000km voor EUR 95000 Voor 85 kun je in Duitsland bij de dealers geen 360 kopen, maar 95 zou moeten lukken. Echter ik denk dat als deze 2 auto's rood waren ze minimaal EUR 5000 duurder zouden zijn. Bij een 360 uit 1999 / 2000 komt er tussen de EUR 10.000 en EUR 11.000 bpm bij. Ik heb in 2004 een Porsche Boxster S 3.2 in Munchen gekocht. Deze was van eind 2000. Ik heb zelf de hele procedure gedaan en stelt weinig voor. Wel even cash EUR 6800 afgetikt bij de douane die in een kantoortje bij de RDW keuring zit. (Zwijndrecht). Gaan we iets verder en praten we over een 360 spider F1 uit 2001/2002 dan komt er EUR 15000 / 18000 bpm bij.
Goed verhaal Peter! Mocht iemand bang zijn in slaap te vallen dan is er ook nog de optie om te scrollen ;-) Volgend jaar op zekers weer de Mille Miglia begrijp ik!? Gr. Martin
Hier Ferrari Deutschland... Zie, de twee niet-rode hebben zelfs de duurdere F1 optie en zijn een jaar jonger. De rode (jaar ouder en handgeschakeld!) kost ander geld. Ieder heeft zijn eigen smaak, maar die donkerrode... afschuwelijk... Echter, rode heeft wel minder gelopen. Rode auto's liggen in D (2000/2001) EUR 7500 hoger dan de andere kleuren. Rood is het echt jongens.. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Heb je alleen weleens een rode 456 gezien...? Ik kan me betere kleuren voor zo'n auto voorstellen. Uiteindelijk heeft iedereen een andere smaak en de vraag wordt pas actueel met een dikke bankrekening waar genoeg op staat om een nieuwe te kopen ;-) Gr. Martin
Klopt precies Henkie als ik mijn 360 nu invoer betaal ik 18700 als ik wacht tot 15 mei betaal ik net 15000. nou ik wacht wel tot 15 mei (ik len wel groene platen)
Als ik naar de prijzen van een 1999/2000. 360 modena kijk zeg 85000,00 en ik kijk naar de prijs van een 550 dan is er niet zoveel verschil in die prijs dus denk ik waarom geen 550 plus je hebt gelijk een 12 cill.? of is het onderhoud van een 550 erg groot $$$.
is het wel zo zeg het maar ik droom nog wel een keer! aan de f chat te lezen de laatste weken zijn er meer aan het zoeken?????
Ik denk dat veel mensen de 360 een veel mooiere auto vinden ondanks dat het een 8 en geen 12 cylinder is. Echter, zo'n 550 was echt een dure bak! Voor de snelheidsbeleving hoeven we het niet te doen. Ik lees voor uit Road & Track jaarbundeltest: 2000 360 modena 0-60mph 4,3sec 0-100mph 10,2sec (manual trans) 1997 550 maranello 0-60mph 4,7sec 0-100mph 10,5sec (manual trans) Persoonlijk zou ik nooit een 550 of 575 kopen, ik vind het meer GT auto's. Maar wederom, niet ieders smaak is hetzelfde....
Ik ben het met Martin eens, ik zal niet beweren dat het niet mooi is, maar rood is naar mijn mening zeker niet de mooiste kleur voor een 456. Image Unavailable, Please Login
I rest my case! Ik zal in ieder geval niet aarzelen om jullie advies te vragen mocht de aanschaf aan de orde zijn... Gr. Martin
16-11-2006 Bavaria City Racing to be held August 19th 2007 The organisers of the street event Bavaria City Racing have announced the popular event will be held on the 19th of August 2007. It will become the third edition of the spectacular street event. heren net gevonden albers komt dus erg tof kunnen we een leuek dag van maken.
