Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 273 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Gijs,Bram,Henk,

de 355 die jullie te koop hebben gezien in Schiedam,daar ben ik voor wezen kijken toen koste die 30.000,- dus je kan wel raden hoeveel schade hij had.

afblijven dus

2. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Ik denk dat dit grotendeels afhankelijk is van de algemene toestand en leeftijd van de wagens. Ik ben van mening dat een goed onderhouden wagen geen problemen zal geven (in ieder geval net zo'n grote kans heeft op problemen als iedere ander wagen).

3. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    En dat noem jij voor de show??!?? :confused:. 26% moet weer op gang geholpen worden... Jemig, t lijkt harley-davidson wel... :(
    Heey ehhh...thnx hé Roger, voor dit zeeeer geruststellende bericht... :( :D

k moet trouwens morgen weer naar Gent! :) Heb al in t schema gezien dat ik wederom een uurtje over heb 's middags. Misschien ga ik wel weer even naar F-Monza. Nog speciale verzoeken van f-chatters die ik zou moeten onthouden, ivm fotografie, Vin's, prijzen, bestellingen, reserveringen ? :D

wow! ja ik zag hem gisteren om 19.00u, toen stond -ie er nét op. vond 49.990 al érrug onwaarschijnlijk.... Stond ook geen
    km-stand bij... <jammer :) > (goed dat je t noemt paulus!)

4. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Dat zijn natuurlijk verontrustende cijfers. Bij mijn weten hebben de actieve F-chatters de laatste twee seizoenen niet stilgestaan. Waarom zou dat over de grens anders zijn.

Kan je iets zeggen over de aard van de problemen? En zijn het bijv. auto's die weinig beweging krijgen, die normaal stilstaan met zo'n trip ineens 3000 km te verstouwen?

5. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Alleen de 456 GT van Kevan heeft even stilgestaan. Dit kwam door een defecte accu en was snel opgelost! :) Verder heeft op alle rallies nog nooit een wagen stilgestaan.

6. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    na, je zou toch moeten zeggen dat ferrari's doorgaans zeer goed onderhouden worden (?). is het niet dat er toch gewoon te weinig gereden wordt met sommige Ferrari's, &#243;ndanks goed onderhoud? je moet rijden met dat spul, n&#237;et het in een garage laten staan....
    Roger; doe volgende keer eens een proef bij de fcn :); van alle wagens die 1x hulp nodig hebben, hoeveel daarvan staan in de winter stil, of hebben minder dan 3000 km per jaar gereden of iets dergelijks.... Lijkt me interessant.

<update> ohw, ik zie dat de vorige 2 posts hier ook al over gaan.

enfin, voor mij extra reden van de winter te blijven rijden! een keer in de 3 a 4 weken. moet kunnen. en a.s zondag dus ook rijden! :) Voor de middag geven ze zon op en 13 graden :).

update; wil hier toch nog iets over zeggen. uiteraard beslist iedereen wat ie met zijn wagen doet in de winter. maar ik vraag me dan wel serieus af; dat, m&#243;cht het zo zijn dat bijv 5 maanden stilstand/netjes opbergen in de winter eigenlijk niet goed is als je daarna weer stevig gaat rijden, wat heeft het dan voor nut om hem op te bergen? tegen wat/voor wat? natuurlijk; je gaat niet in de pekel rijden. maar degenen die dit d&#243;en proberen de auto te beschermen, maar zijn heeeel misschien in de praktijk juist slechter af (!). Mijn 328 had ook na exact 25 km's dat ik hem had en &#233;&#233;n keer redelijk fors optrok gelijk een akkefietje: rubbers rondom waar de schakelstang het carter in gaat kapot... En ik weet van de vorige eigenaar dat ie hem in de winter altijd liet staan en uit de verzekering haalde, en dat laatste voorjaar er weinig mee gereden had, want hij ging hem verkopen. grapje kostte me 950 euro. dus mijn kilometerprijs de eerste 25 kilomter waren ca. 40 euro......
    (en bij rubber schrik ik; want rubber droogt uit...)

7. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    't zijn natuurlijk allemaal maar kleine dingetjes, accu's, dynamo's, zekeringetjes enz. ; deels ook door het geringe rijden ermee. Er was maar 1 auto die daadwerkelijk op een trailer mee terug moest, alle anderen zijn door Alex weer op weg geholpen. Opvallend is toch wel de uitval van het aantal 355's. Wat ook altijd vreemd is, is dat op de heenweg iedereen pech krijgt, terwijl op de terugweg (veelal op eigen gelegenheid, zonder aanwezigheid van Forza) iedereen in één ruk naar huis rijdt zonder problemen.

