Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 266 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    En dan zegt Robert dat hij geeeeen verstand van auto's heeft. :D

2. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Henk, ben ik helemaal eens mee. persoonlijk ga ik voor een 512 BB Carb.

3. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Robert,

Vergeet niet dat er ook auto's worden gekocht als investering om later de vruchten te kunnen plukken.

Auto Singen heeft niet alle auto's in de showroom staan die op hun webside staan de meeste worden in opdracht verkocht en staan bij de eigenaar thuis

4. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    ** ja maar rob, dat zijn dan toch meestel hele specifieke wagens, waar er maar een paar van gebouwd worden, en/of wagens die succesvol zijn in races, waardoor ze een ''verhaal'' krijgen, een legende worden, en daaaar wordt dan wel grof voor betaald. (ik geloof dat er in de USA een of andere mustang is, die nu 1,2 miljoen dollar waarde is, terwijl ie voor 50.000 gekocht is???) maar toch niet voor ''gewone'' produktie-wagens?? of ze moeten ff niet leverbaar zijn en daarom geld waar zijn nu.
    *** oohw, werkt dat zó!? toch staat er wel van bijna alle wagens een fotootje van bij hen gemaakt. is dat dan niet de echte wagen himself? hmm, dat hoort iegenlijk niet. maar volgens mij staat er toch wel echt veel hoor, als je de foto's bekijkt van de showroom. ik heb ook al wel eens gezien dat als een auto er niet staat, ze een afbeelding neerzetten met iets van "bilder nicht verfügbar" oid?

5. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik ben er wel eens geweest en ze hebben idd niet alle wagens daar in de showroom staan, in de showroom staat een hele leuke collectie, maar ze kunnen er nooit zoveel auto's in kwijt als op hun site te koop worden aangeboden. Kan best zijn dat ze die klanten auto's langs laten komen om in de showroom foto's te nemen(?)

6. joopjoldersma

joopjoldersma Formula Junior

Dec 6, 2003
    364
    Holland
    Full Name:
    Joop Joldersma
    #6631 joopjoldersma, Nov 20, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Hier dan iets over de Gran premio Nuvolari van dit jaar. Ik was er al eens eender geweest, maar dit jaar had ik de mogelijkheid om echt mee te doen. Het was verschrikkelijk leuk om te doen, al werkte het weer niet mee; heel veel regen. Jammer, want we hadden een cabrio (zie foto). De route gaat van Mantova naar Viareggio op vrijdag, Viareggio naar Rimini (door Pisa en Sienna) op zaterdag en dan de zondag rit van Rimini terug naar Mantova. De leukste etappe is zaterdag omdat je dan dwars door Italie rijd en veer heuvels/bergen hebt. De lengte is ongeveer 950 km. Qua opzet lijkt deze rally op de Mille Miglia, maar is korter, iets minder autos (zo'n 300), laat autos t/m 1975 toe, maar het is vooral gezelliger, minder hektisch. Wij waren met een groep uit Nederland met 6 (Porsche) equipes, dus dat wat al erg gezellig. Al zie je onderweg weinig van elkaar omdat de autos op jaar starten; de oudtse dus het eerste en wij hadden wagens van 1955 t/m 1963 (de onze). De start is elke keer om de 20 seconden. Om de een of andere reden zijn er altijd zeer weinig Ferrari's, dit jaar 3 en een ASA (ook in voorgaande jaren 3 of 4). Maar ook hier, als je onderweg ben, zie je niet zoveel andere outos, behalve de wagens om je heen. Nogmaals ik heb het reuze naar m'n zin gehad.

Joop
    Image Unavailable, Please Login

7. joopjoldersma

Dec 6, 2003
    364
    Holland
    Full Name:
    Joop Joldersma
    #6632 joopjoldersma, Nov 20, 2006
  8. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ziet er goed uit Joop, ik zie op die laatste foto ook een paar heerlijke Miura's staan..

9. Huijsje

Huijsje Karting

Sep 15, 2006
    133
    Eindhoven
    Full Name:
    Maarten Huijs
    Vond dit filmpje wel de moeite waard om te posten, en wel om de volgende redenen:

- Robert/NoFear had vorige week nog nooit van deze auto gehoord, en zag er 2 van staan bij Ferrari Monza.. Maar wat kan dat ding nu eigenlijk?
    - De vraag over hoe duur de keramische remschijven nou wel niet waren wordt (nogmaals) beantwoord (nog een aantal andere opties komen prijzen van aan bod
    - Het is natuurlijk een Ferrari --> reden genoeg

Nou veel plezier ermee (Staan nog wel meer leuke filmpjes als ik mij niet vergis! --> Gallardo tegen F430 bijv)
    http://www.petrolhead.nl/2006/11/gereden_ferrari_599_gtb_fiorano_f1.php

Gr
    Huijsje

10. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Joop, mooi spul. Prachtig exemplaar van de 356 cabrio ook. Die Dino op jouw foto, zou dat geen 206 Dino kunnen zijn (ipv 246)?

Zit er trouwens al enig schot in de 250GTE? In de meest recente Forza staat weer een mooi artikel over een (ik meen) series I exemplaar.

11. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Marnix,
    bij een 206 Dino zitten van die vleugel moeren om de wielen vast te zetten en hier zie je duidelijk bouten zitten.Rob

12. Huijsje

Huijsje Karting

Sep 15, 2006
    133
    Eindhoven
    Full Name:
    Maarten Huijs
    En Rob kan het weten (al weet jij er volgens mij ook erg veel vanaf Marnix!), aangezien hij voor zijn huidige 308 zelf een Ferrari Dino in zijn bezit heeft gehad (na een reeks Fiat Dino's: zo vertelde hij me op de laatste 'echte' deilmeeting: de eerste waar ik ook eens een kijkje kon nemen!!)

Schijnt niet echt veel verschil te zitten tussen 206 en 246 (op wat motorische veranderingen en paar kleine uiterlijke veranderingen na) toch? Kon zo gauw op internet niet echt een duidelijk overzicht vinden...

13. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Hey Rob. Ik dacht dat vooral om (inderdaad) de wielen en het glas om de koplamp.

14. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #6639 308ROB, Nov 20, 2006
    Maarten,

Er zijn toch wat verschillen bvb.:206 heeft een alluminium body en ook een aluminium motorblok en de hoogte van de wagen is 7 cm lager dan de 246.
    het makkelijkste verschil om direct te zien zijn de vleugel moeren en de benzine vuldop. het geluid van de 206motor klinkt veel meer racy en je moet er veel meer mee schakelen.Rob
    hier een 206 GT

15. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Marnix,

het glas om de koplampen is nooit standaard geweest van de fabriek uit.
    die glas covers zijn door de importeur in England toen gemaakt.Rob

16. Huijsje

Huijsje Karting

Sep 15, 2006
    133
    Eindhoven
    Full Name:
    Maarten Huijs
    Bedankt voor de leuke informatie Rob !! Als je de verschillen weet en er op gaat letten zie je ze inderdaad wel !

17. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Heey Rob! : wat een leuk dingetje is dit! is dit niet een voorganger van die van ons of zo? een soort vader zeg maar? want ik zie lijnen die er bij ons ook zijn; de luchtinlaat, de achterste dakstijl, motorklep, achterruitje. Leuk zeg! Kost zo'n dinodingetje? 17,5 a 20 duizend? 22,5 misschien?

ps; k zie hem nu ook als die grijze van joopj: ''Hier een fotootje van de andere twee Ferrari's (een 246GT....''[/QUOTE]

18. joopjoldersma

Dec 6, 2003
    364
    Holland
    Full Name:
    Joop Joldersma
    Henk,

Er waren er 3, twee S'en en de 238 (zie foto) is een SV (ik weet het verschil niet).
    Joop

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Doe er maar een tonnetje bij Robert voor een concoursexemplaar.

20. joopjoldersma

Dec 6, 2003
    364
    Holland
    Full Name:
    Joop Joldersma
    #6645 joopjoldersma, Nov 20, 2006
    Hier een andere foto van de, ook mijns inziens, een 246gt (uit 1971) (al ben ik geen expert op dit gebied).

Joop

21. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    mijn dank Rob! Weer wat geleerd!

22. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    De Dino is eigenlijk een beetje vreemde eend in de bijt met zijn zescylinder middenmotor. Eigenlijk was de 308GT4 de ´echte´ stamvader van de achtcylinder middenmotorlijn. Naar mijn idee dan.

Wat Henkie zegt klopt trouwens, tel er maar een ton bij op. De 206/246 Dino is een gewilde klassieker. En terecht.

23. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Joop, het verschil tussen een S en een SV is dat de SV = C Super Veloce ).

SV= meer power, een grotere oliepan
    uitgebouwde wielkasten met bredere banden, leder bekleding,koplamp louvres zijn verdwenen,versnellingsbak verbeterd,en de wegligging was verbeterd en het was een limited edition dus alleen op wens van de koper.

24. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    W&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;&#225;tt???? Meen je dat nou????! Voor zo'n leuk snoezig wagentje uit 1971 ??? Allemachtig...!!.... <slik zeg!>.
    Maar hoe kan dat dan?? Zijn er maar weinig van gemaakt, zijn er nog maar weinig van over, is ie supersnel, is ie door Enzo
    zelf getekend, of is het omdat ie zo'n hoge aaibaarheidsfaktor heeft of zo? Want hij is wel leuk! Zelfs ik vind hem leuk!!

Sjeeee, k moet nog wel een hoop leren zeg....:(. Pfoe...

<Update:>
    kijk! hier staat er &#233;&#233;n! idd zo goed als een ton! Hij is wel leuk zeg! Verdorie.... Hij is een soort 'grappig!' Bijna: 'lief' :).
    http://www.speurders.nl/autos/klassiekersenoldtimers/24733565/ferrari_dino_246_gt_dino.html

25. riconijhof

riconijhof Formula Junior

Aug 22, 2003
    318
    The Netherlands
    Full Name:
    Rico Nijhof
    Hallo allemaal,

Ik op zoek naar &#233;&#233;n van jullie Ferrari eigenaren die de avond van 12 januari even naar Apeldoorn zou kunnen komen.
    2 jaar geleden heb ik plechtig gezworen dat ik met een Ferrari naar het nieuwjaarsgala zou komen. Nu is het mijn examenjaar, en het gala komt eraan.

Het gaat alleen om de heenweg (het zal iets van 10 uur 's avonds worden) de plek waar het gevierd wordt is 5 minuten rijden vanaf mijn huis. Uiteraard is er een vergoeding (nader overeen te komen) voor degene die ons wil helpen!

Ik hoop op reacties (liefst via PM)! Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Rico Nijhof

Share This Page