Heey henk, ik heb nog geen bal verstand van ferrariland hoor, maar toch vraag ik me af of jouw vergelijking helemaal 100% juist is. Want die F1's hebben resp 28.000 en 42.000 km gelopen, een verschil van 14 tenopzichte van elkaar, dat is niet wereldschokkend, en ik weet niet of er nog een verschil in accessoires is tussen die 2, waardoor het gelijk ligt. Die van een jaar ouder heeft echter maar 11.000 gelopen. da's niet zómaar een beetje iets minder, maar is verdorie net na zijn 1e 10k beurt. Dat ding is als t ware nét ingereden! ten opzichte van die met 42 een verschil van 31.000 km!! 300% méér! dat rechtvaardigt zeeeker een verschil van slechts 7000 Euri naar mijn idee. Zou t voor mij wél zijn iig. Zit je alleen nog met dat die nieuwere, F1 heeft. En daar ben ik totaal nog niet in thuis; wat kostte zoiets in 2000 als optie?? Nevertheless ben ik het zeker met je eens dat rood het heeeeel vaak "is" voor een ferrari. 328,348,355 zéker. maar goed; nou ik gister in stML geweest ben; aristocratie zal (vaak?) niet in schreeuwerig rood willen rijden. dus dan krijg je toch ándere kleuren op de markt. met ook weer een bepaalde vraag vanuit andere klantengroepen (dan bijv ons). ik bedoel; wij zijn hier allemaal echt wel behoooooorlijke sportieve rijders zeg.... Dus dan rijd je in rood (?)/ dat past bij elkaar (?). Vraag me bijv echter af of die dergelijke rijders/eigenaars van ''andere'' kleuren uit stml ooit boven de 180 km p/u uitkomen..... (?) Voor de rest, nogmaals; ik heb er geen verstand van, ben net 1x in een showroom geweest, maar het lijkt alsof er beweging in de markt zit. zoals dat logischerwijs ook altijd is als er een nieuw model op de markt komt (430 en 599), dan gaan de ouderen naar beneden (360). zeker als het nieuwe model nog weer 10x beter rijdt dan de vorige. plus: nederlanders worden de bpm écht zat, en door internet wordt de wereld steeds kleiner. moet je kijken hoe wij met een paar muisklikken overal in showrooms internationaal zitten te kijken. en ons inmiddels kapot irriteren. en moet je kijken hoe ik dmv deze site binnen een uur van een paar mensen aangereikt krijgt hoe je de rest bpm uitrekent. het loont dus in te voeren. zó moeilijk is het niet, en alles zal ook al wel ergens op een site staan. ik heb expres nog maar niet gedaan op google "auto importeren uit buitenland" . het wordt hierdoor voor nederland steeds moeilijker de bpm te blijven voeren. de EG wil bovendien dan ook nog eens de automarkt tussen de landen transparant maken, liefst enigszins nivelleren. en de europese eenwording schreidt voort, ondanks ons ''nee''. als ik de prijzen zie in belgie...... brrrr!: die 355 gts van houten: juni 96, 58km: 69,5 (en die komt ook van t btl !) die 355 gtb F1 in stmL: okt 97, 42 km, "ca.65", inclusief bpm, inclusief alles. dus; scheelt 16 maanden, 16d km, f1!!, en nóg 5!! op een ''355-je''... snap jij het?? een testarossa: 39.995....(staat trouwens op nl-kenteken). vraag is; wat kostte F1-bak in 97. idem voor maranello, komt ook serieus naar beneden qua prijs. het buitenland geeft iig betere indicaties denk ik dan alleen nederland; daarvoor zijn we te klein. en de bpm vertekent alles. klopt?
Robert, de eerste F1 bak zat in een 97 355. Een ramp.. ik lees veel dat de pomp kapot gaat en $ 10.000 kost. Een zwak apparaat in die tijd. Nu is het gelukkig anders. De F1 bak kostte voor een 360 EUR 15.000 extra. Misschien is het vergelijk tussen de plaatjes die ik boven neer heb gezet niet helemaal duidelijk, maar ik heb al een tijd lopen kijken en die grap van EUR 7500 gaat meestal wel op. Maar het is ook maar een indicatie. Een echt mooie 355 kost ook geld, dat weten we allemaal. Is bijna net zo snel als een 360 en de stemmen op de Forums voor "wat is mooier, 355 / 360 ?" gaan op Fchat in USA ongeveer gelijk op. Een 355 is een technisch zeer geavanceerde auto in vergelijk tot zijn voorganger (mijn) 348 en de onderhoudskosten kunnen wel eens fors uitvallen heb ik gelezen en laten vertellen. Juist die technische zaken die de 355 tot een wereldauto maakten zijn weer enorm verbeterd op de 360. En dan nu de 430, het gaat maar door.
Oei! serieus geld henk! een pomp die kapot gaat en $10k kost. absurd. dan is 15Eur voor iets dat niet meer kapot gaat beter! toch 7,5 meer voor een rode; oke. goed om te weten. jij hebt er veel meer verstand van dan ik! ja, de 355 was echt 3 stappen vooruit, maar zó is t vaak met de allernieuwste-, echt-helemaal-nieuwe-techniek; t is wel technisch mógelijk, maar nog niet écht stevig, want er zijn nog te weinig duur-proeven/ervaring en zo. dan komt men er bijv na 20d km achter dat zus en zo versleten is en vervangen moet worden, etc. wist eigenlijk niet dat de 355 zó dicht bij de 360 lag! maar de 355 zal idd wel een beetje ''teer'' zijn, en de 360 iets robuuster. wat verandert er immers inmiddels allemaal wel niet op technisch gebied tegenwoordig. materialen kennis en toepassingen, etc. kijk maar naar mobieltjes.... Vraag ik me alleen nog af, hoeveel ga ik rijden met zo'n auto?. 30 zondagen (= in t voorjaar/zomer élke zondag!) a 100 km is maar 3000 per jaar. doordeweeks nog een avond erbij a 60 km? = 4800 totaal. gaan er dingen fors kapot om de 20d km, dan is dat 1x per 4 jaar?? als je dan ziet dat die meijers er 2 heeft rijden, voor de verhuur, met hoeveel km per jaar....?? en wat me ook nog verbaasd; in t buitenland kom je wagens tegen die hebben net 12 of 20.000 km gelopen. unbelievable. een rijke patser koopt zo'n ding, zet hem in de schuur, en rijdt er te weinig mee, en na 6 jaar denkt, ach laat ook maar, of hij denkt; goh er is weer iets veel nieuwers; díe moet ik hebben. en dan komt zo'n wagen gewoon nog als níeuw op de markt. het stikt ervan in de BRD, Zwits, etc. Dat bedrijf in singen ook; a l l e wagens zijn schadevrij, 100%, etc, etc, etc. En in nederland zoek je je rot....
En dat komt naar mijn bescheiden mening, omdat hij van achter ''te dik/hoog'' is. Kijk maar naar boven-de-achterste wielen, daar zit dan teveel rood. Die driehoek is te rood. de dakstijl loopt immers ook te steil. bij een 360 loopt de achterruit veeeel schuiner, en dan is die achterstijl veel dunner/slanker. Rood hoort bij een supersportwagen en die moet laag/spits zijn, naar mijn idee. en niet in hoogte gezien een ''dikke/hoge kont'' hebben. die 599 is ook zo geloof ik. best dik achterwerk als ik het me goed herinner. die is dan denk in rood ook niet zo mooi. (ieder zijn smaak natuurlijk!)
Nu al bevestigd? Wordt weer zekers tof.....Albers gaat waarschijnlijk weer bij het Hofplein flink te keer. Hopelijk zal je buurvrouw ms. Abrahms er ook zijn.
Kwam gisteren ook nog sightings-site tegen en moest gelijk aan deze post denken van afgelopen week. http://www.luxcars.ch/ --> staan ook belachelijk veel ferrari-foto's op! Weet ook niet of déze site bekend was, maar voor de liefhebbers die aan 6 pagina's F-chat per dag nog niet genoeg hebben...mooie aanvulling