Wat mij opgevallen is op FerrarRegistry is het hoge aantal 430's dat na korte tijd weer bij Kroymans in de showroom staat om verkocht te worden. Iemand een verklaring ?

8. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Ton, de wagens die naar Italie gingen zijn over het algemeen in goede staat maar het probleem is volgens mij, dat er vooraf zo'n grote rit er haast niet meegereden is,speciaal omdat die rit meestal vlak na de winter stop is.

9. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Kleine dingetjes?, kleine dingetjes?; en als je nou volledig in je uppie dan zou gaan rijden, zonder forza, of zelfs zonder 2e wagen, wat dan?? stilstaan is mooi stilstaan. en je zal een paar dagen moeten wachten op een onderdeel! leuk als je 5 dagen denkt weg te gaan.....:(

na, dan is het dus overduidelijk; voordat je een grote tocht gaat doen; eerst zeeeer regelmatig rijden, en redelijke afstanden, thuis. de auto laten wennen. trainen. de wagen testen door veel te rijden van te voren. jeemig, t lijkt wel trainen voor de nijmeegse vierdaagse.... :( ("ga je nou al weer rijden?" "ja, ik ga de wagen weer ff laten trainen" (goeie smoes tegen je vriendin niet mee te hoeven winkelen of mee naar een verjaardag te moeten :D ))''.

<update> ohw, k lees nu dat Rob het al prima verwoordt en precies t zelfde schrijft:

10. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Dat is niet zo vreemd :D is het je weleens opgevallen dat als je naar huis terug gaat ,dat je altijd harder rijdt en dat je zonder problemen in een stuk door rijdt naar huis? Dat komt omdat je paard dan de stal ruikt. :D :D

11. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob

Volgens mij is dat gewoon een financiele kwestie.

430's zijn veel gevraagt.
    wil je een jaar wachten? meestal niet maar hoe kom ik er dan aan?
    wachten tot een slimmerik die een 430 heeft bestelt ,maar er eigenlijk geen wil hebben, zijn wagen verkoopt, uiteraart met enige toeslag.$$$
    Dus je hoeft niet een jaar te wachten je kan gelijk rijden en er is nog dealer garantie op. mis ik nog wat?

12. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    In de USA gaan 430 spiders nu nog steeds tot 20% boven "list price".
    Paar keer gelezen van de week.

13. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dit is echt een aanrader, mogelijk hebben een aantal van jullie deze video al eens eerder gezien, maar een 2e keer kijken is echt geen straf!!
    In deze film zie je een aantal hele belangrijke auto's uit de historie van Ferrari, inclusief een rij-impressie van die auto's, zoals 250 GTO, 333 SP, 500 Mondial, 250 TR en nog vele anderen!!

http://video.google.com/videoplay?docid=7116413514154143395&sourceid=docidfeed&hl=en

14. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447

Henkie? moet je ons wat vertellen ben je op zoek naar een 430

15. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    nog nooit gezien. Net ff snel de eerste drie minuten gekeken. Waanzinnig. Vanavond thuis de rest.

Bedankt voor het posten!

Ik heb trouwens NIET alles bijgelezen. Herhaal: NIET alles bijgelezen.

16. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
  17. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  18. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
  19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ja, en een 599 voor mijn vrouw. (.....)

20. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    7,004
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Verplichte kost? Het is echt geen straf om naar te kijken hoor ;-) Maar eh ja eigenlijk een must voor jou!!

21. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    zal je niet eens beginnen met een 360 voor je vrouw??

22. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    goedenavond heren

23. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Biertje?

24. nofear01

nofear01 Formula Junior
    BANNED

Aug 22, 2006
    853
    Zwijndrecht, Holland
    Full Name:
    Robert v Gemeren
    Over vrouwen en kadootjes geven gesproken, ik hoorde pas 3 mannen in een cafe tegen elkaar pochen wat ze wel niet aan hun vrouw gegeven hadden voor haar verjaardag.

de eerste zei;
    "ik heb mijn vrouw iets gegeven waarmee ze van 0-100 gaat in 6 seconden!"
    "wow; wat is dat dan?" zeiden die andere 2.
    Nou, zegt die vent, een Porsche!
    Oh zegt de tweede, ik heb iets gegeven daarmee gaat ze van 0-100 in 4 seconden.
    huh? zeiden die andere, wat is dát dan?
    "een FERRARI" zei die vent toen.
    Zegt die derde:
    ik heb iets aan mijn vrouw gegeven waarmee ze van 0-100 gaat in maar 1 seconde!
    Wháááááttt? zeiden die 2 andere, wat is dát dan wel niet???
    "
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .